beginner computer dj.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThePassenger    posted on 31-08-2008 14:58
eum ja,
ik zou dus graag beginnen dj'en maar ik weet ni echt wa ik zou moeten ebben van materiaal en programma's ofzo. dus als jullie iets weten voor beginnende computer dj's, Just say it.

alvast bedankt.Smile having fun

What do you think about beginner computer dj. ??

Vote :   

Roov    posted on 31-08-2008 15:00
Je wilt dus met een computer gaan djen? Dan zou ik kijken naar bijvoorbeeld de software virtual dj, en dan een MIDI controller ervoor, zoals BCD2000 of BCD3000.
Succes
ThePassenger    posted on 31-08-2008 15:21
Poster: FlippinDouble
Je wilt dus met een computer gaan djen? Dan zou ik kijken naar bijvoorbeeld de software virtual dj, en dan een MIDI controller ervoor, zoals BCD2000 of BCD3000.
Succes

en welken virtual dj moet da dan zijn?:p

en welken hp's zijn er ook goe ma ni te geprijst. = )
Roov    posted on 31-08-2008 15:30
Gewoon de nieuwste lijkt me Winking my eye
Kijk even rond op bijvoorbeeld new-line.nl of bax-shop.nl voor een HP.

En zou je misschien fatsoenlijk je reacties willen posten, denk dus even aan je spelling Winking my eye
Niiels    posted on 31-08-2008 15:51
Gebruik Search hier en dan Midi dan kom je te weten wat dat al is Happy, laughing
Virtual Dj kan je dowloaden (maar dat mag ik waarschijnlijk hier niet zeggen ?)
geef een budget voor die midi controller en vraag misschien aan mensen die er iets van kennen wat goede zijn voor dat budget
BunX    posted on 31-08-2008 21:01
Virtual dj...
Mod edit by Lead on 03-09-2008 01:01 (30%)
zalo    posted on 31-08-2008 23:19
welke hp: stanton pro 2000 ongv 80 euro en TOP kwaliteit
A-flex    posted on 31-08-2008 23:23
Poster: ThePassenger
eum ja,
ik zou dus graag beginnen dj'en maar ik weet ni echt wa ik zou moeten ebben van materiaal en programma's ofzo. dus als jullie iets weten voor beginnende computer dj's, Just say it.

alvast bedankt.Smile having fun

Kluisbergen nie ver van zelzate??
Arii    posted on 01-09-2008 11:49
HP: Synq HMS.2

Ook heel lekker! Cool
Gery    posted on 01-09-2008 13:30
vergeet virtual dj, da's kwalitatief het slechtste programma dat je kan nemen!

als je een nieuw programma leert kan je het beter goed doen met traktor dj studio of ableton live.
bijde programma's zijn geschikt om live mee te mixen en kunnen midi gestuurd worden.

wat je in eerste plaats nodig hebt is een geluidskaart met meerdere outputs, voor ev een voorbeluistering  en een master out.

stel jezelf misshien ook eens de vraag waarom je op de computer wilt beginnen... draaien met echt gear is zoveel leuker als met je muis op een aantal knopjes klikken.  te meer vind ik dat mensen die uitsluitend met hun laptop draaien eerder radio presentators als dj's!
DJ - Producer
Farcry    posted on 03-09-2008 00:40
Poster: FlippinDouble
Gewoon de nieuwste lijkt me Winking my eye
Kijk even rond op bijvoorbeeld new-line.nl of bax-shop.nl voor een HP.
En zou je misschien fatsoenlijk je reacties willen posten, denk dus even aan je spelling Winking my eye

Lol..... als reserve Belg zie ik helemaal geen vreemde spelling in de post van onze zuiderbuur Cool

Maar idd... ik heb zeer goede ervaringen met bax-shop.nl
Ik ben zelf begonnen met een Numark Total control en dacht daarmee de ideale mix te hebben tussen een echte set en het draaien op de pc..... maar het nieuwe was er snel al af..... met het product was niets mis maar ik kreeg er toch niet het echte mix gevoel van.... 1 druk op de knop en de in te mixen track stond al in de juiste bpm......

Zelf gebruikte ik virtual dj in combinatie met de Total Control... ik vond het zelf erg prettig werken echter.....  na verloop van tijd ging deze software fouten maken en gingen tracks helemaal uit elkaar lopen..... herstart van virtual dj en alles werkte weer prima.. maar zoiets wil je natuurlijk helemaal niet hebben in een mix.....
zalo    posted on 03-09-2008 07:10
Ik zou zeggen

Tracktor 3 - een goede geluidskaart (welke weet ik niet ben ik niet echt van op de hoogte) -stanton pro 2000- en externe controller
Xtremer    posted on 03-09-2008 11:36
Gewoon niet:P. Waarom niet op een DJ set zoals een echte DJ het doet?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Renzis    posted on 03-09-2008 11:45
Door dat virtual dj zo fijn werkt live (not) kon ik op mijn gig nog even een uurtje doorknallen voor 350 man.

beter dat niet dus. Koop gewoon een fijn normale set, en begin niet aan de computer, je bent het toch zat na een tijdje, plus het is gewoon zo niet het echte werk. Ableton live sets even daargelaten uiteraard
Gagarin12    posted on 03-09-2008 11:49
Poster: Renzis
Door dat virtual dj zo fijn werkt live (not) kon ik op mijn gig nog even een uurtje doorknallen voor 350 man.

beter dat niet dus. Koop gewoon een fijn normale set, en begin niet aan de computer, je bent het toch zat na een tijdje, plus het is gewoon zo niet het echte werk. Ableton live sets even daargelaten uiteraard

Ableton sets vind ik dan weer een ander verhaal, één van de grootste moeilijkheden wordt weggewerkt door het timewarpen. Maar dan heb je wel tijd voor andere gekke dingen te doen.
zalo    posted on 03-09-2008 19:08
ja ok, echt gear is beter maar je moet de nodige middelen daarvoor hebben é
DeteqBoy    posted on 03-09-2008 20:57
sparen Happy, laughing
dj-ync    posted on 03-09-2008 22:24
Poster: Gery
vergeet virtual dj, da's kwalitatief het slechtste programma dat je kan nemen!

als je een nieuw programma leert kan je het beter goed doen met traktor dj studio of ableton live.
bijde programma's zijn geschikt om live mee te mixen en kunnen midi gestuurd worden.

wat je in eerste plaats nodig hebt is een geluidskaart met meerdere outputs, voor ev een voorbeluistering  en een master out.

stel jezelf misshien ook eens de vraag waarom je op de computer wilt beginnen... draaien met echt gear is zoveel leuker als met je muis op een aantal knopjes klikken.  te meer vind ik dat mensen die uitsluitend met hun laptop draaien eerder radio presentators als dj's!

haha lach me rot hier, traktor is fockt op als je virtual dj download of je koopt het, neem dan de total controller van numark werkt super met de dj i/o voor het voor beluisteren van je muziek micro aansluiting werkt super.... in het pakket van de total controller zit het programma CUE van numark het is wel de lite editie.. ik heb het vaak genoeg verkocht nog geen 1 klacht over gehad!!
User edit by dj-ync on 03-09-2008 @ 22:26:57 (18%)
Narcotic    posted on 14-10-2008 21:13
Juuu weet er iemand waar ik Samples kan dowloaden voor Fruity Loops.. grtz
DjVictorF    posted on 14-10-2008 21:30
Ik zou gewoon een herculesje kopen bij link verwijderd voor 80 euro (heb je ook virtual dj) En ik zou daarna gaan doorsparen voor een Dj set want die computer ga je na een tijdje wel vervelender vindenWinking my eye
edit: Link verwijderd
Alert : Geen links naar webshops! Alleen naar fabrikanten!

Lees de forum regels.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 14-10-2008 @ 21:31:05 (36%)
Mod edit by tairip on 14-10-2008 21:40 (31%)
tairip    posted on 14-10-2008 21:41
Poster: Narcotic
Juuu weet er iemand waar ik Samples kan dowloaden voor Fruity Loops.. grtz

Op de betere download sites wel! Zoals beatport, trackitdown enz. enz.
dasergio    posted on 31-10-2008 10:04
spaar even, koop een fatsoenlijke set dan kan je jezelf tenminstste een "echte" dj noemen. computer kan je dan als uitbreiding gebruiken
dJORD    posted on 02-12-2008 14:08
de hercules rmx dj consol
brecht    posted on 02-12-2008 16:36
Hallo, Welkom je bent van de streekHappy, laughing Ik ben van Wortegem Petegem.
Als ik u was zou ik gewoon een 2 MCD200 kopen en een Premium/beat4
Dit kost niet zoveel. Alletwee van jb systems. Die beat4 kan ik zelfs regelen bij maat.

MVG

This is an old Topic

No new postings for 6.125 days.
 Post CommentThat would be 204.2 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

268 Users online: Danil & 176 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 163.513
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.682.428