hoeveel vraag jij voor het draaien (7/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unspecified    posted on 24-04-2008 17:19
hey.

ik ga binnenkort voor het eerst draaien op een feestje gewoon klein discotjuh maar ben nog bezig over de prijs.

wat is een redelijke prijs?

ben erg nieuwschierig

What do you think about hoeveel vraag jij voor het draaien ??

Vote :   

CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 16:21
Poster: Sound-Division
Ik doe geen drive in of zo, maar ik vraag voor het draaien helemaal niks, ben al blij als ik ergens kan draaien een uurtje. Denk ook wel dat je blij mag zijn als je nu in deze tijden vragen, waarbij 1 op de 4 mensen een dj is

Nou ja de mensen zullen ook wel eens nadenken wat voor dj ze nemen, het is niet dat we met 1 op 4 dj's zitten dat niemand meer aan de bak komt ! :P

De meeste mensen denken ook van oohh gratis zou ie wel zo goed zijn?
Dusja ...
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 16:22
Poster: djdolivieira
Maar er moet ook muziek gekocht worden, en de onkosten die je maakt. Voor een goede doel of voor naaste vrienden en familie zal ik wel eens voor niks draaien. Maar kom op minsten de oinkosten er uit graag.

Ja uit de onkosten zou je zowiezo moeten geraken, je kan moeilijk blijven investeren in gear en maar kopen zonder dat je er ooit iets voor terug krijgt... Happy, laughing
Dolivieira    posted on 23-01-2010 16:33
Om er naar toe te gaan en de kleding die je aan heb. Noem maar op: zijn allemaal onkosten
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
feestbeest    posted on 23-01-2010 18:15
Eigenlijk is het enige wat ik vraag is omkosten, ben ook een van de goedkoopste uit de regioHappy, laughing!
Vraag 50 voor een feestje, met eigengear.soms krijg ik wat meer maar das dan fooi!

Volgens mij zijn er veel mensen die 75 per feest vragen die zlefs soms minder dan mij hebben.

Maar ik wil goedkoop blijfen laten we zeggen een ?''kennismakings prijsje om bekend te worden'Happy, laughing
Ik zie hier boven omkosten-->Kleding
zou wel geniaal zijn koop je die middag allemaal merk kleding die je die avond gaat dragen.
Dit zijn de omkosten;
Rolex horloge->300E
G-star broek-120
G-star overhemd -->120E
Komt u maarHappy, laughing!, oja vergeten te zeggen dit komt bij mijn avond prijsHappy, laughing
Gaat niet werken denk ik:P
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 23-01-2010 @ 18:18:17 (94%)
Vassilli    posted on 23-01-2010 18:20
Waar koop jij een Rolex van 300E ? :P
Dolivieira    posted on 23-01-2010 18:22
Poster: feestbeest
Eigenlijk is het enige wat ik vraag is omkosten, ben ook een van de goedkoopste uit de regioHappy, laughing!

Vraag 50 voor een feestje, met eigengear.soms krijg ik wat meer maar das dan fooi!

Volgens mij zijn er veel mensen die 75 per feest vragen die zlefs soms minder dan mij hebben.

Maar ik wil goedkoop blijfen laten we zeggen een ?''kennismakings prijsje om bekend te worden'Happy, laughing

Ik zie hier boven omkosten-->Kleding

zou wel geniaal zijn koop je die middag allemaal merk kleding die je die avond gaat dragen.

Dit zijn de omkosten;

Rolex horloge->300E

G-star broek-120

G-star overhemd -->120E

Komt u maarHappy, laughing!, oja vergeten te zeggen dit komt bij mijn avond prijsHappy, laughing

Gaat niet werken denk ik:P

Dat moet je niet zo zien. Maar aftrekbaar is het wel. BTW terug enz enz. Ook een kaper bezoek kan je aftrekken. 3/4 van je bezinebonnen enz enz
nils7    posted on 23-01-2010 18:35
75 euro voor 4 uur ex. vervoer!
Krijg ik nu ook, dus zie niet in waarom ik minder moet vragen!
En dan kom ik met cd's en mijn koptelefoon.
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 23:58
Hier bij mij toch al snel een 50 euro per uur !
En hier bij moet ik zeker niet klagen ! ^^
djvir20    posted on 30-01-2010 23:20
Nja ik denk als ik op bv een 18 jarige fuif moet draaien dat ik in het begin zo'n 100 euro vraag.
Dan neem ik mee: cd-mat , headphone, boxen, versterker, ...
mrwhoopie    posted on 30-01-2010 23:52
Spreken julie over prijzen met instal en gear in of is dit de prijs enkel voor dj?
CopainsDeluxe    posted on 31-01-2010 10:31
Bij mij is het zo'n 50 per uur als ik enkel moet draaien. Dus Cd's , platen en headphone die mee gaat.
En als ik drive in show doe hangt het van veel dingen af,
?aantal personen , wat ze graag willen als geluid, licht ,...
t-age    posted on 31-01-2010 11:14
Ik heb nu een beginnende drive in show met een vriend van mij.
ik ben 15 hij 14.
wij vragen nu 10 euro per uur per persoon waarbij het opbouwen niet word meegerekent alleen het draaien.
wij zijn tevreden hiermee en vind dit ook een normaal bedrag.

Check: www.dtentertainment.tk
Julemac    posted on 31-01-2010 13:02
Poster: nils7
Krijg ik nu ook

Bij de Nachtwacht krijg je toch geen 75 euro voor 4 uur?
OneSixty    posted on 31-01-2010 16:45
Poster: CopainsDeluxe
Bij mij is het zo'n 50 per uur als ik enkel moet draaien. Dus Cd's , platen en headphone die mee gaat.

Dasveel..
ArTy    posted on 31-01-2010 16:53
Heeel erg verschillend:

Op me residentie: 50 euro voor een hele avond
In de club in de regio: 200 euro voor 2 uurtjes

En alles ertussenin voor andere feestjes,,
voyager    posted on 31-01-2010 17:46
Een goedeavond mede dj's,

Om even in het algemeen te reageren op de prijzen die gevraagd worden om te draaien(licht geluid, etc.)

Ik heb gisteren samen met een vriend van mij een feest gedaan voor +/- 100 man. Dit verliep opzich wel. De mensen waren wel tevreden.

Wij zijn samen met de 'opdrachtgever' ( een vriend van mij ) tot een prijs van 60 euro gekomen. wat hier inzat?!? ( http://licht-geluid-verhuur.hyves.nl/album/44981809/Vrienden/r5fxM51F/fotos/755992357/0/Xf78/ )

daarnaast nog mijn eigen dj-set, cd-map, alles om mee te beginnen. Dit feest duurde van 20.00 uur tot 02.0 uurWinking my eye.Hiernaast nog het eigen vervoer geregeld...

De reden waarom de prijs zo 'laag' is, is vanwege 2 redenen :
1e je mag wat( niet te veel!) fouten maken, dit zou bij 200+ euro niet zo handig uitkomenWinking my eye.
2e we doen dit ook om wat meer bekender te worden en niet te vergeten, de benodigde ervaring op te doen.( Ik vindt mijzelf nog een beginner)

wat de rollen zijn : ik ben de dj, en die vriend van mij is de lichtman.

Dit wilde ik even kwijt...

grt.
nils7    posted on 31-01-2010 18:39
Poster: Julemac
Poster: nils7

Krijg ik nu ook

Bij de Nachtwacht krijg je toch geen 75 euro voor 4 uur?

Incluis fooi wel heur Happy, laughing ? ?moet wel mee helpen opruimen etc. geen idee of dat veel of weinig is, het is gelijk aan de andere grote tenten in Breda Winking my eye
User edit by nils7 on 31-01-2010 @ 18:42:04 (65%)
Sandr    posted on 31-01-2010 18:47
Prijs bepaling is altijd lastig vind ik.

Je wil zelf uiteraard goed verdienen, maar als je teveel vraagt zijn er 10 andere die het voor minder doen...

En gevraagd worden of jezelf aanbieden scheelt meestal ook wel wat qua bedrag. Ik zit voor mijn gevoel nu op een redelijk bedrag bij mijn residentie. Ik draai hier al 3 jaar, krijg vrij weinig klachten en doe ook de roosters voor de DJ's maken.

Als je beginnend DJ bent moet je al blij zijn dat je het vertrouwen krijgt om ergens te mogen draaien. Een kleine vergoeding is dan al voldoende en dat houdt ook het verwachtingspatroon wat lager...
Als beginnend DJ moet je denk ik zeker niet meer dan 10 euro per uur vragen.
Play that funky music white boy....
dacuba    posted on 31-01-2010 19:52
Poster: djdolivieiraat moet je niet zo zien. Maar aftrekbaar is het wel. BTW terug enz enz. Ook een kaper bezoek kan je aftrekken. 3/4 van je bezinebonnen enz enz

Haha als DJ.. niet dus Happy, laughing
djvir20    posted on 31-01-2010 19:58
Poster: CopainsDeluxe

Dan draaide gij vorige keer maar 2 uur fwa ? of is het weer iemand die ge kent ? want allez ja ik vind nie da ge altijd voor u vriende zo goedkoop moet zijn want dan gaan ze van u profitere en u gwn neme omdat ge goedkoop zijt denk ik dan maarja ..
CopainsDeluxe    posted on 31-01-2010 20:06
Poster: djvir20

Dan draaide gij vorige keer maar 2 uur fwa ? of is het weer iemand die ge kent ? want allez ja ik vind nie da ge altijd voor u vriende zo goedkoop moet zijn want dan gaan ze van u profitere en u gwn neme omdat ge goedkoop zijt denk ik dan maarja ..

Hmm Jasper u vragen ze nog niet eens zo Happy, laughing , maarja maakt niet uit.
Wat krijg jij dan voor je uurtje draaien op die ton??
Toen bij Harm wat ik denk dat je bedoeld ,?was er echt niet veel mee,?ik kreeg eten , drinken , hulp met alles,... zoveel leuke dingen , dan vind ik niet dat je extreem veel moet gaan vragen ! Happy, laughing
?ze profiteren echt niet van mij he , mijn klanten weten echt wel dat ze mij niet voor niets zouden kunnen vragen hoor.
En ook het heeft niet veel zin om te investeren in spullen als je niets ervoor terug zou krijgen.
User edit by CopainsDeluxe on 31-01-2010 @ 20:09:01 (42%)
RemcoV    posted on 31-01-2010 20:56
Zo.... sommigen van jullie worden echt zwaar onderbetaald zegCool

Anderzijds snap ik ook wel weer dat je niet te veel moet vragen, omdat er inderdaad 1000 anderen zijn die het voor minder doen.

Ik krijg bij mijn residentie ?30 per uur netto.
Alle boekingen die ik daarbuiten aanneem doe ik voor ?50 per uur.

Soms moet je ook investeren in jezelf en ergens een gratis draaien, of voor weinig.
Ik ben sinds gisteren resident in ??n van de betere clubs hier in de regio en hier betalen ze ook erg weinig.
Echter neem ik de kans wel, omdat ik er veel kan leren en het een referentie erbij is.
DJADMIN    posted on 31-01-2010 21:26
Om effe kort te reageren ; mensen, zoek eens even op wat onkosten zijn. Dit heeft niets te maken met de kleren die je aanhebt of iets dergelijks (of er moet een gala zijn en je moet een pak huren, maar je bent een knappe als je dat terug krijgt van de organisatie....) Dat heeft dus echt met CD kosten, downloadkosten, km vergoeding enzovoort te maken...tot zover onkosten.
Ik draai bij 3 clubs. Bij ??ntje krijg ik 25 euro per uur, bij een ander 35 per uur en bij de kleinste krijg ik vreemd genoeg het meeste ; 40 euro per uur. Bij die laatste neem ik dan wel mn lichtsetje mee...en ik neem overal mijn cdj's mee, omdat ze hier in de buurt toch veel met Denon werken, en ik t liefst op een cdj sta te rammelen !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Tomazos    posted on 01-02-2010 00:50
Poster: Sandr
Prijs bepaling is altijd lastig vind ik.

Je wil zelf uiteraard goed verdienen, maar als je teveel vraagt zijn er 10 andere die het voor minder doen...

En gevraagd worden of jezelf aanbieden scheelt meestal ook wel wat qua bedrag. Ik zit voor mijn gevoel nu op een redelijk bedrag bij mijn residentie. Ik draai hier al 3 jaar, krijg vrij weinig klachten en doe ook de roosters voor de DJ's maken.

Als je beginnend DJ bent moet je al blij zijn dat je het vertrouwen krijgt om ergens te mogen draaien. Een kleine vergoeding is dan al voldoende en dat houdt ook het verwachtingspatroon wat lager...
Als beginnend DJ moet je denk ik zeker niet meer dan 10 euro per uur vragen.

inderdaad Happy, laughing

bij mij verschilt het..
vergelijk mezelf met bedragen niet met anderen.. en word weer terug gevraagd, dus blijkbaar ben ik het waard.

toch zegt de 'grote' van een tent niks..
als ik vertel wat ik bij Hollywood kreeg.. dan lach je je dood.. maar het was wel een ZEER goeie leerschool wat me zeker verder heeft geholpen.. zowel kwa 'skills' als de vergaderingen en uitleg die we kregen daar over het dj gebeuren en platen keuze.. en aan die vergaderingen denk ik nog wel vaak terug.

en zenith is me residentie toko.. word er goed betaald, goed behandeld, mag alles draaien wat ik zelf wil zolang het publiek maar tevreden is.. word niet op me vingers gekeken in tegenstelling tot die andere disco.. (en dat werkt ZO lekker). en eigenaren zijn dol blij met me dus laten me ook lekker vrij in wat ik doe. en zit elke week een stijgende lijn in met bezoekers dus het gaat goed.
en als ik niet in zenith draai, dan wel ergens.

zolang je elke week lekker bezet bent, en lekker voor je LOL nogsteeds bezig bent en niet voor het geld.. ben je goed bezig
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 01-02-2010 @ 01:31:13 (100%)
Dolivieira    posted on 01-02-2010 08:57
Poster: dacuba

Haha als DJ.. niet dus Happy, laughing

Ik heb het niet over dat je het aanschaf bedrag terug krijgt. Maar dat je BTW terug kan vragen wel. Ik heb ook gewoon een eenmanszaak zo sta ik ingescheven bij de KVK. En als eenmanszaak kan je gewoon 3/4 terug vragen van je btw op je brandstof als je je privewagen ook voor het bedrijfje gebruikt. Zo werkt het eenmaal. Hun willen het zo kunnen ze het ook zo krijgen. Allemaal tips die ik van een boekhouder heb gekregen.

113 Users online: 34 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 107.609
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.585.610