Hey beste collega's.
Over zo een 2-3 maandjes wordt de drive in van mij en een maat uitgebreid. Ikzelf ben al tijdje aan het zoeken geweest naar lekkere cdspelertjes. Ik heb onder ogen gehad: Technics SL DZ 1200 CDPlayer (doh!

), Numark Axis9 (

), Pioneer CDJ 100 t/m 1000MKIII, Numark ICDX, Reloop RCD 800..
Ik draai nu nog met een beginnerssetje (ahum.. eerste aankoop.. mag tog?

) :
- Reloop RCD 800 S
- Laptop met Virtual DJ (kweet et..)
- Mixer: Behringer DX626 Pro (Pro... Typisch Behringer: zit je te mixen kappen je lampjes ermee...)
Ik heb al meerdere spelers onder mn vingertjes gehad, hier mijn meningen over de spelers:
Technics 1200: Wel leuk spelertje, begrijp waarom ie veel aangeraden wordt, maar niet echt lekker voor mijn doeleinden en vind het Vinyke gedeelte (opstart tijd etc.) beetje kut, ook de effecten vind k niet echt lekker te bereiken en beetje jammer van de effectenkeuze.
Numark Axis9: Leuk, lachen, maar het is het tog niet helemaal. Te simpel en weinig functies.
Pioneer CDJ serie: Mwoaa, Kheb ongeveer 3 maanden met de CDJ 800 gedraaid, vond t ook weer niet zo.
Reloop RCD 800 S: Gebruik em zelf nu ongeveer 2 jaar, vind em optimaal voor looping van effecten en samples etc..
Numark ICDX: Heb al tijdje mijn oog op deze speler. Het mooie vind ik dat ik mijn cd's/dvd's zo in kan voeren, kan em usb connecten aan mn laptop en tijdens het spelen van een cd met VDJ sampels erin pleuren en de nummertjes die je net op cd bent vergeten snel downloaden erin rammen.
Wel aantal vraagjes over de ICDX:
1. iemand ervaring met de ICDX?
2. scratchen? (doe k zelf maar heel weinig, maar alsnog.)
3. omgang ICDX+ VDJ?
4. kun je met een mixer ervoor zorgen dat je faders op VDJ meegaan? (oftewel: je linkerspeler op VDJ met fader 1 van je mixer besturen, je rechterspeler op VDJ met kanaal 2 van je mixer te besturen. Kheb wel gehoord van USB mixers. Geen godsidee wat t precies inhoud?)
Alvast thanks voor de replays, mocht je opmerkingen/vragen etc hebben post ze gerust.
Dj Chemical X
www.dance-mania.nl