hoeveel vraag jij voor het draaien (5/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unspecified    posted on 24-04-2008 17:19
hey.

ik ga binnenkort voor het eerst draaien op een feestje gewoon klein discotjuh maar ben nog bezig over de prijs.

wat is een redelijke prijs?

ben erg nieuwschierig

What do you think about hoeveel vraag jij voor het draaien ??

Vote :   

erikselhorst    posted on 11-05-2009 23:02
Poster: MaximDJ
Qua ervaring....genoeg ervaring met alle soorten feesten, van de Decibel Tour tot BFO Free2Dance in Zwolle tot Takens Balkbrug, en nog heeel veeel boekingen door mensen met bruiloften, verjaardagen, schoolfeesten, e.d.  Nog lang niet zoveel als jij natuurlijk, maar het is een begin. Als ik zonder mijn Drive In kom, kost ik een stuk minder hoor!

Meestal hoef ik ook geen 6 uur te draaien, maar ong. 3 uur

Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar ik kom zelf uit Zwolle (en draai ook wekelijks in Zwolle), maar dat verhaal over Free2dance is niet helemaal waar. Er was 1 plek beschikbaar voor een minder ervaren DJ en die kon gewonnen worden via een DJ-contest. Ik heb jou er niet tussen zien staan... en Takens; daar geloof ik eerlijk gezegd ook niet veel van.

Maar nu even ontopic:
Ik begon met 50 euro voor een avondje. Tegenwoordig is het 150 euro voor een resident avondje en 250 euro voor een feestje (bruiloften etc).
"Huur maar eens een bandje", zeg ik altijd maar... "Dan ben je het 3 voudige kwijt"
User edit by erikselhorst on 11-05-2009 @ 23:05:47 (46%)
Stagiar    posted on 12-05-2009 00:24
Poster: erikselhorst

Maar nu even ontopic:
Ik begon met 50 euro voor een avondje. Tegenwoordig is het 150 euro voor een resident avondje en 250 euro voor een feestje (bruiloften etc).
"Huur maar eens een bandje", zeg ik altijd maar... "Dan ben je het 3 voudige kwijt"

Dat is ook mijn argument, als DJ zijnde ben je een stuk flexibeler dat zien mensen ook meteen in. Ik merk ook een stuk vaker dat op buurtfeestjes, trouwerijen en dergelijke niet meer het 'neefje dat bezig is met muziek' aan het draaien is. Maar toch vaak DJ's die het al een tijd doen.

Ik heb een vast bedrag van 50 euro per uur op bruiloften enzo. Maar als ik geboekt wordt in een club of op een festival dan zijn de prijzen weer anders, vaak voor een kleine onkostenvergoeding oid.
User edit by Stagiar on 12-05-2009 @ 00:28:17 (51%)
Tomazos    posted on 12-05-2009 05:41
Poster: erikselhorst
Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar ik kom zelf uit Zwolle (en draai ook wekelijks in Zwolle), maar dat verhaal over Free2dance is niet helemaal waar. Er was 1 plek beschikbaar voor een minder ervaren DJ en die kon gewonnen worden via een DJ-contest. Ik heb jou er niet tussen zien staan... en Takens; daar geloof ik eerlijk gezegd ook niet veel van.

idd, ken wel meer dj's die zeggen dat ze ergens resident zijn geweest, maar 1x een uurtje of avondje gedraaid hebben daar Cool..

maja, opscheppe en praatjes hebbe heeft zoiezo geen zin, want als je door de mand valt.. dan val je goed ookHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
MaximDJ    posted on 12-05-2009 08:16
Daar reageer ik verder niet op...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 12-05-2009 @ 08:27:09 (100%)
Tomazos    posted on 12-05-2009 08:26
zinvol.. zo'n lege post:P
MaximDJ    posted on 12-05-2009 08:28
effe oftopic,

wat betekent dit:

Query Failed
SELECT * FROM djsets WHERE uid = 23118
0:

Die melding krijg ik steeds als ik naar DJ booths ga
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Luxx    posted on 12-05-2009 08:48
haha ja lul er maar overheen maxim

maarre ik had laatst iemand die niet wist dat ik ook draaide. was ie aan het opscheppen hoeveel hij verdiende als resident ergens : 1200 euro per uur..
lol anders verdien je ff als resident bij een club meer per uur dan sidney samson .. denk het ook maat
denk eerder aan 12,00
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 12-05-2009 @ 08:48:19 (8%)
Bartjens    posted on 12-05-2009 08:55

LOL! Cool
www.djbrowbeat.com
Flexii    posted on 12-05-2009 10:28
Wat is dit het nationale opschep topic ofzo:P?

maar goed ontopic
Ik draai meestal met mn drive-in op schoolfeesten, examenfeesten ed, de prijs voor de standaardfeesten, examenfeesten, verjaardagen bruiloften, ligt bij mij tussen de €150 en €250, en voor de grotere evenementen laat ik het meestal via mijn baas lopen, die mij dan inhuurd als dj en personeel.

als ik in een club of café draai, vraag ik meestal €10 per uur, maar doe het soms ook wel gratis, ben al blij als ik er dan mag staan.
cross-over    posted on 12-05-2009 10:35
Poster: Flexii
Ik draai meestal met mn drive-in op schoolfeesten, examenfeesten ed, de prijs voor de standaardfeesten, examenfeesten, verjaardagen bruiloften, ligt bij mij tussen de €150 en €250, en voor de grotere evenementen laat ik het meestal via mijn baas lopen, die mij dan inhuurd als dj en personeel.

als ik in een club of café draai, vraag ik meestal €10 per uur, maar doe het soms ook wel gratis, ben al blij als ik er dan mag staan.

Kijk dit zijn dus gewoon de standaard normale bedragen, dezelfde als wat ik ook heb.
Verdien je meer, prima gedaan...., maar voor de meeste collega's hier zijn dit toch de gewone bedragen.

En voor de echte beginners, je mag zoals flexii aangeeft al blij zijn als je ergens mag draaien, meestal is de drank dan wel gratis Cool
http://soundcloud.com/lau-daniels
GD    posted on 12-05-2009 10:40
Ik vind een tientje per uur dan toch weer weinig. Dat kun je met een normaal baantje ook verdienen. Als DJ moet je investeren in cd's en gear en bovendien een hoop tijd besteden aan je muziekcollectie. Daarom vind ik dat je wel wat meer mag verdienen dan de gemiddelde vakkenvuller.. De keerzijde is natuurlijk wel dat het soms nodig is om voor wat minder of zelfs gratis te gaan draaien om naam te maken.
Flexii    posted on 12-05-2009 10:43
Poster: GD
Ik vind een tientje per uur dan toch weer weinig. Dat kun je met een normaal baantje ook verdienen. Als DJ moet je investeren in cd's en gear en bovendien een hoop tijd besteden aan je muziekcollectie. Daarom vind ik dat je wel wat meer mag verdienen dan de gemiddelde vakkenvuller.. De keerzijde is natuurlijk wel dat het soms nodig is om voor wat minder of zelfs gratis te gaan draaien om naam te maken.

Dat is wat ik bedoel, je moet wel naam maken. Ik heb ook een café waar ik al vaker gedraaid heb daar krijg ik 50 euro voor n avond en dat is dan 3 uurtjes draaien. Maar bij andere cafés moet je eerst maar eens binnen zien te komen en dat is echt zo makkelijk niet als 18 jarige.

en daarbij verdienen 18 jarige studenten met een bijbaantje als vakkenvuller echt niet meer dan 5 euro per uur hoor:p
GD    posted on 12-05-2009 10:53
Heb je gelijk in, daarin overdreef ik ook een beetjeCool Naam maken en rijk worden dus! Nee, doe het omdat je het leuk vindCool
nils7    posted on 12-05-2009 11:04
Humm toen ik in Turkije was verdiende daar de resident DJ 15 euro voor de gehele avond!

Stefjuuh    posted on 12-05-2009 11:32
Poster: nils7
Humm toen ik in Turkije was verdiende daar de resident DJ 15 euro voor de gehele avond!

Daar kan je hier niet eens 1 CD per avond van kopen!
Snoey    posted on 12-05-2009 12:18

Kreeg je dan wel een eigen verblijfplaats (in goede staat) en gratis vliegtickets en vergoeding voor het eten en drinken?
www.soundcloud.com/ten-hooven
erikselhorst    posted on 12-05-2009 15:17

Dan weten wij genoeg denk ik.
Als DJ moet je blij zijn dat je mag draaien voor méér dan 50 personen lijkt mij. Zodra het er meer dan 50 zijn, kun je een fatsoenlijk uurloon gaan vragen, dat natuurlijk afhankelijk moet zijn van je leeftijd. Ik ben 26 en voor minder dan een tientje per uur door ik het niet, omdat ik van mening ben dat het "kunstje" dat ik (en waarschijnlijk meerderen hier) kan niet door iedereen gedaan kan worden.Ik heb de mazzel dat ik via via aan mijn resident plekkie ben gekomen en van daaruit meerdere gigs heb gekregen. Nu mijn baas ziet dat ik min of meer onmisbaar ben geworden als DJ, ben ik meer gaan verdienen.De gulden regel blijft dat je blij moet zijn dat je mag draaien en alles wat je er in het begin aan over houdt, mooi meegenomen is. Mensen moeten je naam namelijk gaan kennen...
nils7    posted on 12-05-2009 15:19
Poster: Snoey

Kreeg je dan wel een eigen verblijfplaats (in goede staat) en gratis vliegtickets en vergoeding voor het eten en drinken?

Ik zat er voor de studie... maar ik hoorde dat de DJ van een club daro zoveel kreeg!
Was overigens geen "vakantie oord" Winking my eye

Heb daar zelf ook twee keer gedraait, 1x voor nop (op de campus) en 1x voor gratis drank Happy, laughing
User edit by nils7 on 12-05-2009 @ 15:19:45 (24%)
Tomazos    posted on 13-05-2009 10:57

dat klopt wel hoor,

in spanje ligt het iets hoger,

maar dat lijkt weinig, maar mensen vergeten dat in spanje alles veel goedkoper,
ik ga dit jaar wss weer heen, in 2008 had ik een vriendin, toen ging in ik niet..

in 2007 was bijvoorbeeld bezine 90 cent perliter..
voor 20 euro deed ik complete week inkopen kwa eten en drinken,
(winkel kar vol),

vanavond krijg ik te horen of ik mag komen dit jaar:D,
User edit by Tomazos on 13-05-2009 @ 10:58:42 (16%)
dacuba    posted on 13-05-2009 16:01
Ik  heb laatst gedraaid terwijl het nog niet eens betaald moest. De baas wou het toch en heeft me 15/uur  gegeven. Op zich niet slecht voor een beginner!
justjustin    posted on 13-05-2009 16:33
Als ik in een cafe bij mij in de stad een housefeessie draai krijg ik €350/400...standaard tarief heb ik nog niet...
dj-nick    posted on 13-05-2009 17:02
Poster: justjustin
Als ik in een cafe bij mij in de stad een housefeessie draai krijg ik €350/400...standaard tarief heb ik nog niet...

Voor hoeveel uur?
Hardshort    posted on 14-05-2009 01:16
Het ligt er bij mij maar net aan wat voor feest ik doe en wat de stijl is en zelf kijk ik ook naar wat een zaak/discotheek/organisatie te besteden heeft. Voor een studenten feestje die apres ski wil vind ik prima maar ik reken hoger tarief door de stijl omdat je je eigen letterlijk kapot staat te mixen. Maar het compenseert weer omdat de meeste studenten verenigingen geen groot budget hebben, waardoor ik dus weer lager ga zitten.

Het is ook puur afhankelijk of ik gear enz mee moet nemen etc.

Exclusief gear reken ik een tarief tussen de 15? en 40? per uur waar ik persoonlijk heel tevreden mee ben.

Uitzondering daargelaten dat ik een aantal keren voor 150? voor 2 uur stond maar dat wil ik niet mee rekenen dat zijn apparte gevallen.

Ik denk dat het ook belangrijker is om te kijken naar welke kans je eigelijk krijgt en niet alleen kijkt naar hoeveel geld je krijgt. Ik heb ook tientallen keren gedraaid waarbij ik alleen de reiskosten vergoed?wilde? hebben en ik het prima vond.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
User edit by Hardshort on 14-05-2009 @ 01:25:58 (3%)
Dolivieira    posted on 23-01-2010 00:40
Wat een stoere prijzen hier bij sommige. Mijn prijs schommeld vanaf de 50 euro oplopend naar de 500 euro ex gear. Ook doe ik wel eens met gear en licht en dan kan het aardig oplopen maar. Maar zonder gear is het rond de 250, kijk als de uitbaters?het moeilijk hebben?dan vraag ik meestal 100 0f 150 euro.??Neem mijn residentie in maasland bv. Die mannen hebben flink geinvesteerd. Dan ga je geen hooftprijs vragen. Dus zei ik in het begin 100 euro ex. Gaat het goed lopem dan wordt het meer. Ook bij mijn residentie in Maassluis loopt het door de weeks niet vet dus heb 70 euros af gesproken. Maar een prijs hangt af van, wat er moet gebeuren? Wat is de?entree? hoeveel man komen er? Wat is er bij nodig??Is het commercieel feest of prive? Daar bepaal ik mijn prijs vanaf.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
dacuba    posted on 23-01-2010 02:17
Hoelang draai je dan?

221 Users online: 18 Guests (203 Unknown)
Pages generated today : 90.247
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.568.248