hoeveel vraag jij voor het draaien (2/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unspecified    posted on 24-04-2008 17:19
hey.

ik ga binnenkort voor het eerst draaien op een feestje gewoon klein discotjuh maar ben nog bezig over de prijs.

wat is een redelijke prijs?

ben erg nieuwschierig

What do you think about hoeveel vraag jij voor het draaien ??

Vote :   

zalo    posted on 30-04-2008 05:23
ik vraag 60 euro per uur + alle onkosten (vervoer, drank,...) en waarborg als een van de feestvierders een van mijn cd-spelers,... naar de maan doet. (eén keer gehad dan er iemand een biertje over mijn cdj 200 had gegoten vuurwerk verzekerd)
underscore    posted on 30-04-2008 08:51
Het hangt er vanaf hoe ver je staat op dat vlak eerlijk gezegd, begin je er pas mee & heb je geen ervaring kan je best de eerste malen weinig tot niets vragen.

Het hangt er ook wat vanaf hoe je jezelf als DJ beschouwd, ben je een drive-in DJ die al zijn spullen meeneemt? Draai je verschillende genres op een avond? Draai je de hele avond?

Dat zijn dingen die allemaal meetellen.
Zelf heb ik nooit veel ervaring gehad ivm die drive-in dingen, met opzet ook Happy, laughing

Ik draaide vroeger nogal veel in discotheken & ook wat grotere events... Ik draai ook maar 1 enkel genre & nam dus ook maar enkel mijn plaatjes & mijn headphones mee. In't begin vroeg ik een 100 euro daarvoor, maar na een jaartje of 2 lag dat al snel rond een 400-500 euro voor 2 uurtjes draaien + transportkosten.

Het hangt er simpelweg vanaf in wat voor scene je je bezighoudt & of je al iets bereikt heb.
Als beginner zou ik dus weinig tot niets vragen hoor Happy, laughing
Flexii    posted on 30-04-2008 11:09
Poster: underscore
Het hangt er vanaf hoe ver je staat op dat vlak eerlijk gezegd, begin je er pas mee & heb je geen ervaring kan je best de eerste malen weinig tot niets vragen.

Het hangt er ook wat vanaf hoe je jezelf als DJ beschouwd, ben je een drive-in DJ die al zijn spullen meeneemt? Draai je verschillende genres op een avond? Draai je de hele avond?

Dat zijn dingen die allemaal meetellen.
Zelf heb ik nooit veel ervaring gehad ivm die drive-in dingen, met opzet ook Happy, laughing

Ik draaide vroeger nogal veel in discotheken & ook wat grotere events... Ik draai ook maar 1 enkel genre & nam dus ook maar enkel mijn plaatjes & mijn headphones mee. In't begin vroeg ik een 100 euro daarvoor, maar na een jaartje of 2 lag dat al snel rond een 400-500 euro voor 2 uurtjes draaien + transportkosten.

Het hangt er simpelweg vanaf in wat voor scene je je bezighoudt & of je al iets bereikt heb.
Als beginner zou ik dus weinig tot niets vragen hoor Happy, laughing

ik ben het hier helemaal mee een, nou ja niet helemaal, namelijk ik zou wel altijd iets vragen voor niks komt de zon op heWinking my eye
Basrose    posted on 30-04-2008 11:25
jullie kunnen het allemaal wel vragen maar of je het in elke club krijgt is een 2e... Ik zie dat er grote verschillen zijn en sommige zijn gewoon niet realistisch te noemen.
Bastian    posted on 30-04-2008 11:53
Poster: DJ-BasRose
jullie kunnen het allemaal wel vragen maar of je het in elke club krijgt is een 2e... Ik zie dat er grote verschillen zijn en sommige zijn gewoon niet realistisch te noemen.

Daar heb je inderdaad wel het grootste punt.
Je moet ook wel je prijs/kwaliteit verhouding gelijk houden zodat als je word gevraagd een club je ook goed te betalen vind, anders hebben ze net zo makkelijk iemand anders die het wel voor wat minder doet.
Ashley    posted on 10-05-2008 17:20
ik ben niet zo duur. want ik vraag voor een  hele avond rond de 50 euro.. en dan neem ik mijn eigen spullen mee, sta de hele avond te draaien, regel alles zelf heb alleen een stopcontact nodig. (prive feestjes.. af en toe nog wel is een probleem. dat je daar aankomt met je gear op de plek van je feest en dan vraagt om een stopcontact in de buurt en dat die mensen je dan verbaasd aankijken, wel eens gehad)
off topic: meestal investeer ik het verdiende geld weer in muziek Cry
Maar wat nou als het lukt, mama?
ceesietopc    posted on 10-05-2008 18:25
In het begin zo goedkoop mogelijk.
Dus verhuurprijs+vervoerprijs doorrekenen, en t daarbij houden.
Zodra je wat bekendheid hebt, kan je meer gaan vragen. Je moet dan wel zorgen dat je ook echt professioneel overkomt, anders hebben mensen het idee dat je ze afzet.
JollyJunkie    posted on 10-05-2008 18:59
God, ik heb hier een probleempje mee,
Omg, de meid denkt dat ik het gratis doe! 3-4 uur draaie gratis Cry
Het is een feest met 100 man, dus het zou handig zijn voor mijn reputatie, dus ik ga het niet afslaan...
ceesietopc    posted on 10-05-2008 19:09
Das niet alles..
moet je veel huren?
JollyJunkie    posted on 10-05-2008 19:12
Poster: ceesietopc
Das niet alles..
moet je veel huren?

Al het licht
ceesietopc    posted on 10-05-2008 19:17
Tsja.. toch maar uitleggen dat je het door gaat rekenen.
En dan een beetje er bij zeggen dat de meeste dj's nog een uurtarief rekenen ook, of flink geld vragen, en dat jij dat niet doet. Al het licht uit eigen zak betalen is niet fair.

Daarbij: als veel mensen dat horen, denken ze dat je dat bij hun ook gaat flikken... dan b lijf je bezig Winking my eye
unspecified    posted on 12-05-2008 20:55

ok ik heb een idee van wat ik kan vragen aleen is het feest niet doorgegaanUnhappy

maar er is een probleem.

ik ben 14 jaar maar ik zie er uit als 11 - 12 jaar dus als ik een bedrag noem denken de mensen dan niet dat is veel voor zo een klein jochie?

ceesietopc    posted on 12-05-2008 21:03
als je 14 bent heb je een id.
doe je het anders samen met iemand? een vriend van je die er ouder uitziet ofzo?
unspecified    posted on 12-05-2008 21:05
das waar ben net veertien dus moet me id nog halen

maar vrien die ouder lijktof is?  nee
ceesietopc    posted on 12-05-2008 21:12
dubbelposting mag niet.. en op een of andere manier ging het te snel, en toen stond er een dubbelpost.
Net als nu bij jou t' t' t' 'Winking my eye

zorg gewoon dat je professioneel over komt, dan ben je al een eind denk k
Ashley    posted on 17-05-2008 22:22
Poster: Luxx
10 mei moet ik in een discotjuh (zal wel de nieuwe spelling zijn...) met marc benjamin. 1 uur>100 euro

ik moest hier zo hard om lachen hahaha Cry
Maar wat nou als het lukt, mama?
DjVictorF    posted on 18-05-2008 10:25

ik ben 14 jaar maar ik zie er uit als 11 - 12 jaar dus als ik een bedrag noem denken de mensen dan niet dat is veel voor zo een klein jochie?

Gozer laat je ID zien ofzo.. als ze je egt niet vertrouwen..
Maar je bent net begonnen en ik denk niet dat je al teveel spullen hebt?
Dus ik denk dat je er maximaal 40-50 euro voor moet vragen. Hoeveel heb je uitgegeven aan je drive in set?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Berbo    posted on 18-05-2008 10:29
gheehe ik ben 14 en mensen denken dat ik al 16-17 benCry
Flexii    posted on 18-05-2008 10:42
Poster: Beerbo
gheehe ik ben 14 en mensen denken dat ik al 16-17 benCry
  dat hoor je wel vaker,, ik heb het zelf ook ik ben 17 en kom meestal door voor 19, in het uitgaansleven wil ik zelfs nog wel eens clubs binnenkomen voor 21+

mja inderdaad gewoon je ID laten zien, maar je hebt zowieso beperkt publiek he, ik bedoel ik zou op mijn eindexamenfeest geen dj willen die 2 jaar jonger is dan mij
unspecified    posted on 18-05-2008 14:12
da snap ik
Abram    posted on 18-05-2008 14:37
Eerste paar feestje gratis doen. Je wordt al betaald in een andere vorm. Je krijgt namelijk de kans om ervaring op te doen.
Ik heb zelf de eerste 15 maanden dat ik draaide 4 feesten gedaan voor publiek van 100 tot 500 mensen. Zelf was ik gratis maar ik kreeg wel meteen een flink budget beschikbaar om apparatuur te huren. Het ideale van die situatie is dat je een aantal professionals in geluid/licht om je heen krijgt gedurende het opbouwen/afbreken van het evenement. Wees niet bang en ga lekker veel vragen aan die mannen stellen zodat jij langzaam maar zeker steeds meer dingen zelf kan gaan doen. 
Door het stellen van vragen aan die gasten, het lezen van fora en het simpelweg uitproberen van zaken ben ik gekomen waar ik nu ben.
Nu kan ik zo'n €250 a €300 voor een schoolfeestje vragen terwijl ik zelf enkel m'n mixer + cd-spelers meeneem. Simpelweg omdat ik precies weet hoe ik geluid en lichtshows moet opbouwen en gebruiken. Ik heb dus de opbouw/afbraak diensten van verhuur bedrijven niet meer nodig en kan zelf een groot deel van dat geld vangen.

unspecified    posted on 18-05-2008 15:26
maar hoe kom ik op zo een feest.
ik bedoel, niemand kent mij als dj
Berbo    posted on 18-05-2008 15:29
connecties vriend Winking my eye
ik ga over een maand ook voor het eerst op een feestje draaien, puur door connecties Happy, laughing
Abram    posted on 18-05-2008 15:35
Bij ons op school hadden we een feestcommissie. Probeer er of in te komen of vriendjes te worden met de leden Winking my eye
OrsonWelsh    posted on 22-05-2008 14:09
moet je mn boekings agency even bellen..

203 Users online: 19 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 68.848
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.546.849