Wat nu
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nickiey    posted on 27-06-2008 09:53
Hallo,

Ik zit op het moment een beetje vast met mijn volgende aankoop. Het probleem is: ik weet niet wat ik moet kopen. Dus ik dacht ik kan hier even vragen voor advies.
Ik heb op het moment:

geluid:
Pioneer CDJ 800
Be... VMX 1000
Denon S1000
een sony headphone
de DAP soundmate 1 en 2 active numarkjes

Licht:
een Hexacon van Showtech.
een Wildmoon van Showtech.

Groetjes nick ( DJ-Nick-Name )

ps dit is mijn 2de acount me eerst is weg. omdat ik een tijdje offline was I.V.M. verhuizing en waar we gingen wonen was geen internet.

What do you think about Wat nu ??

Vote :   

RePlayz    posted on 27-06-2008 10:23
begrijp ik het goed dat het genoemde setje dat is wat je al hebt en daarnaast nog iets wilt aanschaffen??
in dat geval zou ik denken, neem nog een cdj800 erbij, ofwel nog een s1000..... en dan een van de twee verkopen msgien, in elk geval dat dat gelijk op gaat --> kan me namelijk voorstellen dat dat het makkelijkste werkt.

Verder denk ik dat je tog wel een mooi setje bijeen hebt, dus ik zou verder niet weten wat je nog zou moeten of willen veranderen.......ik weet ook niet voor welke doeleinden je het nodig hebtConfused
Bartjens    posted on 27-06-2008 10:32
Het ligt er idd een beetje aan welke kant je opwilt met  je gear. Wanneer je je meer op drive in gaat richten kun je mischien eens kijken naar een uitbreiding in je licht set.
Qua geluid zit je wel goed volgens mij.

Misschien eens kijken naar een par setje (1 of 2 T-4 met parretjes eraan) Leuke statieven eronder en misschien nog een dmx controller voor je parren. En als je dan tog bezig bent een dmx switch waar je je effecten in kan prikken zodat je die ook dmx kan aansturen.

maar het ligt er dus aan wat jij wilt.....

En zoals hierboven genoemd, misschien 2 dezelfde cd spelers? Werkt misschien wat fijner en staat ook wat sysmmetrischer :D
www.djbrowbeat.com
LouisCasper    posted on 27-06-2008 10:35
Ik zou inderdaad de s1000 verkopen en een 2de cdj kopen. Misschien is het handig om erbij te zetten wat je budget is?
http://www.louiscasper.com
Bartjens    posted on 27-06-2008 10:44
Ligt eraan welke hij het fijnst vind werken natuurlijk Cry
www.djbrowbeat.com
Lead    posted on 27-06-2008 11:02
Maaruh, je kut je oude naam toch blijven gebruiken ??
Wachtwoord kunnen we opnieuw naar je toe sturen Winking my eye
Let the BASS be louder
Tizio    posted on 27-06-2008 11:16

VMX 1000 broeder! Winking my eye
Om geld binnen te krijgen met drive in heb je een goeie lichtshow nodig, ik zou dus ook gaan voor 2xT4 met par 56 eraan.. Kijk, in Duitsland, veel goedkoper voor dezelfde parren!
Maarja, als je je booth wilt verbeteren zou ik toch voor 2 dezelfde cd spelers gaan..

Bartjens    posted on 27-06-2008 11:35
Poster: Tizio

VMX 1000 broeder! Winking my eye
Om geld binnen te krijgen met drive in heb je een goeie lichtshow nodig, ik zou dus ook gaan voor 2xT4 met par 56 eraan.. Kijk, in Duitsland, veel goedkoper voor dezelfde parren!
Maarja, als je je booth wilt verbeteren zou ik toch voor 2 dezelfde cd spelers gaan..

Als je dicht bij duitsland woont is dit een optie, als dat niet zo is zit je met evt. garantie waarvoor je alles wel weer naar duitsland moet opsturen, als er iets mis is.

Poster: Lead
Maaruh, je kut je oude naam toch blijven gebruiken ??

Wat zeg je nou dan Cry
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 27-06-2008 @ 11:35:50 (4%)
Nickiey    posted on 27-06-2008 18:36

Bedankt voor de antwoorden.

Ik denk inderdaad dat ik me 2de CDJ ga kopen want dat werkt wel beter.
ik wil ook wel op DMX aanschaffen maar is dat niet een vak apart. Ik bedoel houw ik dan nog wel tijd over voor de CDJ's?

@ Lead
Ik zou inderdat me oude (...) acount terug willen. zou jij kunnen kijken wat mijn andere op dit email adres is. bedankt

ik denk dat ik dan even verder spaar voor een 2de CDJ 800 en lampen. weet iemand wat ik dan nog nodig heb voor een redelijke drive in. en wat mij dat dan gaat kosten?

bedankt

Tizio    posted on 27-06-2008 18:51

Licht, met de controller maak je wat presets (scenes en chases), je zet er 1tje aan en hoeft je daar eventjes geen zorgen om te maken. Bij een ander soort nummer kun je weer een andere opzetten ed. Kijk als je in de discotheek komt, zou je die 2 dingen niet tegelijk WILLEN doen, maar een paar effecten en parren is echt wel te doen..

Wat ik je aan kan bevelen voor licht:
2xT4 met par 56+statieven €500-800 (komt door Duitsland, heb ik ze ook gehaald)
Wat effecten, wat je nu hebt voldoet wel Winking my eye
Een stroboscoop is altijd wel leuk, redelijk model DMX +- €100 (kan ook iets goedkoper)
Rookmachine, €100-200 (ik zou dmx nemen, anders heb je weer 'n losse afstandbediening)

De basis heb je dan wel, verder:
Wat scan's vanaf €160 heb je een ledscannertje van ADJ
voor wat meer kwaliteit zit je toch wel aan de €250-200
Movingheads, zijn natuurlijk geweldig, alleen daar zit ook een prijsje aan: vanaf €300, alleen dan heb je niet al te veel Winking my eye
En natuurlijk een laser, in allerlei prijsklassesn, vanaf €150-300 heb je al iets, maar of het het lang uithoud/ goed genoeg is?

Ik hoop dat je wat wijzer bent Winking my eye dit is natuurlijk mijn filisofie, als je zelf andere ideeen hebt, laat ze ook even weten!

Ashley    posted on 27-06-2008 20:48
ik zou als ik jou was als je een drive-in wilt ook gaan zorgen voor wat beter geluid
wat zwaardere/betere boxen ofzo
Maar wat nou als het lukt, mama?
Bartjens    posted on 28-06-2008 10:49
Poster: Ashley
ik zou als ik jou was als je een drive-in wilt ook gaan zorgen voor wat beter geluid

Ik denk dat dat voorlopig wel goed zit. hij heeft een best leuk setje.
Het is nu eerst van belang om wat licht aan te schaffen zodat hij een leuk showtje kan neerzetten. Wanneer je een compleete show hebt kun je weer wat meer vragen op een klusje en daarmee kun je misschien je geluid eens uitbreiden/vervangen
www.djbrowbeat.com
Nickiey    posted on 28-06-2008 12:03
Poster: Ashley

Ik weet niet of 750 watt genoeg is. me speakers doen het nog wel (eergister gekocht :D)
JollyJunkie    posted on 28-06-2008 12:07
Poster: Nickiey

Ik weet niet of 750 watt genoeg is. me speakers doen het nog wel (eergister gekocht :D)

750 watt zegt nog niks, ligt eraan hoeveel DB sensitive je boxen zijn. Aangezien het DAP is kan je ook de specs uit hun boek niet helemaal vertrouwen....
Tizio    posted on 28-06-2008 12:12
Ach joh, draai de volume knop een beetje hoog..(maar niet in het rood hè Winking my eye) Het gaat om de muziek, niet of je nu een paar DB meer of minder hebt.. (ok ik heb zelf een redelijk zware set :p ) Scoor eerst een paar lampjes, of een nog een cd speler..
JollyJunkie    posted on 28-06-2008 12:18
Wat je daar zegt klopt niet helemaal hè.
Een beetje domme reactie eigenlijk want het lijkt alsof je gewoon maar wat loop te lullen :P
Als je niet hard genoeg kan (of niet hard genoeg mag wat ik paar dagen geleden had) dan praten de mensen er doorheen en hoor je de muziek nauwelijks meer.
En je wet als je het topic van Lead over geluid hebt gelezen dat een paar DB (3 DB) heel veel uitmaakt want dat is een verdubbeling van het geluid (theoretisch)!
Tizio    posted on 28-06-2008 13:10
Dat weet ik, heb ook natuurkudne gehad Winking my eye
Maar het is in iedergeval zo dat hij zich nu zeker geen zorgen moet maken over z'n net nieuw gekochte speakers! Als je niet hard genoeg mag, is het gewoon lullig, heb je ook niks aan je dure speakers...
En verstandige mensen zullen ook alleen maar feestjes doen waarbij hun speakers genoeg geluid leveren, of anders bij huren..
Nickiey    posted on 29-06-2008 20:29
ik ga nu een 2de CDJ 800 kopen wat moet ik dan vragen voor een DN S1000 van een jaar oud weinig gebuikt?
JollyJunkie    posted on 29-06-2008 20:51
300 beginprijs zou maximaal af kunnen dalen naar 250 maar dat vind ik eigenlijk al te veel ! :D
NickName    posted on 30-06-2008 13:26
 Ik heb me oude acount gevonden dus nu is NickName = Nickiey TNX
Tizio    posted on 30-06-2008 19:27

nice Winking my eye

NickName    posted on 26-07-2008 19:54
Ik heb nu me 2de CDJ 800 MKII bestelt aanstaande dinsdag heb ik hem :D Tnx @ de members van DJR voor het advies! Winking my eye ik ga nu nog een mixertje kopen ik denk de DJM 700 Cry dan kan het feest pas beginnen.
NickName    posted on 02-08-2008 14:30
Hij staat naast me :D (de 2de CDJ 800 MKII)
Lead    posted on 02-08-2008 15:06
welk account ga je gebruiken vanaf nu ? De andere zal ik buiten werking stellen...

Maar ik kan je oude account ook de nieuwe naam geven, dan blijven al je postings onder je naam staan Winking my eye
Let the BASS be louder
NickName    posted on 02-08-2008 15:39
Lead ik gebuik gewoon dit acount. Dat andere acount kan gewoon gewist worden. Bedankt voor de moeite!

This is an old Topic

No new postings for 6.248 days.
 Post CommentThat would be 208.3 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

216 Users online: 95 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 16.873
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.710.264