Poster: Dolivieira
?
Sterker nog ik doe ook nog wel eens drive ins. Ik ga met licht en geluid niet onder 300 euro Ex BTW en exclusief voorrijkosten?zitten. Sommige prive feestjes doe ik voor 100 euro maar dan mogen ze zelf licht en geluid regelen. DJ set wil ik dan nog zelf mee nemen. Dan maar minder drive in boekingen. Maar ik ga er niet op toeleggen en ik lever kwaliteit.
Party oganisatoren ,Clubs en Cafes ga ik vanaf de 70 euro tot 500 euro en dat ligt er aan wat voor cafe of club het is en wat er ook omgezet wordt. Ik moet ook mijn muziek kopen en als de baas veel verdient omdat ik de sfeer maak. Dan wil ik ook een stuk van de taart hebben.
Poster: djvir20
@ tekhead: Wel daar zat ik? nu ook mee, maar mijn vader was vroeger ook resident en hij vind nu dat ik ook niet van me moet laten profiteren, op onze basketclub worden er nu heel wat vrienden van mijn broer 18 jaar zij hebben mij al 2/3 maal horen draaien en zij waren altijd laaiend enthousiast.
Maar ik weet dat als ik te veel vraag ze het niet doen, maar toen ik 50 euro vroeg voor een hele avond werd gezegt dat ik te weinig vroeg ( dit was nog maar mijn eerste keer op een fuifje voor iemand die 16 werd) de volgende had ik statieven dus dat was al wat mooier afgewerkt en weer voor 2 uur draaien en mijn spullen meepakken 75 euro gekregen. En al die mensen weten dat ik er veel moeite insteek en ze zijn blijkbaar wel bereid om te betalen ervoor.
Maar wat ik wel vind is dat als ik op de fuif van mijn jeugdbeweging draai voor zo'n 100 man, dat ik dan niets moet vragen.
Daar ontmoet ik ook ouderen en zo maken zij mond op mond reclame voor mij en ik ben heel gelukkig dat ik die kans kreeg. De hoofdleider zei ook al dat hij mij onderschatte omdat ik zo jong ben en dat is nu een maal iets waar ik niets aan kan doen.
Houdt dit een beetje steek ? Of zijn jullie toch van mening dat ik minder moet vragen?
Poster: DJADMIN
BR>
Begrijp ik...maargoed, aardig voorbeeld bij mij.
Ik draaide vorige week zondag, en afgelopen zondag. Vorige week zondag was het aardig vol, dus zeg 300 mensen op t hoogtepunt. Goed voor een zondag. Ik krijg gewoon 120 euro betaald voor 4,5 uurtjes. Zou je zeggen, dat is dan weinig.
Maar gisteren stond ik te draaien, en natuurlijk is 't dan leeg, maargoed, over de hele avond zijn er niet meer dan 50 mensen binnen geweest. Op t eind van de avond kreeg ik gewoon 120 euro.
Ik vind dat ook wel fijn, een bepaalde zekerheid. Van de andere kant heb ik zoiets: jij hebt deze avond niks verdiend, geef me nu maar wat minder, maar voor die keer daar voor, mag je me meer geven...
ik begrijp dat dit voor een club eigenaar erg lastig is.....maargoed...ik ben blij hoe ze 't bij mij doen !
Poster: Tekhead
als resident heb je meestal vaste prijzen, maar ik heb vroeger op veel plaatsen op percent gedraaid, percent op de inkomsten, eerst alleen op ingang, nadien enkele malen op inkom en drank. Dat had ik onderhandeld met de uitbaatster van een discotheek toen ik mij ging aanbieden, overeenkomst gelde vanaf 2de avond draaien, ik stelde dat voor omdat ik bij m'n sollicitatie het gevoel kreeg dat ze onbekende dj een groot risico vond, en mits de zaak niet meer liep, wou ze het zo goedkoop mogelijk, en daarom ik voorstelde van, laat mij draaien, blijven de klanten en zijn? ze tevreden van de muziek betaal je mij.... einde avond, gaan ze lopen, betaal je niks, no cure- no pay systeem, en vanaf volgende week zoveel percent op inkomgelden. Zij hapte toen wel toe, want ze wist dat ze zo goed als niets risico nam. Ik had meteen de beste motivatie, en ik trommelde wat vrienden op, en de trein was vertrokken. Dit is niet altijd een succes bij onderhandelingen maar werkt in vele gevallen, vooral bij clubs waar het achteruit gaat.
Kijk, ik zal je een tip geven, en dit is eentje die altijd werkt. Over je leeftijd antwoord je hetvolgende, op kwaliteit staat geen leeftijd, en ik heb jaren kunnen oefenen bij een dj.Ik ben die prijs waard, ik zal het u bewijzen, probeer maar.
Mensen die teveel hameren op je leeftijd willen bijna allemaal profiteren. Je moet er dan wel voor zorgen dat je je prijs waard bent, gratis moet je niet gaan draaien, niemand moet gratis werken, zo werkt het systeem niet.
Uitzonderingen niet tenagelaten uiteraard zoals voor je vrienden van de jeugdbeweging.
Poster: Ashley
BR>
Maar dan moet je die eigenaar wel blind vertrouwen, want je gaat neem ik aan niet op zijn vingers staan kijken als hij de omzet telt. Hij zou je natuurlijk ook heel hard voor de gek kunnen houden daarmee. Toch? Ik zeg niet dat dit bij jou het geval was, maar het zou kunnen gebeuren als je via die manier je prijs berekend.
Net als de belastingen hen moet vertrouwen he Ash, die weten ook niet precies hoeveel inkomen uit inkomgelden er zijn, de aangever kan aangeven wat hij wil, is bijna niet te controleren uiteraard.
Er zijn trukken voor om je niet in de luren te laten leggen, sommige uitbaters zullen dat wel proberen, maar daar kom je snel op uit, je ziet zelf ook hoeveel volk er is, niet precies maar wel bij benadering, en een slimme uitbater zal dat niet doen als hij ziet dat je zijn zakencijfer terug flink opkrikt.
Bedriegers zijn er overal, niet alleen in de horeca, maar die vallen bij mij snel door de mand,
Poster: djvir20
Inderdaad want als jij nog maar merkt dat de eigenaar 'shoemelt' dan kan jij net zo goed opstappen en dan is haar/zijn zaak er misschien weer aan.
Poster: TripleSpin
Hey remco doe dan de groeten aan John als hij daar nog draait.