hoeveel vraag jij voor het draaien (4/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unspecified    posted on 24-04-2008 17:19
hey.

ik ga binnenkort voor het eerst draaien op een feestje gewoon klein discotjuh maar ben nog bezig over de prijs.

wat is een redelijke prijs?

ben erg nieuwschierig

What do you think about hoeveel vraag jij voor het draaien ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 10-05-2009 09:42
Poster: Tomazos
wat een prijzen allemaal op jullie leeftijd hee,

dus je wilt beweren dat je voor een avondje (22.00u tot 05.00) als beginner 600 euro vraagt??

Cool,

wel netjes met een factuur neem ik aan?Cool

ps: vergeet niet.. er zijn meer dj's dan vrouwen, dus ik zal een beetje oppassen met jullie vraagprijzen, want als jij 150 per uur vraagt, en een hele avond moet draaien, dan doet een ander het voor 100.

als je 100 a 150 per setje van 1 a 1,5 uur vraagt is het een ander verhaal.

ik ga mijn prijs en geheim niet verklappen, hou ik mooi voor mezelf Happy, laughing

Ja! En met BTW factuur! En over je P.s.: Opdrachten genoeg! 
Kijk maar op mijn profiel > DJ Booth > en zie de set die meegaat. Dan ga ik dus echt niet minder vragen. Dan heb ik het over 10 jaar nog niet terugverdiend, en de opdrachten komen goed binnen, dus waarom prijs verlagen? Qua ervaring....genoeg ervaring met alle soorten feesten, van de Decibel Tour tot BFO Free2Dance in Zwolle tot Takens Balkbrug, en nog heeel veeel boekingen door mensen met bruiloften, verjaardagen, schoolfeesten, e.d.  Nog lang niet zoveel als jij natuurlijk, maar het is een begin. Als ik zonder mijn Drive In kom, kost ik een stuk minder hoor!

Meestal hoef ik ook geen 6 uur te draaien, maar ong. 3 uur

Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 10-05-2009 @ 09:47:48 (40%)
Tomazos    posted on 10-05-2009 09:48
Smile

doelde meer op mensen die idiote bedragen vragen voor hun draai ervaring.. en dan nog handje contantje willen hebben ook.

en maar gek vinden dat ze niet gevraagd worden Winking my eye,

ik ga er zelf niet verder op in..
doelde meer op het algemeen, niet op jou persoonlijkCool
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 10-05-2009 @ 09:51:47 (100%)
MaximDJ    posted on 10-05-2009 09:50
Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tomazos    posted on 10-05-2009 09:58
ik wil mensen altijd kansen geven,
Dj case die hier zit is een maatje van me geworden via een dj forum, bel hem ook wel regelmatig op voor klussen die ik niet kan doen.. of dat een discotheek mij belt van: weet jij nog een dj? soms kan hij die wel doen.. en soms niet

maar als ik dan soms jongens aan de telefoon heb, en ik zeg ze: ik heb een vette gig voor je, dat en dat bedrag is het maximale, en dat ze dan zegge (met beste arrogantie): neee voor dat geld kom ik niet.. (terwijl het toch ZEER redelijk is) dan weet ik dat voor de toekomst Happy, laughing, en zal ik je ook niet meer bellen.. zo werkt dat gewoon..

en als sommige jonges dat na een tijdje nog niet door hebben dat het Geven en Nemen is.. tja, dan houd het voor de meeste gewoon op,

gelukkig zijn er ook (beginnende) jonges die zeggen: weetje wat.. geef mij me reiskosten.. kijk hoe ik draai, en dan praten we over een bedrag..

die krijgen dan ook regelmatig een belletje, levert voor hun niet zo super veel op, maar ze hebben wel met regelmaat een leuk zakcentje, en DAT moet je hebben! je begint met niks, en dan moet je (dmv contacten) steeds hoger zien te komen
User edit by Tomazos on 10-05-2009 @ 10:03:05 (12%)
Jorrit    posted on 10-05-2009 11:15
maar als ik dan soms jongens aan de telefoon heb, en ik zeg ze: ik heb een vette gig voor je, dat en dat bedrag is het maximale, en dat ze dan zegge (met beste arrogantie): neee voor dat geld kom ik niet.. (terwijl het toch ZEER redelijk is) dan weet ik dat voor de toekomst , en zal ik je ook niet meer bellen.. zo werkt dat gewoon..

x2.

Veel broekies die gehoord hebben van de bedragen die top-DJ's vragen denken dat ze dan ook wel een paar honderd euro kunnen vragen... Cool
Ilja    posted on 10-05-2009 11:49
Poster: Tomazos
Smile

doelde meer op mensen die idiote bedragen vragen voor hun draai ervaring.. en dan nog handje contantje willen hebben ook.

en maar gek vinden dat ze niet gevraagd worden Winking my eye,

ik ga er zelf niet verder op in..
doelde meer op het algemeen, niet op jou persoonlijkCool

Wat denk je van Tiesto, 10,000 per/u  Cool  Hij wordt wel telkens gevraagd, terwijl zijn muziek toch steeds matiger wordt. 
Lawrenz    posted on 10-05-2009 11:56
Ik vraag nu 40 euries per uur. Maar eigenlijk krijg ik het nooit :P Meeste draaiklusjes die ik doe zijn om mezelf bekender te maken (bijv DJ contests), en als het een groot feest is en ze vragen om een prijs dan zou ik ook zeggen "kijk maar hoe je me vindt draaien, ik vind het heel vet om op dat feest te komen"!

Als ik wel wat meer bekendheid krijg door de releases die er aan zitten te komen, gaat m'n prijs wel omhoog denk ik.
User edit by Lawrenz on 10-05-2009 @ 11:56:36 (38%)
Snoey    posted on 10-05-2009 16:35
Poster: Lawrenz
(bijv DJ contests)

Dat vind ik nou stom. 40 euro per uur vragen en dan vervolgens gratis op Contests staan in de weekenden. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tomazos    posted on 10-05-2009 17:31
Poster: Ilja

Wat denk je van Tiesto, 10,000 per/u  Cool  Hij wordt wel telkens gevraagd, terwijl zijn muziek toch steeds matiger wordt. 

ehm ik weet het niet hoor.. maare.. ga je dj's hier nu vergelijken met tiesto?:S

tiesto heeft MILJOENEN fans per land over de hele wereld zitten, dus als jij als organisatie een stadion vult met 40 a 50.000 mensen x 50 eu entree ofzo, die komen voor tiesto.. dan is die 10.000 eu per een uur een schijt bedrag,

Lawrenz    posted on 10-05-2009 18:25
Poster: Snoey

Dat vind ik nou stom. 40 euro per uur vragen en dan vervolgens gratis op Contests staan in de weekenden. 

Hoe wou je bekender worden zonder promotie of contests? Wat verwacht je dan, dat mensen je gaan betalen om op een contest te draaien?
DJDenz    posted on 10-05-2009 18:34
JIJ bent degene die bekend wilt worden, dus zou je soms genoegen moeten nemen met een zeer lage prijs. Als je goed draaid vertellen de mensen het door dat jij goed én goedkoop bent. Zo kan je later steeds je prijs een stukje verhogen en word je tegelijk steeds wat bekender Smile mond-aan-mond reclame is denk wel een van de betere manieren om in de business te komen. Cool
Snoey    posted on 10-05-2009 18:39
Poster: Lawrenz

Hoe wou je bekender worden zonder promotie of contests? Wat verwacht je dan, dat mensen je gaan betalen om op een contest te draaien?

Daar zeg je het zelf, je moet nog bekender worden. Dan zit je waarschijnlijk met je prijs te hoog om minstens 1 keer per week op een leuke plek te staan draaien. 
User edit by Snoey on 10-05-2009 @ 18:40:10 (1%)
Lawrenz    posted on 10-05-2009 18:48

Daar zeg je het zelf, je moet nog bekender worden. Dan zit je waarschijnlijk met je prijs te hoog om minstens 1 keer per week op een leuke plek te staan draaien. 

Dordrecht is een beetje dode housestad. De enige (normale) discotheek heeft alleen maar urban DJ's en wil amper house. En de housefeesten die gegeven worden, floppen.
DAW    posted on 10-05-2009 19:01
Ik draai niet meer op feesten, maar werd gister gebeld om in te vallen, omdat iemand niet wou draaien omdat er geen DJM 800 stond. Er zou eerst een XTC komen te staan ter vervanging, maar er stond later een Xone 92. ff wenen, maar ik gebruik geen effecten :D

Edit: krijg het niet in geld, maar in kado bonnen, omdat ik geen geld wou aanemen :P haha
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 11-05-2009 @ 14:34:52 (50%)
Bastian    posted on 10-05-2009 20:50

Ik heb anders wel een dik maandelijks inkomen te danken aan een keertje mee te doen aan zo'n gratis contest Winking my eye
Snoey    posted on 10-05-2009 21:32
Poster: Bastian
Ik heb anders wel een dik maandelijks inkomen te danken aan een keertje mee te doen aan zo'n gratis contest Winking my eye

Heel goed en geniet er van Happy, laughing
patrick-allen    posted on 10-05-2009 22:08
Als ik de kans krijg vraag ik €150 per klus. dit is meer voor bedrijven en particulieren.

Maarja ik ben begonnen in de zorg met draaien (jaja haha) en kreeg dan Irischeques.. ik heb ook maandelijks een klus war ik niks voor krijg, daar ben ik begonnen dus die mats je dan Winking my eye

Ik heb 1 week gehad, ik draaide op een donderdagavond en verhurde meer me set dan dat ik zelf draaide..verdienede dus €150..

Die zaterdag daarna kreeg ik €15 voor een klusje van 3 uurtjes :P

Laat ik het zo zeggen... als er wat te halen valt :D dan vind ik het wel Winking my eye
Tomazos    posted on 11-05-2009 01:07
Poster: Bastian

Cool
nils7    posted on 11-05-2009 09:55
Pff wat een prijzen idd. maar dat is veelal met gear zie ik. 

Ik draai ieder weekend gemiddeld 1,5 avond (en dan de gehele avond op 1 plek, op toch gerenomeerde plaatsen in Breda. Met alleen mijn cdkes dus geen gear meenemen ofzo).
Maar die prijzen die jullie per uur vragen krijg ik niet eens op een avond! Of jullie lullen een hoop of ik vang echt bot :S (maar ik draai wel ieder weekend Winking my eye)
User edit by nils7 on 11-05-2009 @ 09:56:31 (16%)
WalterRavensberg    posted on 11-05-2009 11:09
ik sluit me aan bij Nils.

Zelf boek ik erg veel dj's. Idereen vraagt ruim 250,- voor een avondje draaien. maar uiteindelijk nemen ze allemaal genoegen met 150,-...

Tevens valt me op dat 90% vd dj's zgn house dj is.... De meeste dj's die ik ken zijn house dj's en zitten te springen om werk... bijna niemand heeft elke vrijdag en zaterdag een klus... terwijl ik als eenvoudige all-round dj elke vrijdag en zaterdag vol zit...

iig... kijk uit met je prijs. hou het wel eerlijk. een klein discotheekje kan simpelweg geen dj betalen die de prijzen vraagt welke jullie vragen.... dus.... gaan we nog eerlijk of hebben we allemaal last van hoogmoed...
Stephanie    posted on 11-05-2009 11:09
Poster: nils7
P...Of jullie lullen een hoop...

Ze lullen een hoop Cool

cross-over    posted on 11-05-2009 11:28
Poster: WalterRavensberg

iig... kijk uit met je prijs. hou het wel eerlijk. een klein discotheekje kan simpelweg geen dj betalen die de prijzen vraagt welke jullie vragen.... dus.... gaan we nog eerlijk of hebben we allemaal last van hoogmoed...

ik doe zelf nog regelmatig wat drive-in werk en vraag afhankelijk van de situatie (tijd-plaats) tussen de 150 en 250 euro voor de hele bende dus incl gear.

Voor gewoon draaien met alleen platen/cd's is het al jaren rond de 100 euro voor een avond. Dit is het geboden bedrag door de kroeg, graag of niet. Dit was ook al het bedrag wat je als gewone dj kreeg in gewone disco's jaren geleden. Er is weinig veranderd in al die tijd.

20 jaar terug was het gewoon 100 gulden, nu is het 100 euro.
Als je naam maakt en gewoon goed draait dan gaan de bedragen vanzelf omhoog (vraag en aanbod principe). In mijn toptijd kreeg ik ook meer dan 500 gulden op een avond.
nu draai ik als "oude" allround dj gewoon weer voor het standaard geboden bedrag.
Iedere week als ik zou willen. Cool

http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 11-05-2009 @ 11:30:26 (15%)
GD    posted on 11-05-2009 13:23
Bij mijn vaste klusje vang ik 16 euro per uur. Ik heb één keer €200 gevangen voor 7 uren draaien. Soms draai ik ook voor niets. Neem nooit gear mee.
Tomazos    posted on 11-05-2009 14:16
Poster: Stephanie

Ze lullen een hoop Cool

idd, daarom was ik lichtelijk geirriteerd paar posts hierbove
Sandr    posted on 11-05-2009 18:28
Ik kan me ook niet voorstellen dat een doodnormale discotheek zijn resident meer dan 600 euro gaat betalen.

Ik draai op mijn residentie 6 uur per avond en mijn prijs ligt om en nabij de 200 euro per avond. Niet de hoofdprijs maar op deze manier verdien ik aardig bij, helemaal in de zomer, en draai ik toch in een wel aardige discotheek.

Ik geloof ook niet dat ik 500 euro per avond ga krijgen al vraag ik dat. Ze zijn hardstikke tevreden met me, maar wanneer ze voor 300 eu per avond een iets mindere kunnen krijgen zullen ze dat doen. Je kan beter laag beginnen en hoog eindigen dan hoog beginnen en eindigen met niks.

Hoog beginnen is natuurlijk helemaal mooi, maar op die manier creeer je wel een hoger verwachtingspatroon.
Play that funky music white boy....

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

188 Users online: 16 Guests (172 Unknown)
Pages generated today : 69.453
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.547.454

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use