Jonge Djs Kan het (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Kind van 14 jaar als DJ in disco (16+)?

-Waarom ook niet?
-Als hij kan mixen, dan wel.
-Totaal niet kunnen

Voting is only possible for our Members
diddy    posted on 17-06-2008 20:51
Hello,
Ik was overlaatst in een club waar je minimum 16 jaar voor moet zijn om er binnen te mogen. Ik was er om even zelf te genieten in plaats van er te werken. Maar dit maakt niets uit. Maar vinden jullie het kunnen dat daar achter de dj instalatie dan een kind van 12 of 14 jaar staat?

What do you think about Jonge Djs Kan het ??

Vote :   

Bambilaner    posted on 17-06-2008 21:17
Of daar een kind van 6 of een vrouw van 87 staat maakt voor mij niks uit...Wie kan draaien mag draaien...
www.facebook.com/vinniebegooddj
dj-nick    posted on 17-06-2008 21:21
uh nee ik was zelf ook 13 toen ik begon te draaien in
discotheken.
Nandi    posted on 17-06-2008 21:24
Mag wel , hij moet natuurlijk wel kunne mixen ehCry

mixjob    posted on 17-06-2008 21:32
kan wel:D
maar als jer in disco's wil draaien moet je dan gewoon contact opnemen daar?
Bastian    posted on 17-06-2008 21:42
Deed ik ook op me 14e en nu ben ik 15Winking my eye
Soms hoor je van die lul verhalen dat een discotheek je niet laat draaien omdat je nog geen 16 bent maar moet je kijken waar bv. jan(tje) smit toen hij zo jong was ook allemaal wel niet optrad.
Ik denk als ze je echt willen laten draaien, dan kunnen ze heus wel wat regelen voor je..
Basrose    posted on 17-06-2008 23:09
Poster: Bastian
Deed ik ook op me 14e en nu ben ik 15Winking my eye
Soms hoor je van die lul verhalen dat een discotheek je niet laat draaien omdat je nog geen 16 bent maar moet je kijken waar bv. jan(tje) smit toen hij zo jong was ook allemaal wel niet optrad.
Ik denk als ze je echt willen laten draaien, dan kunnen ze heus wel wat regelen voor je..

En toch mag je niet snachts werken als je nog geen 16 bent... er zijn allemaal regels voor... En ja een heel iemand achter de draaitafels. Daar moet je zelf voor kiezen als club of discotheek... (ook al mag het niet) Ik zou eerder een ouder iemand achter de draaitafels zetten dit straalt toch een ander beeld uit.
DJADMIN    posted on 17-06-2008 23:13
alles leuk en aardig.

Tot de arbeidsinspectie komt !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Flexii    posted on 17-06-2008 23:25
ik ben het van de ene kant wel eens met de stelling: "zolang hij/zij kan draaien, mag het" maar van de andere kant ook weer niet want,

Je hebt een uitgaanspubliek in de leeftijd van iig 16+, Ik vind dat iemand van 14 onvoldoende gevoel kan hebben hoe het dan is om te gaan stappen, welke sfeer daar bij hoort en welke platen je wel of niet moet draaien.
Bambilaner    posted on 18-06-2008 07:45
Poster: Flexii
Ik vind dat iemand van 14 onvoldoende gevoel kan hebben hoe het dan is om te gaan stappen, welke sfeer daar bij hoort en welke platen je wel of niet moet draaien.

De sfeer aanvoelen en creëren hoort bij het 'kunnen draaien'. Dus de stelling dat iemand mag draaien als hij het goed kan blijft geldig.
www.facebook.com/vinniebegooddj
Roov    posted on 18-06-2008 08:13
Ik ben zelf een jongen van 15 die ook op een examenfeest gaat draaien. Daar zijn dus ook allemaal mensen van +-18 jaar. Valt dat er dan ook onder? Het maakt niet oud hoe hij/zij is als ze maar kunnen mixen :P
soundcollector    posted on 18-06-2008 09:35
Ik vind dat het wel kan, je hebt altijd uitzonderingend die op jonge leeftijd al super zijn (puur talent meestal). Maar zoals al word vermeld kan je dit niet maken ivm arbeidsinspectie, nachtwerk wat onder de 16 of als vakantie werker niet mag etc... Maarja wat ga je hier aan doen... Kheb nog nooit arbeidsinspectie gehad want ik draai eerlijk gezegd ook altijd int zwart Winking my eye, als de inspectie komt zegt de organisatie dat ik bij hun vereniging hoor of een goede vriend van... je weet wel Winking my eye...

Het zal toch eerder de sabam controle zijn dan de arbeidsinspectie die binnevalt...

Aan de andere kant vind ik dat een club uitstraling moet hebben, en door een hele jonge dj aan te huren vindk dat die uitstraling beetje geschaadt word. Het zal wel psychologisch zijn maar ik zou het echt maar raar vinden als er daar een jongske van 14 achter de booth stond... --> gevolg is dat er snel slecht wordt gepraat over die club, ookal draait die jongen miss goed
Renzis    posted on 18-06-2008 10:05
mwha verschilt.

Op schoolfeesten e.d. tuurlijk, is leuk.

Maar in een Club of gerespecteerde feesttent, nee dankje.
DeteqBoy    posted on 18-06-2008 10:17

Ik ben het met Renzis eensch Happy, laughing

fisted    posted on 18-06-2008 13:01
ik vind wie mixen kan, die mag er staan! waarom niet eigenlijk :s als je daar bent om te genieten dan maakt het niet uit wiedaar chter staat, muziek telt en de mixen op zich ook. Maar as er daar nu iemand staat van 14-15 jaar of iemand van 20? ga je daarom miner plezier hebben :s Mij mag het, op voorwaarde natuurlijk dat hij zicht bewezen heeft n het degelijk is Winking my eye
Basrose    posted on 18-06-2008 13:26
Lekker al die mensen die zwart draaien... En ja iemand van die leeftijd is al blij als hij mag draaien... Meestal om meer ervaring op te doen en de organisator vind het wel best goedkope of gratis djs. Ik vind het jammer dat sommige organisaties hier op proberen te teren.
User edit by Basrose on 18-06-2008 @ 13:27:22 (13%)
Convert    posted on 18-06-2008 13:41
Ik vind dat het moet kunnen als die dus ook kan mixen. Anders zou ik er niet voor kiezen Winking my eye
RoyBeware    posted on 18-06-2008 13:48

Als hij goed kan draaien, en hij weet de tent los te laten gaan zal ik het geen enkel probleem vinden.
Heb dan alleen maar respect voor de gene.

Maar aan de andere kant onder de 16 mag je nog niet ´s nachts werken en dan eigelijk ook de DJ niet die onder de 16 is...

Dan gaat iedereen denken: Oh, dan word ik maar DJ, dan mag ik wel 's nachts werken.

Maar lang niet iedereen houd zich aan die regeltjes...

User edit by RoyBeware on 18-06-2008 @ 13:49:21 (26%)
Collin    posted on 18-06-2008 13:55
nee liever ook niet , denk ook niet dat iemand van 14 al serieus genomen word in zo'n discotheek...
ik heb ook liever iemand die wat meer ervaring daarin heeft , ik denk niet dat iemand van 14 of 15 al veel ervaring heeft en vooral niet in een discotheek
diddy    posted on 18-06-2008 14:52
Ok hij kreeg wel een paar mensen aan het dansen maar zijn stijl was nu ook niet echt goed te noemen... Altijd in de genre van zoals vb: Peter Luts- On My Own (ik vind dit wel goed maar niet telkens liedjes in de zelfde soort of opbouw)
en bij 9 op de 10 van zijn overgangen was het met een flanger effect....
User edit by diddy on 18-06-2008 @ 14:53:16 (34%)
Sebasz    posted on 18-06-2008 15:01
Vind gewoon dat die "DJ" ook 16+ moet zijn Happy, laughing
fistfull    posted on 18-06-2008 16:16

Op schoolfeesten / feesten van vrienden etc. vind ik het allemaal best. Maar ik denk wanneer een knulletje van 12 gaat draaien in een club het imago van de club wordt aangetast. Ook al kan die jongen nog zo goed draaien. Ik denk trouwens ook dat iemand van 12 helemaal niet mag draaien, officieel mag iemand van 16 niet eens zwaar lichamelijk werk doen. Ik denk toch dat als een kind van 12 tot 5 uur moet opblijven o.i.d. het een beetje te zwaar wordt.

Gagarin12    posted on 18-06-2008 16:26
NEEN, clubs hebben een reden om een 16+grens te trekken. Dit gaat over veiligheid, alcohol, drugs,... in dit geval is er niet veel verschil tussen een discjockey en 'clubber'.

Het is enkel aan de 16+ om binnen  te mogen en de dj moet ook binnen, dus ... (haha)

Gagarin
Xtremer    posted on 18-06-2008 16:29
Toen ik 13 was stond ik zelf al te draaien een club hier in de buurtWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
bastianhecker    posted on 18-06-2008 17:01
ik vind als je het kan je het mag, ik bedoel heb ikliever als dat er een idioot van 20+ staat die niet weet waar een pitchfader voor dient! 
Roov    posted on 18-06-2008 20:05
Bekijk dit even voordat je denkt dat jonge mensen het niet kunnen :P
http://youtube.com/watch?v=wbQiQEEVY1A&feature=related
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

106 Users online: 37 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 31.693
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.108.689