Originele cds - beatport
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KesterDJ    posted on 12-06-2008 12:48
Hallo, reeds heb ik al veel domme vragen gesteld op deze site, nu hoop ik deze keer van niet.

Ik draai met cd spelers en heb gekozen om enkel "legale liedjes" te draaien.
A) cd's kopen
B) op download site's zoals beatport
=> ik doe dit omdat ik zo zeker ben van goeie kwaliteit, verder niets meer.

Onlangs merk ik bij het inloggen op Serato dat de cd's die ik erop zet "128Kbps" hebben en die van beatport "320 kbps". Ik heb me altijd laten wijsmaken dat "kbps" de kwaliteit is. Wil dit dan zeggen dat cd's zo mattig opgenomen zijn en dat beatport overheerstConfused Of ligt de kwaliteit ergens anders?

Danku

What do you think about Originele cds - beatport ??

Vote :   

djmaarten    posted on 12-06-2008 12:51
128 is volgens mij niet heel goed. op dance tunes heb je 190 dat is nog wel goed. 320 is gewoon het best.

wat het allemaal precies betekent weet ik ook niet.
Bartjens    posted on 12-06-2008 12:53
Misschien met het rippen van de cd? Instellingen ofzo?
www.djbrowbeat.com
KesterDJ    posted on 12-06-2008 12:55
Het zijn allemaal gekochte cd's, daarom dat ik ermee verveeld zit. Dat rippen zit miss iets in.
KesterDJ    posted on 12-06-2008 12:57
Remixes & Rarities uitgebracht in 2006 dacht ik is ook 128kbps
KesterDJ    posted on 12-06-2008 13:03
Ik zie hier zojuist bij windows media player dat je de Birate kan aanpassen( wel maar tot 192). Maar weet iemand hoeje dat bij de "Mac doet"Confused?
Down_Town    posted on 12-06-2008 13:08
Op de mac doe je dat met iTunes. Daar kan je de bitrate ook op 320kbps zetten. Als je 128kbps mp3's op een hoog volume draait blaas je de tweeters op denk ik Cry
KesterDJ    posted on 12-06-2008 13:14
En hoe doejet dat op de Mac,/ iTUNE. Heb deze nog maar pas en zou me dood moeten zoeken...
Stefjuuh    posted on 12-06-2008 13:26
kbs staat voor kilobyte per seconde. Hoe meer kilobyte per seconde, des te beter de kwaliteit. Wav zit op ongeveer 1400 kb/s, vandaar dat het ook groter is. 128 kb/s is de gangbare maat voor bijvoorbeeld het luisteren naar je ipod. Om een beetje te kunnen draaien heb je toch minimaal wel 192 kb/s nodig. 320 kb/s is het maximale voor mp3. In mp3 formaat worden de tonen die je niet hoort gefiltert, waardoor je minder data overhoudt. In wav blijven die staan. Als je je gekochtte cd's ript, zou ik ze gewoon op 320 kb/s zetten!
Als je er bijvoorbeeld een keer een sample uit wilt rippen oid, heb je altijd maximale (mp3) kwaliteit. Wav is natuurlijk beter, maar dan ook 10 keer groter! Verschil hoor je eigenlijk nauwelijks! Kwaliteit die er niet is, is ook weg!

Verder ligt het natuurlijk ook aan de opname zelf, als het bijvoorbeeld met een bartsmit microfoon is opgenomen, maakt het echt geen donder uit hoeveel kb/s je het omzet!

(@ Down-Town.. waarom zou je je tweeters opblazen?)
Gery    posted on 12-06-2008 13:38
in iTunes:

iTunes > Voorkeuren > geavanceerd (bovenaan) > tabblad importeren

Daar kan je de kwaliteit van geimporteerde CD's instellen.

verder raad ik je ook aan je CD's te importeren onder het apple formaat AAC, dit is kwalitatief veel beter als MP3 en de bestandsgroote in kleiner!
DJ - Producer
djmaarten    posted on 12-06-2008 13:54
Poster: Stefjuuh

verder ligt het natuurlijk ook aan de opname zelf, als het bijvoorbeeld met een bartsmit microfoon is opgenomen, maakt het echt geen donder uit hoeveel kb/s je het omzet!

(@ Down-Town.. waarom zou je je tweeters opblazen?)

dat heb ik ook wel is met nummers van limewire is het toch 190 kbps en dan is het zo'n *** kwaliteit.
KesterDJ    posted on 12-06-2008 13:54
Hartelijk bedankt!!!
Stefjuuh    posted on 12-06-2008 16:43
Poster: djmaarten

dat heb ik ook wel is met nummers van limewire is het toch 190 kbps en dan is het zo'n *** kwaliteit.

Ja.. ik ken het, dan iss het gewoon via een klote dingetje opgenomen van de radio ofzo.. Of het zijn die preview nummers, die ze dan wel ff sneaky omzetten in 192 kb/s (heb nog nooit 190 gezien)..
Gery    posted on 12-06-2008 22:52
let op, op diensten zoals limewire kom je vaak bestanden tegen die opgenomen zijn onder slechte kwaliteit en vervolgens naar 192 geconverteerd om meer hits te krijgen...
DJ - Producer
Down_Town    posted on 12-06-2008 23:21
Hoe je in iTunes ript is al uitgelegd zie ik.
Even een toelichting op het opblazen van tweeters.

In een ver verleden toen internet nog niet zo snel was waren alle mp3's in 128kbps. verstand van mp3 had ik nog niet dus ik downloade een paar nummers via napster. Toen ik deze nummers in de plaatselijke disco draaide deden scherpe geluiden gewoon zeer aan je oren. Flink treble en mid terug draaien hielp een beetje maar het geluid was knudde. Daarna heb ik een hele tijd geen mp3's meer op cd gebrand. Toen ik later wat meer verstand kreeg van mp3 bestanden begreep ik dat de kwaliteit hoger moest voor een beter geluid.

Tweeters opblazen overdreef ik een beetje vandaar de smiley.
OrsonWelsh    posted on 13-06-2008 09:02
BEATPORT...daar kun je bij het item check out kiezen of je mp3 320 kbs neemt...of wat ik altijd doe

WAV!

kost wel een euro meer..maar je hebt dan wel de beste kwaliteit!
Berbo    posted on 13-06-2008 15:05
Poster: Down_Town
Even een toelichting op het opblazen van tweeters.

In een ver verleden toen internet nog niet zo snel was waren alle mp3's in 128kbps. verstand van mp3 had ik nog niet dus ik downloade een paar nummers via napster. Toen ik deze nummers in de plaatselijke disco draaide deden scherpe geluiden gewoon zeer aan je oren. Flink treble en mid terug draaien hielp een beetje maar het geluid was knudde. Daarna heb ik een hele tijd geen mp3's meer op cd gebrand. Toen ik later wat meer verstand kreeg van mp3 bestanden begreep ik dat de kwaliteit hoger moest voor een beter geluid.

Tweeters opblazen overdreef ik een beetje vandaar de smiley.

zo heb ik mijn tweeters opgeblazen.....Cry
baath    posted on 13-06-2008 15:07
je kan allee nooit an 128 320 maken Winking my eye

ik toch nog steeds voor de rips van 320 kost wat meer ruimte maar ben wel verzekerd van goede kwaliteit :D

This is an old Topic

No new postings for 6.300 days.
 Post CommentThat would be 210 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

217 Users online: 68 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 26.707
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.253