Als die-hard gebruiker van de Sony V700 wil ik toch even een korte review plaatsen over mn laatste miskoop. Jawel, de veel genoemde Z700, waarvan ik ten zeerste betwijfel of deze van Sony is. Om de even duidelijk met de deur in huis te vallen....een wereld van verschil. En niet in het voordeel van de Z700. Deze zogenaamde Japanse versie van de V700 verschilt op veel fronten. Niet alleen qua constructie (al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo) Maar ook, en dat is pas echt belangrijk, qua geluid.
De oorkussens zijn gewoon hard. En waar de V700 aan de binnenzijde voor de driver nog wat 'softness' heeft ontbreekt dat totaal bij de Z700.
Het afstellen van de beugel gaat te gemakkelijk, de rail klikt niet vast. Hij zit erg slap om het hoofd. Wat mij betreft zit ie eigenlijk niet...
De jack-adapter (van kleine naar grote plug) heeft geen schroefdraad. Hij wordt er dus gewoon los opgeschoven. (typerend voor goedkopere producten).
Ik kan er eigenlijk kort over zijn.....ronduit beroerd!
Geflatteerde base, overdreven high en mid. En met zoveel mid klinkt alles hol en ontbreekt alle definitie. Daarnaast heeft deze Z700 ook beduidend minder geluidsdruk.
Ik werk al sinds de V700 in productie is met deze koptelefoon. Ik draai ermee, en ik luister er ook regelmatig mn eigen productie werk mee af. Nummer 4 heb ik reeds in huis en die heb ik een dag na aanschaf van de Z700 gekocht. Go figure....
Ik geloof niet dat de Z700 een legitiem sony product is. Het kan er bij mij gewoon niet in dat een bedrijf als Sony een product (waar qua constructie al veel over te doen is geweest) onder een andere naam met slechtere eigenschappen op de markt zet. Ze zijn daar slim genoeg om een verbeterde opvolger op de markt te zetten. (Ow enne....in de V700 staat een stempeltje "Made in Japan" waarom heeft de Japanse versie Z700 dat stempeltje niet

) Alles neigt naar immitatie....
Ook voor rond de 80,- waarvoor ik heb overal op het I-net zie verschijnen is het simpelweg een miskoop.