Lightscribe (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

qntr0l    posted on 21-06-2008 13:46

Hallo,

Een vraag voor de mensen die hun cd-collectie met lightscribe ordenen. Ik wil dit ook gaan doen, maar kan nergens goede CD-R lightscribe vinden. Ik wil goede schijfjes die op een spindel zitten, maar kan hier niets van vinden. Weet iemand waar ik zo spindels met 50 of 100 lightscribe CD's kan vinden, want om nou telkens spindels van 25 of 10 te kopen zie ik ook nog niet zitten. Alvast bedankt.

Lattttttttrrrrrrrrrrr

What do you think about Lightscribe ??

Vote :   

MaykFroix    posted on 23-06-2008 15:24
Poster: MuffHouse

Snap nog steeds niet waarom mensen 1 nummer op een cd branden terwijl je er veel meer kwijt kan

Daar kom je vanzelf wel achter. Winking my eye
Lead    posted on 23-06-2008 18:39
Poster: Freez

Ik vroeg me af of de print op de cd niet snel vervaagd bij vochtigheid en dergelijke?

Niet met Watershield printable CD-R's, dan kunnen je CD's zelfs tegen druppels vocht Winking my eye

Veel mensen branden 1 track per CD omdat ze zijn blijven hangen in de manier zoals ze zouden omgaan met vinyls. Ik brand zelf 10 tracks per CD als audio en dat was in het begin even zoeken, maar als je een goede manier hebt gevonden om je tracks over Cd's te verdelen wen je daar behoorlijk rap aan.

Andere mensen die net beginnen met het opbouwen van een verzameling op CD hebben nog weinig discs en door 1 track per disc te branden heb je snel een begin in je map.

Andere mensen branden de nieuwe/hit tracks los per Cd en na verloop van tijd branden ze verzamel discs met meer tracks erop.

Er zijn vele manieren om je mappen te vullen, wat ik een handige slimme methode vindt, hoeft iemand anders niet zo te vinden Winking my eye
Let the BASS be louder
MaykFroix    posted on 23-06-2008 20:30
Poster: Lead
Niet met Watershield printable CD-R's, dan kunnen je CD's zelfs tegen druppels vocht Winking my eye

Dat is zeker een goed idee! Alleen jammer dat deze cd's aardig aan de prijs zijn. 70 euro voor 100 Taiyo Yuden Watershielded Printable cd's vind ik best veel.
Lead    posted on 23-06-2008 20:36
Tja, maar op 100 schijven kun je 1000 tracks kwijt, wat denk je dat dat kost dan Winking my eye

Mijn les die ik geleerd heb : bespaar op andere dingen dan goede CD's.

Ik koop liever 10 nummers minder zodat ik 50 goede schjiven kan fikken dan gaan voor goedekope schijven waarvan je bij branden fouten krijgt en die na 2 jaar dropouts vertonen.

Dropouts zijn stille frames waarvan de data door tijd/warmte/licht van de Cd is verdwenen. Vooral goedkope schijven geven fouten na een korte tijd. Ik heb hier schijven van BenQ die ik echt alleen gebruik voor dingen die ik wil alleen tijdelijk gebruik. Schijfjes die ik in de auto heb liggen zijn soms na een half jaar al niet meer draaibaar.

Maar aan het einde van de rit moet iedereenzelf bepalen hoeveel hij voor schijven over heeft. Zorg sowieso ervoor dat je van je gebrande schijven altijd een backup hebt ergens op een harde schijf. Dan kun je de Cd opnieuw branden mocht er iets met het schijfje aan de hand zijn (ooit).
Let the BASS be louder
nicknaughty    posted on 23-06-2008 20:52
ik heb lightscribes van verbatim, en ben er zeer over te spreken. vlak over de grens in duitsland zijn ze niet zo heel duur meer, al betaal je wel iets meer dan gewone cd's he.

je hebt ook zo'n tooltje dat je kan downloaden wat je lightscribe labels donkerder maakt (lightscribe ELCU) da's ook handig. Ook spuit ik na het scriben fixeerspray op de cd's zodat de zwarte tekst/plaatjes niet vervagen na verloop van tijd.
qntr0l    posted on 23-06-2008 20:53
En wat versta jij onder CD's van goede kwaliteit dan? Ik gebruik zelf Sony's, omdat ik toevallig weet dat B-front ze ook gebruikt (maatje heeft ooit eens een promo van hem gekregen en die was gefikt op een Sony exemplaar)
MaykFroix    posted on 23-06-2008 21:00
Poster: nicknaughty
ik heb lightscribes van verbatim, en ben er zeer over te spreken. vlak over de grens in duitsland zijn ze niet zo heel duur meer, al betaal je wel iets meer dan gewone cd's he.

je hebt ook zo'n tooltje dat je kan downloaden wat je lightscribe labels donkerder maakt (lightscribe ELCU) da's ook handig. Ook spuit ik na het scriben fixeerspray op de cd's zodat de zwarte tekst/plaatjes niet vervagen na verloop van tijd.

Ik gebruik ook die Verbatim Lightscribe's, maar is het echt nodig om de cd's na het branden in te spuiten met fixeerspray? Dat doe ik namelijk nooit. Zo ja, welke spray gebruik je daarvoor?
nicknaughty    posted on 23-06-2008 21:15
ja gewoon die je normaal op kleurenprinten en beprinte cd's spuit die je zelf drukt oid. color protection spray heet het [mazore.com] maar dat verkopen ze bij de fotowinkels wel, en computerzaken misschien ook wel. kost geen drol en is super handig, beschermt ook tegen krassen, vergelen, vocht en water volgens de bus.

ik heb voorheen namleijk meegemaakt dat het zwart helemaal vervaagt en dus bijna onleesbaar is op het goud van de cd's. sinds ik die spray gebruik heb ik geen last meer daarvan
qntr0l    posted on 23-06-2008 23:03

Wat een spraakmakend topicc toch weer!

Allemaal in ieder geval bedankt voor de info, maar wetende dat het lightscriben een half uur duurt zeg ik: laat maar hange :D (ja zo lui ben ik wel).

Tizio    posted on 24-06-2008 09:01

Zo'n cd inktjet printer is zeker handig!
Ik vind het ook geen probleem om geld uit te geven aan kwaliteits cd's, alleen laten we wel redelijk blijven, 1 track per cd vind ik echt te weinig... vooral voor een beginnende dj kost dit klauwen vol met geld :P

Voorlopig doe ik alleen nog maar drive in showtjes, en kan zo prima m'n hardeschijven gebruiken op mn cdj400 en numark D2. Ik wil in de toekomst nog wel naar cd's ofzo maar voorlopig gaat dit wel lekker...

RoyBeware    posted on 24-06-2008 09:44
Poster: qntr0l
En wat versta jij onder CD's van goede kwaliteit dan? Ik gebruik zelf Sony's, omdat ik toevallig weet dat B-front ze ook gebruikt (maatje heeft ooit eens een promo van hem gekregen en die was gefikt op een Sony exemplaar)

Een aantal posts terug heb ik een weblink gegeven die laat heel handig de kwaliteit zien van cd's en dvd's per merk en brander.

Dus staar je niet blind op verschillende merken zoals Sony, TDK (die niet meer bestaat), Philips ed.
Ik heb bijvoorbeeld een Plextor brander omdat die gewoon erg goed presteerd op veel soorten cd's en dvd's.

Hij brand mijn cd's (volgens de test) met Verbanitum allemaal foutloos en allemaal op een vaste snelheid.
Ik heb nu alleen Philips, maar heb daar ook niks over te lagen.
Tizio    posted on 24-06-2008 10:37
Mijn plextor branders hebben het opgegeven WOW dusja, snel ff n goedkoop alternatief, liteon, best aardig.. het er ook al een heel dzooitje DL dvd's mee grebrand en hij heeft lightscribe... ben meestal niet van de goedkope zooi maar voor 29 euro is t n goed ding!

Na even in dit en andere topics gekeken hebben doen de meetsen van jullie het toch op printables, alleen welke zijn nou echt goed?!
RoyBeware    posted on 24-06-2008 10:43
Poster: Tizio
Mijn plextor branders hebben het opgegeven WOW dusja, snel ff n goedkoop alternatief, liteon, best aardig.. het er ook al een heel dzooitje DL dvd's mee grebrand en hij heeft lightscribe... ben meestal niet van de goedkope zooi maar voor 29 euro is t n goed ding!

Na even in dit en andere topics gekeken hebben doen de meetsen van jullie het toch op printables, alleen welke zijn nou echt goed?!

Voordelige cd's en dvd's vergeleken in NLD
Ik weet niet welke er goed zijn eigenlijk...
Alert : GEEN Links naar webshops !
Mod edit by Lead on 24-06-2008 18:20 (7%)
Tizio    posted on 24-06-2008 17:31
Ow ik kan genoeg sites vinden om te kopen hoor, maar ik zal even kijken Winking my eye
RoyBeware    posted on 25-06-2008 10:25
Poster: Tizio
Ow ik kan genoeg sites vinden om te kopen hoor, maar ik zal even kijken Winking my eye

Oke...

Oops, k wist niet dat ik links niet mocht plaatsen Sorry daar voor.Cry

This is an old Topic

No new postings for 6.288 days.
 Post CommentThat would be 209.6 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

195 Users online: 63 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 26.560
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.106