Poster: MaximDJ
Qua ervaring....genoeg ervaring met alle soorten feesten, van de Decibel Tour tot BFO Free2Dance in Zwolle tot Takens Balkbrug, en nog heeel veeel boekingen door mensen met bruiloften, verjaardagen, schoolfeesten, e.d. Nog lang niet zoveel als jij natuurlijk, maar het is een begin. Als ik zonder mijn Drive In kom, kost ik een stuk minder hoor!Meestal hoef ik ook geen 6 uur te draaien, maar ong. 3 uur
Poster: erikselhorst
Maar nu even ontopic:
Ik begon met 50 euro voor een avondje. Tegenwoordig is het 150 euro voor een resident avondje en 250 euro voor een feestje (bruiloften etc).
"Huur maar eens een bandje", zeg ik altijd maar... "Dan ben je het 3 voudige kwijt"
Poster: erikselhorst
Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar ik kom zelf uit Zwolle (en draai ook wekelijks in Zwolle), maar dat verhaal over Free2dance is niet helemaal waar. Er was 1 plek beschikbaar voor een minder ervaren DJ en die kon gewonnen worden via een DJ-contest. Ik heb jou er niet tussen zien staan... en Takens; daar geloof ik eerlijk gezegd ook niet veel van.
Daar reageer ik verder niet op...
Poster: Flexii
Ik draai meestal met mn drive-in op schoolfeesten, examenfeesten ed, de prijs voor de standaardfeesten, examenfeesten, verjaardagen bruiloften, ligt bij mij tussen de €150 en €250, en voor de grotere evenementen laat ik het meestal via mijn baas lopen, die mij dan inhuurd als dj en personeel.
als ik in een club of café draai, vraag ik meestal €10 per uur, maar doe het soms ook wel gratis, ben al blij als ik er dan mag staan.
Poster: GD
Ik vind een tientje per uur dan toch weer weinig. Dat kun je met een normaal baantje ook verdienen. Als DJ moet je investeren in cd's en gear en bovendien een hoop tijd besteden aan je muziekcollectie. Daarom vind ik dat je wel wat meer mag verdienen dan de gemiddelde vakkenvuller.. De keerzijde is natuurlijk wel dat het soms nodig is om voor wat minder of zelfs gratis te gaan draaien om naam te maken.
Poster: nils7
Humm toen ik in Turkije was verdiende daar de resident DJ 15 euro voor de gehele avond!
Humm toen ik in Turkije was verdiende daar de resident DJ 15 euro voor de gehele avond!
Daar reageer ik verder niet op...
Poster: SnoeyPoster: nils7
Kreeg je dan wel een eigen verblijfplaats (in goede staat) en gratis vliegtickets en vergoeding voor het eten en drinken?
Poster: justjustin
Als ik in een cafe bij mij in de stad een housefeessie draai krijg ik €350/400...standaard tarief heb ik nog niet...