Beginnen producen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MD    posted on 02-05-2008 11:14
Hallo,

waarschijnlijk denken jullie nu meteen al; weer iemand die een keyboard zoekt aangezien er de laatste tijd veel van dat soort topics voorbij komen. Cry Maar dit is dus niet het geval. Ik zit met een vraag over geluidskaarten enzo. Ik ben van plan om binnenkort een 'producer studio' te kopen, maar van de apparatuur heb ik niet zo veel verstand. Ik zou dus graag gitaar, keyboard en piano willen opnemen en bewerken enzo (Ik denk dat ik ook midi nodig heb aangezien ik van  virtuele synths wil gebruik maken). Volgens mij kan je dit dus doen door gewoon een geluidskaart op je pc aan te sluiten zoals bijvoorbeeld een edirol FA-66 ( http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=731 ).

Maar dan zie ik bijvoorbeeld ook zo van die mengpanelen voor op te nemen zoals bijvoorbeeld de m-audio nrv10 ( http://www.m-audio.com/products/en_us/NRV10-main.html ). Zit hier al een geluidskaart in misschien?
En hoe kan ik bijvoorbeeld een mengpaneel van yamaha ( http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/belgium/20_proaudio/10_mixers/10_no_category/10_analog_mixers/40_mg_series/40_MG124CX/index.html ) in mijn set-up steken? Dat ik daar alle sporen die ik heb opgenomen op kan bewerken. Moet ik dat mengpaneel aansluiten op mijn computer? En komen in het mengpaneel mijn gitaar en keyboard dan te zitten? Maar dan is mijn vraag, waarom heb ik dan die geluidskaart weer nodig.
Of is het zo dat ik dan al mijn instrumenten in mijn mengpaneel steek en dan mijn mengpaneel in de geluidskaart?

En dan mijn laatste vraag, hoe sluit ik dan mijn keyboard ( bv een m-audio axiom  http://www.m-audio.com/images/global/media_hqpics/Axiom49_back.jpg ) aan op mijn geluidskaart? Want op die geluidskaart zie ik geen midi-in staan?

Ik hoop dat er iemand op mijn vragen wil antwoorden. Alvast bedankt!

Groeten,
MD

Ps: Sorry dat ik geen links heb gemaakt, maar dit is blijkbaar niet mogelijk op een mac met safari...
User edit by MD on 02-05-2008 @ 11:26:09 (12%)

What do you think about Beginnen producen ??

Vote :   

Twello    posted on 02-05-2008 11:49
Ik wil misschien ook beginnen met producen, ik heb ook Traktor Scratch bestelt en daar komt de Audio8 geluidskaart ook mee. 4in/4out + Midi, is misschien ook wel wat voor jou?
MD    posted on 02-05-2008 12:09
Poster: Twello
Ik wil misschien ook beginnen met producen, ik heb ook Traktor Scratch bestelt en daar komt de Audio8 geluidskaart ook mee. 4in/4out + Midi, is misschien ook wel wat voor jou?

Ik ben niet op zoek naar welke geluidskaart ik wil aanschaffen. Ik zit gewoon met vragen ivm de aansluitingen. Maar dit kan misschien ook wel handig zijn voor mij. Alleen hebben ze niet zoveel verschillende soorten poorten... Hoe sluit ik bijvoorbeeld een gitaar aan met een jack :s
User edit by MD on 02-05-2008 @ 12:16:26 (48%)
Berbo    posted on 02-05-2008 12:18
ik heb dit. 2 midi in, 2 midi out. kan met usb aan je computer.
werkt met alle midi apparaten.
ideaal als je het mij vraagt :D
User edit by Berbo on 02-05-2008 @ 12:21:48 (97%)
MD    posted on 02-05-2008 12:29
Poster: Beerbo
ik heb dit. 2 midi in, 2 midi out. kan met usb aan je computer.
werkt met alle midi apparaten.
ideaal als je het mij vraagt :D

Hiernaar ben ik dus niet op zoek aangezien ik hier al geen gitaar in kan steken. En zoals ik al zei ben ik hier niet op zoek naar een geluidskaart maar eerder naar de antwoorden over de aansluitingen.
Gagarin12    posted on 02-05-2008 15:17
je hebt zoiezo een geluidskaart nodig. Vermits je ook nog maar 3 instrumenten te pluggen hebt zal je niet echt een mixer nodig hebben, maar kom je al ver met een geluidskaart met 3 ins. Je kan dan later nog uitbreiden met een mixer waar je dan alles in gaat pluggen en de outputs van je mixer dan naar je geluidskaart stuurt.
Maar wat volgens mij iets goed lijkt is de edirol Fa101, bezit zowel voldoende audio ins en outs als 1 midi out, wat je nodig hebt dus. De kwaliteit van die edirol dingen is ook goed en qua prijs kan je ook niet klagen, er zijn er namelijk veel duurdere. De fa101 is met firewire, wil je usb, kijk dan naar de ua101.

Gagarin
MD    posted on 02-05-2008 16:13
Poster: Gagarin12
je hebt zoiezo een geluidskaart nodig. Vermits je ook nog maar 3 instrumenten te pluggen hebt zal je niet echt een mixer nodig hebben, maar kom je al ver met een geluidskaart met 3 ins. Je kan dan later nog uitbreiden met een mixer waar je dan alles in gaat pluggen en de outputs van je mixer dan naar je geluidskaart stuurt.
Maar wat volgens mij iets goed lijkt is de edirol Fa101, bezit zowel voldoende audio ins en outs als 1 midi out, wat je nodig hebt dus. De kwaliteit van die edirol dingen is ook goed en qua prijs kan je ook niet klagen, er zijn er namelijk veel duurdere. De fa101 is met firewire, wil je usb, kijk dan naar de ua101.

Gagarin

Dankuwel! Dit is waar ik naar zocht! Eventueel kan ik ook nog een kleine versie van edirol kopen zoals die in het starttopic bijvoorbeeld. Dan hoef ik gewoon de instrumenten te hersteken? Kan ik hier dan eventueel ook een 'timecode-systeem' van maken voor tijdens het dj gebeuren? En zo ja; wat moet ik dan precies nog allemaal bijkopen?
christiano    posted on 02-05-2008 18:36
een midi keybord zoals de axiom van m audio
daar zit een usb aansluiting op die kan je rechts streeks naar je comp aansluiten
dat zit tegenwoordig bijna bji alle midikeybord
Gagarin12    posted on 02-05-2008 19:16
Poster: MD

Dankuwel! Dit is waar ik naar zocht! Eventueel kan ik ook nog een kleine versie van edirol kopen zoals die in het starttopic bijvoorbeeld. Dan hoef ik gewoon de instrumenten te hersteken? Kan ik hier dan eventueel ook een 'timecode-systeem' van maken voor tijdens het dj gebeuren? En zo ja; wat moet ik dan precies nog allemaal bijkopen?

het is het gemakkelijkste dat je een timecode pakket koopt (zoals serato of traktor), je kan ook idd zelf iets samenstellen, dan heb je nog software nodig (virtualdj ofzo), maar ken de verdere details niet.

+een midikeyboard heb je niet nodig als je synth die je hebt aangegeven midi out heeft, dan kan je de midi out van je synth naar de midi in van je edirol laten gaan en is een masterkeyboard overbodig.

Vreemd dat ik je moet helpen via een Nederlandse site als we op 15km van elkaar wonen (Lennik)

Gagarin
MD    posted on 03-05-2008 08:57
Poster: christiano
een midi keybord zoals de axiom van m audio
daar zit een usb aansluiting op die kan je rechts streeks naar je comp aansluiten
dat zit tegenwoordig bijna bji alle midikeybord

Uhu dat wist ik wel. Maar ik wil zo weinig mogelijk lantency. En ik wil goede geluidskwaliteit. Ook zit ik met nog andere instrumenten.
MD    posted on 03-05-2008 09:06
Poster: Gagarin12

het is het gemakkelijkste dat je een timecode pakket koopt (zoals serato of traktor), je kan ook idd zelf iets samenstellen, dan heb je nog software nodig (virtualdj ofzo), maar ken de verdere details niet.

+een midikeyboard heb je niet nodig als je synth die je hebt aangegeven midi out heeft, dan kan je de midi out van je synth naar de midi in van je edirol laten gaan en is een masterkeyboard overbodig.

Vreemd dat ik je moet helpen via een Nederlandse site als we op 15km van elkaar wonen (Lennik)

Gagarin

Ja Cry Lennik is hier niet ver van. Momenteel heb ik niet echt het geld om nog eens apart traktor scratch te kopen. Ik had gehoopt dat ik het misschien met deze geluidskaart kon doen.
Bedankt voor de antwoorden, voor mij mag het topic worden gesloten.

This is an old Topic

No new postings for 6.332 days.
 Post CommentThat would be 211.1 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

152 Users online: 92 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 9.631
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.091.804