Ervaringen Numark ICDX
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ChemicalX    posted on 19-05-2008 12:16
Hey beste collega's.

Over zo een 2-3 maandjes wordt de drive in van mij en een maat uitgebreid. Ikzelf ben al tijdje aan het zoeken geweest naar lekkere cdspelertjes. Ik heb onder ogen gehad: Technics SL DZ 1200 CDPlayer (doh! Cry), Numark Axis9 (Cry),  Pioneer CDJ 100 t/m 1000MKIII, Numark ICDX, Reloop RCD 800..

Ik draai nu nog met een beginnerssetje (ahum.. eerste aankoop.. mag tog? Cry) :
- Reloop RCD 800 S
- Laptop met Virtual DJ (kweet et..)
- Mixer: Behringer DX626 Pro (Pro... Typisch Behringer: zit je te mixen kappen je lampjes ermee...)

Ik heb al meerdere spelers onder mn vingertjes gehad, hier mijn meningen over de spelers:
Technics 1200: Wel leuk spelertje, begrijp waarom ie veel aangeraden wordt, maar niet echt lekker voor mijn doeleinden en vind het Vinyke gedeelte (opstart tijd etc.) beetje kut, ook de effecten vind k niet echt lekker te bereiken en beetje jammer van de effectenkeuze.
Numark Axis9: Leuk, lachen, maar het is het tog niet helemaal. Te simpel en weinig functies.
Pioneer CDJ serie: Mwoaa, Kheb ongeveer 3 maanden met de CDJ 800 gedraaid, vond t ook weer niet zo.
Reloop RCD 800 S: Gebruik em zelf nu ongeveer 2 jaar, vind em optimaal voor looping van effecten en samples etc..
Numark ICDX: Heb al tijdje mijn oog op deze speler. Het mooie vind ik dat ik mijn cd's/dvd's zo in kan voeren, kan em usb connecten aan mn laptop en tijdens het spelen van een cd met VDJ sampels erin pleuren en de nummertjes die je net op cd  bent vergeten snel downloaden erin rammen.
Wel aantal vraagjes over de ICDX:
1. iemand ervaring met de ICDX?
2. scratchen? (doe k zelf maar heel weinig, maar alsnog.)
3. omgang ICDX+ VDJ?
4. kun je met een mixer ervoor zorgen dat je faders op VDJ meegaan? (oftewel: je linkerspeler op VDJ met fader 1 van je mixer besturen, je rechterspeler op VDJ met kanaal 2 van je mixer te besturen. Kheb wel gehoord van USB mixers. Geen godsidee wat t precies inhoud?)

Alvast thanks voor de replays, mocht je opmerkingen/vragen etc hebben post ze gerust.
Dj Chemical X
www.dance-mania.nl

What do you think about Ervaringen Numark ICDX ??

Vote :   

Xitrate    posted on 19-05-2008 12:25
Ik heb zelf iets van een jaar iCDX's gehad.
Om op jou vragen terug te komen:

1. Ja, ik :P

2. Scratchen kan, klinkt goed, het nadeel is dat je de platter in moet drukken om te kunnen scratchen. Dit werkt nogal irritant maar het kan ermee door. Je kan dus ook geen backspin of iets doen.Ik weet niet wat je draait, maar scratchen gebruik je echt niet bij house/electro/eclectic/etc..

3. Werkt erg goed. Je hebt geen timecode of iets in die richting nodig. Je kan zelfs 1 iCDX gebruiken om heel VDJ aan te sturen. Je gebruikt dan de EJECT knop om van deck te switchen. Bovendien krijg je er dan een aantal effecten bij die in VDJ zitten Winking my eye Als je er 2 gebruikt is het helemaal mooi natuurlijk.

4. Je kan speler 1 met fader 1 besturen en speler 2 met fader 2 ja. Je moet alleen niet verwachten dat je de faders ook op het scherm ziet meebewegen enzo :P Je hebt dan overigens wel een 5.1 geluidskaart nodig maar dit zit standaard in bijna elke PC.

Als je nog vragen hebt kan je ze gerust stellen!
ChemicalX    posted on 19-05-2008 12:55
Okay thanks, vraagje, hoezo heb je ze weggedaan na een jaartje?
en idd k scratch bijna nooit, meestal alleen introtjes beetje.

BTW nog iemand hier die voor Virtual DJ een leipe ICDX-skin kan maken??
Dan ben ik je echt eeuwig dankbaar!! Cry
User edit by ChemicalX on 19-05-2008 @ 13:28:41 (89%)
JollyJunkie    posted on 19-05-2008 13:09
Edit je messages ff inplaats van dubbelpost!
ChemicalX    posted on 20-05-2008 22:07
Hehe, net gebeld door m'n stage (eigenlijk gewoon werkpartner, alleen draaien we onder andere naam):

Midzomerfeest Westwijk Amstelveen
15:00 uur opbouw
18:00 start
00.00 end

Partypeople:
10.000

Ik en Bartjuh74 hebben dr zin in!
Bezoek onze website voor meer info/later foto's & many more!
www.dance-mania.nl

Chemical X
Twello    posted on 20-05-2008 22:13
Ik zou geen ICDX kopen vanwege het platter, je het platter echt naar beneden drukken wil je het laten werken.
Xitrate    posted on 20-05-2008 22:42
Poster: Twello
Ik zou geen ICDX kopen vanwege het platter, je het platter echt naar beneden drukken wil je het laten werken.

Om te scratchen ja, niet om te pitchbenden. Maar aangezien hij house draait is dat geen probleem.
Ik heb ze na een jaar weggedaan omdat ik over wou stappen op de CDJ-800, omdat die net wat robuuster zijn. Ik wil namelijk misschien gaan beginnen met een drive-in en daarvoor zijn die iCDX's niet echt geschikt. Ook is er natuurlijk dat aloude standaard-in-clubs argument Winking my eye
Twello    posted on 20-05-2008 23:14
Poster: Xitrate

Om te scratchen ja, niet om te pitchbenden. Maar aangezien hij house draait is dat geen probleem.
Ik heb ze na een jaar weggedaan omdat ik over wou stappen op de CDJ-800, omdat die net wat robuuster zijn. Ik wil namelijk misschien gaan beginnen met een drive-in en daarvoor zijn die iCDX's niet echt geschikt. Ook is er natuurlijk dat aloude standaard-in-clubs argument Winking my eye

Toch vind ik het jog niet fijn, ook al scratch ik niet. Maarja misschien persoonlijk... ik zou eerder een CDJ400 kopen want die is beter kwa jog (vind ik) en die heeft ook usb aansluiting. Of een denon dns1200 natuurlijk alleen die heb ik nog niet uit geprobeert, alleen hij schijnt goed te zijn Cry
User edit by Twello on 20-05-2008 @ 23:15:22 (18%)
Xitrate    posted on 21-05-2008 08:00
Poster: Twello

Toch vind ik het jog niet fijn, ook al scratch ik niet. Maarja misschien persoonlijk... ik zou eerder een CDJ400 kopen want die is beter kwa jog (vind ik) en die heeft ook usb aansluiting. Of een denon dns1200 natuurlijk alleen die heb ik nog niet uit geprobeert, alleen hij schijnt goed te zijn Cry

Tsja qua pitchbenden werken beide spelers precies hetzelfde, maar beide spelers zijn zowieso niet bedoeld om op mee te scratchen.. als je dat wil kan je beter voor een 800 gaan. De iCDX heeft ook een USB aansluiting voor aan de PC + een andere aansluiting voor een opslagmedium.
Winston    posted on 21-05-2008 15:35
Voor de wensen van ChemicalX gaat het tussen de CDJ-400 en de Numark iCDX. Als je perse faders wil zien bewegen moet je kijken of het nieuwe en peperdure systeem van Stanton dat kan. De mixer is daar nl. ook controller.
Tic Toc
ChemicalX    posted on 21-05-2008 15:43
Ik was vandaag in Dijkmans Musicstore Amsterdam. Heb effe op 1 ICDX mogen rammen (wel beschaafd:P). Ik vond het plattern naar mijn gevoel wel chill. Ik gebruik em idd weinig/bijna niet voor scratchen, meer voor het pitchbenden. En de BPM-Counter op de ICDX'jes vond ik ook wel goed gericht.
Ik heb ook met de Denon gespeeld (vond k niks). De (wat oudere, pioneer versie) Stanton vond ik opzich wel lekker werken, maar tog wil ik voor de ICDX gaan. Ik vond het niet irritand om het plattern in te moeten drukken, juist relaxed: gooi je scratchfunctie aan, je kan gewoon lekker pitchbenden en wil je scratchen druk je em meteen in. Nadeel van Pioneer (en stanton) vind ik dat als je je vinylknop nog aan heb staan en je bent druk bezig en raakt em net aan, kapt je muziek meteen effe.. (spreek uit ervaring :P).

Verders nog vraagje over de aansluiting van de ICDX´jes:
Kheb dan 2 ICDX'jes en 1 laptop met VDJ.
Hoe sluit ik het systeem zo aan dat ik met de ICDX'jes cd's kan afspelen. MAAR OOK: VDJ besturen.. ?
Effe soort schematje graag.. en dan zonder dat ik steeds moet gaan wisselen van kabeltjes voor VDJ en dan weer CD's..

Thanks,
Chemical X
McBany    posted on 21-05-2008 15:43
Sorry maar ik moet toch zegge ndat er bepaalde funties zoals de jog en de keybord toch echt heeeeeel goed zijn. bij de denon dn-s1200
User edit by McBany on 21-05-2008 @ 15:49:45 (20%)
McBany    posted on 21-05-2008 15:50
@chemical X
Dit kan maar moet je ff bij je config van VDJ instellen dan kan het gewoon
Xitrate    posted on 21-05-2008 16:07
Poster: ChemicalX

Verders nog vraagje over de aansluiting van de ICDX´jes:
Kheb dan 2 ICDX'jes en 1 laptop met VDJ.
Hoe sluit ik het systeem zo aan dat ik met de ICDX'jes cd's kan afspelen. MAAR OOK: VDJ besturen.. ?
Effe soort schematje graag.. en dan zonder dat ik steeds moet gaan wisselen van kabeltjes voor VDJ en dan weer CD's..

Thanks,
Chemical X

Je kan gewoon met een switch op de iCDX wisselen tussen CD/MP3 of USB.. kabeltjes wisselen is dus niet nodig. Je kunt ze dus allebei gewoon in je PC ingeplugd laten.
User edit by Xitrate on 21-05-2008 @ 16:07:48 (3%)
Winston    posted on 21-05-2008 16:42
Ik bedoel de Stanton SCS.1m mixer/controller. Dit product is nog niet echt uit. De Stanton cd players kunnen niks extra wat je wil of je moet iets met time code willen doen.
Tic Toc
Bartjuh74    posted on 22-05-2008 14:34
Die ICDX werkt inderdaad zeer lekker(was er gister bij :P)
maar ff voor de duidelijkheid, je sluit VDJ gewoon op je icdx aan en je kan kiezen tussen MP3/CD & USB?

Dat zou zeer mooi zijn :D

laterz!
ChemicalX    posted on 22-05-2008 16:05
DUss... als ik het goed begrijp hoeft er geen kabeltje van laptop naar mixer, maar je ICDXjes ''connect'' je met je spelers met usb, en vanuit je speler gaan de kabels naar je mixer??
Xitrate    posted on 22-05-2008 16:45
Poster: Bartjuh74
Die ICDX werkt inderdaad zeer lekker(was er gister bij :P)
maar ff voor de duidelijkheid, je sluit VDJ gewoon op je icdx aan en je kan kiezen tussen MP3/CD & USB?

Dat zou zeer mooi zijn :D

laterz!

Klopt.

Poster: ChemicalX
DUss... als ik het goed begrijp hoeft er geen kabeltje van laptop naar mixer, maar je ICDXjes ''connect'' je met je spelers met usb, en vanuit je speler gaan de kabels naar je mixer??

Klopt ook ja. Alleen als je je speakers wilt gebruiken die op je PC zitten aangesloten moet je een kabel trekken van de master van je mixer naar de PC.
User edit by Xitrate on 22-05-2008 @ 16:46:47 (29%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

278 Users online: 70 Guests (208 Unknown)
Pages generated today : 32.312
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.858