Poster: Big-x
wat betekenen dezedingen: bass, mid en hoog
die hihatje
die EQ
be npas een beginner eh
wat betekenen dezedingen: bass, mid en hoog
die hihatje
die EQ
be npas een beginner eh
Poster: RiX
No pro :D
- bass, mid en treble = je Equalizer. De drie knoppen op je mixer boven je schuifjes van de kanalen. Vaak direct onder je gain-knop
- hi-hat = drumterm. Het onderdeel van het drumstel met die twee bekkens die op elkaar gaan. In de house-muziek zijn dat de hoge tikjes. (haha hoe leg je dat uit...? :P)
Gewoon vragen hoor :D Zo leer je het!
dankje,
maar dus een nummer inmixen kan dus ook in et begin van een nummer,
of alleen op het einde, want hed soms nummers dat er nog gezongen word tot de laaste seconden, en dan vind ik het niet ehct lekker om in te mixen ..
Poster: RiX
Zoals DeteqBoy als zegt: op gehoor mixen. Je kan dan de bpm-counter als controle gebruiken als je niet hoort of je nu sneller of langzamer moet instellen.
En wanneer je in moet mixen? Dat is het mooie van dit vak. Niks moet! :D Maar een paar tips:
- het kan als het 'verhaal' geweest is (vaak zo'n 2 a 1 minuten voor het eind)
- het kan tijdens een breakdown
- het kan zelfs tijdens een climax, maar pas wel op met melodien die je door elkaar hoort
Hoe ik het doe: Ik luister hoe de track klinkt die ik in wil mixen. Zorg dus dat je je tracks kent... Ik bepaal of ik met de bass, mid of hoog wil beginnen. Vaak begin ik met mid, dan bass en als laatste hoog. Maar soms is een basslijn (bv. bij deephouse / soulhouse) lekker om mee te beginnen.
Voorkom dat je alle 3 EQ van beide tracks volledig open hebt staan. Dan kan de bass of hoog met elkaar gaan 'clashen' en zal je volume flink omhoog schieten.
Standaard tip: start bij inmixen met mid op iets voor de helft, bass dan langzaam opvoeren of snel de basses wisselen (of bass al op kwart zetten bij inmixen) en dan op het juiste moment hoog omwisselen. Je kan natuurlijk als je de nieuwe track al hebt ingemixt nog iets teruglaten komen van je vorige track. Wat hi-hats of misschien een melodie met fade-out...
Succes! En: oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik leer zelf elke dag nog bij...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.