Jonge Djs Kan het (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Kind van 14 jaar als DJ in disco (16+)?

-Waarom ook niet?
-Als hij kan mixen, dan wel.
-Totaal niet kunnen

Voting is only possible for our Members
diddy    posted on 17-06-2008 20:51
Hello,
Ik was overlaatst in een club waar je minimum 16 jaar voor moet zijn om er binnen te mogen. Ik was er om even zelf te genieten in plaats van er te werken. Maar dit maakt niets uit. Maar vinden jullie het kunnen dat daar achter de dj instalatie dan een kind van 12 of 14 jaar staat?

What do you think about Jonge Djs Kan het ??

Vote :   

Winston    posted on 03-07-2008 22:31
Een kind mag wel DJ zijn, maar ik vind het ook niet kunnen om een kind als club DJ te hebben. Een kind moet je niet blootstellen aan allerlei "volwassen" gedrag.

Een kind met talent zou wel goed kunnen draaien.
Tic Toc
Ashley    posted on 04-07-2008 16:50
Poster: Luxx
enigsten hier die vinden dat het kan zijn degenen die zelf nog zo jong zijn. k stond zelf voor het eerst in een club toen ik 16 was. mooie leeftijd. vind het scraal eruitzien als je in een club komt en er staat een broekie van 14 jaar te draaien. kan wel leuk zijn als degene echt goed is maar toch vind ik het een beetje scheef.

nee hoor, ik ben ook 14 (over een maandje 15 Winking my eye) en ik vind het ook niet kunnen.
Op feestjes van familie/vrienden/school whatever, helemaal top als je daar mag draaien zo jong en dat is ook gewoon leuk, maar in discotheken/clubs vind ik het gewoon not done om daar iemand van zo'n jonge leeftijd neer te zetten.
Maar wat nou als het lukt, mama?
ianroma    posted on 04-07-2008 16:53
I agree with Ashley!
Progrezz    posted on 04-07-2008 17:54
Op zich vind ik leeftijd geen reden. Maar het is nu eenmaal zo dat iemand van 14 meestal niet geweldig kan mixen, maar vooral nog geen geweldig ontwikkelde muzieksmaak heeft en weinig verstand heeft van opbouw enzovoort.
Winston    posted on 04-07-2008 18:35
Ik ken ook mensen van in de 20 die aan jou stelling voldoen en toch in de clubs draaien.
Tic Toc
djvnzza    posted on 05-07-2008 12:01
Ben het met de stelling eens:
Als diegene kan draaien dan vind ik het goed. Zo kan diegene ook steeds meer ervaring opdoen en zich klaarmaken voor het echte draaien!
Toch?
Ik ben zelf ook 14 en wil ook graag beginnen in clubs enzo,
alleen mijn ouders zijn daar nog niet zo blij meeCry
xxx v-nessCry
Winston    posted on 05-07-2008 15:54
In clubs en bars draaien is meestal 'over rated.' Je krijgt toch voornamelijk volk dat je steeds lastig valt: "ik wil dit, ik wil dat en dan is het toch ook weer niet goed.

Pas als je naam hebt gemaakt, als het kan liefst met eigen producties en remixes nemen de mensen alles wat je draait voor zoete koek.

Mijn bezwaar tegen kindertjes in een volwassen club is bescherming voor het kind zelf. Ik begrijp je ouders best v-ness. Ik geloof wel dat je niet meteen met coke zal beginnen als je dat wordt aangeboden.

Als je gewoon als bezoeker incidenteel een club binnenstapt merk je niets. Maar als je stamgast bent of er werkt leer je de cicuits kennen en krijg je vrienden. Knap als je dan niet wordt meegesleurd, omdat je bij je coole vrienden wil horen. Hoeft niet speciaal drugsgebruik te zijn. Criminaliteit, losbandige sex, prostitutie of gewoon sigaretjes, idiote kleding en alcohol gebruik, kan allemaal.

Volwassenen hebben al moeite tegen de verleidingen laat staan koters. Ken voldoende mensen die spijt hebben dat ze ooit met sigaretjes zijn begonnen en nu verslaafd zijn. Ook die er geen spijt van hebben. Je mag van mij doen wat je wilt inclusief jezelf kapot maken. Maar sommige keuzes kun je beter op latere leeftijd maken.

Oefenen met muziek kun je thuis. Als je jezelf kan opzwepen met muziek kun je anderen ook opzwepen.

Zet ook demo's op bv. DJresource kun je soms goede kritiek krijgen.

Feeling voor publiek heb je of heb je niet en kun je redelijk snel verfijnen als je het wel hebt.
Tic Toc
soundcollector    posted on 05-07-2008 17:53
Poster: Winston
In clubs en bars draaien is meestal 'over rated.' Je krijgt toch voornamelijk volk dat je steeds lastig valt: "ik wil dit, ik wil dat en dan is het toch ook weer niet goed.

Pas als je naam hebt gemaakt, als het kan liefst met eigen producties en remixes nemen de mensen alles wat je draait voor zoete koek.

Mijn bezwaar tegen kindertjes in een volwassen club is bescherming voor het kind zelf. Ik begrijp je ouders best v-ness. Ik geloof wel dat je niet meteen met coke zal beginnen als je dat wordt aangeboden.

Als je gewoon als bezoeker incidenteel een club binnenstapt merk je niets. Maar als je stamgast bent of er werkt leer je de cicuits kennen en krijg je vrienden. Knap als je dan niet wordt meegesleurd, omdat je bij je coole vrienden wil horen. Hoeft niet speciaal drugsgebruik te zijn. Criminaliteit, losbandige sex, prostitutie of gewoon sigaretjes, idiote kleding en alcohol gebruik, kan allemaal.

Volwassenen hebben al moeite tegen de verleidingen laat staan koters. Ken voldoende mensen die spijt hebben dat ze ooit met sigaretjes zijn begonnen en nu verslaafd zijn. Ook die er geen spijt van hebben. Je mag van mij doen wat je wilt inclusief jezelf kapot maken. Maar sommige keuzes kun je beter op latere leeftijd maken.

Oefenen met muziek kun je thuis. Als je jezelf kan opzwepen met muziek kun je anderen ook opzwepen.

Feeling voor publiek heb je of heb je niet en kun je redelijk snel verfijnen als je het wel hebt.

volledig mee eens, tieners horen hier gewoon nog niet thuis zo simpel is het
djvnzza    posted on 05-07-2008 22:11

Je hebt 100000% gelijk met wat je zegt,
maar in een eenvoudige dance club, denk ik niet dat ik meteen aan drugs, sigaretten, alcohol, losbandige sex of andere dingen zou beginnen hoor. Het ligt ook weer natuurlijk aan het persoon zelf en dr persoonlijkheid. Ik zelf ga makkelijk mee in dingen maar weet ook goed mijn grenzen aan te geven, stop is gewoon stop. Maar ik begrijp enigzins de ouderen wel clubs enzo zijn altijd voor 16 jaar en ouder geweest... Als er jongeren te beginnen te draaien, waar stopt het dan, uitsmijters van 12 jaar?
wel vind ik dat je jongeren ook de kans moet geven om hun draaiskills te laten tonen,
toch?
gr.
v-ness
bambamstudio    posted on 08-07-2008 01:28
Ik zou niet weten waarom niet....leeftijd speelt geen rol vind ik
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
OrsonWelsh    posted on 08-07-2008 10:03
vind ik wel marc...Ik denk dat iedereen wel plaatjes kan draaien en mixen, maar je moet niet vergeten dat dj-en een vak apart is...
Bastian    posted on 08-07-2008 15:45
Als 15 jarige sta ik dit jaar toch op Mysteryland, think about thatWinking my eye
Illusion    posted on 08-07-2008 16:20
Poster: soundcollector

volledig mee eens, tieners horen hier gewoon nog niet thuis zo simpel is het

I agree, maar het is ook wat voor persoon je voor je hebtWinking my eye.

2 bastian: Congratz:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 08-07-2008 @ 16:21:07 (52%)
Flexii    posted on 08-07-2008 16:39

ja ook ik ben het hier mee eens, ik bedoel je bent ook vrij kwetsbaar als 14 jarige tegenover al die oudere (veel al zatte mensen), en waar alcohol is wordt gevochten, dat is nu eenmaal ook een feit, en als jij daar dan staat als 14 jarige die geen gehoor wil geven aan een verzoeknummer van iemand dan is de kans groter dat er een fader dichtgegooid wordt of een glas bier over de gear heen dan dat daar iemand staat van 20.
Illusion    posted on 08-07-2008 16:51
Als 14 jarige werdt ik uitgelachen als ik zei dat ik Dj was:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Bastian    posted on 08-07-2008 17:28
Poster: Illusion

Dat komt bekend voor ja! Ook op school bij klasgenoten en leraren.
Sinds dat ik won met de kunstbende voorrondes en de finale ben ik pas écht serieus genomen en al helemaal door de leraren, kreeg zelfs opmerkingen van 'goh, geen idee dat je er zo goed mee bezig was' en dat is wel leuk om ff die leraren ermee terug te pakken dat ik dan toch al wel wat bereik:d
Flexii    posted on 08-07-2008 19:09
Poster: Bastian

Sinds dat ik won met de kunstbende voorrondes en de finale ben ik pas écht serieus genomen en al helemaal door de leraren, kreeg zelfs opmerkingen van 'goh, geen idee dat je er zo goed mee bezig was' en dat is wel leuk om ff die leraren ermee terug te pakken dat ik dan toch al wel wat bereik:d

haha dit komt me ook bekend voor, ik heb dit jaar niet gehaald met school dus moet jaartje doubleren, maar door dit jaar heen verschillende van die momenten gehad, ik heb zelfs 2 dagen geld lopen verdienen onder schooltijd, terwijl ik eigenlijk gewoon les zou moeten hebben:P,, en toen was het ook van ja "ook al is dat licht en geluid mischien je gouden toekomst, je moet toch nog even je best doen op school":P
RenéKuppens    posted on 08-07-2008 20:38

dat heb ik met producere ook best cool Happy, laughing haha... vooral die nuttige klasgenote van me geloven geen zak tot dat ze zagen  Winking my eye
Glorious-D    posted on 08-07-2008 23:32
Poster: Illusion

Bekend, tot ik eens voor de klas moest, en mijn hobby moest uitleggen :P. nu zijn ze alemaal zoo: "hej, das cool, " . Maar leraars laggen nog steeds alsik zeg dat ik dj ben, marjha, wie laatst lacht, best lacht.:P 
Bastian    posted on 08-07-2008 23:49
Het mooiste vind ik nu dan toch wel dat als een leraar tegen mij zegt dat ik geen zak uit voer dat ik wel kan zeggen dat ik al tenminste iets bereik op mijn leeftijd, kunnen hun (waarschijnlijk) niet zeggen!
NielsR    posted on 09-07-2008 00:02
Het mooiste vind ik nu dan toch wel dat als een leraar tegen mij zegt dat ik geen zak uit voer dat ik wel kan zeggen dat ik al tenminste iets bereik op mijn leeftijd, kunnen hun (waarschijnlijk) niet zeggen!

Maar wat jij bereikt hebt zeggen hun waarschijnlijk ook niet veelCry
OrsonWelsh    posted on 09-07-2008 10:09
Als 15 jarige sta ik dit jaar toch op Mysteryland, think about thatWinking my eye

ja omdat je de kunstbende hebt gewonnen.
En als je dat nu niet had gedaan?

even als vorobeeld hoor bastian, vind het nogmaals erg top voor je dat je gewonnen hebt!
OrsonWelsh    posted on 09-07-2008 10:09

ja omdat je de kunstbende hebt gewonnen.
En als je dat nu niet had gedaan?

even als vorobeeld hoor bastian, vind het nogmaals erg top voor je dat je gewonnen hebt!
OrsonWelsh    posted on 09-07-2008 10:10

haha, zekers...maar..Je bent er nog maar net mee bezig. Er is nog een lange weg te gaan. Laat je niet gek maken door al die aandacht. Stippel je weg goed uit en vraag veel aan bekende dj's die je dan ontmoet. Daar kun je wat van leren.
Bastian    posted on 09-07-2008 11:39
2 orsonwelsh: Ja als ik niet had meegedaan dan was het iets minder leuk gegaan, maar ik heb op die kunstbende voorrondes wel kunnen laten zien dat ik de kwaliteiten blijkbaar dus hebCry

Denk er ook idd veel over na, ik heb nou echt niet normaal krabbels bv op hyves gekregen de laatste paar dagen. Heb al wat tips gekregen van een paar bekende en binnekort ga ik er idd nog meer vragenWinking my eye

edit: ik denk trouwens dat als je jong bent en toch zou willen draaien in een club of op een feest voor 16+, dat je uiterlijk ook al wat ouder er uit moet zien dan je leeftijd.
User edit by Bastian on 09-07-2008 @ 11:40:37 (47%)

79 Users online: 16 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 42.590
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.430.964