gecontroleerd door buma/stemra of Sabam(be) (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Gecontroleerd op een feest/club

-ja
-nee

Voting is only possible for our Members
Boyd    posted on 09-07-2008 21:48
Wat de titel zegt, ben jij tijdens het draaien wel is gecontroleerd!

(alleen persoonlijk, niet oompje van een kennisje van me nichtje)

ALS JE STEMT OOK GRAAG EVEN EEN POST PLANTEN MET WAT EN HOE!
User edit by Boyd on 10-07-2008 @ 10:04:15 (48%)

What do you think about gecontroleerd door buma/stemra of Sabam(be) ??

Vote :   

DJtall    posted on 20-10-2008 08:16
waar haal je dan al die promo's ? want ik zou graag mijn muziek legaliseren ..
Xtremer    posted on 20-10-2008 08:48
Nooit gecontroleerd, heb ze nog nooit gezien ookWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DaMob    posted on 20-10-2008 13:26
Maar is het waar dat ze geen politionele bevoegdheid hebben? Dat ze dus je laptop/cd mappen niet mogen doorzoeken tenzij ze een bevel hebben?
PaulBrugel    posted on 20-10-2008 16:37
Ik download dus ook veel bij Dance - Tunes. Maar is het niet dat het voor eigen gebruik is? Je mag het volgens mij niet eens draaien in een discotheek. en nu nog leuker. Ik barst van de vinyl. Draaitafels verdwijnen in de discotheken. Waar ik draai, zelfde. De draaitafels gaan weg. dus wat dan, dan zal ik de platen moeten opnemen en op CD branden. Mag ik die dan draaien? Neen. Branden van CD's is voor eigen gebruik en is voor huishoudelijke kring. Het is allemaal zo wazig als wat.
De singles verdwijnen, vinyl verdwijnt, en waar moet ik dan nog legale CDtjes kopen?

toen MP3 en internet in opmars kwam deed de muziekindustrie niks. Allemaal veel te laat op ingespeeld.
en ook heel die regelgeving van Buma Stemra.  Heb ooit een seminar gevolgd van Buma, stemra & sena met mijn opleiding, geen duidelijke regelgeving. 
Ze moeten gewoon een simpele regelgeving toepassen bijvoorbeeld:

Als je dit doet, dan is het illegaal, strafbaar
en als je het zo doet, is het legaal. 

Dus ik download via Dance tunes & 538. Maar een echte rekening met een BTW nummer krijg je niet.
Dan moet ik al die receipts uitprinten, en meenemen als ik ga draaien in een koffertje ofzo...

Komt er ook nog bij dat ik veel mash ups maak, of breaks & extendeds.

Ik probeer het allemaal zo legaal mogelijk te doen, zeker als "redelijk professionele muziekmaker"
Maar makkelijk wordt het zo niet gemaakt....

User edit by PaulBrugel on 20-10-2008 @ 16:40:22 (8%)
Gery    posted on 20-10-2008 16:49
Poster: DJtall
dat is het hem juist .. je kan niet bewijzen dat je het al dan niet gekocht hebt .. Dat had de dj van dees weekend ook, hij zei dat hij ze gekocht had (wat niet zo is) en die gast van sabam gaat nu zijn computer controleren :s maarja, als je dit niet toelaat dan moet je sowieso betalen .. dus hij gaat nu alle andere liedjes die op zn pc staan op een harddisk zetten .. en voor de rest weet ik niet wat hij zal doen .. ik hou jullie op de hoogte:p want ik had me dat ook afgevraagd, alsje dat niet kon zeggen dat je de liedjes gekocht hebt...
 Je bent van brugge, ik heb afgelopen week meerdere geruchten gehoord die allen ijzen op het feit dat sabam in brugge een groot offensief gestart is vooral gericht tegen jonge/laptop dj's....
DJ - Producer
DjVictorF    posted on 20-10-2008 16:55
Poster: DJ-Xtremer
Nooit gecontroleerd, heb ze nog nooit gezien ookWinking my eye.

Zei je daarvoor ook al:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
DjVictorF    posted on 20-10-2008 17:01
Poster: Luxx
zo laat je goed merken dat je zelf nog 0 legale tracks op je pc hebt staan, way to go ! ik heb zelf denk ik een kwart aan gekochte muziek op me pc staan en te rest heb ik niet gekocht, toch is alles legaal wat ik aan muziek heb
  Ja ik weet het:D maar opstarten kost al veeeeeel geldUnhappy En nu moet ik eerst een nieuw geluidssetje hebben (2x dap k-115 en 1x dap p1600) Daarna ga ik ook zeeeker denken aan legaliseren! gewoon zoiezo 1 mapje is wel handig met legaal..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
ScottB    posted on 20-10-2008 17:14
Nooit gecontroleerd.

Maar ik wat ik me afvraag is het volgende: Ik heb voorin mijn map alle legale downloads en cd's, achterin alle illegale cd's. Hoe kan die man(of vrouw) van de Buma of Sabam nu aantonen dat ik ook werkelijk met die cd's draai? Het kan net zo goed zijn dat ik gewoon een muziek liefhebber ben en alleen thuis naar de illegale cd's luister en alleen de legale cd's voor het draaien gebruik. Dilemma of is dit niet reeël?
Boyd    posted on 20-10-2008 17:20
Ja maar dan mag je ze nog niet bij je hebben, maar een controleur kan moeilijk het hele fuif afzoeken naar die ene illegale map!

Dus ik heb ook altijd netjes een mapje legaal bij meCool
Sebasz    posted on 20-10-2008 17:25
Ik denk eerlijk als er ooit een rechtzaak over komt dat ze de DJ niks kunnen maken. De discotheek betaalt licentie-rechten om de muziek te mogen draaien. Dat is geregeld daar heeft de DJ niks mee te maken omdat je normaal alleen een CD voor jezelf mag afspelen zegmaar maar nu mag het dus in een discotheek.
Als je nou een kopie maak van die cd maakt dat geen hol uit. Dat is precies hetzelfde, geldt precies hetzelfde voor.
Ook voor -in de volksmond genoemde- illegale nummers (gedownloade) maakt het niks uit zolang het downloaden legaal is. En het download van muziek (en films) is in Nederland nog 100% legaal. Je mag namelijk een 'thuiskopie' maken ongeacht wat de bron van die kopie is (internet of je eigen cd/dvd).

Maar omdat die discotheek of wat dan ook al licentie rechten betaalt om de muziek te laten afspelen voor al die mensen doet het er niet toe wat voor cd je hebt. Of je een originele, een kopie of een 'kopie (gedownloade)' hebt.
ScottB    posted on 20-10-2008 17:29
Poster: BoydGrift
Ja maar dan mag je ze nog niet bij je hebben

Hoezo niet? Als ik een krat bier in de auto heb staan, wil het toch ook niet zeggen dat ik gedronken heb of ga drinken tijdens het rijden. Mijn punt is, als ik bij me heb wat ik in bepaalde omstandigheden niet mag gebruiken. Hoe kunnen zij dan aantonen dat jij het toch hebt gebruikt of gaat gebruiken?
User edit by ScottB on 20-10-2008 @ 17:29:54 (2%)
Sebasz    posted on 20-10-2008 17:49
Wat ScottB zegt ook nog trouwens ja. Allemaal bangmakerij voor de mensen die niks gewend zijn met juridische zaken Happy, laughing
Xtremer    posted on 20-10-2008 18:05
Poster: DjVictorF
Zei je daarvoor ook al:P

Ohh ja zie tCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
PaulBrugel    posted on 21-10-2008 10:09
Dit bedoel ik nu. Niemand weet het te vertellen. Want inderdaad, de discotheek / cafe waar je draai draagt iedere maand een bedrag af aan de buma. Dit om het voor ons wat gemakkelijker te maken voor ons Cool

Ik lees het vaak op forums, de ene zegt dit , de andere dat. Moeilijk hoor, we hebben eigenlijk allemaal gelijk, want zolang de Buma niet duidelijk opstelt wat wel en niet mag, doen we het "in goed gedrag"
Nu heb ik het natuurlijk niet over die mannekes die hun labtop vol met MP3tjes volstouwen, en die nog nooit een orgineel CDtje hebben gekocht, want dit is een uitzondering. Die mogen van mij alles inleveren. Wij geld in onze hobby steken, hun niks. Dat kan natuurlijk niet.

This is an old Topic

No new postings for 6.170 days.
 Post CommentThat would be 205.7 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

154 Users online: 48 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 14.835
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.831.381