Welke kleine mixer ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

WopWopWop    posted on 20-07-2008 20:14
Ik heb een aantal sites bezocht en ik denk dat ik 2 van die Stanton C324 ga kopen. Er moet wel een mixer bijkomen. De vraag is maakt het uit als ik een mixer van 100 tot 200 euro ofzo koop of zitten er veel minpunten dan bij en moet ik maar een Djm400 ofzoiets kopen?? Het hoeft een 3 of 4 kanaals te zijn. (zo'n batlemixer.Cry)
User edit by WopWopWop on 20-07-2008 @ 20:15:51 (6%)
Mod edit by Lead on 20-07-2008 21:17 (4%)

What do you think about Welke kleine mixer ? ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 20-07-2008 20:18
als je toch maar 2 c spelers gaat kopen is een 2 kanaals mixer meer dan voldoende.
Goedkopere mixers zijn natuurlijk van mindere kwaliteit, maar je kunt er prima mee aan de slag.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
WopWopWop    posted on 20-07-2008 20:22
Ja dat snap ikWinking my eye maar wat is er beter aan een Djm400 dan een stanton mixer? welke opties heeft pioneer wel en die stanton niet. Ik weet wel dat er misschien meer van die plugs zijn waar je boxen of headphones in kunt doen maaruh meer weet ik nog nie.
bambamstudio    posted on 20-07-2008 20:32
Ik zou als ik jou was een winkel inlopen en daar mixers vergelijken.
En kijk dan meteen eens naar de stanton cd spelers. Ik heb deze op proef gehad en vond het display erg slecht af te lezen.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Lead    posted on 20-07-2008 21:16
Je moet sowieso naar de winkel voordat je iets koopt, alleen dan voorkom je tegenvallers.

Pioneer heeft een aantal van dezelfde effecten als zijn grote broer (DJM-800), mooie oefening voor het geval je er eens een in het wild tegen komt. Ben je in ieder geval qua effecten voorbereid.
Let the BASS be louder
Boyd    posted on 20-07-2008 21:19
Plus dat stanton mixers van plastic zijn,

Maar als je een pioneer djm400 vergelijkt met een numark dxm09, is de pioneer echt 5x sappiger!
Stefjuuh    posted on 20-07-2008 23:25
Poster: Lead
Je moet sowieso naar de winkel voordat je iets koopt, alleen dan voorkom je tegenvallers.

Pioneer heeft een aantal van dezelfde effecten als zijn grote broer (DJM-800), mooie oefening voor het geval je er eens een in het wild tegen komt. Ben je in ieder geval qua effecten voorbereid.

Roll effect kun je inderdaad goed mee oefenen. Mixer is inderdaad een metalen behuizing. Ik heb geen ervaring met goedkope mixers, maar die DJM-400 is heerlijk..  Jij zegt 3 of 4 kanaals, maar meestal rekenen ze de mic kanalen erbij, niet zijn niet echt te gebruiken. DJM-400 heeft geen aparte record/master sterkte regeling, maar voor thuis is daar prima omheen te werken!Winking my eye

Moet wel zeggen, dat 2 kanalen wel snel vol zitten...

Edit: Als je nog vragen hebt over de DJM-400. Ik kan ze beantwoorden!Winking my eye

User edit by Stefjuuh on 20-07-2008 @ 23:26:03 (11%)
Dof    posted on 21-07-2008 00:37
Voor 175 euro heb je een bijvoorbeeld numark DXM01 USB, deze gebruik ik ook en ben er erg over te spreken .

de numark is een stevige metalen 2 kanaals mixer met prettige faders, grote knoppen een goeie toonregeling met een kill op hoog mid en laag, master output volume en een prettige PFL selectie (master/cue en geen selectie knoppen maar een crossfader tussen kanaal 1 en 2). De mixer heeft 2 outputs, een master output en een record output. De numark is net als de DJM-400 digitaal met analoge inputs.

De reden waarom ik deze heb aangeschaft en bijvoorbeeld geen DJM-400 is mijn budget en de USB aansluiting waarmee je mixer door je computer gezien wordt als 2 geluidskaarten. Naast je decks kan je ook je PC's met b.v. Virtual DJ op je mixer gebruiken.

Wanneer je juist met effects wil gaan spelen dan vrees ik dat je met een budget van 100-200 euro weinig kan.

De DJM-400 is een erg geil ding, vooral de loop sampler functie lijkt me wel gaaf. maarhe budget he Happy, laughing

Curd    posted on 21-07-2008 02:36
Ik zou nog even bijsparen tot je die DJM 400 kan kopen, kwaliteit heeft zijn prijs en pioneer maakt zijn prijs niet (enkel) door zijn merknaam. Je geduld zal in ieder geval beloond worden en een vroege update van je gear is daarmee ook weer geruime tijd uitgesteldCry
JollyJunkie    posted on 21-07-2008 09:26
Ik zou voor een Numark DXM-01 gaan hoor, faders gaan soep/soepeler dan die van de DJM misschien kan ie geen bier opo slokken maar daar zijn mixers natuurlijk nooit voor bedoeld. en ik weet niet of je em ook off-road gaat gebruiken?
de Numark DXM mixers hebben trouwens ook betere geluidskwaliteit in tegenstelling tot wat iedereen denkt. Maar aals je echt goed kwaliteit spul wilt kan je isschien naar de Ecler Nuo 2 kijken maar die is dan weer wel 400 euro.... Maar die heeft ook een zalige EQ en geweldige faders supere kwaliteit en geluidskwaliteit is ook al helemaal goed!
WopWopWop    posted on 21-07-2008 11:18
Zijn die dingen van stanton platic? naja had ik wel verwacht maar waar is bv die Cdj800 dan van gemaakt? ( deze lijkt mij wel goed van numark DXM Pro 10)
User edit by WopWopWop on 22-07-2008 @ 19:37:23 (1%)
WopWopWop    posted on 21-07-2008 11:24
Poster: Stefjuuh

Roll effect kun je inderdaad goed mee oefenen. Mixer is inderdaad een metalen behuizing. Ik heb geen ervaring met goedkope mixers, maar die DJM-400 is heerlijk..  Jij zegt 3 of 4 kanaals, maar meestal rekenen ze de mic kanalen erbij, niet zijn niet echt te gebruiken. DJM-400 heeft geen aparte record/master sterkte regeling, maar voor thuis is daar prima omheen te werken!Winking my eye

Moet wel zeggen, dat 2 kanalen wel snel vol zitten...

Edit: Als je nog vragen hebt over de DJM-400. Ik kan ze beantwoorden!Winking my eye

Ik ga maar eens wat vragen want ik kan wel tips gebruiken. Ik weet al die effect nog niet echt met een mixer weet wel met die schuifdingen XD en met die dingen daar boven snap ik het nut nog niet helemaal... van leg uit:P
JollyJunkie    posted on 21-07-2008 11:44
Poster: WopWopWop
Zijn die dingen van stanton platic? naja had ik wel verwacht maar waar is bv die Cdj800 dan van gemaakt? ( deze lijkt mij wel goed van numark DXM Pro 10)

Is een goede mixer maar is eigenlijk bijna dezelfde als de DXM-01 maar dan gaat ie veel alnger mee, alleen de vraag is : gebruik je em ook zo lang? Misschien kan je dan beter een DXM-01 aanschaffen voor 200 euro minder want over een jaar heb je misschien al weer een andere...

EN WIL JE DIE LINK A.U.B. WEGHALEN,GEEN LINKS NAAR WEBSHOPS!

Winking my eye
wizkid    posted on 25-07-2008 14:54
Ik heb (als je nog niks hebt gekocht) deze mixer voor 100,- voor je!

Dit is een leuke en niet te ingewikkelde mixer voor de beginner!
User edit by wizkid on 25-07-2008 @ 14:55:42 (93%)
Boyd    posted on 25-07-2008 15:28
Poster: JollyJunkie
Ik zou voor een Numark DXM-01 gaan hoor, faders gaan soep/soepeler dan die van de DJM misschien kan ie geen bier opo slokken maar daar zijn mixers natuurlijk nooit voor bedoeld. en ik weet niet of je em ook off-road gaat gebruiken?
de Numark DXM mixers hebben trouwens ook betere geluidskwaliteit in tegenstelling tot wat iedereen denkt. Maar aals je echt goed kwaliteit spul wilt kan je isschien naar de Ecler Nuo 2 kijken maar die is dan weer wel 400 euro.... Maar die heeft ook een zalige EQ en geweldige faders supere kwaliteit en geluidskwaliteit is ook al helemaal goed!

Ik kan dus niet omgaan met numark mixers, als je daar een djm400 naast zet ben je echt in de hemel!

helemaal zn dxm09, effecten zijn niet bruikbaar, faders lopen niet lekker, eq is waardeloos schel noem het maar op!
DJ_IVI-R    posted on 25-07-2008 17:37
heb ook nog een reloop rmx 40 bpm in nieuwstaat staan voor 150euro.. moest je interesse hebben
www.nikan.be
Ashley    posted on 25-07-2008 18:02
Poster: DJ_IVI-R
heb ook nog een reloop rmx 40 bpm in nieuwstaat staan voor 150euro.. moest je interesse hebben

ik heb interesse!
Maar wat nou als het lukt, mama?
thomassmith    posted on 25-07-2008 19:55
ik ehb zon'jn american audio q 6 .
en dat si een prima mixwer
ik heb hem als 1,5 jaar e geens last van gehad. 1 keertje moeten na laten kijken.
hij is 129 nieuw. een prima prijs dus
JollyJunkie    posted on 25-07-2008 20:44
Poster: BoydGrift

Ik kan dus niet omgaan met numark mixers, als je daar een djm400 naast zet ben je echt in de hemel!

helemaal zn dxm09, effecten zijn niet bruikbaar, faders lopen niet lekker, eq is waardeloos schel noem het maar op!

Ff overal vind voorzetten h`e Winking my eye
Want ik vind het EQ heerlijk, en de faders zijn ultra long lifetime, totaal digitaal 24 bit en ik vidn dat wel lekker lopen Winking my eye Maar de pioneer is ook nog eens zo'n 200 euro duurder en heeft maar 2 kanalen dus ja...
Qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik de Numark beter, maar Pioneer is als je er het geld voor hebt ook wel heel lekker Cry
Bart_    posted on 26-07-2008 19:32
Beste,

quote:
Poster: JollyJunkie
maar Pioneer is als je er het geld voor hebt ook wel heel lekker Cry

Tja, een Renault is ook een leuke auto, maar Ferrari is als je er het geld voor hebt ook wel heel lekker.

Ontopic: Ik zou zelf geen DJM400 aankopen, ik vindt een rec/booth uitgang toch wel een échte must.
Als ik in jou schoenen zou staan, zou ik is kijken naar de Vestax PMC-280 Pro.
Ik ken hem persoonlijk zelf niet, maar Reind Dooyeweerd (AboutDJ.nl) vindt de Vestax PMC-280 Pro een goede concurrent voor de DJM400. Hij heeft meer te bieden dan de DJM400, en kost maar een paar tientjes meer.

Indien je meer wilt weten over de Vestax, kijk dan naar de revieuw op AboutDJ.nl, wat zéker de moeite waard is!

This is an old Topic

No new postings for 6.255 days.
 Post CommentThat would be 208.5 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

215 Users online: 95 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 16.871
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.710.262