Here I am: Fox-1
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Fox-1    posted on 18-05-2008 23:09
Ik dus, zei de gek.

Ben hier toevallig terecht gekomen omdat ik in mijn server-log diverse hits voorbij zag komen die vanaf hier kwamen dus nieuwsgierig naar waarom dat was toch eens even gekeken.

De naam die ik gebruik is dus Fox-1. Lang verhaal naar wat dat vandaan komt maar volledig is dat 19FOX001. Degenen die weten wat voor letter/cijfer combo dat is hebben dan toch een idee.

Tja, wat verder nog. Ik woon in Noord-Brabant, ergens een beetje in de buurt van Tilburg. "Vroeger" veel aan de gang geweest met FM radio en tussendoor ook nog op vaste tijden een stationnetje gehad, zo ergens eind 1980 begin 1990, met naast top40 muziek veel house en newbeat (de "Turn up the Bass" tijd). Het mixen was toen nog niet veel meer dan een plaat doorstarten.

Ergens in 2000 aan de gang gegaan met MOD-files op de Atari ST en daarvoor een beetje met chip tunes op Atari XL/XE. Na die tijd een beetje begonnen met audio op PC en van het een komt het ander. Een beetje samplen en knippen, dan met MixMeister aan de gang en al snel tot de conclusie komen dat dat toch wel erg gelimiteerd is dus overgestapt naar CoolEdit Pro en nu nog steeds bezig met de opvolger daarvan, Adobe Audition.

Door de jaren heen wat mixjes gemaakt maar meestal niet verspreid onder "het publiek". Een paar dingetjes gedaan voor Paul Rabbering (3FM, mixmania) en Ferry Maat's Soulshow (Veronica, Bond van Doorstarters), een keertje wat voor Ben Liebrand (Veronica, In the Mix) en verder enkele dingetjes uitgezonden gehad op regionale zenders (WayFM, MixxFM).

Een echt vaste stijl heb ik eigenlijk niet maar wat altijd wel terugkomt is het electronische, vaak afgewisseld met andere stijlen. Doorgaans zijn het drukke mixen met het nodig samplewerk en dat gaat dan van '80's classics (Kraftwerk, Mantronix, Man Parrish) tot hardcore (DJ Gizmo, The Prophet, Critical Mass) en alles wat daartussen zit.

House keywords:
Turn up the Bass
Techno Trance
Thunderdome
Mod edit by Lead on 22-05-2008 18:50 (3%)

What do you think about Here I am: Fox-1 ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 19-05-2008 00:35
Nogmaals welkom !
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
ceesietopc    posted on 19-05-2008 07:02
Welkom!
En respect dat je zo veel nummers in 76 minuten weet te proppen. Zelfs Rammstein zat er tussen :P
cross-over    posted on 19-05-2008 08:04
Welkom op DJR, 

Heb je 76 minutes mix beluisterd en het is een lekker snelle mix.
Helemaal mijn stijl. Het betere knip en plak werk.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Xtremer    posted on 19-05-2008 09:26
Welkom @ DJR! Post ook even een booth van jezelf bij DJ-Booths.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
djvnzza    posted on 19-05-2008 15:13
welkom:D
xxx
bambamstudio    posted on 19-05-2008 15:18
Poster: djvnzza
welkom:D
xxx

kijk...nu krijgen we tenminste kusjes Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
McBany    posted on 19-05-2008 15:20
Welkom!!!!!!!!!
Fox-1    posted on 19-05-2008 22:51
Poster: DJ-Xtremer
Welkom @ DJR! Post ook even een booth van jezelf bij DJ-Booths.

Wat dat betreft valt er weinig te posten. Ik kan wel een lijstje met equipment neerzetten maar het wordt toch niet gebruikt voor het mixen hier. Ik doe alleen studiomixen en veel meer dan een PC/Mac heb je daar tegenwoordig niet meer bij nodig. Waar is de tijd van zwaar verbouwde cassettedecks en mengpaneeltjes waar de draden aan 6 kanten naar buiten komen Happy, laughing

Een klein overzichtje staat
hier
maar is niet echt interessant denk ik.
User edit by Fox-1 on 19-05-2008 @ 22:52:59 (3%)
Dj_Fantasy    posted on 19-05-2008 22:55
Hoi,

Welkom @ DjResource!

Ikzelf ben ook van dicht bij Tilburg, Gilze-Rijen namelijkWinking my eye.

Grtz
dj2dj.nl
MoXeGy    posted on 20-05-2008 07:29
welcome @djresource Happy, laughing
Ashley    posted on 20-05-2008 18:50
welkom Cry
Maar wat nou als het lukt, mama?
Berbo    posted on 20-05-2008 21:00
wilkommen! Cry
Collin    posted on 20-05-2008 21:02

Hey Welcome :d
djvnzza    posted on 22-05-2008 12:21
Poster: bambamstudio

kijk...nu krijgen we tenminste kusjes Happy, laughing

CryCry
Roov    posted on 22-05-2008 13:22
Welkom! Ik vond je mix van 76 minuten echt bruut!
_Ivan_    posted on 22-05-2008 15:40
Welkom! Je mix was inderdaad erg goed! Respect hoor! Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Fox-1    posted on 22-05-2008 18:22
Thanx voor de positieve feedback. Ik heb nog nooit zoveel reakties ontvangen als op deze mix, zowel hier als op andere plekken op internet.

Tijd om eens aan deel 2 te gaan beginnen
Lead    posted on 22-05-2008 18:52
Welkom hier hoor...

Ik heb je mix nog niet beluisterd... Maar hoop dat snel te gaan doen...

Enjoy your Stay !

Atari... hmzz, krijg flashbacks naar bij 8-bit C=64 tijdperk Winking my eye
Machinecode is toch heel iets anders dan PHP...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-05-2008 18:52 (100%)
Nandi    posted on 22-05-2008 18:52
Respect voor je mix en welkomWinking my eye
DJHilde    posted on 22-05-2008 19:44
Welkom @ DJR!
Enjoy your stay.. LOL
christiano    posted on 22-05-2008 20:45
welkome
is de mix bdw eenrecord zoals de meeste nummers gemixt in een mix ??
na enjoy it op djr
Convert    posted on 23-05-2008 16:12
WelkomHappy, laughing
Fox-1    posted on 23-05-2008 21:55
quote:
Poster: christiano
is de mix bdw eenrecord zoals de meeste nummers gemixt in een mix ??

Volgens horen zeggen blijkbaar wel maar da's maar een kwestie van tijd. Hij is iig niet met dat doel gemaakt. Mijn mixen zijn doorgaans altijd nogal druk en ook in de langere mixen zit doorgaans nergens een stukje wat niet gemixt is. Er loopt altijd wel meer dan 1 track tegelijk.

Een hele tijd geleden heeft Pieter Joosten (PeeJay) al eens zoiets gedaan (600+ tracks in een uur) met zijn "Mission Impossible" mix, wat toen officieus een record was, en dat vond ik op zich wel erg knap gedaan alleen vond ik hem wat moeilijk luisterbaar. Een hele tijd later viel het me op dat ik met mijn eigen mixen, qua tracks-per-minuut, soms al dicht bij zijn gemiddelde kwam.

Een tijdje later verscheen er een mix op het net van Jaguar Skills (A Hip-Hop Odyssey) met 800 tracks in nog geen 50 minuten geloof ik maar die vond ik erg slecht gedaan. Misschien een kwestie van smaak maar gewoon het achter elkaar plakken van edits uit tracks is niet mijn idee van mixen. Ik wil overgangen, passende samples en op maat gemaakte doorlopende loops horen in een mix

Nou ja, je mag pas zeuren als je zelf denkt dat je het beter kunt dus eens een 10 minuten testmixje gemaakt waarin veel tracks zaten maar op zo'n manier dat het nog wel te ontcijferen was. Toen bleek dat een gemiddelde van 1200+ tracks per uur zonder al te veel moeite best wel te doen was dus maar aan begonnen.

Het gemiddelde is ietsje omlaag gegaan (+/- 1520 tracks per uur) maar dan wel met het intro er bij gerekend en na verwijdering van een aantal tracks waarvan ik achteraf dacht dat dat toch net iets te rommelig werd. Na 76 minuten (ongeveer een CD'tje vol) kwam ik dus op 1214 tracks uit in de hoop dat het geheel nog wel luisterbaar was gebleven maar daar kunnen alleen anderen over oordelen.

Dus in het kort, niet zeker of het een record is en eigenlijk boeit me dat ook niet zo. Het benadrukt iig dat mijn mixen vaak nogal druk zijn

This is an old Topic

No new postings for 6.334 days.
 Post CommentThat would be 211.1 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

531 Users online: 276 Guests (255 Unknown)
Pages generated today : 9.065
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.561.363