Added by Bert 
on
22-07-2006 20:37 
Zeer leuke hometrainer!
DJ Gear in use
Technics SL-DZ1200
Technics SL-DZ1200
Pioneer DJM 400
Vote :
Voting only possible for our Members
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Sign Up
Create your account to get involved with the Community
What do you think : SLDZ-DJM Booth ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but,
Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker.
Or become a Gold Member, they don't see ads. There are 42 Comments
the-melody wrote on 22-07-2006 20:43zeer leuk setje:d
Dex17 wrote on 22-07-2006 20:46Heel nice!

Wat vind je van de djm 400? Ik wil m namelijk gaan halen.
Ferrox wrote on 22-07-2006 20:56vette set kwa uitstraling, ik vind die technics niets, maarja dat is een persoonlijke kwestie denk ik.
btw.. staat die set in de badkamer ofzo? door die tegels

Bert wrote on 22-07-2006 21:02héhé

die set staat in de oude praktijk van mijn vader, in de pharmacie

orginele plek om te draaien niet? is daar gene prijs voor toevallig?

en die djm 400 is mijn beste aankoop geweest. Als je gewoon thuis wilt oefenen is dit je ding. Pioneer is zowiezo goed hé... slecht kan het tch niet zijn

mag ook wel voor hun prijzen.
djmartin wrote on 22-07-2006 21:08Zoow, ik vind het bijna knap dat je deze foto met die technics nog durft te posten !:P.... Maar in principe prima set hoor !
Bert wrote on 22-07-2006 21:26bwa durven... Ik ben gewoon niet zo onnozel om mee te doen aan die pioneer vs technics of whatever-discussie. tis een eindeloze en nutteloze discussie, want uiteindelijk komt het toch neer op persoonlijk voorkeur of smaak. Beide merken zullen wel goed werken hoor, gene schrik :p Maar ja, dit gezegd zijnde, gaat u allemaal maar door met de discussie

the-melody wrote on 22-07-2006 21:30heb jij geen last van disortion?
dancedimension wrote on 22-07-2006 21:31Ben het er HELEMAAL mee eens wat bert zegt

, altijd die discussie, het is altijd een kwestie van smaak en wat jou het lekkerst in de hand ligt

, btw erg nette set!
DNR wrote on 22-07-2006 21:35lekkere set, ik vind die technics er persoonlijk mooi uitzien, maar de pio's vind ik tog net wat mooier. trouwens ik ben het ook hellemaal met je eens bert.
jussied wrote on 22-07-2006 21:59mooie set man.
en wat jij jij zegt over die discussie,daar heb je helemaal gelijk in.
robbert wrote on 23-07-2006 10:42Mooie set!
RenéKuppens wrote on 23-07-2006 11:15mooie set
vind de technics er wel dope uitzien
en wat maakt het uit van welk merk iets is als je er maar een goed gevoel bij hebt:D
Bert wrote on 23-07-2006 13:17Nope, the melody, geen last van distortion hier. Het enige wat niet werkt in deze technics-pioneer-combinatie is de faderstart-functie, maar daarvoor kocht ik deze set ook niet :p
Day-One wrote on 23-07-2006 14:05Een gewaagde combi

Toppie!!
dj-t wrote on 23-07-2006 14:07ziet er goed uit

ciderke wrote on 23-07-2006 21:21ze zien er toch prachtig uit, die Technicsen

. En als er geen distortion op zit (wss de nieuwere versies) zijn dit zalige cd-spelers. Ik vind trouwens de uitspraak van Dj Martin wat misplaatst... Als je al geen foto van een technics mag posten, welke dan wel?
veel plezier met je set

Cyspoz wrote on 23-07-2006 22:36Ik vind sommige uitspraken bij foto's hier op de site nogal lomp zelfs soms. Mensen sparen misschien wel super lang op een bepaald product. Hebben lang nagedacht en zeer precies hun product keuze overwogen aan de hand van hun eisen. Zijn daar allemaal zeer trots op en willen dat laten zien door hier hun booth te laten zien. Vervolgens komen er een aantal mensen die dat een beetje zonder goed onderbouwde redenen gaan lopen afkraken om belachenlijke dingen zoals bij wijze van spreke het merk. Het zouden jou zuur verdiende centen maar zijn die op de foto staan.
Ik denk dat je veel beter je kan bezig houden met ervaringsuitwisseling van de producten en de manier waarop de booth is opgebouwd. Deel tips met de rest van de wereld over wat jij en wat andere wel en niet handig vinden.
djmartin wrote on 24-07-2006 18:37Oke mensen ! Sorry hoor maar smaak is tuurlijk een persoonlijke kwestie... maar er bestaat ook nog zoiets als kwaliteitsverschil... Ik heb ook een denon mixer omdat ik die lekkerder vind dat de pioneer... (niet de 800 maar das wist ik toen nog niet) :P maar je kan wel zeggen altijd die discussies.... maar heb leuk filmpje waar de denon, pioneer en de technics worden vergeleken ik zal hem even posten en dan een link hier dumpen dan kunnen jullie allemaal zien wat ik bedoel...
djmartin wrote on 24-07-2006 18:40www.soundimpulz.com/diversen/technics.mov Ga eerst dit filmpje kijken voor dat je een oordeel hebt...
Ik wil absoluut niet duidelijk maken dat het een slechte speler is....
Alleen is er wel een verschil tussen technics en denon of pio...
Dus vind ik ook dat technics niet op hetzelfde niveau (qua CD-spelers) zit als denon of pio....
Veel kijkplezier
Martijn
Verjicke wrote on 24-07-2006 22:14nice booth

ritzema wrote on 25-07-2006 00:41ik vindt het gezeik over de sldz een beetje jammer, master tempo wordt bijna door niemand gebruikt, en bijna geen enkele platen draaitafel heeft die functie, ik heb nu een paar keer op de sldz mogen draaien en ben er behoorlijk over te spreken, ben ook erg jaloers op de set die hier geshowed wordt.
Bert wrote on 25-07-2006 12:19Het probleem dat in dat filmpje wordt aangetoond is verleden tijd... is al een oud filmpje, die sl-dz draait waarschijnlijk nog op oude firmware.... De nieuwste firmware heeft dit probleem opgelost. feest!

(behalve dan voor mp3 cd's dacht ik, ben niet zeker) en die pitch lock geeft ook voordelen mee: als je een pitch bend moet geven hoor je geen 'uitschuivertje' als je het met die pitch lock aan doet. (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, de verandering in toon als je eventjes een duwtje geeft aan de platter, ik zeg dus maar 'uitschuivertje'

) zeer handig bij liedjes als blackstrobe - italian fireflies bijvoorbeeld, waar je het zeer opvallend hoort als je een pitch bend doet.
En eerlijk gezegd vind ik die pitch lock nog een tof (scratch) effectje ook

Bert wrote on 25-07-2006 12:28Dus vind ik ook dat technics niet op hetzelfde niveau (qua CD-spelers) zit als denon of pio....
toch nog even deze misvatting uitleggen:
Technics willde GEEN cd speler maken, laat dat duidelijk zijn. Technics wou enkel een digital TURNTABLE maken, dus een digitaal machien dat zo dicht mogelijk bij de platenspelers staat. daarom ook dat er zo'n grote verschillen zijn met ik zeg maar pioneer, denon,... (want dat zijn CD-SPELERS, snappie?

)
voila weer een reden om niet te beginnen met vergelijkingen te maken en te discusieren welke de beste is, want pioneer en technics hebben elk een andere visie, dus een ander product. waarom appelen met peren vergelijken?
djmartin wrote on 25-07-2006 13:11Of de visie nou anders is of niet... het blijft allebei een CD-speler... want je stopt er cd's in... en een machine waar je cd's in stopt heet nou eenmaal een cd-speler (vandaar CD-speler, komt van de CD

). Je uitleg is leuk... maar appels met peren vergelijken slaat op niks want het is een cd-speler en die van pio en denon ook... dus waarom zou een cd-speler met een cd-speler vergelijken appels met peren vergelijken zijn ?
Verder vind ik het al erg genoeg dat ze al die fouten uit die cd-speler moeten halen... Het is gewoon een leuke "draaitafel waar je CD's in stopt" om te zien maar de kwaliteit van de speler is niet erg veel en de geluidskwaliteit van deze "draaitafel waar je CD's in stopt" is ook gewoon niet goed genoeg om in de buurt te komen van de pio's en denon's dus vind ik dat deze speler toch wel een tree'tje lager staat dan de top-spelers... maar verder heb je een leuk setje hoor
djmartin wrote on 25-07-2006 13:21By the way: een digitale platenspeler is een beetje moeilijk begrip... je kan het beter een cd-speler noemen das makkelijker...
Bert wrote on 25-07-2006 14:38zucht... never mind...ziehier die nutteloze discussie weer... anyway, ik heb mijn best gedaan om te proberen mensen te laten begrijpen dat hier niet over te discusieren valt en dat er geen 'betere' is. 'beter zijn' wordt door ieder persoonlijk bepaald...
djmartin wrote on 25-07-2006 14:48dus jij hebt liever die technics speler dan een cdj-1000 ? als geld geen probleem zou zijn ?
DJ_Versa wrote on 25-07-2006 17:18mooi setje :p echt lekker
Winston wrote on 25-07-2006 17:36Super set. Trek je niks aan van dat anti SLDZ gedoe. Als het maar super is voor jou.
Day-One wrote on 25-07-2006 20:45wanneer mag ik komen draaien

Bert wrote on 26-07-2006 14:00dj martin, gij weet wel van doorzetten hé... ik antwoord ni op hypotheses. En als je pioneer zo geweldig vindt, goed voor jou, maar laat astublief andere mensen ook hun mening hebben zonder dat je die persé onderuit moet halen. je moet mensen niet zo hard pushen zodat ze gaan toegeven dat ze pioneer de beste vinden hé...
BillyArd wrote on 26-07-2006 14:51en om een lang verhaal kort te maken , ik ben vinyljunk en heb dus SL MKII staan,
De Sldz is de enige speler die in de buurt komt van het technics gevoel(lees enige)

en dan kan zon master tempo haperen, hij voelt wel als een``echt ``deck!

en dat is de bevinding die ik heb na een jaar of 15 aan SL`s gedraaid te hebben .
Maar das ook maar mijn gevoel.
Winston wrote on 26-07-2006 20:47Dus geen problemen met de platter van de SLDZ?
Bert wrote on 26-07-2006 22:01nope, geen problemen Winston. ik denk dat je ergens gehoord hebt dat die platter losjes zou zitten ofzo, niet? wel, geloof dat maar niet, de platter is perfect...
BillyArd wrote on 27-07-2006 10:432 bert sterker nog , ik heb mijn citronics te koop staan in dehoop dat ze genoeg geld generenen voor de SLDZ(moet wel wat bij natuurlijk)
topspeler !
Winston wrote on 27-07-2006 15:51Nou dan heb je echt een helemaal super set.
Bert wrote on 28-07-2006 11:05voila, dat is ook een beetje de reden waarom ik ze heb gekocht, billyArd. Ze staan zo dicht bij de platenspelers, zoals je al zei

je zal er geen spijt van hebben, ik heb mij al goed geamuseerd met mijn SLDZ's

check in het begin wel eventjes of je spelers de nieuwste firmware hebben, v2.3 namelijk... maar als je ze nieuw koopt dan is dat wel in orde.
Camino wrote on 28-07-2006 20:30lekkere set; en volgens mij als je wat kan solderen valt de faderstart ook op te lossen. Normaal werkt de faderstart altijd volgens hetzelfde principe en worden alleen de tip/ring omgewisseld... volgens mij moet het best lukken om de pioneer/technics compatibel te maken. Haal anders eens de handleidingen van beide erbij...
Day-One wrote on 28-07-2006 23:41even wat anders..hoe bevalt de DJM-400?
*EDIT*: sorry stond 800 moest 400 zijn

Bert wrote on 01-08-2006 17:17goeie mixer voor thuis. en die headphone-cueing gaat perfect, je zal waarschijnlijk al veel (domme) reacties hierover gelezen hebben. Die mixer is perfect voor thuis, als je een mixer nodig hebt voor andere doelen, koop dan maar de djm-800.
Jorrit wrote on 04-08-2006 18:14De Sldz is de enige speler die in de buurt komt van het technics gevoel(lees enige)
En toen ging de wekker: Numark CDX!
Over de set: gewoon netjes, en als je er zelf tevreden mee bent: wat wil je nog meer?!

OK we understand you don't like ads (so don't we) but,
Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker.
Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Sign Up
Create your account to get involved with the Community