Help! aanschaf Tascam us 122 L geluidskaart
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

vatoslocos    posted on 11-07-2008 23:14

Hallo mede producers!
ik heb me een aantal jaar geleden geregistreerd op deze site, dus let niet op mn naamCry

Ik zit met het volgende: ik produceer al een tijdje met fl studio/cubase met mn standaard geluidskaart.
Nu wil ik de serieuse kant op en mn producties simpelweg betere kwaliteit geven.

Dus als ik het goed begrijp sluit ik de tascam us 122 L of waar ik ook aan zat te denken de emu 0202 USB aan via de usb waardoor je betere kwaliteit krijgt bij het expoteren van je tracks? En is het mogelijk mn versteker ( Cyrus one ) met passieve monitoren hier direct op aan te sluiten? want ik kan zo op t oog niet zien wat voor soort aansluitingen erop zitten,daar heb ik waarschijnlijk andere tulpjes voor nodig..
Het is misschien een vraag om te lachen maar voor mij is buiten alle moeilijke termen om van belang om betere geluidskwaliteit te creeeren in mn tracks.  

Alvast bedankt!
Jooo!

What do you think about Help! aanschaf Tascam us 122 L geluidskaart ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 12-07-2008 08:12
Welkom op DJR.

Je kunt geen passive monitoren op geluidskaarten aansluiten. Geluidskaarten hebben geen amp aan boord.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
vatoslocos    posted on 12-07-2008 18:51

@ Bambam studio

Ja dat weet ik maar zoals ik zei worden deze aangestuurd door een A-klasse versterker, kan ik die er wel op aansluiten? want ik herken de aansluitingen niet helemaal..en klopt het verder dat je er echt op vooruit gaat in vergelijkign met een simpele creative geluidskaart?
en zijn er verder nog tips welke ik het beste kan nemen emu of tascam in combinatie met Fl studio/cubase?
Thnx!
bambamstudio    posted on 12-07-2008 18:56
je kunt de versterker wel op je geluidskaart aansturen.
De ingang van je versteker zal tulp zijn, de uitgang van je geluidskaart jack. Dus gewoon een jack/tulp kabel kopen en klaar
justjustin    posted on 12-07-2008 19:53
Poster: bambamstudio
je kunt de versterker wel op je geluidskaart aansturen.
De ingang van je versteker zal tulp zijn, de uitgang van je geluidskaart jack. Dus gewoon een jack/tulp kabel kopen en klaar

Of ook vaak bijde...in/uit gang/en tulp lekker makkelijk.......
vatoslocos    posted on 12-07-2008 20:49

Oke dus als ik het goed begrijp gewoon een een kabeltje van 2 x tulp (rca) naar 3,5 mm jack en dan in de stereo output aansluiten? want dat kabeltje heb ik al wel. maar wat zijn dat voor andere aansluitingen  bij de output..,? voor microfoons lijkt het? maar als ik de tascam dan weer bekijk zie ik aan de achterzijde 2 normale rca aansluitingen is dat ook bedoeld voor je speakers en niet beter dan bij de Emu 0202 USb?
Bij de tascam zie ik trouwens ook 2 '' line in L en R zijn die dan ook bestemd voor microfoons?
bedankt voor de hulpCry

http://www.djdeals.com/tascamUS122L.htm
Mod edit by Nvie on 13-07-2008 13:29 (1%)
Xtremer    posted on 12-07-2008 20:55
Als je echt serieus geld uit wilt geven aan een goede geluidskaart moet je de Soundblaster X-Fi Fatality Platinum kopenWinking my eye. Heb deze zelf ook en klinkt als een beest!! Zitten ook 2 MIDI uitgangen op voor keyboard/synth en werkt echt heerlijk met Cubase:D. Ben nog maar een beginner hoor, maar kan je met zekerheid vertellen dat je er echt geen spijt van krijgt!!

X-Fi Fatality Platinum!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 12-07-2008 @ 20:58:05 (1%)
vatoslocos    posted on 13-07-2008 13:25

Die soundblaster ziet er wel vet uit, alleen is dit wel geschikt voor goed stereo geluid? en niet meer gericht op mensen die spellen spelen met 5.1 geluid enz.?
En zijn dit 2 aparte kastjes? of zit die linker kaart in het rechte kastje verwerkt?
Kben van plan om binnnekort een computer samen te stellen voor alleen muziek-gebruik, dan zou ik deze kaart mooi kunnen inbouwen! en @ DJ-Xtremer welke specificaties heb ik ongeveer nodig om deze kaart cubase goed te laten werken?
thnx

Prozei    posted on 13-07-2008 14:08

waarom usb en geen firewire of pci.
ik vindt zelf pci en firewire geschikter voor produceren.

@ dj-xtremer de soundblasters zijn niet ontworpen voor het produceren van muziek.
de x-fi chip laat het geluid mooier klinken dan het werkelijk is.
maar daar is deze kaart voor ontworpen.
het is beter om voor een emu 1212 te gaan.
hier zitten ook een lading effecten bij die je kan gebruiken in fl studio en cubase.

bambamstudio    posted on 13-07-2008 14:37
pci geschikter voor produceren? waarom?
vatoslocos    posted on 13-07-2008 15:17

De M-Audio Audiophile 2496 lijkt me trouwens ook wel iets, is ook pci en ik hoor er goeie dingen over.
Alleen zie ik ''24-bit/96kHz fidelity S/PDIF digital I/O with 2-channel PCM'' staan, is het niet vereist om een een kaart te nemen die 192 khz aankan/weergeeft of kan deze dat ook? 
Want de M-Audio Audiophile 192 heeft dat weer wel.
Prozei    posted on 13-07-2008 15:18

pci en firewire gebruiken efficiëntere protocollen als usb.
zijn geschikter voor een constante data stroom.

bambamstudio    posted on 13-07-2008 16:00
als je geen 100 tracks digitaal heen een weer gaat sturen, maar, zoals de meeste, 2 in en 2 out gebruiken werkt usb2.0 prima
bambamstudio    posted on 13-07-2008 16:01
Poster: vatoslocos

De M-Audio Audiophile 2496 lijkt me trouwens ook wel iets, is ook pci en ik hoor er goeie dingen over.
Alleen zie ik ''24-bit/96kHz fidelity S/PDIF digital I/O with 2-channel PCM'' staan, is het niet vereist om een een kaart te nemen die 192 khz aankan/weergeeft of kan deze dat ook? 
Want de M-Audio Audiophile 192 heeft dat weer wel.

waar heb jij 192 kHz voor nodig?
vatoslocos    posted on 13-07-2008 17:26

ik ben een leek op dat gebied maar k wil graag goeie geluidskwaliteit, ik weet niet waar ik die 192 khz voor nodig heb, gewoon om strak muziek te maken als dit invloed heeft op t uiteindelijke geluid.
en 192 khz klninkt beter als 64Cry

@bambamstudio ,volgens mij een echte kenner.
heb je enige tips wat voor soort computer ik het beste kan gebruiken voor cubase?
Intel pentium 4? Dual Core? werkgeheugen? moederbord?
wat ik op zn minst nodig heb aan specificaties om alles zonder kraken of onzin te laten lopen op mn pc met veel vst-instrumenten.?

NielsR    posted on 13-07-2008 17:55
Poster: vatoslocos
ik ben een leek op dat gebied maar k wil graag goeie geluidskwaliteit, ik weet niet waar ik die 192 khz voor nodig heb, gewoon om strak muziek te maken als dit invloed heeft op t uiteindelijke geluid.
en 192 khz klninkt beter als 64Cry

das gwn als klank voor je monitors, als je in cubase produceert en alleen met vsti's dan maakt het toch niks uit welke geluidskaart je hebt gebruikt voor het eindresultaat kwa muziekkwalitieit.
bambamstudio    posted on 13-07-2008 19:00
Uiteindelijk gaat toch alles naar 44.1 kHz 16 bit. De meeste vst en vsti's gaan ook niet verder dan 44.1 kHz met uitzondelng van samplebanken voor bv Kontakt.

qua pc. Ik zou voor Asus moederboord gaan, probeer mobo's met via chips sets te mijden.
Intel zijn goede prosessoren, en dualcore is wel mininaal. Intern geheugen 4 gig en koop een wat grotere videokaart, zeker met vista want die lust graag grafisch geheugen.
bambamstudio    posted on 13-07-2008 19:01
Poster: NielsR

das gwn als klank voor je monitors, als je in cubase produceert en alleen met vsti's dan maakt het toch niks uit welke geluidskaart je hebt gebruikt voor het eindresultaat kwa muziekkwalitieit.

dat is niet waar wat je hier zegt.  Geluidskaarten in de lagere prijsklassen hebben niet zo'n beste asio drivers en minder dsp geheugen, waardoor je latency, of met andere woorden, vertraging en tikken in je audio kunt krijgen. Ook neemt het aantal plugins dat je tegelijkertijd kan gebruiken drastisch af.
User edit by bambamstudio on 13-07-2008 @ 19:02:40 (6%)

This is an old Topic

No new postings for 6.258 days.
 Post CommentThat would be 208.6 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 122 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 26.451
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.980.855