Bescherm je gehoor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

zalo    posted on 05-06-2008 21:38
Aangezien het best dj-instrument je gehoor is moet je dit namelijk dit zo goed mogelijk beschermen!

Hoe doen jullie dat?

Vertel endan lopen later niet rond met allemaal DJ die slecht of niet meer horen

What do you think about Bescherm je gehoor ??

Vote :   

RoyBeware    posted on 05-06-2008 21:39
Ik heb oordoppen op maat laten late maken.

Kijk hier eens. Het prijzig, maar je doet er 4 jaar mee, en je oren blijven goed beschermt.
Basrose    posted on 05-06-2008 21:57
Ik heb ze ook alleen heb ze nooit in tijdens het draaien. Meestal als ik op een feest sta heb ik ze wel in. Als ik zelf aan het draaien ben kan ik gewoon de monitors op het gewenste niveau afstellen en op het moment dat ik niet mix dicht draaien.

Maar het is zeker handig om ze te hebben.
Flexii    posted on 05-06-2008 21:59

sinds ik oordoppen op maat heb laten maken, ga ik nooit meer stappen of naar festivals zonder die dingen in te doen, als ik zelf moet draaien doe ik ze nog niet in, ik sta meestal toch achter het grote geluid en monitors houd ik volume laag van

Roov    posted on 05-06-2008 22:07
Je moet idd je oren goed beschermen, mijn vader was vroeger DJ en heeft nu gehoor beschadigingen, net zoals mijn neef die ook DJ was.
Stefjuuh    posted on 05-06-2008 22:22
Hmm.. hebben jullie dan die dingen met verwisselbare filters?
D-Ray    posted on 05-06-2008 22:50
Tja... het hoort erbij zeg ik maar Winking my eye.. maar ik heb ook oordoppen op maat... ik heb ze vaak  niet in... omdat ik de monitors ook op een laag niveau zet..
Dj_Fantasy    posted on 05-06-2008 22:51

Enkel als ik wegga neem ik wel eens oordoppen mee, maar het zijn van die standaard Gele, die je ook wel eens vindt op werkvloeren.

Maar zovaak doe ik ze ook niet aan. Op een gewone fuif heb ik ze niet snel nodig, maar naar grotere festivals neem ik ze sowieso mee, vooral voor carnaval is het wel handigWinking my eye.

dj2dj.nl
PatrickBeuken    posted on 05-06-2008 22:54

Ik heb oordoppen op maat. Ik heb ze altijd in bij hard geluid (uitgaan, draaien, enz). Ik heb een aardig aantal jaren zonder oordoppen gedraaid en dat merk ik nu; ik heb 24/7 een constante piep in mijn oren. Dit is echt meega irritant en ik moet er niet aan denken dat dit erger wordt.
Illusion    posted on 05-06-2008 23:44
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
NielsR    posted on 06-06-2008 00:04
Poster: PatrickBeuken
Ik heb oordoppen op maat. Ik heb ze altijd in bij hard geluid (uitgaan, draaien, enz). Ik heb een aardig aantal jaren zonder oordoppen gedraaid en dat merk ik nu; ik heb 24/7 een constante piep in mijn oren. Dit is echt meega irritant en ik moet er niet aan denken dat dit erger wordt.

Was overlangs nog een reportage op tv over piepende oren, het ging zelfs bij sommige mensen zo ver dat ze er niet meer mee konden leven en zich terugtrokken uit de maatschapij en zelfmoord plegen.
Ze hadden JunkieXL ook geinterviewd die heeft blijkbaar ook hetzelfde probleem met gesuis in de oren maar hij dacht er niet aan om oordoppen in te doen omdat hij er dan niet goed mee kon draaien.
Gery    posted on 06-06-2008 00:22
Poster: Basrose
Ik heb ze ook alleen heb ze nooit in tijdens het draaien. Meestal als ik op een feest sta heb ik ze wel in. Als ik zelf aan het draaien ben kan ik gewoon de monitors op het gewenste niveau afstellen en op het moment dat ik niet mix dicht draaien.

Maar het is zeker handig om ze te hebben.
 idem, doe ze ook altijd aan behalve als ik moet draaien...
ik vind het nogal vrij irritant om koptelefoon/monitor goed te horen..

probeer ook monitors zo vaak mogelijk uit te zetten Happy, laughing
DJ - Producer
Ywe    posted on 06-06-2008 02:27
ach bij mij heb ik die toon ook al... heel irritant als het erg stil is, zoals op het toilet na een dance feest... ook al heb ik de doppen ingehad, toch is het dan iets erger en dat houd dan een dag of 2 aan..

des te meer geluid des te langer word de aanpassingstijd. 

Dus als ik draai ook monitor zacht/uit en feesten bij voorkeur doppen
Roos    posted on 06-06-2008 06:45

Toevallig heb ik eergister mijn oordoppen binnen gekregen. En net als PatrickBeuken op maat gemaakte. Ik moet ze nog uitproberen, dus ben erg benieuwd!!!

Ik ga ze gebruiken voor festivals/feesten en als mijn tt's er weer zijn maar ook meteen tijdens het draaien.

RoyBeware    posted on 06-06-2008 13:21
vorige week geloof ik kwam er een vrouwtje van Filterz langs, om ze op maat te maken...
Wel irritant gevoel als ze die soort van watjes diep tegen je trommelvlies aan drukken.

Maar ik heb ze ook over +/- 2 weken :D kan niet wachten, want ik had altijd na het uit gaan in een bepaalde discotheek piepende oren....
Glorious-D    posted on 06-06-2008 13:31
ik doe het met toiletpapier, je kan zelf de vorm bepalen en de dikteWinking my eye. En je kan zelf zo regelen dat je de monitors beter kan horen dan de geluiden die verder verwijderd zijnHappy, laughing.
DeteqBoy    posted on 06-06-2008 13:34
dat lijkt me niet echt verstandig, maar heb er verder geen verstand van Happy, laughing ik heb zelf vaak van die doppen van 15 euro ofzo bij de hoorwinkel die ik gebruik bij grote feesten.
baath    posted on 06-06-2008 13:51
Poster: Glorious-D
ik doe het met toiletpapier, je kan zelf de vorm bepalen en de dikteWinking my eye. En je kan zelf zo regelen dat je de monitors beter kan horen dan de geluiden die verder verwijderd zijnHappy, laughing.

das wel een heel creatieve oplossing Cry

heb zelf apline oordoppen voor naar feesten en tijdens uitgaan.
zit er wel aan te denken om filterz te gaan halen voor bij het draaien...
OneSixty    posted on 06-06-2008 16:45
Poster: Glorious-D
ik doe het met toiletpapier, je kan zelf de vorm bepalen en de dikteWinking my eye. En je kan zelf zo regelen dat je de monitors beter kan horen dan de geluiden die verder verwijderd zijnHappy, laughing.

just to be sure , sarcastisch right ? ...

you never know... :p
Illusion    posted on 06-06-2008 16:54
Poster: DeteqBoy
dat lijkt me niet echt verstandig, maar heb er verder geen verstand van Happy, laughing ik heb zelf vaak van die doppen van 15 euro ofzo bij de hoorwinkel die ik gebruik bij grote feesten.

Kijkshop had ze zelfs.. nu vast nog wel.. 9.99,.. Ik heb ze ook, maar WAT een lelijke doppen zeg:p

Filterz is gewoon nog ff te duur

@ Roy-776

Heb ik ook last van.. piepende oren. Ze zeggen als je met piepende oren ergens weggaat, dat er iets aan je gehoor beschadigd is.
User edit by Illusion on 06-06-2008 @ 16:55:56 (51%)
Dj_Fantasy    posted on 06-06-2008 16:58
Dat piepen is de freqentie die stukgaat, dus die zal je waarschijnlijk hierna ook nooit meer horen.

Maargoed dat de mens maar als 1 freqentie kan horen dan natuurlijkWinking my eye
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 06-06-2008 @ 16:59:08 (71%)
Jori    posted on 06-06-2008 18:04
Ik heb ook een piep, en ik weet niet hoe lang ik m al heb. Ik kan me namelijk niks herinneren, ik weet alleen dat ik hem heb. Ik had hem iig al voordat ik ging draaien en drummen. Mss heb ik m al vanaf m'n geboorte zit ik nu eigenlijk te denken, want ik zou niet weten hoe ik in godsnaam aan zo'n piep kom zonder iets raars te doen. Anyway heb ik er geen last van, ik ben het gewoon gewend. Ik erger me er alleen aan het feit dat ik een piep heb, is m'n gehoor dus al wat verneukt. Ik ben ju heel voorzichtig om iig te zorgen dat ik zo lang mogelijk met m'n gehoor doe. Het klinkt egt precies als zo'n tv piep die volwassenen niet horen, maar da iets hoger.

Ik heb op maat gemakte oordoppen, doe m'n mp3 zacht en zo weinig mogelijk in. Ik doe m'n doppen altijd in, tijdens feesten, draaien en drummen. Ik hoop dus dat m'n gehoor niet verder wordt beschadigd...
Winston    posted on 06-06-2008 18:23
Ik had alleen een verstopping in mijn linkeroor. Best griezelig als je denkt dat je doof wordt. Mijn arts vroeg of ik met iPod of zo naar muziek luister. Maar mijn linkeroor is dus mijn headphone oor.

Vlak na het spuiten klonk alles keihard, harder dan ooit; druppels van de douche zelfs etc.. Nu klinkt alles weer normaal.
Tic Toc
D-Ray    posted on 06-06-2008 22:03
Poster: Winston
Ik had alleen een verstopping in mijn linkeroor. Best griezelig als je denkt dat je doof wordt. Mijn arts vroeg of ik met iPod of zo naar muziek luister. Maar mijn linkeroor is dus mijn headphone oor.

Vlak na het spuiten klonk alles keihard, harder dan ooit; druppels van de douche zelfs etc.. Nu klinkt alles weer normaal.
  Dat had ik ook indd... ik had altijd verstopte oren... en toen ik ze liet (uitzuigen)... klonk alles ook hard... en  toen ik met me koptelefoon op stond te draaien.. met hetzelfde volume van voor me uitgezogen oren.. deden ze gewoon pijn.. door het geluid .
User edit by D-Ray on 06-06-2008 @ 22:04:43 (2%)
Bartjuh74    posted on 07-06-2008 01:30
Eigenlijk doe ik nog niks aan mijn gehoor(behalve verkloten)

Het is ook eigenlijk voor mij niet nodig, ik sta achter het geluid & hou het volume van me HeadPhone laag genoeg.
Mischien *ALS* ik eindelijk contact krijg met de lokale Club dat ik eraan kan gaan denken om oordoppen om maat te nemen.

Maar vooralsnog heb ik ze nog niet nodig.
Illusion    posted on 07-06-2008 19:32
Poster: Winston

Waarmee zit je oor dan verstopt?:p beetje domme vraag.

Ik denk dat ik dan ook maar eens langs de arts ga.

This is an old Topic

No new postings for 6.306 days.
 Post CommentThat would be 210.2 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

167 Users online: 65 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 29.803
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.349