Poster: christiano is de mix bdw eenrecord zoals de meeste nummers gemixt in een mix ??
|
Volgens horen zeggen blijkbaar wel maar da's maar een kwestie van tijd. Hij is iig niet met dat doel gemaakt. Mijn mixen zijn doorgaans altijd nogal druk en ook in de langere mixen zit doorgaans nergens een stukje wat niet gemixt is. Er loopt altijd wel meer dan 1 track tegelijk.
Een hele tijd geleden heeft Pieter Joosten (PeeJay) al eens zoiets gedaan (600+ tracks in een uur) met zijn "Mission Impossible" mix, wat toen officieus een record was, en dat vond ik op zich wel erg knap gedaan alleen vond ik hem wat moeilijk luisterbaar. Een hele tijd later viel het me op dat ik met mijn eigen mixen, qua tracks-per-minuut, soms al dicht bij zijn gemiddelde kwam.
Een tijdje later verscheen er een mix op het net van Jaguar Skills (A Hip-Hop Odyssey) met 800 tracks in nog geen 50 minuten geloof ik maar die vond ik erg slecht gedaan. Misschien een kwestie van smaak maar gewoon het achter elkaar plakken van edits uit tracks is niet mijn idee van mixen. Ik wil overgangen, passende samples en op maat gemaakte doorlopende loops horen in een mix

Nou ja, je mag pas zeuren als je zelf denkt dat je het beter kunt dus eens een 10 minuten testmixje gemaakt waarin veel tracks zaten maar op zo'n manier dat het nog wel te ontcijferen was. Toen bleek dat een gemiddelde van 1200+ tracks per uur zonder al te veel moeite best wel te doen was dus maar aan begonnen.
Het gemiddelde is ietsje omlaag gegaan (+/- 1520 tracks per uur) maar dan wel met het intro er bij gerekend en na verwijdering van een aantal tracks waarvan ik achteraf dacht dat dat toch net iets te rommelig werd. Na 76 minuten (ongeveer een CD'tje vol) kwam ik dus op 1214 tracks uit in de hoop dat het geheel nog wel luisterbaar was gebleven maar daar kunnen alleen anderen over oordelen.
Dus in het kort, niet zeker of het een record is en eigenlijk boeit me dat ook niet zo. Het benadrukt iig dat mijn mixen vaak nogal druk zijn