hoeveel vraag jij voor het draaien (8/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unspecified    posted on 24-04-2008 17:19
hey.

ik ga binnenkort voor het eerst draaien op een feestje gewoon klein discotjuh maar ben nog bezig over de prijs.

wat is een redelijke prijs?

ben erg nieuwschierig

What do you think about hoeveel vraag jij voor het draaien ??

Vote :   

Tomazos    posted on 01-02-2010 16:02
ik val onder een 'klein' ondernemer..
dan zit het weer iets anders maar idd, je kan veel btw terug vangen..
de kunst is om bijna net zoveel terug te vangen als dat je moet betalen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Snoey    posted on 01-02-2010 16:14
Die prijzen liggen toch al jaren vast in de horeca cafe's en clubs.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
RemcoV    posted on 01-02-2010 16:23
Eigenlijk wel grappig dat de kleinere tentjes meer betalen dan de grote....

Ik vraag me af of dit komt door het feit dat ze dit gewoon kunnen maken, omdat iedereen graag in een grote tent wil draaien.
no-rush    posted on 01-02-2010 17:00
zoon 50 eu is leuk Winking my eye
Tomazos    posted on 01-02-2010 17:15
Poster: Snoey
Die
prijzen liggen toch al jaren vast in de horeca cafe's en clubs.?

(in het geval het gaat over gages,)

oja?

stuur mij die lijst dan es..Cool

Poster: RemcoV
Eigenlijk wel grappig dat de kleinere tentjes meer betalen dan de grote....

Ik vraag me af of dit komt door het feit dat ze dit gewoon kunnen maken, omdat iedereen graag in een grote tent wil draaien.

2e..

voor jou 1000 andere Happy, laughing,
en kleinere clubs zijn vaak wat socialer, en ben je directer bij de club betrokken.. dan dat je gewoon een 'nummer' en 1 van de 28 residents over verschillende zalen bent.. dit is tevens niet altijd zo hoorHappy, laughing,

zijn ook veel grote clubs die je boeken om jou als persoon, en ook echt luisteren hoe je draaid, en jou daar gewoon een bijpassend salaris bij bieden.. alleen daar binnen komen is wat lastiger als je net begint, puur omdat hun 100 mails per dag met sollicitaties krijgen.

dus vaak moet je met de residents omgaan o.i.d om een keer te mogen proefdraaien. (die jou het ook gunnen, want dat is nog niet altijd het geval)
User edit by Tomazos on 01-02-2010 @ 17:20:47 (100%)
Adrien1989    posted on 02-02-2010 08:47
Die prijzen liggen toch al jaren vast in de horeca cafe's en clubs.?

Een DJ valt niet eens onder het horeca CAO, lijkt me vrij logisch, heeft weinig met horeca te maken. Als je hier kijkt wat voor verschillende bedragen er genoemd worden dan is het vrij helder dat de prijzen ook totaal niet vastliggen Tongue.
Snoey    posted on 02-02-2010 09:17
Ik heb het ook niet over een horeca CAO.?

Maar uit eigen ervaring weet ik dat die prijzen hier in Noord-Holland dan iig vast staan. Ik heb tot nu overal waar ik gedraaid heb, dat bedrag gehad, zonder dat ik er om vroeg. En dan zijn Vr en Za het best betaald, en de rest van de week wat minder.?
De andere dj's die ook van 23 tot 4/5 draaien, krijgen hetzelfde.?

@ Thomas

Die gage die je bij Scandals kreeg op zaterdag, is voor veel zaken toch echt wel de standaard per avond, op vrijdag en zaterdag.

MaximDJ    posted on 02-02-2010 09:20
Mhoa raar. Hier ligt het dus absoluut niet vast.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tomazos    posted on 02-02-2010 14:38

@ Thomas

Die gage die je bij Scandals kreeg op zaterdag, is voor veel zaken toch echt wel de standaard per avond, op vrijdag en zaterdag.

gages liggen niet vast, en dat gage was om je uit de brand te helpen, en ik toevallig toch vrij wasHappy, laughing, weetje zelf ook wel.

hier liggen gages niet vast, en verschillen tussen de 250 en 300 eu ex.
starters moeten het uiteraard met minder doen..
andere (grotere&kleinere) lokaties waar ik kom ligt die gage daar ook tussen, en word nooit moeilijk over gedaan. als je je geld maar waard bent, maar inderdaad.. scandels is klein, en valt onder een bar-dancing.. dan is dat gewoon veel en moet je het met minder doen Happy, laughing,

hangt van verschillende factoren af, en daar kan je een beetje je prijs op baseren
luldebehanger    posted on 02-02-2010 20:58
Poster: milanium
hey.

ik ga binnenkort voor het eerst draaien op een feestje gewoon klein discotjuh maar ben nog bezig over de prijs.

wat is een redelijke prijs?

ben erg nieuwschierig

Hoeveel heb je nu gekregen?

Ik doe 1x in de maand een avondje met me laptopje en een Vestax 300, mag dan doen wat ik wil zolang het volk zich vermaakt en krijg dan 100? voor +/- 5 uurtjes. Is het later en leuker (meer in de kassa van de baas) krijg je een extraatje.
Ik zit in een pool van om en bij 10 dj's die ook maar 1x per maand draaien. Dat houd het leuk en er is totaal geen afgunst of potenzagerij. Met me eigen gear (Pioneers + mixer + versterker + luidsprekers) doe ik enkel priv?feestjes @ 150? per keer. Max 6 keer per jaar. En dat eigenlijk allemaal voor de fun en omdat ze me graag zouden zien. Ja daar doe ik het voor: For the Love of House, for the love of beats en de madammen natuurlijk.

User edit by luldebehanger on 03-02-2010 @ 00:04:28 (100%)
Snoey    posted on 03-02-2010 00:02
Poster: Tomazos

gages liggen niet vast, en dat gage was om je uit de brand te helpen, en ik toevallig toch vrij wasHappy, laughing, weetje zelf ook wel.

hier liggen gages niet vast, en verschillen tussen de 250 en 300 eu ex.
starters moeten het uiteraard met minder doen..
andere (grotere&kleinere) lokaties waar ik kom ligt die gage daar ook tussen, en word nooit moeilijk over gedaan. als je je geld maar waard bent, maar inderdaad.. scandels is klein, en valt onder een bar-dancing.. dan is dat gewoon veel en moet je het met minder doen Happy, laughing,

hangt van verschillende factoren af, en daar kan je een beetje je prijs op baseren

Oke, moet ik toch maar eens wat verder gaan kijken naar andere tenten. Bij mij is het zowel door de weeks en in het weekend druk in Amsterdam.
Tomazos    posted on 03-02-2010 04:27
ben aan 1 kant wel blij dat ik de vrijdagen nu rust heb (discotheek is dicht door die waterschade), en de zaterdagen goed, dat compenseert wel

kan je wat meer tijd doorbrengen met je geliefde die dat ook op prijs stelt Smile,

ik zie het maar zo: wees blij als je wekelijks continu werk hebt.. er zitten genoeg dj's vaak thuis op de zaterdagen. en als je er momenteel van kan leven.. dan moet je helemaal niet klagenCool
User edit by Tomazos on 03-02-2010 @ 04:28:07 (22%)
MaximDJ    posted on 03-02-2010 08:43
Dan mag je zeker niet klagen!?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Stephanie    posted on 03-02-2010 10:00
En als ie toch vrij is op een zaterdag komt ie mij lastigvallen Winking my eye
Sandr    posted on 03-02-2010 11:27
Ik draai ook geen vrijdagen meer, werk 40 uur in de week, voetbal in het 1ste wat dus 2x verplicht trainen en wedstrijd per week is. Dan heb ik nog een vriendin dus ik hou vrij weinig tijd over.

Ik draai niks vast op vrijdag, als er eens een leuke opdracht voorbij komt pak ik hem aan maar verder hou ik de vrijdagen lekker vrij!?

?
Play that funky music white boy....
Illusion    posted on 03-02-2010 13:46
Ik heb laatst een Anthem gemaakt voor Dizzle With The Shizzle, en op dat feest gedraaid. Had niks verwacht want zei dat ik het nummer wel wilde maken, aangezien ik addicted ben en het gewoon leuk vind. Het was meer een vriendenzaakje.

Maar voor het Anthem kreeg ik zo even 50 euro in m'n hand gedrukt! Dat is ook makkelijk verdiend. Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Stefjuuh    posted on 03-02-2010 16:55
Poster: Stephanie
En als ie toch vrij is op een zaterdag komt ie mij lastigvallen Winking my eye

Hondjes mee als Thomas vrij is?:p
Julemac    posted on 05-02-2010 18:32
Poster: nils7
Poster: Julemac
75 euro voor 4 uur ex. vervoer!

Incluis fooi wel heur Happy, laughing ? ?moet wel mee helpen opruimen etc. geen idee of dat veel of weinig is, het is gelijk aan de andere grote tenten in Breda Winking my eye

Mij was verteld dat nachtwacht 13 euro per uur betaald, je krijg toch niet meer dan 20 euro fooi neem ik aan :p
Maar anders is t best veel voor Breda denk ik

nils7    posted on 05-02-2010 19:04

Incluis fooi wel heur Happy, laughing ? ?moet wel mee helpen opruimen etc. geen idee of dat veel of weinig is, het is gelijk aan de andere grote tenten in Breda Winking my eye

Mij was verteld dat nachtwacht 13 euro per uur betaald, je krijg toch niet meer dan 20 euro fooi neem ik aan :p
Maar anders is t best veel voor Breda denk ik

Mnou 75 euro is wel maximaal Winking my eye :D ?20 euro fooi nee dat niet.
Op zaterdagen moet ik een uur langer draaien en is het vaak meer!
Blijkbaar niet zo heel verkeerd maar toch wel een schijntje vergeleken met wat sommigen hier beweren te vangen voor een avondje Winking my eye

Waar draai jij dan? Ook ergens in de buurt?
Xsession    posted on 05-02-2010 19:24
met mijn drive-in show vraag ik gemiddeld 100 tot 200 euro, afhankelijk van het aantal mensen en de wensen van de opdrachtgever. Voor een andere boeking, waarbij ik enkel mijn cd's en koptelefoon meeneem vraag ik ong. 35 euro per uur
Sandr    posted on 05-02-2010 20:41

Mnou 75 euro is wel maximaal Winking my eye :D ?20 euro fooi nee dat niet.

Op zaterdagen moet ik een uur langer draaien en is het vaak meer!

Blijkbaar niet zo heel verkeerd maar toch wel een schijntje vergeleken met wat sommigen hier beweren te vangen voor een avondje Winking my eye

Waar draai jij dan? Ook ergens in de buurt?

Maar nu weet ik nog niet precies wat je verdient. Heb je een uur tarief of krijg je per avond betaald? Ben best benieuwd naar de prijzen in Breda. En met welke tenten in Breda vergelijk je dan?
Play that funky music white boy....
Julemac    posted on 05-02-2010 21:44
Ik werk zelf in de Walkabout.
Gemiddeld tarief in Breda ligt denk ik rond de 10 a 12.50 euro per uur.
Verschild een beetje per tent en of het zwart betaald wordt.
nils7    posted on 05-02-2010 21:45

Ik zal straks zwaaien als ik voorbij loop... ?Arnoud draai(t/de??) daar toch ook en Boris heel ff volgens mij....
djjw    posted on 05-02-2010 21:53

Dat is in oosterhout ook zo!
Hier in de buurt word niet echt spannend betaald!

EN wat helemaal jammer is dat er beginnende dj's zijn die zelfs daar nog onder gaan zitten.
TheHunter    posted on 05-02-2010 22:09
Met onze drive-inn vragen we voor een grote show 850, voor een kleine 400 en soms zakken we tot 200/250.
Als ik alleen draai (alleen cd's meenemen en koptelefoon), doe ik dat meestal voor 50, aangezien ik toch echt niet een grote naamsbekendheid hebCool

159 Users online: 23 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 113.329
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.591.330