Scanmaster MK2 programmeren via pc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lyst    posted on 30-07-2008 14:40
Als mobile dj heb ik ook een aantal lichteffecten. Ik gebruik de Showtec Scanmaster MK2 om deze aan te sturen. Ik kan mijn programma's met deze controller opslaan op een usb stick en ze zo backuppen of overzetten naar een andere Scanmaster MK2.

Nu vroeg ik mij af of er geen programma of manier bestaat waarmee ik mijn progammatjes kan programmeren op pc, ze op een stick zetten en zo gebruiken op mn controller. Dat lijkt mij namelijk heel wat makkelijker dan op mn controller alles instellen of om snel even een programma aan te passen.

What do you think about Scanmaster MK2 programmeren via pc ??

Vote :   

Relight    posted on 03-08-2008 17:15
Ik heb nog nooit gehoord dat er programma'tjes bestaan om een voorprogrammering te maken voor je Scanmaster MK2 op de pc. Het zou een welkome bijkomstigheid zijn natuurlijk ter aanvulling van zo'n Scanmaster. Echter heb ik hier een hard hoofd in.

Maar wat je het beste kunt doen is contact opnemen met Highlite, de distributeur van Showtec. Wanneer er een programma voor de Scanmaster MK2 zou bestaan, dan weten zij het! Cool
djjh    posted on 03-08-2008 19:25
Poster: Lyst
Als mobile dj heb ik ook een aantal lichteffecten. Ik gebruik de Showtec Scanmaster MK2 om deze aan te sturen. Ik kan mijn programma's met deze controller opslaan op een usb stick en ze zo backuppen of overzetten naar een andere Scanmaster MK2.

Nu vroeg ik mij af of er geen programma of manier bestaat waarmee ik mijn progammatjes kan programmeren op pc, ze op een stick zetten en zo gebruiken op mn controller. Dat lijkt mij namelijk heel wat makkelijker dan op mn controller alles instellen of om snel even een programma aan te passen.

ik kan het ook ff voor je navragen. ken iemand die bij highlite werkt en de eigenaar. maar die zie ik volgende week ergens pas.
PatrickBeuken    posted on 03-08-2008 20:35
Bron
De USB aansluiting kan inderdaad gebruikt worden om programma's op te slaan (op een USB stick). De gekozen bestandsindeling (en file system) is afwijkend van FAT16/FAT32/NTFS zodat een standaard USB stick niet zal werken. De fabrikant is bezig met een USB stick die inclusief een programma geleverd gaat worden waarmee de USB stick op de juiste manier gepartitioneerd en geformateerd kan worden (zodat hij daarna gebruikt kan worden op de SM2MKII). Dit is allemaal nog toekomstmuziek.

Software om programma's voor de scanmaster te maken bestaat niet.
User edit by PatrickBeuken on 03-08-2008 @ 23:05:13 (21%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

196 Users online: 17 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 69.234
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.547.235