Sony MDR-Z700 Hoofdtelefoon
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pullstar    posted on 08-07-2005 00:39
Introductie
Als die-hard gebruiker van de Sony V700 wil ik toch even een korte review plaatsen over mn laatste miskoop. Jawel, de veel genoemde Z700, waarvan ik ten zeerste betwijfel of deze van Sony is. Om de even duidelijk met de deur in huis te vallen....een wereld van verschil. En niet in het voordeel van de Z700. Deze zogenaamde Japanse versie van de V700 verschilt op veel fronten. Niet alleen qua constructie (al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo) Maar ook, en dat is pas echt belangrijk, qua geluid.

De constructie

De oorkussens zijn gewoon hard. En waar de V700 aan de binnenzijde voor de driver nog wat 'softness' heeft ontbreekt dat totaal bij de Z700.
Het afstellen van de beugel gaat te gemakkelijk, de rail klikt niet vast. Hij zit erg slap om het hoofd. Wat mij betreft zit ie eigenlijk niet...
De jack-adapter (van kleine naar grote plug) heeft geen schroefdraad. Hij wordt er dus gewoon los opgeschoven. (typerend voor goedkopere producten).

Het geluid
Ik kan er eigenlijk kort over zijn.....ronduit beroerd!
Geflatteerde base, overdreven high en mid. En met zoveel mid klinkt alles hol en ontbreekt alle definitie. Daarnaast heeft deze Z700 ook beduidend minder geluidsdruk.

Conclusie
Ik werk al sinds de V700 in productie is met deze koptelefoon. Ik draai ermee, en ik luister er ook regelmatig mn eigen productie werk mee af. Nummer 4 heb ik reeds in huis en die heb ik een dag na aanschaf van de Z700 gekocht. Go figure....
Ik geloof niet dat de Z700 een legitiem sony product is. Het kan er bij mij gewoon niet in dat een bedrijf als Sony een product (waar qua constructie al veel over te doen is geweest) onder een andere naam met slechtere eigenschappen op de markt zet. Ze zijn daar slim genoeg om een verbeterde opvolger op de markt te zetten. (Ow enne....in de V700 staat een stempeltje "Made in Japan" waarom heeft de Japanse versie Z700 dat stempeltje nietConfused) Alles neigt naar immitatie....

Ook voor rond de 80,- waarvoor ik heb overal op het I-net zie verschijnen is het simpelweg een miskoop.
User edit by Pullstar on 08-07-2005 @ 00:58:33 (1%)
Mod edit by Jorrit on 09-07-2005 00:07 (3%)
[MOD Edit] Lay-out

What do you think about Sony MDR-Z700 Hoofdtelefoon ??

Vote :   

Lead    posted on 30-08-2005 00:56
Zie ook de Forum Thread : Sony MDR-Z700 is Imitatie

Het toestel is nep.
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 02-11-2005 22:09
Poster: Lead
Zie ook de Forum Thread : Sony MDR-Z700 is Imitatie

Het toestel is nep.

Menen jullie dat nu echt ? heb er net eentje op de ebayveiling gewonnen, gelukkig heb ik hem nog niet betaald. Ga dat proberen af te zeggen, lukt hopelijk wel.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Rhino    posted on 15-11-2005 13:07
daarbij is 80 euro ook nog een flinke lap geld !
Tekhead    posted on 23-11-2005 01:02
toch voor namaak, maar ik had hem gewonnen voor 35,00 €, maar ik geef geen geld aan echte namaak.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
PimSaint    posted on 24-11-2005 16:50
Als er nog iemand van z'n Z700 af wil voor een mooi prijsje...
Ik zou 'm best willen hebben als reserve. Ik lees zo hier en daar dat te geluidskwaliteit niet al te brak is.
Bastian    posted on 24-11-2005 20:13
de nieuwe gemini headphone lijkt best veel op die van sony.
User edit by Bastian on 24-11-2005 @ 20:13:45 (1%)
Mod edit by Jorrit on 24-11-2005 21:56 (56%)
Camino    posted on 25-11-2005 19:26
Er is redelijk wat verwarring over de z700... de z700 is precies hetzelfde als de v700, echter alleen de versie voor de japanse markt! Hij staat ook op de site van Sony. Ik heb trouwens zelf al een z700 geprobeerd en hij was inderdaad identiek aan de v700. MAAR, er is een chinees fabriek dat namaak z700's maakt, en die onder andere op eBay verkoopt. Deze zijn inderdaad kwalitatief (veel) minder dan de echte.... Vrees dat je namaak gekocht hebt en niet de echte z700

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

150 Users online: 25 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 42.463
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.715.415