cdj1000 warm
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

zalo    posted on 14-05-2008 18:16
mijn cdj1000mk3 zit in zijn flightcase (origineel van pioneer) wordt vrij warm tot zéér warm
Is dit normaal

What do you think about cdj1000 warm ??

Vote :   

tom-j    posted on 14-05-2008 18:20
miss omdat de koeling niet goed kan ventileren omdat tie in de flightcase zit? ik zie ze eiglk nooit dat ze daar in staan als ze actief zijn maaar dat kan aan mij liggen!  het kan ook zijn dat het normaal is maar egt heel warm lijkt mij van niet! vraag het anders eens bij de zaak waar je m gekocht hebt daar wete ze vaak meer!!! hoop dat ik je zo geholpen heb!!
greetz
Berbo    posted on 14-05-2008 18:22
het zal inderdaad komen omdat je flightchases niet goed ventileren. probeer er ventilatiegaten in te maken, of zet ze er gewoon bovenop Winking my eye
dancedimension    posted on 14-05-2008 18:23
Zo beetje ABN mag wel tom-j, moet gewoon door je zinnen heen spitten.

Maar zoals tom-j aangaf ligt het waarschijnlijk omdat het koelelement afgesloten zit in de flightcase waardoor die z'n warmte niet goed kwijt kan. Verstandig is om je cdj's eruit te halen wanneer je ze (lang) gaat gebruiken. Voor de rest is het niet vreemd of iets dergelijke.
VmaX    posted on 14-05-2008 18:23
Toen dat ik op de bassparty mixte hadden we 2 MKIII's en na het feeste heb ik eer eentje genomen om hem in zijn flight te zetten en hij was echt méga heet. Is volgens mij dus wel normaal. Ik moet wel zeggen dat we ze het laatste half uur hel intensief gebruikt hebben (was op hardcore en we deden veel loops en backspins)
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
User edit by VmaX on 14-05-2008 @ 18:31:23 (70%)
Steev    posted on 14-05-2008 18:47

Beetje offtopic, maar al mijn gear wordt altijd warm. Rechts achter van mijn 5000fx, waar de effecten unit zit, is soms zo warm dat je je hand er niet op kan houden. Was al toen ik hem net nieuw had. Daarbij komt nog dat hij niet in een case zit of wat dan ook.

Het is denk ik vrij logisch dat apparatuur waarin veel dingen aan de gang zijn gewoon warm worden.

tom-j    posted on 14-05-2008 18:54
Poster: dancedimension
Zo beetje ABN mag wel tom-j, moet gewoon door je zinnen heen spitten.

Maar zoals tom-j aangaf ligt het waarschijnlijk omdat het koelelement afgesloten zit in de flightcase waardoor die z'n warmte niet goed kwijt kan. Verstandig is om je cdj's eruit te halen wanneer je ze (lang) gaat gebruiken. Voor de rest is het niet vreemd of iets dergelijke.

srry zie het ook nu kan echt niet typen!!
Basrose    posted on 14-05-2008 19:12
Cdjs worden altijd warm als ze lang gebruikt zijn... Als ik na een uurtje of 6 draaien in een discotheek aan de bovenkant van die dingen voel zijn ze gewoon echt goed warm.
Dit voorkom je toch niet. Maar in een flightcase kan de temperatuur misschien nog wat oplopen. Als het een orginele flightcase is van pioneer denk ik dat het geen kwaad kan. Hij is er tenslotte voor gemaakt.

Lead weet ongetwijfeld meer van de orginele flightcases ivm hitte. 
User edit by Basrose on 14-05-2008 @ 19:13:03 (1%)
dancedimension    posted on 14-05-2008 19:20
Poster: Steev

Beetje offtopic, maar al mijn gear wordt altijd warm. Rechts achter van mijn 5000fx, waar de effecten unit zit, is soms zo warm dat je je hand er niet op kan houden. Was al toen ik hem net nieuw had. Daarbij komt nog dat hij niet in een case zit of wat dan ook.

Het is denk ik vrij logisch dat apparatuur waarin veel dingen aan de gang zijn gewoon warm worden.

Maak je maar geen zorgen daarover, had ik ook met mijn 5000FX toen ik die nog had. Daar komt nog bij dat de voeding erbij zit. Eigelijk niet zo slim van Numark om effectenbak die zowiezo snel warm wordt bij de voeding te intergreeren.
bastianhecker    posted on 14-05-2008 21:36

wij hadden laats mijn cdj800 op een feestje staan waar die ik denk van 4 tot 7 en van 10 tot 3 heeft aangestaan nou hij was ook gloeiend heet! maar dat hoort zo denk ik dan.

nicknaughty    posted on 15-05-2008 13:20
ja mijn cdj1000s zitten ook in een grote flightcase, samen met mijn djm500, en die worden ook alle 3 warm, maar mijn flightcase heeft ventilatie roosters aan de onderkant, en staat op grote bolhoeken zodat de warme lucht weg kan. echt oververhit raken doen ze dus niet. ik heb een (nieuw in assortiment sinds begin 2008) flightcase van DAP. Ideaal ding
Day-One    posted on 18-05-2008 22:13
flightcases zijn/is enkel om je spullen te vervoeren..als je ze in gebruik neemt is het raadzaam deze eruit te halen...
zalo    posted on 18-05-2008 22:15
ja ik heb nu koeling in de flightcase geplaatst
Lead    posted on 18-05-2008 22:22
Bij de Pioneer case is een uitsparing gemaakt waardoor er een natuurlijk luchtstroming kan ontstaan onder de speler langs. De bodemplaat wordt gebruikt als koellichaam dus de afgifte van warmte hoort zo.

Ik heb een CDJ gemeten die die werd warmer dan 40 graden binnen een uur of anderhalf. Dat zou je dus kunnen zien als normaal.
Let the BASS be louder
bambamstudio    posted on 18-05-2008 22:24
handig, heb je geen kachel nodig in je huis.....tegen je vriendin: neuh geen nieuwe radiatoren, ik koop gewoon 6 cdj's Happy, laughing heb je een legitieme rede om dj gear te kopen Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
2REALDJ    posted on 19-05-2008 00:11
Poster: bambamstudio
handig, heb je geen kachel nodig in je huis.....tegen je vriendin: neuh geen nieuwe radiatoren, ik koop gewoon 6 cdj's Happy, laughing heb je een legitieme rede om dj gear te kopen Happy, laughing

WHAWHAHAHAHHAHHAHHAHA Cry
Xtremer    posted on 19-05-2008 09:30
Wel goed voor het klimaat 6 CDJ'sCry. Misschien krijgen we dan nog mileu subsidieCry.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.338 days.
 Post CommentThat would be 211.3 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

260 Users online: 33 Guests (227 Unknown)
Pages generated today : 92.179
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.644.477