Poster: Lyst
Als mobile dj heb ik ook een aantal lichteffecten. Ik gebruik de Showtec Scanmaster MK2 om deze aan te sturen. Ik kan mijn programma's met deze controller opslaan op een usb stick en ze zo backuppen of overzetten naar een andere Scanmaster MK2.
Nu vroeg ik mij af of er geen programma of manier bestaat waarmee ik mijn progammatjes kan programmeren op pc, ze op een stick zetten en zo gebruiken op mn controller. Dat lijkt mij namelijk heel wat makkelijker dan op mn controller alles instellen of om snel even een programma aan te passen.
De USB aansluiting kan inderdaad gebruikt worden om programma's op te slaan (op een USB stick). De gekozen bestandsindeling (en file system) is afwijkend van FAT16/FAT32/NTFS zodat een standaard USB stick niet zal werken. De fabrikant is bezig met een USB stick die inclusief een programma geleverd gaat worden waarmee de USB stick op de juiste manier gepartitioneerd en geformateerd kan worden (zodat hij daarna gebruikt kan worden op de SM2MKII). Dit is allemaal nog toekomstmuziek.