hoeveel vraag jij voor het draaien (3/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unspecified    posted on 24-04-2008 17:19
hey.

ik ga binnenkort voor het eerst draaien op een feestje gewoon klein discotjuh maar ben nog bezig over de prijs.

wat is een redelijke prijs?

ben erg nieuwschierig

What do you think about hoeveel vraag jij voor het draaien ??

Vote :   

simsoft    posted on 22-05-2008 21:33
milanium , wat dacht je van niks vragen?
even serieus ik heb jaar tot 2 jaar gewoon gratis gedraait .
waarom? het is een hobby en als je geld vraagt + het is de 1ste keer dat je draait en laten we eerlijk zijn je mixen trekken nog op niet teveel? dan kunnen ze je niks verwijten want je staat daar lekker voor niks . Pas als ze je naam wat beginnen te kennen , of als je bij schoolfeesten of galabals terecht komt kan je eens beginnen met wat te vragen .
Natuurlijk is dat mijn mening
Gratis drank vind ik wel belangrijk maar misschien nog minder op jou leeftijd Winking my eye
RenéKuppens    posted on 22-05-2008 21:39
waarom ben ik zo goed koop als ik zie wat sommige hier vragen..

luuk wat jij krijgt voor 1 uur is mooi bedrag daar wil ik ook heen
OneSixty    posted on 22-05-2008 21:52
Poster: milanium
maar hoe kom ik op zo een feest.
ik bedoel, niemand kent mij als dj

zelf voor je verjaardag ofzo een feest geven , en alles dan zo professioneel mogelijk laten overkomen.

als dat lukt heb je al je hele vriendegroep laten zien wat je prissies doet ^^
Flexii    posted on 22-05-2008 21:59
Poster: Lightzone

zelf voor je verjaardag ofzo een feest geven , en alles dan zo professioneel mogelijk laten overkomen.

precies je moet zorgen dat je gevraagd wordt door je vrienden op hun verjaardagen en dan volgt de rest vanzelf (als jij goed genoeg bent teminste, als je er niks van bakt werkt t niet zo natuurlijk)
DJ-Maurice    posted on 22-05-2008 22:12
Heyy Winking my eye:D

Goeie vraag, want ik ben nu ook nog jonge Dj (13 jaar)

Ik ben begonnen met Niks, had hier thuis wat disco's georganiseerd (zonder goed spul)

Allemaal gratis.

Toen al mijn vrienden er een beetje vanaf wisten en ik mijn nieuwe Dj set binnen kreeg heb ik eerst gewoon wat mensen benaderd (o.a bij soosen en jeugdclubjes) en gezegd dat ik in dat wereldje zit en wel een keertje zou willen komen draaien. Je kuntn het beste niets vragen. Dan mag je nog fouten maken (want als je bijv. 25 euro vraagt verwachten ze ook meer dan als je niks vraagt). Heb je apparatuur wat geld kost (bijv. rookmachine) dan zou ik wel wat geld vragen voor de kosten, maar voor het draaien zou ik aan het begint nog niks vragen en je moet zorgen dat je eerst wat bekender word bij kennissen enzo :P Dan gaat het vanzelf lopen en kun je beginnen met wat geld te vragen voor het draaien op feestjes zelf. Regel wat op school of met kennissen en ga ook op zoek naar Buurthuizen en andere clubs waar je zou kunnen staan. Dan gaat het vanzelf lopen Winking my eye
simsoft    posted on 22-05-2008 22:18
veel wijsheid voor een 13 jarige .
patrick-allen    posted on 22-05-2008 22:23
Poster: DJ-Maurice

Ik ben begonnen met Niks, had hier thuis wat disco's georganiseerd (zonder goed spul)

Allemaal gratis.

Toen al mijn vrienden er een beetje vanaf wisten en ik mijn nieuwe Dj set binnen kreeg heb ik eerst gewoon wat mensen benaderd (o.a bij soosen en jeugdclubjes) en gezegd dat ik in dat wereldje zit en wel een keertje zou willen komen draaien. Je kuntn het beste niets vragen. Dan mag je nog fouten maken (want als je bijv. 25 euro vraagt verwachten ze ook meer dan als je niks vraagt). Heb je apparatuur wat geld kost (bijv. rookmachine) dan zou ik wel wat geld vragen voor de kosten, maar voor het draaien zou ik aan het begint nog niks vragen en je moet zorgen dat je eerst wat bekender word bij kennissen enzo :P Dan gaat het vanzelf lopen en kun je beginnen met wat geld te vragen voor het draaien op feestjes zelf. Regel wat op school of met kennissen en ga ook op zoek naar Buurthuizen en andere clubs waar je zou kunnen staan. Dan gaat het vanzelf lopen Winking my eye

kijk aan 13 jaar en al deze ervaring..jij gaat er komen want je moet héél vroeg beginnen als je ver wilt komen Winking my eye
OneSixty    posted on 22-05-2008 22:24
Poster: DJ-Maurice

Allemaal gratis.

en de cd's zijn gratis bij jou ? illegaaltje :D maarja , maakt opzich niets uit voor die kleine feestjes ^^
Stefjuuh    posted on 22-05-2008 22:32
Ik vind dat als je begint, dat je (een deels) illegale muziekcollectie mag hebben, maar ga daar dan ook niet dik voor proberen te vangen! van mijn 60 cd's die ik heb, is ongeveer 20 legaal, en daarvan zijn er 12 ofzo met lange versies. De rest heb ik maar in mn cdmap gestopt, misschien leuk een keer droverheen mixen. Die overige cd's heb ik wel gedownload, niet legaal, maar ik draai ook alleen thuis. Op het moment dat ik regelmatig buiten de deur draai, ga ik echt wel legaal downloaden, we blijven natuurlijk wel eerlijk!

Om even samen te vatten.. Beginnen @ home, downloaden (illegaal) geen probleem!.. Dikke cash buiten de deur vragen voor je gratis muziek.. nope!
OrsonWelsh    posted on 23-05-2008 11:42
idd zijn hier veel beginnende djs die wel erg veel geld vragen zeg...
simsoft    posted on 23-05-2008 12:23
Stefjuuh je kan ze dan wel legaal gedownloade hebben , dat wil niet zeggen dat je ze mag draaien op publieke plaatsen hé?
daarvoor moet je nog eens extra betalen Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 23-05-2008 16:04
Poster: simsoft
Stefjuuh je kan ze dan wel legaal gedownloade hebben , dat wil niet zeggen dat je ze mag draaien op publieke plaatsen hé?
daarvoor moet je nog eens extra betalen Happy, laughing

I know, heb ooit gelezen dat je 90 euro/jaar betaalde om aan die thuiskopie wetgeving te ontkomen.
cross-over    posted on 23-05-2008 16:11
voor meer info over betalingen en regelgeving mbt tot muziek: Regelgeving-Muziek-voor-DJ

Verder is mijn advies aan beginnende dj's:  zorg eerst dat je ergens binnen bent, draai voor een publiek en vraag daarvoor of niets of heel weinig. 

Pas als je dit soort ervaringen hebt kun je je prijs omhoog doen.
Als je met eigen gear (drive-in) komt dan gelden natuurlijk andere regels. Maar ook hier weer is ervaring een maatstaf voor de prijs.

Ik had onlang nog een kiddie die behalve slaapkamer mixing geen ervaring had en toch 15 euri per uur wou hebben om samen met de drive-in mee te gaan.....  ja..... daaaaaag.Cry
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 23-05-2008 @ 22:53:28 (11%)
Jori    posted on 23-05-2008 16:21
Het gaat zoiezo toch om het draaien. Als je geld krijgt leuk, maar dan moet je het ook wel waard zijn hé?
nicknaughty    posted on 28-05-2008 12:54
ik vraag gemiddeld 50 per uur + reiskosten / onkosten vergoeding. voor kennissen en via via gedoe maak ik meestaleen prijsje, gezien ik dan meestal 4 uur of langer achterelkaar draai. Als ik ook mijn gear moet meesjouwen vraag ik daar extra voor. meestal is dat 100 euro (dan neem ik mijn pioneers mee, mixer en monitorset) de rest kan ook nog geregeld worden, maar dat kost dan weer extra zeg maar ...
Luxx    posted on 28-05-2008 13:18
Poster: RenéKuppens
waarom ben ik zo goed koop als ik zie wat sommige hier vragen..

luuk wat jij krijgt voor 1 uur is mooi bedrag daar wil ik ook heen

mooie was dat die kerel zelf die prijs aanbood. toch nice. wil beetje toewerken naar 150 per uur. tijd om mijn investering terug te verdienen denk ik
www.mothermusic.nl
JuniorDDP    posted on 28-05-2008 16:12
Ik vind dat je je prijs moet regelen met behulp van enkele dingen: Hoeveel volk gaat er zijn --> zwaarte van je boxen en installatie (als je die moet meenemen) Moet er licht bij de installatie of niet? Wat voor feest is het, een gewoon verjaardagsfeest, een kleine fuif, trouwfeest, ... Ik vind op een grote fuif moet je per uur rekenen, op een priv?feest, trouw, ... voor heel de avond (want daar is veelal het geval bij dat je een installatie moet meenemen) Dus beslis zelf daarover en hou met deze dingen rekening!
Ferrox    posted on 28-05-2008 18:06
Poster: Stefjuuh

I know, heb ooit gelezen dat je 90 euro/jaar betaalde om aan die thuiskopie wetgeving te ontkomen.

Als dat zo is ga ik er meteen aan!
Stefjuuh    posted on 28-05-2008 20:06
Dat is zo, heb een infobestandje ontvangen van de BUMA, als je hem ook wilt hebben, PM dan even. Als meerdere mensen hem willen, post ik hem wel in een topic (nieuw/of bestaande als ik die kan vinden)
Nohtreya    posted on 10-05-2009 04:26
Een vriend van mij doet het geinig. Hij kijkt eerst wat de entree kosten zijn en dan zet hij er een nulletje achter. Dat is dan zijn prijs p/u

Zo heeft hij gemiddelt: 120 euro p/u
Zelf 1 keer was entree 20 euro! :P Dan raad je het al! hahah 200 EURO p/u

Snoey    posted on 10-05-2009 06:24
Ik vind dat je als Dj best wel wat geld mag vragen. Hardstikke leuk dat het een hobby is, maar der moet ook brood op de plank komen. Met een normale baan werk je 40 in de week, als je daarnaast ook nog eens 12 uur in de week aan het draaien besteed, heb je een werk week van 52 uur. En daar word je niet vrolijk van, dus moet die 12 uur genoeg opleveren om 2 doordeweekse vrij te nemen. 

En voor de mensen die op school zitten en studeren, als je in het weekend een bijbaan hebt om rond te komen en je moet daarbij draaien, schiet dat ook niet op. Dus moet je met draaien ook genoeg verdienen om in het weekend vrij te kunnen nemen. 

www.soundcloud.com/ten-hooven
Ilja    posted on 10-05-2009 08:59
Poster: Lightzone

Of wat dacht je van gewoon jou GIG demo's naar clubs en disco's sturen en hun van tijd tot tijd opbellen, zodat ze jou voor het proefdraaien uitnodigen.   
MaximDJ    posted on 10-05-2009 09:04
Ong. €100 per uur. Vind ik netjes, gezien mijn ervaring met draaien en mijn apparatuur...Winking my eye
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tomazos    posted on 10-05-2009 09:35
wat een prijzen allemaal op jullie leeftijd hee,

dus je wilt beweren dat je voor een avondje (22.00u tot 05.00) als beginner 600 euro vraagt??

Cool,

wel netjes met een factuur neem ik aan?Cool

ps: vergeet niet.. er zijn meer dj's dan vrouwen, dus ik zal een beetje oppassen met jullie vraagprijzen, want als jij 150 per uur vraagt, en een hele avond moet draaien, dan doet een ander het voor 100.

als je 100 a 150 per setje van 1 a 1,5 uur vraagt is het een ander verhaal.

ik ga mijn prijs en geheim niet verklappen, tot nu toe sta ik 7 dagen per week volgeboekt, dus hou ik mooi voor mezelf Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 10-05-2009 @ 09:41:26 (100%)
MaximDJ    posted on 10-05-2009 09:36
Poster: Stefjuuh

Jaja, per maand ja...Dit ken ik
Party Sensations. Excellence in entertainment.

268 Users online: 21 Guests (247 Unknown)
Pages generated today : 45.887
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.523.888