Poster: martijngti
ik heb nog niet zo lang geleden dezelfde vragen gesteld
zie topic: ////www.djresource.eu/Forum/topic/10896/Hardstyle-hulp-nodig/
Wat betreft Cubase kun je denk ik het beste eerst even een tutorial volgen want het werkt wel iets anders als FL
Poster: tairip
Die kicks die gebruikt zijn komen veelal uit sample packs die gewoon te koop zijn. Een erg veel gebruikte sample (ook in jou 1e sample) is de hardkick10.
Layeren met andere kicks, compressen, beetje EQ! En dan op de maat van de melodie mee laten veranderen qua toonhoogte.
Poster: tairip
Download -> Speedyshare
De Kick (3lagen):
1. Kick uit sample pack (niet helemaal 100% kaal), hierover zit alleen compressor.
2. Bassline, niet echt een bassline uit een basgitaar o.i.d. maar zoals die bij hardstyle gebruikt word om de kenmerkende new-style kick te krijgen. Hij wordt gebruikt om een basslijn aan te maken met je kick doordat deze een lange uitlooptijd heeft! (wel even cut itself doen). Met deze sample is verder niets gebeurt.
3.Punch, hele kort maar krachtige kick met een redelijk hoge toonhoogte. Hierover is ook alleen een compressor gehaald.
De rest kan je zelf beluisteren, wat hatjes hier en daar enzo :D
Poster: Xtremer
Oke... Zou iemand me kunnen vertellen wat ze van dit sampletje vinden? Goed, slecht, wat moet er beter etc?
Poster: kuituhhDankje, maar ik heb al aardig wat dingen verandert zoals het rare einde als de melodie een 2e keer heet afgespeeld. En ja ik ga er nog wel aan werken
vind hem wel lekker klinken hoor. Zou zeggen dat ik toch nog een sound mis die tussen je melo en je bass line in hangt zeg maar. Zo sound die je nummer wat voller laat klinken zonder echt aanwezig te zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.