Poster: Max-E
euhm, ik vind licht toch duidelijk op de laatste plaats komen, wat denk je zelf als je ergens komt en je hoort n dj met slechte spullen, dan heb je ook zoiets van, wat n wanker..
eerst flightcases(voor mobiliteit/bescherming!) en mixer zeg ik, licht komt nog wel
Poster: Bartjens
Zoals al eerder aangegeven is het handig om eerst eens wat flightcases aan te schaffen. Hiermee maak je je zelf een stuk mobieler, handiger met vervoer (je kunt stapelen enzo) en het ziet er ook nog eens een stukje mooier uit.
Daarna zou ik gaan kijken voor wat parren. Als je deze op een t-4 balkje zet heb je direct een sturing erbij. Je kunt deze dan stand-alone gebruiken tot dat je de mogelijkheid hebt om een leuke controller te kopen.
Zelf heb ik 8x par 56 met een dj mingle van botex. Leuk compact setje wat er netjes uitziet.
Als je het geld er voor (over) hebt kun je idd kijken naar led parren.
Poster: Illusion
Zoals Max-E zegt, eerst geluid, dan licht. Dat is het allerbelangrijkste.
Maar om nou een beginner direct een Flightcase, t-4 balkenen Leds te adviseren is gewoon onwetendheid. Toen jij 14 was kocht je dat echt niet
. Dat zou een domme zet zijn, en daar zijn genoeg redenen voor.
Volgens mij is mijn tekst op de vorige pagina niet eens gelezen of serieus genomen. Daar staat precies in wat een ideale manier is om een drive-in show te beginnen.
Poster: Bart_
Beste,
ik snap ook niet waarom hij een nieuwe mengtafel zou moeten kopen?
Als deze mengtafel het goed doet, en niet kraakt.. wat is het probleem dan?!
Zoals Bartjens al zei: koop eerst een flightcase, en daarna een 4 of 8-tal parren met T4.
Ik snap overigens niet waarom jullie hem een T4 afraden?
Wat zou je dan wel aanraden kwa licht? Want hij wilt een drive-in starten, dus dat betekend: Geluid EN Licht.
Ikzelf ben ook 14 en heb sinds pas 2 eenvoudige aztek scans (én 2x 4-barren + truss-set etc., maar dat had ik al in bezit), als ik het KAN aankopen, waarom dan niet?
Waarom is dat een 'domme zet'?!
Wie zegt dat hij dat nu direct moet aanschaffen?? ik niet hoor, zijn evt toekomst plannen voor de ts.Hij wil graag opties en die geef ik hem.
En waarom een 14 jarige wel aan een djm oid zetten omdat daar wel een "goed" geluid in zit?
Led parren heb ik het nooit over gehad volgens mij...
Eerst het geluid ben ik het totaal niet mee eens. Als zijn mengtafeltje het tog goed doet, waarom dan een nieuwe kopen? Mij lijkt het dan verstandiger om eerst licht aan te schaffen.
Onwetendheid is hier niet zo van toepassing denk ik, heb inmiddels 5 jaar ervaring dus ik weet voldoende om andere een advies te gven denk ik.....
Maargoed ieder zn menig natuurlijk
Poster: Big-x
BTW wat is het verschil tussen led parren en parren?
Poster: Big-x
NouNou,, een mens stelt ook eens een vraag hoor..
Moet je met niet direkt afsnauwen!
Heb Gdv geen verstand van licht, ik stel een vraag (die in jullie ogen misschien dom overkomt),
en jij snauwt me gewoon af.
I.p.v te zeggen, gebruik google of de search..
Ik ben tenslotte nog niet eens een maand lid hier!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.