Cafe neemt vingerafdruk van bezoekers  Add your News

djmamo Flag on 27-07-2007 @ 17:21
scan_530158b.jpg

Cafe 'De Oriënt Express' in het Nederlandse Valkenswaard scant zijn bezoekers door middel van hun vingerafdrukken. Te jonge bezoekers moeten zo geweerd worden.
Het café is de eerste bar in Nederland die dit systeem gebruikt. 'De Oriënt Express' is een weekendcafé voor jongeren tussen 16 en 25 jaar. Vroeger kon je er enkel binnen met een speciale pas, maar nu heeft de eigenaar een nieuw systeem ingevoerd. Het moet ervoor zorgen dat jongeren onder de 16 zeker niet in de bar raken.

De klanten moeten zich aan de ingang laten registreren. Het volstaat om hun identiteitskaart te tonen. Zo worden de naam, leeftijd en vingerafdruk opgeslagen. Bij een volgend onderzoek herkent het apparaat de opgeslagen gegegevens van de bezoeker aan de vingerafdruk.



What do you think about Cafe neemt vingerafdruk van bezoekers ??

Vote :   
You can read more here : www.nieuwsblad.be

There are 27 Comments

  Flag Vaun wrote on 27-07-2007 @ 20:01
Zuur!, gelukkig stap ik niet in Valkenswaard
  Flag Ft wrote on 27-07-2007 @ 20:42
ghehehe... gelukkig deden ze dit allemaal niet toen ik nog geen 16+ was :P ... zuur voor die mensen... maar heb er nu geen last meer van
  Flag NielsR wrote on 27-07-2007 @ 21:34
ik haat ook wel dat van die kleine jongens stoer staan te doen op feestjes waar ze helemaal niet thuis horen maar ik denk dat je met dit systeem meer bezoekers(16+) wegjaagt dan aantrekt
  Flag djmamo wrote on 28-07-2007 @ 12:06
ik wer in dit cafe en ik kan vertellen dat het systeem goed werkt, en we zien ook meer oudere klanten terug komen omdat het niet meer een kindertent is.

en ook met de verscherpte maatregelen van de politie kunnen we nu overtuigd zeggen dat wij geen -16 in de kroeg hebben rond lopen.

Valkenswaard word vaak ook gezien als een dorp waar erg veel word gedronken, en met de laatste politie controlles waren er nogal wat cafe's die mensen onder de 16 jaar binnen hadden en drank schonken.

en dit is een erg goed systeem.

en ik zou zeggen kom eens kijken hoe het eruit ziet

  Flag RenéKuppens wrote on 28-07-2007 @ 15:28
Ja hier ben ik het mee eens.. Aangezien valkenswaard een toch wel groot uitgaans leven heeft zouden ze het overal moeten doen.. en zo kunnen damens die nog geen 16 zijn op de vrouwvriendelijke vrijdagen niet zat overstraat.. en dat scheelt veel boetesWinking my eye
  Flag Renzis wrote on 28-07-2007 @ 13:25
Klinkt wel goed, je moet wel een beetje niveau houden in cafe's dan is dit soort controles kwestie van 1 keer je vinger ergens p drukken en je bent door.
  Flag Bastian wrote on 28-07-2007 @ 13:46
Ik hoop dat tegen de tijd dat ze deze systemen door heel Nederland hebben ingevoerd ik al 16 ben :D
  Flag djmamo wrote on 28-07-2007 @ 15:37
ff over de vrouw vriendelijke vrijdagen, dat zijn zeker niet alle cafe's in Valkenswaard, ik geloof dat het er 4 zijn. de orient doet hier niet aan mee, als je tent vol zit zonder drank weg te geven dan is het goed toch, en weggeven kan altijd nog.

  Flag RenéKuppens wrote on 28-07-2007 @ 16:24
dit was een vervolg op dat als alle discotheken dat zouden hebben..

was een beetje onduidelijk

  Flag ccc wrote on 01-08-2007 @ 20:24
Mooi systeem. Mogen ze van mij overal doen. Altijd iedereen op de ID vragen. Scheelt ook tijd om binnen te komen.

En het zal ook de criminelen buiten houden, want die staan het liefst op zo min mogelijk plekken geregistreerd haha.
  Flag djmamo wrote on 01-08-2007 @ 20:36
we hebben ook een heel erg gezellige kroeg, er gebeurt eigenlijk nooit iets.

ook is er veel intresse geweest vanuit de media, heel veel kranten, maar ook televisie zenders zelf uit rusland zijn ze geweest
  Flag Gery wrote on 02-08-2007 @ 15:51
ik zie niet in wat het verschil is tussen een lidkaart, iedere keer opnieuw controle en dit.
het lijkt mij een veel beter systeem, want een lidkaart kan je verliezen terwijl je je vingers altijd bij hebt.

Zo iets zou eigenlijk van de overheid kunnen uitgaan, dat je je niet op elke plek moet registreren, maar een sje in de database zit je overal binnen kan.

de veiligheid zou er enorm op vooruitgaan!

in het geval dat iemand dan ergens een crimineel feit pleegt kan de dader dan ook direct dmv eventuele vingerafdrukken worden geidentificeerd.

alheowel ik pas echt denk dat de toekomst bij de RF-ID chip ligt Happy, laughing
  Flag RenéKuppens wrote on 02-08-2007 @ 19:13
En wat denk jij van een misdrijf..
Je weet dat de dater op die avond is binnen geweest dus moet hij een van de vingerafdrukken zijn die tussen die en die tijd is geregistreerd..

Zo word de groep mensen die je moet gaan ondervragen kleiner.
  Flag djmamo wrote on 02-08-2007 @ 23:41
iedereen die binnekomt (behalve dagjes mensen, dat zijn mensen die toevallig eens een keer in valkenswaard zijn) moet zich laten registreren bij een balie. daar worden dan de vingers gescand 1 links en 1 recht, voor als je in het gips zit of zo. en dat word samen met een foto op een server gezet. en zoals je op de foto kan zien, word er bij het scannen van je vinger jouw id bekent gemaakt op een computer. zo kunnen we dus zien wie je bent en of je het dus ook zelf bent..... dat was dus ook het probleem met pasjes.
  Flag dj-nick wrote on 09-08-2007 @ 15:24
Dit hebben ze ook in Alcazar Puttershoek.

  Flag djmamo wrote on 09-08-2007 @ 16:52
dit systeem is uniek in de wereld, en kan garanderen dat alcazar het nog niet heeft.
de software is ism de eigenaar geschreven en nog helemaal niet op de markt, er zijn vergelijkende systemen maar dan zonder scherm waarop de persoon komt te staan
Jer-E wrote on 10-08-2007 @ 15:59
in alcazar hebben ze inderdaad een systeem dat je kan zien wie er binnen is door middel van vingerafdruk die je moet zetten op een scan.
zodra jij je vingerafdruk heb gezet gaat de computer na of

- je eerder gevochten heb
- je eerder rellen heb geschopt

op deze manier is het ideaal om relschoppers buiten de deur te houden zodra er ook gevochten is en je wordt buiten de discotheek gezet dan wordt dat geregistreerd en als je dan de eerst best volgende keer binnen komt dan kom je er niet in.

dit is het pleasurekart systeem wordt ook in meerdere discotheken gebruikt.
ik weet bijv dat hollywood ook van plan is om hiermee aan de slag te gaan dit is alleen nog niet echt door.
er zijn ook meerdere discotheken met dit systeem ik weet alleen niet prcies welke

dus nick en mamo jullie hebben beide gelijk het zijn gewoon 2 systemen die op elkaar afgekeken zijn. nu is alleen het pleasure kart systeem al een aantal jaren oud.
  Flag djmamo wrote on 10-08-2007 @ 17:13
het is zo.... het systeem in dit bericht is uniek in zijn soort. daarom heeft het ook de wereld pers gehaald oa rusland heeft een tv team langs gestuurd.

ik zeg niet dat alcazar geen vingerscan heeft, ik zeg dat ze dit systeem niet hebben en als meneer nick eigenwijs blijft doen dat alcazar dit systeem wel heeft dan ben ik verplicht hier iets van te zeggen.



Jer-E wrote on 14-08-2007 @ 20:07
haha ok ik geef je ni snel gelijk maar nu geef ik je toch gelijk Winking my eye
  Flag ccc wrote on 14-08-2007 @ 20:10
Eigenlijk is het wel erg dat cafe's met zo'n systeem moeten werken.

  Flag djmamo wrote on 15-08-2007 @ 08:02
daar ben ik het enigzins ook mee eens, het zou niet nodig moeten zijn.
  Flag RoyBeware wrote on 19-08-2007 @ 17:45
Erg handig systeem. En wat Jer-E zegt is een goede..
Alleen veel jongeren hebben vrienden van 16+ of 16- en die mogen dan niet naar binnen.
Maarja, je moet toch ergens beginnen...

Bij ons hangen er zelf al camera's in de discotheek, kroeg en rondom het pand.
En er loopt zelfs politie in burger omdat het is elke week wel raar.
Ruzie, vechten. Zelf al iemand neer gestoken... Te triest.

Ik vind het wel een goed idee..
Hier werken ze nog met ID's en van die pasjes... irritant.
  Flag Laidback wrote on 23-08-2007 @ 21:38
in een kroeg..
waar gaat dit heen :S

Allemaal door al dat On Nodige Geweld van bepaalde groepen..
al die schietpartijen, Steekpartijen,

waar gaan we naartoe in deze samenleving..
want je gaat mij niet vertellen dat dit alleen voor Leefdtijds indicatie is..
damnnn

  Flag djmamo wrote on 25-08-2007 @ 19:38
is alleen voor leeftijds inducatie, het is niet mogenlijk om de vinger afdrukken uit de computer te halen er zit ook geen externe verbinding aan.

zelfs de eigenaar heeft geen inzicht in de vingerafdruk bestanden, ook omdat dit met punten werkt en niet met complete prints van de vinger.
  Flag OneSixty wrote on 25-08-2007 @ 23:46
ik neem aan dat het ook de bedoeling is om geweldadige mensen buiten te houden is...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

 Sign Up

Create your account to get involved with the Community


116 Users online: 5 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 31.845
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.142.458