Welke mixer heeft de beste prijs/kwaliteit (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 08-06-2008 22:02
Ok, even een uitleg voordat de discussie gaat losbarsten:

Ik heb een discussie gehad met Ivan over de geluidskwaliteit van verschillende mixers en de hype's er omheen.

De theorie zegt dat de ideale kwaliteit word behaald met de volgende gear:

CDJ1000MK3 -> Dateq mixer (Apollo of Vibe) -> Lab Gruppen versterker
CDJ1000MK3 -> A&H Xone:92 -> Lab Gruppen versterker

Als we een van deze 2 setups nemen zou je de ideale kwaliteit krijgen.

Wat zien wij bij grotere evenementen:

CDJ1000MK3 -> Pioneer DJM800 -> een of ander afgetrapt verhuur versterkertje

De DJM800 is dus een hype, terwijl het echt niet het beste van het beste is en je hem toch overal ziet staan!

Dit is dus vreemd.

En als we nou even naar amerika gaan, daar hebben vrijwel alle DJ's een Xone op hun Rider staan, daar is de Xone ook een hype, maar die heeft zich bewezen en is gewoon goed!

Kijk ook eens naar de Shure SM58, deze heeft zich ook bewezen, al 30 jaar! Deze microfoon kunnen we dus makkelijk de STANDAARD noemen.

Tegenwoordig word alles waar Pioneer op staat standaard genoemd, terwijl hij zich niet bewezen heeft!

Wat willen? merkgeilheid of kwaliteit?

VRAGEN?

Mooi, laat de discussie losbarsten.

(Fouten zijn voorbehouden in bovenstaande text!)

What do you think about Welke mixer heeft de beste prijs/kwaliteit ??

Vote :   

RoyBeware    posted on 10-06-2008 10:25
Poster: mrwhoopie
ik heb die test gehad,en geloof me de allen & heath wint met grote voorsprong.Verder even uitleggen:ik doe drive in,en ik heb al heel veel mensen gehad,die op het einde v/d avond kwamen zeggen dat het geluid super was,ik vind daarom geluidskwaliteid enorm belangrijk

Ik heb niet veel verstand van geluid en al die cijfertje, maar jij zegt: Ik heb al veel mensen gehad die aan het eidne van de avond kwamen zeggen dat het geluid super was.

Het ligt dan vaak ook aan de DJ zelf die draait. De ene DJ kan net het geluid wat beter afstekken als de andere DJ. Dat hoeft dan niet gelijk aan de mixer te liggen.
Mforge    posted on 10-06-2008 10:57
Weet je wat het is...elke mixer heeft wat...qua geluidskwaliteit is de xone wat beter...heb 2,5 jaar een x92 gehad en nu bijna een jaar een 800.
Met de xone heb ik de nodige dingetjes gehad, zoals ruis in de onderste regionen van de eq, als je dus aan de knoppen draaiden hoorde je gekraak. Dit heb ik met de 800 weer helemaal niet.
Eq van de xone is wel stukken beter, als je bij een 800 je bass wegdraait neem je gelijk een deel mid en volume mee....ik begin me hier steeds meer aan te irriteren..en ga misschien wel is een evo4 checken.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen : Een mixer is gewoon persoonsgebonden...ik vind een 800 lekkerder werken dan een xone..en zeker voor thuis is het gewoon allemaal te verwaarlozen en kies je wat je het lekkerst vind.
skyline643    posted on 10-06-2008 12:35
Het probleem is bij een drive in dat een bedrijf het materiaal komt plaatsen en dat de dj die erachter staat nogal vaak de mixer zit in het rood te jagen. Dan heb je bij Pioneer natuurlijk een probleem (vervorming) als je serieus in het rood begint te draaien en geloof me, dat hoor je echt wel. Daarom dat er hier bij ons in de streek nogal vaak een Rodec wordt geplaatst (speciaal voor de dj's die niet weten hoe je een VU meter moet aflezen).

This is an old Topic

No new postings for 6.087 days.
 Post CommentThat would be 202.9 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 12 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 1.424
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.577