Hardstyle maken!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xtremer    posted on 28-07-2008 18:50
Ik ben inmiddels 8 maanden bezig met het maken van Hardstyle tracks in Cubase met diverse VST's en VSTi's. Het is allemaal nog een hoop gerommel met functies en het is dan ook lastig als je bepaalde termen niet kent. Zo nu en dan maak ik eens wat sampletjes en zet ik hem online: LINK (Testsample 004 is de nieuwste).

Mijn vragen aan jullie
Het maken van een goeie kick en bassdrum is iets waar ik heel lang mee bezig ben en graag beter zou willen leren. Ik gebruik geen samples en doe het met Microtonic en diverse distortion bakken. Heb nog niets geprobeerd met layeren omdat ik simpelweg niet weet waar die layers zoal uit moeten bestaan. Iemand een korte uitleg of misschien een tutorial?

Hoe maak je nou een echt Hardstyle melodie? Wat is de basis hiervan en wat voor effecten zijn ervoor nodig? Is het verstandig om te kijken voor de Access Virus of zijn Z3ta en andere VSTi's ruim voldoende?

Hebben jullie nog tips over het maken van Hardstyle tracks of hoe ik dingen moet verbeteren zeg het A.U.B!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 01-04-2009 @ 21:04:27 (29%)

What do you think about Hardstyle maken! ??

Vote :   

martijngti    posted on 28-07-2008 19:54
ik heb nog niet zo lang geleden dezelfde vragen gesteld Happy, laughing

zie topic: ////www.djresource.eu/Forum/topic/10896/Hardstyle-hulp-nodig/

Wat betreft Cubase kun je denk ik het beste eerst even een tutorial volgen want het werkt wel iets anders als FL Happy, laughing
Xtremer    posted on 28-07-2008 20:15
Poster: martijngti
ik heb nog niet zo lang geleden dezelfde vragen gesteld Happy, laughing

zie topic: ////www.djresource.eu/Forum/topic/10896/Hardstyle-hulp-nodig/

Wat betreft Cubase kun je denk ik het beste eerst even een tutorial volgen want het werkt wel iets anders als FL Happy, laughing

Aha oke wist ik nietCry. Maargoed ik weet dat er wel een behoorlijk verschil is tussen beide programma's, het was ook wel ff wennen voordat ik t door hadUnhappy.
tairip    posted on 29-07-2008 10:18
Die kicks die gebruikt zijn komen veelal uit sample packs die gewoon te koop zijn. Een erg veel gebruikte sample (ook in jou 1e sample) is de hardkick10.

Layeren met andere kicks, compressen, beetje EQ! En dan op de maat van de melodie mee laten veranderen qua toonhoogte.
Xtremer    posted on 29-07-2008 18:42
Poster: tairip
Die kicks die gebruikt zijn komen veelal uit sample packs die gewoon te koop zijn. Een erg veel gebruikte sample (ook in jou 1e sample) is de hardkick10.

Layeren met andere kicks, compressen, beetje EQ! En dan op de maat van de melodie mee laten veranderen qua toonhoogte.

Ja klopt de Headhunterz Kick komt uit Hardstyle Pro Samples 2008. Is er niet een manier om ze geheel zelf te maken, beginnend met een kale drum? Ik hoor het wel!
tairip    posted on 29-07-2008 18:48
Ja microtronic kan je kicks mee maken (dat is een VST)!

Ik zal zo ff een paar kicks layeren en EQ + Compressen en het resultaat hier posten.
User edit by tairip on 29-07-2008 @ 18:48:52 (100%)
Xtremer    posted on 29-07-2008 18:49
Is goed ik zie het graag, ga even kijken naar de VSTWinking my eye. Alvast bedankt!
bambamstudio    posted on 29-07-2008 19:01
of een paar van de juiste sample cd's
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
tairip    posted on 29-07-2008 19:09
Download -> Speedyshare

De Kick (3lagen):
1. Kick uit sample pack (niet helemaal 100% kaal), hierover zit alleen compressor.
2. Bassline, niet echt een bassline uit een basgitaar o.i.d. maar zoals die bij hardstyle gebruikt word om de kenmerkende new-style kick te krijgen. Hij wordt gebruikt om een basslijn aan te maken met je kick doordat deze een lange uitlooptijd heeft! (wel even cut itself doen Winking my eye). Met deze sample is verder niets gebeurt.
3.Punch, hele kort maar krachtige kick met een redelijk hoge toonhoogte. Hierover is ook alleen een compressor gehaald.

De rest kan je zelf beluisteren, wat hatjes hier en daar enzo :D
Xtremer    posted on 29-07-2008 19:47
Poster: tairip
Download -> Speedyshare

De Kick (3lagen):
1. Kick uit sample pack (niet helemaal 100% kaal), hierover zit alleen compressor.
2. Bassline, niet echt een bassline uit een basgitaar o.i.d. maar zoals die bij hardstyle gebruikt word om de kenmerkende new-style kick te krijgen. Hij wordt gebruikt om een basslijn aan te maken met je kick doordat deze een lange uitlooptijd heeft! (wel even cut itself doen Winking my eye). Met deze sample is verder niets gebeurt.
3.Punch, hele kort maar krachtige kick met een redelijk hoge toonhoogte. Hierover is ook alleen een compressor gehaald.

De rest kan je zelf beluisteren, wat hatjes hier en daar enzo :D

Haha oke bedankt! Klinkt echt super zo... Heb nu zelf ff snel wat gefixt:P.
Gewoon met kick samples uit een pack en Nexus voor de lead: LINK
Dit is een simpel teste hoor, verwacht niet te veel van me, ben nog beginner:P.
tairip    posted on 29-07-2008 20:30
Niets mis mee toch! Gewoon doorgaan met proberen!
P.s. ik ben ook beginner Winking my eye
Xtremer    posted on 01-04-2009 21:01
Even een oud topic uit de sloot halen. Nieuwe startpost en nieuwe vragen, please help meCool.
Illusion    posted on 01-04-2009 22:27
Net als tairip in 2008 zei:p Gewoon proberen en oefenen:D

Probeer wat te layeren, en wat FX erover heen te gooien.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 01-04-2009 @ 22:56:32 (93%)
Xtremer    posted on 02-04-2009 09:49
Oke... Zou iemand me kunnen vertellen wat ze van dit sampletje vinden? Goed, slecht, wat moet er beter etcHappy, laughing?
MoXeGy    posted on 02-04-2009 10:01
Mischien kun je het eens proberen om eerst een sample kick te nemen. daar je track op bouwen en daarna pas je eigenkick gaan maken. zo leer je ook andere dingen plus is je kick op de track afgestemd Happy, laughing(andersom kan ook maar dan blijf je maar 1 proberen en dat is: een kick maken)

Helaas heb ik geen cubase anders zou ik je graag helpen. Ik werk voornamelijk met Ableton.
User edit by MoXeGy on 02-04-2009 @ 10:02:08 (33%)
tairip    posted on 02-04-2009 13:16
De Kick mist de punch sowieso dat diepe lage waardoor het pompt mist. Ik zou inderdaad ook gewoon eerst met sample kicks werken, maar neem aan dat dit ook een sample was alleen maar een layer ipv meerdere kicks gelayerd. Heb je al ff een multiband compressor op je kick? Om hem op te pompen. Layer meerdere kicks gooi deze samen of los door een compressor dat klinkt al stuk heftiger.
Radiatino    posted on 08-06-2009 17:09
Klinkt goed maar de kick klinkt er zacht

Probeer het wat op te krikken (of het kan aan mijn boxen liggen :P)

Ikzelf kan ook nog niet van die goeie kicks maken dit is wat ik tot nu kan.

Stukje van mijn lied

P.S kheb mijn naam verkeerd geschreven xD hoort Radiation te zijn ;p

Mzzls! Happy, laughing

Esmee    posted on 08-06-2009 17:30
Poster: Xtremer
Oke... Zou iemand me kunnen vertellen wat ze van dit sampletje vinden? Goed, slecht, wat moet er beter etcHappy, laughing?

even ik ben geen producer ofzo, maar ik zal eens gaan kijken Winking my eye

de melodie vind ik persoonlijk lekker alleen de kick vind ik een beetje uhhm.. slap :P
als je nou flink aan de kick gaat werken dat hij wat voller en dieper wordt zegmaar, zal hij vast beter klinken Happy, laughing zo'n lekkere dreun kick gaat mijn voorkeur naar uit, die je door je hele lichaam voelt trillen Happy, laughing
succes
kuituhh    posted on 08-06-2009 17:39
vind hem wel lekker klinken hoor. Zou zeggen dat ik toch nog een sound mis die tussen je melo en je bass line in hangt zeg maar. Zo sound die je nummer wat voller laat klinken zonder echt aanwezig te zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Spin that Sh!t BAM!
Radiatino    posted on 08-06-2009 18:13
Poster: kuituhh
vind hem wel lekker klinken hoor. Zou zeggen dat ik toch nog een sound mis die tussen je melo en je bass line in hangt zeg maar. Zo sound die je nummer wat voller laat klinken zonder echt aanwezig te zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Dankje, maar ik heb al aardig wat dingen verandert zoals het rare einde als de melodie een 2e keer heet afgespeeld. En ja ik ga er nog wel aan werken Happy, laughing Maar ik heb heel lang samples gebruikt, dus is wel ff wennen maar het punt is dat ik steeds beter word ^^ Groeten!

This is an old Topic

No new postings for 5.866 days.
 Post CommentThat would be 195.5 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

39 Users online: 20 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 8.352
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.232.769