Hoe moet ik zo een vocal maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

VmaX    posted on 24-04-2008 22:03
Hey mede DJResourcers vraag is duidelijk volgens mij. Cry Hoe kan ik zo een vocal maken die je op de video hoort?

VIDEO
To stay tuned, become a fan on my facebookpage

What do you think about Hoe moet ik zo een vocal maken ??

Vote :   

Didier_Deluxe    posted on 24-04-2008 22:22
1) micro nemen en in de pc pluggen
2) op record klikken en "Reverze" in de micro zeggen
3) audio bewerkingsprogramma opstarten en pitch verlagen
VmaX    posted on 24-04-2008 22:25
Poster: Didier_Deluxe
1) micro nemen en in de pc pluggen
2) op record klikken en "Reverze" in de micro zeggen
3) audio bewerkingsprogramma opstarten en pitch verlagen

Ah ok en heb je zo geen programma's die je een teks kunt laten inlezen? Als ik engels moet begginnen spreken gaat het niet mooi klinken!! Cry
Didier_Deluxe    posted on 24-04-2008 22:46
Geloof me het klikt 100 x beter als je het gewoon inspreekt dan dat je bv. de vocoder in fruity loops gaat gebruiken want dan heb je net een sprekende robot.
Gewoon met de normale toonhoogte "reverze" zeggen en daarna bewerken geeft een veel beter resultaat..
VmaX    posted on 24-04-2008 22:49
Poster: Didier_Deluxe
Geloof me het klikt 100 x beter als je het gewoon inspreekt dan dat je bv. de vocoder in fruity loops gaat gebruiken want dan heb je net een sprekende robot.
Gewoon met de normale toonhoogte "reverze" zeggen en daarna bewerken geeft een veel beter resultaat..

Ok zal dat doen thx voor de hulp!!
DJMixing    posted on 24-04-2008 22:57
Ik had dat eens gedaan met mijn dj naam: DJ Prastow (uitspreken als "Prastoo"Winking my eye

Was wel lache, kreeg je heel hoog "dj" en daarna keilaag "praaastooo" :P

Ik heb het ook eens geprobeerd in fruityloops (wat hierboven al gezegd word) en dat is idd net een sprekende robot, niet echt tof..
Nandi    posted on 24-04-2008 23:48
uiteraard  niet met fruiyloops !Happy, laughing
cross-over    posted on 25-04-2008 08:22
Poster: Nandi
uiteraard  niet met fruiyloops !Happy, laughing

Waarom nietConfused    Gebruik alleen niet de "speech synth"  waar je text kun typen maar de gewone " fruity vocoder".  Speech synth is geen vocoder. maar een text naar sound omzetter. Om deze goed te laten klinken (wat bijna onmogelijk is) moet je de text zodanig aanpassen dat het klinkt.  djresource moet je om het goed te laten klinken ingeven als dee zjay reezoors.... en dan nog moet je de juiste stem/tempo kiezen of de text weer aanpassen.....

het kan makkelijker:

Neem de text op met welk programma dan ook en save dit. 
De fruity de vocoder gebruiken om deze text te voorzien van een goede carrier en voila.....
niet duidelijk?? zie dan onderstaande video.

http://www.weshow.com/us/p/6575/fruity_loops_vocoder
http://soundcloud.com/lau-daniels
justjustin    posted on 25-04-2008 09:30
In Fl studio heb je zown zware stem al voorgeprogrameerd...hoef je alleen reverse in te typen snelheid aanpassen en dan heb m je m alWinking my eye
Edit: ik moet eerst even de voorgaande post goed lezen!!!
User edit by justjustin on 25-04-2008 @ 09:31:54 (43%)
Lead    posted on 25-04-2008 09:59
Poster: cross-over
zie dan onderstaande video.

binnen 2 minuten uit gezet... Die gozer moet geen tutorials maken op deze manier... was bijna in slaap gevallen Winking my eye

Trouwens de sample in de openingspost is niets mee aan de hand behalve dat hij laag ingesproken is, pitch is naar beneden getrokken en volgens mij hoor ik wat reverb. Helemaal geen vocoder gebruikt.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 25-04-2008 10:00 (82%)
cross-over    posted on 25-04-2008 10:07
Poster: Lead

binnen 2 minuten uit gezet... Die gozer moet geen tutorials maken op deze manier... was bijna in slaap gevallen Winking my eye

Trouwens de sample in de openingspost is niets mee aan de hand behalve dat hij laag ingesproken is, pitch is naar beneden getrokken en volgens mij hoor ik wat reverb. Helemaal geen vocoder gebruikt.

Ja, inderdaad sloooommmm, daar heb je gelijk in maar het voorbeeld is wel erg duidelijk......
Volgens mij zit er een kleine carrier op (of vocoder of voice-processor).
http://soundcloud.com/lau-daniels
OrsonWelsh    posted on 14-05-2008 10:52
er zijn diverse speech engines op de markt die echt waaaaanzinning zijn.

Kijk eens op uw-xp.com daar zie en hoor je een commercial die ik gemaakt heb. En die stem...Dat is mn computer..
Nandi    posted on 14-05-2008 11:45
Poster: cross-over

Waarom nietConfused    Gebruik alleen niet de "speech synth"  waar je text kun typen maar de gewone " fruity vocoder".  Speech synth is geen vocoder. maar een text naar sound omzetter. Om deze goed te laten klinken (wat bijna onmogelijk is) moet je de text zodanig aanpassen dat het klinkt.  djresource moet je om het goed te laten klinken ingeven als dee zjay reezoors.... en dan nog moet je de juiste stem/tempo kiezen of de text weer aanpassen.....

het kan makkelijker:

Neem de text op met welk programma dan ook en save dit. 
De fruity de vocoder gebruiken om deze text te voorzien van een goede carrier en voila.....
niet duidelijk?? zie dan onderstaande video.

Ik bedoelde gwn de speech synht sorry man had evn niet gedacht aan vocoderCry

This is an old Topic

No new postings for 6.321 days.
 Post CommentThat would be 210.7 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

111 Users online: 83 Guests (28 Unknown)
Pages generated today : 9.420
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.091.593