boxen skytronic
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

mixjob    posted on 11-06-2008 18:33
halle dj's..

ik heb al een eerder topic geplaatst over boxen van rond de 300 watt..
ik ben terug gestapt naar 150 watt oneveer..
op internet heb ik boxen van skytronic gevonden van 150 watt (2 voor 60 euro)
en een versterker 2x 120 watt voor 90 euro..
mijn vraag is of er iemand ervaring mee heeft ?

http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=172.010
http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=178.727

What do you think about boxen skytronic ??

Vote :   

Bram-V    posted on 11-06-2008 18:49
Met skytronic heb ik nog niet heel veel goede ervaringen. voor een radio op de achtergrond kan het nog net maar wil je dit als hoofdbron gebruiken waar mensen bewust naar gaan luisteren dan raad ik je dit ten zeerste af.
Je krijg ook wat je er voor betaald. Je stopt dan wel 150 Watt in de box maar dit zegt helemaal niks.
als je even naar de productspecificatie kijkt dan zie je dat de SPL (1W/1M) op 89 db ligt en dat je max SPL op 93 ligt. dat betekend dat 150 W niet je RMS vermogen is maar waarschijnlijk je piek. (bij 150W rms zou je een max SPL van 110 db krijgen) Je RMS vermogen is nu 2,5 Watt (4 db stijging. 10^0.4 = 2,5)
Bovendien boxen met een SPL (1W/1M) dat zo laag ligt zijn meestal van waardeloze kwaliteit en zeker als DJ zijnde niet aan te raden.
Spaar nog even door
User edit by Bram-V on 11-06-2008 @ 18:50:39 (2%)
djmathijs    posted on 11-06-2008 18:52
Ik heb ook skytronic boxen van gehad misschien waren die 10 euro duurder en dat waren 200W boxen, maar het geluid is als je op die voor het eerst hoort Prima! Maar als je ze vergelijkt met duurdere boxen dan merk je echt het verschil.
De bass en hoge tonen klinken voor geen meter (vind ik) En als je ze op een te hoog volume zet dan beginnen ze ook wat te vervormen. Maar verder nooit problemen mee gehad.
Lead    posted on 11-06-2008 18:54
Skytronic is budget spul. als je dit soort geluid zoekt kun je redelijke speakers vinden in hbij Skytronic. als je goed spul wilt zou ik zzeker even verder zoeken.
Let the BASS be louder
ArTy    posted on 11-06-2008 18:54
skytronic lekker laten liggen in de winkels.. Je krijgt waar je voor betaald.. Budget troep dus. Kan je beter naar de Dap k-112 of K-115 kijken, die zijn wel een stukje duurder maar ook een heeel stuk beter.
mixjob    posted on 11-06-2008 18:56
en voor mij; een beginnende dj die nog helemaal geen ervaringen heeft en wil gaan draairn op fuiven van 50 man?
mixjob    posted on 11-06-2008 19:00
die daps.. 450 watt..
te veel watt en zonde als je niet zoveel gebruikt terwijl je er wel geld aan uitgeeft!
ps bedankt voor hulp
ArTy    posted on 11-06-2008 19:09
Kijk eens naar iets anders dan watt.. watt alleen zegt totaal niks.. het gaat meer om het aantal db wat ze halen. Er zijn speakers van 150 die veel luider gaan en beter klinken als speakers van 300 watt.

Verder geef je natuurlijk niet je geld uit aan het aantal watt maar ook aan de kwaliteit.. Ik zou geen skytronic speakers neer druven zetten bij een feest van 50 man. Grote kans dat ze niet luid genoeg gaan (of bass missen) of dat ze snel kapot gaan.. Ik zou die daps toch eens overwegen als ik jou was.. Zijn zoon beetje de goedkoopste luidsprekers die aan je eisen voldoen en ook nog kwalitatief in orde zijn. Mooi een dap pallarium 900 versterkertje erbij en je kan al redelijk knallen.. Het beste is om er ook nog een sub bij te doen maar dat zal wel te duur worden.

Anders kan je ookk eens kijken naar 2de hands luidsprekers.
mixjob    posted on 11-06-2008 19:14
ok bedankt voor de tips
djmaarten    posted on 11-06-2008 19:27

ik ben ook met precies het zelfde setje begonnen. heb ze nog hier staan maar gebruik het nu op me kamer. het zijn opzich prima dingen, maar je kan niet niet echt voor grote doeleinden gebruiken. je kan net een kleine huiskamer van geluid voorzien en dat is dan nog niet heel erg hard.

mixjob    posted on 11-06-2008 19:31
voor hoeveel heb jij ze gekocht?
diddy    posted on 11-06-2008 19:37
Hejj,
Ik heb een skytec versterker waar ik zeer tevreden over ben...
De stille koelers werden wel snel wat luider maar laat hem dan weer 5 min draaien en je hoort het niet meer...
Ik heb ook 1 van die skytec box en toeval is ook dat het de 150W is en die valt echt tegen.
Ik heb nu een andere (ook budget price) maar wel 10x beter zodus ik zou zeggen neem de versterker wel maak ga voor een box als een beat 10 zoals ik nu heb...
Beat 10 heeft een vermogen van 400Watt en kost ongeveer 50€. Deze heeft ook een goede tweeter ingebouwd en daarbij nog eens een diepe bass... Als ik mijn Bass helemaal openzet bibbert mijn cd rekje toch van mijn kast :p .
Ik zou gaan voor de beat 10 en de versterker van Skytec
mixjob    posted on 11-06-2008 19:43
dat ziet er ook wel interresant uit..
ik kan heb nu nog niet kopen(geen geld)
maar ben eind juli jarig dus....
djmaarten    posted on 11-06-2008 19:56
Poster: mixjob
voor hoeveel heb jij ze gekocht?

ook 60 euro per box en 100 volgens mij voor de versterker
mixjob    posted on 11-06-2008 20:43
dat valt erg meeHappy, laughing
RePlayz    posted on 11-06-2008 21:34
de producten die je opnoemt, heb ik precies dezelfde thuis Winking my eye

ik heb geen ervaring met andere, maar ik gevoelsmatig moet ik ook toegeven dat er uiteraard betere zijn.....maaarrrrr, over het algemeen vind ik ze tog niet slecht, voor de doeleinden waar ik ze voor gebruik (thuis en kleine feesten) ik gebruik ze tegenwoordig in combinatie met 300 Watt boxen en 300 Watt versterker....zelfde merk en serie alleen iets zwaarder. Ik kan je zeggen dat de boxen van 150 Watt met de genoemde versterker voor thuis gebruik (als soort monitoren) absoluut niet slecht zijn.

En bovendien......wij (iedreen van djr) weten dat er betere zijn en wij horen wellicht geluidsverschil, maar iemand die niet bekend is op dit gebied, zal niet snel het verschil waarnemen denk ik.

Ik zou zeggen, als je thuis gebruikt en msgien kleine feestjes, voldoen ze wel......wil je tog net wat meer dan dat, zou ik ff doorsparen en verder kijken Winking my eye
ianroma    posted on 11-06-2008 21:37
Dat zijn echt slechte speakers! en al helemaal vor die belachelijke prijs!
diddy    posted on 11-06-2008 21:38
Ieder zijn ding maar ik denk: spaar een beetje verder en ga zien voor aktieve speaker of als je toch passieve wil zorg dan tenminste voor 400 Watt
Tijnie    posted on 11-06-2008 22:32
Allemaal slechte ervaringen met die Skytronic en Skytec shizzle
mixjob    posted on 12-06-2008 14:47
dat is duidelijkHappy, laughing
thnx
MickeyMick    posted on 12-06-2008 14:52
Wij hebben ook skytec/skytronic speakers in de drive in. (Ik ben snel aan het sparen voor andere, het is ook niet mijn drive in)
Vind ze affuckingschuwelijk. Ik zou er niet eens dood bij gevonden wilen worden.
Hoop ook snel dat het AHUM 'Merk' uitsterft.

Spaar door, voor het betere budget werk en laat deze pipodeclowngeefteenfeestboxen links liggen.
Groet,

Mick
mixjob    posted on 12-06-2008 15:23
oke dan
djjh    posted on 12-06-2008 17:49

als ik het goed begrepen had hebben die speaker hetzelfde systeems als die speeltjes van mac donald. dus zitten er geen echt spoelen in. dus een tip niet kopen.

MickeyMick    posted on 13-06-2008 10:34
Poster: djjh

als ik het goed begrepen had hebben die speaker hetzelfde systeems als die speeltjes van mac donald. dus zitten er geen echt spoelen in. dus een tip niet kopen.

Enige spoelen wat je ermee kan, is door het toilet. Happy, laughing
MickeyMick    posted on 13-06-2008 10:43
Offtopic:

Nu bij de hapsnap, bij elke meal een skytronic box.
Deze zijn net als ons eten.... niet te pruimen
Lead    posted on 13-06-2008 13:10
Denk dat dit nu wel duidelijk is.

In zijn algemeenheid : Skytronic doet iets, maar presteert niet echt. Als je lang plezier van je spul wilt hebben of het professioneel gaat gebruiken is dit merk niet echt een optie.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 13-06-2008 13:11 (1%)

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

62 Users online: 7 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 10.150
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.970.380