Drive-in spullen (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Big-x    posted on 19-08-2008 13:26
Hallo,

Ik draai nu bijna een jaar thuis,
heb 1 keer thuis een klein feestje gegeven, maar daar verdiende ik natuurlijk niet aan Winking my eye
Nu na dat jaartje oefenen op vanalles en nog wat, wil ik er wat geld mee gaan verdienen, ik wil dus een drive-in.
maar heb totaal geen verstand van dit.
Welke spullen heb ik nog nodig,
hoeveel moet ik vragen, en zo voort (natuurlijk kan ik de search gebruiken, maar daar krijg ik geen antwoord op de spullen die IK nog nodig heb Winking my eye)

Ik heb nu:
1x Jcb NSA 2008 mixer
2x Pioneer cdj 400
2x aktive ABS DJ luidspreker BST Wp380a (400Watt)
1x elation Color fusion

dusja,
Welke spullen nog?
en hoeveel moet ik vragen?

groeten,
en bedankt Winking my eye

What do you think about Drive-in spullen ??

Vote :   

zalo    posted on 22-08-2008 16:10
Poster: Lightzone

omg... meen je dat nou ?

iedereen zit hier moeite voor jou te doen en jij kan nog nieteens zelf iets opzoeken...

ga aub eerst maar het internet afspeuren op mogelijke opties voordat je hier nog iets durft te vragen... pleas zeg.

Dit is een reactie van een klein kind !
Bart_    posted on 22-08-2008 18:09
Illusion: Ik snap je punt wel hoor, maar waarom zou hij nu zijn mengtafel vervangen? ik heb jaren gedraait op feesten met een JB systems 18x, zonder toonregeling. Maar wil je me nu is een keer uitleggen waarom hij een nieuwe tafel zou moeten kopen? Winking my eye Als het werkt, en gewoon OK klinkt, wat is er dan mis? Happy, laughing

Uiteraard heb ik ook alles opgebouwd, ik ben begonnen zoals bijna iedereen; 2x DVD spelertjes met een oude AKAI mixer van m'n vader.. :P, en nu heb ik 2x RCD900S + RMX40BPM.. Ik heb in 2 jaar tijd deze set kunnen aanpassen, ik heb een half jaar met de DVD-spelerset gespeeld, dat ging prima, in die tussentijd, heb ik al wat licht aangeschaft.. Daarna de DVD spelertjes weggedaan, en een mooie dubbelaar gekocht voor weinig. Daarna nog een leuk 19" paneeltje en toen weer 2x grote 'PA' boxen. Opbouwen is het woord. Nu ben ik heel tevreden over mijn set, en ik heb wegens vervoersproblemen pas een dichte tandemasser gekocht, ook iets wat niet goedkoop is, dat moet je in je hoofd houden Winking my eye (een gemiddelde (ongeremde) tandemasser kost +/- 1500 euro) Daar had ik me toch wel écht op verkeken, en dat slorpt ook heel veel van je buget op, maargoed.. Zoals ik al zei; ik ben nu blij met m'n set wat ik heb opgebouwd, en nu heb ik ongeveer 8 a 9 showtjes per jaar, wat elk jaar stijgt..

overigens.. begin niet met drive-in om winst te maken, wat dan zal je never nooit lukken.. Winking my eye
voor geld moet je echt niet beginnen aan drive-in shows, want dat zal nooit gebeuren.. Happy, laughing

Mocht je willen.. mag je wel is een keertje met me mee naar een feestje, dan kan je misschien wat bijleren, en ik misschien wel wat van jou Winking my eye
User edit by Bart_ on 22-08-2008 @ 18:10:43 (2%)
diddy    posted on 22-08-2008 18:26

omg... meen je dat nou ?

iedereen zit hier moeite voor jou te doen en jij kan nog nieteens zelf iets opzoeken...

ga aub eerst maar het internet afspeuren op mogelijke opties voordat je hier nog iets durft te vragen... pleas zeg.

Ze zouden je moeten bannen.
Dit forum is gemaakt om elkaar te helpen.
Waarom iets niet vragen?
Je vind het misschien wel makkelijk op google maar geloof jij alles wat je via google vind?
"Hebt ge soms ni gemoge?" Omdat je zo doet?
Bart_    posted on 22-08-2008 19:06
vind het ook wel overdreven wat je nu zegt Lightzone,
deze jongen stapt net in het licht- (en geluids)wereldje. Het is dan volkomen logisch dat hij niet alles weet. Of wist jij de eerste we(e)ken al van dat je dacht dat je DJ werdt wat een prisma op een scan/mh was? Dacht het toch van niet..
Overigens ben ik het wél met je eens dat hij de zoekfunctie van het forum/google moet gaan gebruiken, maar dat kan je ook op een andere, nette manier zeggen.
Tizio    posted on 22-08-2008 20:26
Je mag toch wel verwachten dat iemand zich een klein beetje in iets verdiept?! Of komt dit gewoon doordat ik dat wel gedaan heb dat ik het zo gek vind om het niet te doen?

Ik wil natuurlijk mensen graag advies geven, maar een klein beetje rondkijken kan toch ook geen kwaad, of zeg ik hier nou weer wat geks?

Trouwens, ik mag weer wat gaan draaien met m'n drive in. 200-300 mensen, buiten, is 2x 600 watt sub en 2x400 watt top's genoeg incl. 8x par 56 en strobe? (welke andere goede lichteffecten voor buiten?)
User edit by Tizio on 22-08-2008 @ 20:27:22 (10%)
Illusion    posted on 22-08-2008 20:31
Laten we maar weer ontopic gaan:p Anders krijgen we weer vervelende dingetjes, die we niet willen. Gewoon elkaar respecteren, en als je iets tegenzit kun je beter niet posten.

Maar dan Nu:D

@ Bart: Kijk bij een drive-in show krijg je,, naa verloop van tijd te maken met verschillende dingen. Het is dan niet altijd handig om een mixer te hebben met maar 2 beschikbare kanalen. In het begin maakt dat niet zoveel uit, en hij hoef ook niet NU perse zijn mixer te verwisselenWinking my eye Ik vind dat een dikke Djm 800 overdreven is, maar op verloop van tijd, kan er best wel een leuk 4 kanaals mixertje erbij.  Om de volgende punten die kunnen voorkomen.

- Microfoon gebruik. Op onze mixer gebruiken we een apart kanaal hiervoor
- 2 cd spelers. Die nemen al 2 kanalen in beslag, en stel je nu voor dat je toevallig niet alle muziek klaar hebt om in te mixen, bij een drive-in show mix je allround (afhankelijk van het feest). Dan KAN een 3e cd-speler makkelijk zijn, die je alvast hebt klaargemaakt. Ik ben in de loop der jaren gewend om met 3 of 4 cd-spelers te draaien. En het bevalt prima. Je kan nooit zeggen van...  "ik heb te weinig"  het kan altijd van pas komen.

Maar je hebt wel gelijk. Als de mixer verder prima is is er natuurlijk niks mis mee. Alleen hij wil ook graag thuis draaien. en als hij ooit uit wil breiden kan dat natuurlijk altijd. Ik begrijp je puntWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 22-08-2008 @ 20:32:27 (2%)
Bart_    posted on 23-08-2008 11:34
Poster: Illusion

@ Bart: Kijk bij een drive-in show krijg je,, naa verloop van tijd te maken met verschillende dingen. Het is dan niet altijd handig om een mixer te hebben met maar 2 beschikbare kanalen. In het begin maakt dat niet zoveel uit, en hij hoef ook niet NU perse zijn mixer te verwisselenWinking my eye Ik vind dat een dikke Djm 800 overdreven is, maar op verloop van tijd, kan er best wel een leuk 4 kanaals mixertje erbij.  Om de volgende punten die kunnen voorkomen.

- Microfoon gebruik. Op onze mixer gebruiken we een apart kanaal hiervoor
- 2 cd spelers. Die nemen al 2 kanalen in beslag, en stel je nu voor dat je toevallig niet alle muziek klaar hebt om in te mixen, bij een drive-in show mix je allround (afhankelijk van het feest). Dan KAN een 3e cd-speler makkelijk zijn, die je alvast hebt klaargemaakt. Ik ben in de loop der jaren gewend om met 3 of 4 cd-spelers te draaien. En het bevalt prima. Je kan nooit zeggen van...  "ik heb te weinig"  het kan altijd van pas komen.

Maar je hebt wel gelijk. Als de mixer verder prima is is er natuurlijk niks mis mee. Alleen hij wil ook graag thuis draaien. en als hij ooit uit wil breiden kan dat natuurlijk altijd. Ik begrijp je puntWinking my eye

Volgens mij beginnen we elkaar te begrijpen.. Winking my eye
Maar hij heeft toch al een 6 kanaals mengtafel? Lijkt me toch genoeg.. Happy, laughing
Ikzelf draai ook altijd met 3 kanalen (2x CD + 1x Laptop), en ik vindt dat ook wel fijn..
Maargoed, deze keer een korte post, want ik moet (helaas) weer verder aan m'n kamer gaan werken.. (verbouwingenCool)
creeky    posted on 23-08-2008 18:13
maar hoeveel boekingen heb je al ?
als je het niet hebt hoe wil je ze krijgen?

ben er zzelf ook mee bezig geweest aleen vroeg me af hoevaak ga ik het gebruiken want zo makkellijk is het niet om boekingen te krijgen
User edit by creeky on 23-08-2008 @ 18:14:54 (13%)
Bart_    posted on 23-08-2008 18:28
Tja.. hoe boekingen krijgen?
Natuurlijk wil iedereen hopen vol met boekingen.. maar dat is (uiteraard) in het begin onmogelijk. Ben zeker niet bang als je maar één keer in de twee a drie maanden gaat draaien, dat bouwt automatisch op. Maar kwa boekingen krijgen;
- Maak visitekaartjes en geef ze aan je vrienden
- Mond op Mond reclame (nog altijd dé beste!)
- Website (werkt bij mij neit erg goed..)
- ...

Begin overigens NIET met grote boekingen.. Neem eerst de kleinere feestjes aan, en ga dan steeds 'groter en groter'. Denk niet meteen dat je alles aankan, want dat kan je nog is vies tegenvallen.. Winking my eye

Mocht je nog vragen hebben, vraag maar raak!
OneSixty    posted on 23-08-2008 20:45
Poster: Bart_
vind het ook wel overdreven wat je nu zegt Lightzone,
deze jongen stapt net in het licht- (en geluids)wereldje. Het is dan volkomen logisch dat hij niet alles weet. Of wist jij de eerste we(e)ken al van dat je dacht dat je DJ werdt wat een prisma op een scan/mh was? Dacht het toch van niet..
Overigens ben ik het wél met je eens dat hij de zoekfunctie van het forum/google moet gaan gebruiken, maar dat kan je ook op een andere, nette manier zeggen.

oké, mijn reactie was overdreven.

maar als die jongen nu ledpar op google had ingetikt ziet hij toch zo het verschil met een gewone par >?

dus ik heb zoiets van, hoe kun je zoiets niet weten als je ernaar hebt gezocht ?
conclusie: hij heeft er niet naar gezocht.

@diddy: of ik geloof wat er op google staat ?
met google bedoel ik alles, webshops, forums...  toch een bron van waarheid nietwaar ?

en wat probeer je nu duidelijk te maken met je "Hebt ge soms ni gemoge?"
Bart_    posted on 24-08-2008 11:18
Beste,

maar als die jongen nu ledpar op google had ingetikt ziet hij toch zo het verschil met een gewone par >?

dus ik heb zoiets van, hoe kun je zoiets niet weten als je ernaar hebt gezocht ?

Ik snap je punt, en ik ben het hélémaal met je eens, maar dan hoort zo'n reactie nog niet thuis op een forum.
Uiteraard als je LED-par intypt op google, kan je genoeg informatie vinden, begin daar dus aan, Big-X Winking my eye
diddy    posted on 24-08-2008 11:43

@diddy: of ik geloof wat er op google staat ?
met google bedoel ik alles, webshops, forums...  toch een bron van waarheid nietwaar ?

en wat probeer je nu duidelijk te maken met je "Hebt ge soms ni gemoge?"

Ja sorry mijn zin "Hebt ge soms ni gemoge?" zeggen wij hier in het leuvense als iemand kwaat op iemand is voor niets...
Je moet het niet al te persoonlijk opvatte maar ik vond je reactie wel grof tegenover diegene die een vraag stelde.
Maar wat google betreft: je moet niet alles geloven wat ze zeggen enz... Soms zijn er ook mensen die zomaar reviews geven over pioneer enz terwijl ze het nog maar 1 keer hebben gebruikt.
Maar back on topic nu.
Zorg ook dat je een beetje op voorhand weet wat voor generatie mensen het zijn op die feest. Ga dus niet bij bejaarden Techno en Trance draaien en bij pubers oldies. Zorg dat je alle soorten muziek hebt.
Djaspow    posted on 24-08-2008 15:24
drive in moet je niet zien voor de winst
het is geen manier om je een beetje te promoten zodat de mensen je kennen
althans voormij.

ik heb 2 jaar een drive in gehad
en meestal heb je geen lichten nodig
als je gewoon op feestjes thuis draait ( examenfeesten, verjaardagen )
dan kijken mensen er niet naar.
als je maar wat lekkere plaatjes draait en voor jezelf goed oefent.

( dit verhaal geldt voor mij he, als je echt later doorwil gaan met een drive-in is dit niet van toepassing )
maar voormij was/is het een opstapje voor naar discotheken.

en raad eens binnekort is de eerste keer dat ik daad werkelijk in een discotheek mag draaien!

Poster: diddy

Maar back on topic nu.
Zorg ook dat je een beetje op voorhand weet wat voor generatie mensen het zijn op die feest. Ga dus niet bij bejaarden Techno en Trance draaien en bij pubers oldies. Zorg dat je alle soorten muziek hebt.

je kunt ook gewoon alleen draaien op feesten van jongeren ( of ouderen ) maar dan word je wel minder geboekt.
misschien krijg ik nou de hele groep over me heen.
maar als ik jou was zou ik zorgen voor een pc. de muziek die je niet hebt kun je van pc afspelen.
totdat je ongeveer weet wat je nodig hebt is dit echt een ideale oplossing
User edit by Djaspow on 24-08-2008 @ 15:28:25 (94%)
Big-x    posted on 24-08-2008 22:06

Srry voor de late reactie,
'k was op weekend..
een vriend van me kan een tegen kleine betaling een flightcase voor me maken,

dat is dus al mooi meegenomen Winking my eye

voor de rest mijn excuses, ik had beter eerst op google gekeken,

maar mijn ervaring is (zoals sommigen hier zeggen) dat google niet altijd betrouwbaar is,

soms zeggen mensen wat wat niet eens waar is, wat ze eens menen gehoort te hebben ofzo...

OneSixty    posted on 24-08-2008 23:33
Poster: Big-x
Srry voor de late reactie,
'k was op weekend..
een vriend van me kan een tegen kleine betaling een flightcase voor me maken,dat is dus al mooi meegenomen Winking my eye voor de rest mijn excuses, ik had beter eerst op google gekeken,maar mijn ervaring is (zoals sommigen hier zeggen) dat google niet altijd betrouwbaar is,soms zeggen mensen wat wat niet eens waar is, wat ze eens menen gehoort te hebben ofzo...

als je bij webshops ofzo kijkt, of bij de betere forums.
(ik wil geen reclame maken, maar op new-line staat veel goede en betrouwbare info)

& nog sorry van mijn reactie...
Big-x    posted on 25-08-2008 11:34
Hebben jullie dan nog advies voor mij,
welke pars ik moet kopen?
welke merk,
welke pars (56 ofzo eh)
en wat voor statieven?
t-bars ofzo?
en wat voor controller..

+ ik wil er niet heel vele geld aan uit geven,
dus iets wat goed is en goedkoop...

Heb de search gebruikt!
User edit by Big-x on 25-08-2008 @ 11:43:51 (68%)
Bartjens    posted on 25-08-2008 11:45

Heb de search gebruikt!

En wat is je conclusie hieruit? :P

Je gaat waarschijnlijk niet voor de ledpars neem ik aan ??

Zelf heb ik:
2 x de showtec t-4 digital bar
Aan elke bar heb ik 4 x de showtec par 56 short aan hangen met 4 GE par-56 lampen erin.Een setje kleuren filters per bar.
2 x showtec windup statieven, maar je kunt ook makkelijk deshowtec tripod pakken. eze is een stukje goedkoper en lichter qua gewicht.

Dit zou ik jou ook aanraden. Alleen zou ik eerst beginnen met 1 zo'n setje

Dus 1 t-4 bar, 4 x par 56 short + lampen. Setje kleuren filters en een tripod statiefje.
Zo heb je een mooi beginner setje. Je later altijd nog een 2e set halen en misschien een aansturing. Zelf gebruik ik de showtec/botex dj mingle. Prima ding voor 8 parren en wat effecten.

Je hebt ook van die complete setjes (parren + lampen en een statief)van showtec, maar deze zou ik niet halen. De lampen zijn van mindere kwaliteit dan die hierboven. Je kunt dan dus om de paar maand (beetje overdreven misschien) nieuwe parlampen halen.
Bij de complete parset heb je dit ook (dus een complete par met lamp e.d. in één pakketje)
Beter kun je dan alles los bestellen en voor een goede lamp gaan, kost je egt niet zoveel extra.

Succes ermee.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 25-08-2008 @ 11:49:51 (55%)
Big-x    posted on 25-08-2008 11:59
dus als ik het goed begrijp:

1 of 2x t-bar
4 of 8x par 56 short + lampen (wat voor soort lampen?)
set kleuren filters

Als ik later een rook effector koop of zo iets + een mushroom,
waar kan ik die dan op monteren?
Bartjens    posted on 25-08-2008 12:09
Lampen: GE (General Electric) par 56 Lampen
en een statief uiteraard.

Een rookmachine zou ik gewoon op de grond laten staan. Als deze dmx is kun je die gewoon op je eventuele dmx controller aansluiten. Anders heb je een dmx switch nodig. (bijv de ShowTec MultiDim MKII)
Hier doe je de stekker van de rookdoos in en die van je effecten (je mushroom dus) en een dmx lijntje naar je controller.
Je effect kun je gewoon boven op de t-4 draaien.
Als je dit gaat doen zou ik voor een ander statief gaan dan de tripod (de windup bijv). Die kan wat meer gewicht hebben en is een stuk stabiler.

Je hebt niet perse een dmx controller nodig. De t-4 en de dmx switch kun je ook stand alone laten werken. Programma's vooraf programmeren en lekker laten lopen. Nadeel hiervan is dat je geen invloed hebt op de licht.
Bij een rook machine zit vaak wel een aparte controller, en anders kun je die er wel bij kopen.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 25-08-2008 @ 12:12:33 (55%)
Illusion    posted on 25-08-2008 12:32
dus als ik het goed begrijp:

1 of 2x t-bar
4 of 8x par 56 short + lampen (wat voor soort lampen?)
set kleuren filters

Als ik later een rook effector koop of zo iets + een mushroom,
waar kan ik die dan op monteren?

Vergeet niet je geluid wat het belangrijkste is. Na verloop van tijd moet je dit misschien ook updaten.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Big-x    posted on 25-08-2008 12:55
Poster: Bartjens
Lampen: GE (General Electric) par 56 Lampen
en een statief uiteraard.

en wat is het verschil tussen een t-bar en een statief ?
User edit by Big-x on 25-08-2008 @ 12:59:58 (12%)
Bartjens    posted on 25-08-2008 13:02
Dat is de merknaam. Je hebt parren van showtec, van jb systems e.d en je hebt ook parren van GE.
Een statief is niet meet dan een stuk alluminium met 3 poten eraan waarop je speakers of verlichting zet.
Een t-bar is een controller met een aantal stopcontacten waarin je je parren kunt doen. Aan de t-bar zitten ook een aantal schroefpunten waaraan je je parren ophangt. De bar zet je dmv een flens op een statief.

Kijk maar bij webshops of google maar eens, dan kun je het zelf zien :P
www.djbrowbeat.com
Big-x    posted on 25-08-2008 13:04
ow, ik dacht altijd dan bij een t-bar altijd een statief zat..
Bartjens    posted on 25-08-2008 13:07
Ik bedoel hier dus een t4 bar eh Happy, laughing Je hebt idd ook statieven waar een t-bar bij zit. Alleen is dit niet meer dan een alu "buis" die je op je statief zet. Hieraan kun je ook parren of effecten hangen, alleen zit er geen conroller oid in.
Sorry als dat niet duidelijk was. :D
www.djbrowbeat.com
Big-x    posted on 25-08-2008 13:10
dus moet ik gaan voor zo'n setje (t-bar + statief)
of apart kopen..

460 Users online: 394 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 94.549
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.613.464