hoeveel vraag jij voor het draaien (11/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unspecified    posted on 24-04-2008 17:19
hey.

ik ga binnenkort voor het eerst draaien op een feestje gewoon klein discotjuh maar ben nog bezig over de prijs.

wat is een redelijke prijs?

ben erg nieuwschierig

What do you think about hoeveel vraag jij voor het draaien ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 10-02-2010 08:27
Poster: Stevendlv
Ben daar ook vaak in de buurt mocht willen dat ik daar is een boeking zou krijgen.. Misschien erg off-topic maar waar geven ze dat feest, ken weinig plekken om dat te doen daar.

On-topic:
Ik heb geen vaste prijzen maar tussen de 150 en 200 lijkt me redelijk voor een gemiddeld feest. Maar naamsbekendheid is ook nog steeds veel waard dus wil af en toe nog wel is zakken.

Achter het zwembad heb je een klein zaaltje die je kan afhuren. Een dj maatje zijn familie huurt dat vak af. En nu heeft een vriendin van zijn zus een feestje georganiseerd en die heeft ons dan als Drive In. Thema is Dance Classics. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 10-02-2010 @ 08:27:57 (1%)
mrmagix    posted on 10-02-2010 11:37
Poster: CopainsDeluxe
Poster: mrmagix
150 euro vraag ik voor enkel het geluid en dan mezelf natuurlijk.

50 euro is een suplement voor het licht

En wat houd je geluid dan zoal in ?
Met subs geen subs, met laptop zonder laptop ,... ?

Basic setje van geluid:Bij mij zijn dat nog 3 decks (2 jb systems en een denon) en mengpaneeltje van Synq. 2x 300W top kasten en een 500 W sub. Heb altijd men beste vriend MacBook Pro mee. Da's geen moeite vind ik en maakt het vaak ook makkelijker voor mij... (grotere database van muziek enz....)
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 10-02-2010 @ 11:38:00 (4%)
djvir20    posted on 01-01-2011 20:40
Hey jongens, ik ga dit jaar wat meer tonnen moeten draaien omdat veel vrienden van mijn broer zijn leeftijd 18 worden, en nu is dit mijn gear: simpele jb mixer en dubbele cd speler, 2x tsx 15 met dap paladium 900 en ja men cdtjes. zou ik voor 5 uur dan 100 euro kunnen vragen ? incl opbouw afbraak.

Dit is dan echt de volledige verrekening hier komt niets meer bij tenzij ze na die 5 uur willen dat ik nog door draai dan nog ?15/uur. is dit een mooi bedrag ( ik wordt 15 dit jaar, ik draai nu 1jaar en een paar maanden. ik heb al een paar tonnen en feestjes gedaan en een locaal fuifje, overal zijn de reacties zeer goed vandaar dat ik me niet wil laten afzetten maar ik wil ook niet te veel vragen.

Alvast heel erg bedankt
Tekhead    posted on 01-01-2011 20:44
als je je eigen gear meebrengt vind ik dat dat bedrag moet kunnen, alleen weet ik niet of potentieele kandidaten 100,00 euro aan een 15 jarige willen betalen !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dJORD    posted on 01-01-2011 23:01
Poster: djvir20
Hey jongens, ik ga dit jaar wat meer tonnen moeten draaien omdat veel vrienden van mijn broer zijn leeftijd 18 worden, en nu is dit mijn gear: simpele jb mixer en dubbele cd speler, 2x tsx 15 met dap paladium 900 en ja men cdtjes. zou ik voor 5 uur dan 100 euro kunnen vragen ? incl opbouw afbraak.

Dit is dan echt de volledige verrekening hier komt niets meer bij tenzij ze na die 5 uur willen dat ik nog door draai dan nog ?15/uur. is dit een mooi bedrag ( ik wordt 15 dit jaar, ik draai nu 1jaar en een paar maanden. ik heb al een paar tonnen en feestjes gedaan en een locaal fuifje, overal zijn de reacties zeer goed vandaar dat ik me niet wil laten afzetten maar ik wil ook niet te veel vragen.

Alvast heel erg bedankt

Ik zit in precies dezelfde situatie omdat ik ook 15 wordt (deze maand), en hier in huis iemand school afrondt, de gear zal iets verschillen maar niet veel. Ik denk dat ik ongeveer 50 euro ga vragen omdat ik nog niet jaren ervaring heb en ik graag goed wil netwerken.
specialm    posted on 01-01-2011 23:08

Alvast heel erg bedankt

voor 5 uur vraag ik zonder gear 150 euro.
venzi    posted on 01-01-2011 23:10
ik krijg voor 4 uur zonder gear 90 euro...
Limb-Girdle    posted on 01-01-2011 23:41

Alvast heel erg bedankt

Als ik je een advies mag geven: take everything you can!
Als 15 jarige was ik altijd heel blij als ik gevraagd werd voor feestjes waar ik mijn kunsten kon vertonen.
Het belangrijkste is om naamsbekendheid te krijgen, later komt het geld pas...

Zo lang je zelf geen kosten maakt aan deze avond (je kunt dus wel een kleine onkosten vergoeding vragen, zodat je je eigen kosten eruit hebt) zou ik me niet al te druk maken over de hoeveelheid geld die je op deze avond ontvangt.
Ook een goede is om vooraf te vragen wat het beschikbare budget is van de organisatoren. Zo lang het budget boven jouw kostprijs uitkomt, is het alleen maar gunstig voor jou!

Succes ermee!
Where the music meets the deejay!
djvir20    posted on 02-01-2011 13:26
@ tekhead: Wel daar zat ik? nu ook mee, maar mijn vader was vroeger ook resident en hij vind nu dat ik ook niet van me moet laten profiteren, op onze basketclub worden er nu heel wat vrienden van mijn broer 18 jaar zij hebben mij al 2/3 maal horen draaien en zij waren altijd laaiend enthousiast.

Maar ik weet dat als ik te veel vraag ze het niet doen, maar toen ik 50 euro vroeg voor een hele avond werd gezegt dat ik te weinig vroeg ( dit was nog maar mijn eerste keer op een fuifje voor iemand die 16 werd) de volgende had ik statieven dus dat was al wat mooier afgewerkt en weer voor 2 uur draaien en mijn spullen meepakken 75 euro gekregen. En al die mensen weten dat ik er veel moeite insteek en ze zijn blijkbaar wel bereid om te betalen ervoor.

Maar wat ik wel vind is dat als ik op de fuif van mijn jeugdbeweging draai voor zo'n 100 man, dat ik dan niets moet vragen.
Daar ontmoet ik ook ouderen en zo maken zij mond op mond reclame voor mij en ik ben heel gelukkig dat ik die kans kreeg. De hoofdleider zei ook al dat hij mij onderschatte omdat ik zo jong ben en dat is nu een maal iets waar ik niets aan kan doen.

Maar als ik zie wat anderen hier vragen zoals specialM, Venzi. Zij zitten nog iets hoger als mij, maar zij zijn ongetwijfeld ook ouder en meer ervaren.

@ Limb-girdle: inderdaad maar ik moet al het materiaal kopen en mijn statieven heb ik speciaal gekocht om op tonnen van mensen te draaien. En daarbij mijn vader moet mij ook komen halen 's nachts ik moet alle cd's kopen cd map en dit zijn onkosten. Maar omdat ik niet alles in eens kan vragen als onkost heb ik deze prijs zo dat ik stukje bij beetje mijn uitgaven terugverdien.

Houdt dit een beetje steek ? Of zijn jullie toch van mening dat ik minder moet vragen?
youngbeatsz    posted on 02-01-2011 13:35
ik heb oudjaar gedraaid, ben zelf maar 16 en kreeg 200? en heb gedraaid van 5 voor 12 tot 5u ongeveer
Oliviero    posted on 02-01-2011 14:18
@ tekhead: Wel daar zat ik? nu ook mee, maar mijn vader was vroeger ook resident en hij vind nu dat ik ook niet van me moet laten profiteren, op onze basketclub worden er nu heel wat vrienden van mijn broer 18 jaar zij hebben mij al 2/3 maal horen draaien en zij waren altijd laaiend enthousiast.

Maar ik weet dat als ik te veel vraag ze het niet doen, maar toen ik 50 euro vroeg voor een hele avond werd gezegt dat ik te weinig vroeg ( dit was nog maar mijn eerste keer op een fuifje voor iemand die 16 werd) de volgende had ik statieven dus dat was al wat mooier afgewerkt en weer voor 2 uur draaien en mijn spullen meepakken 75 euro gekregen. En al die mensen weten dat ik er veel moeite insteek en ze zijn blijkbaar wel bereid om te betalen ervoor.

Maar wat ik wel vind is dat als ik op de fuif van mijn jeugdbeweging draai voor zo'n 100 man, dat ik dan niets moet vragen.
Daar ontmoet ik ook ouderen en zo maken zij mond op mond reclame voor mij en ik ben heel gelukkig dat ik die kans kreeg. De hoofdleider zei ook al dat hij mij onderschatte omdat ik zo jong ben en dat is nu een maal iets waar ik niets aan kan doen.

Maar als ik zie wat anderen hier vragen zoals specialM, Venzi. Zij zitten nog iets hoger als mij, maar zij zijn ongetwijfeld ook ouder en meer ervaren.

@ Limb-girdle: inderdaad maar ik moet al het materiaal kopen en mijn statieven heb ik speciaal gekocht om op tonnen van mensen te draaien. En daarbij mijn vader moet mij ook komen halen 's nachts ik moet alle cd's kopen cd map en dit zijn onkosten. Maar omdat ik niet alles in eens kan vragen als onkost heb ik deze prijs zo dat ik stukje bij beetje mijn uitgaven terugverdien.

Houdt dit een beetje steek ? Of zijn jullie toch van mening dat ik minder moet vragen?

voor jou leeftijd is dat zeker een goed bedrag denk ik. hoe lang draai je al?? en met wat draai je?

edit: je bent precies 1 dag jonger dan me broertje haha
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 02-01-2011 @ 14:18:32 (4%)
djvir20    posted on 02-01-2011 15:44
ghaha toevallig :p

Ik draai een jaar en een paar maanden maar het beatmatchen en dergelijke gaat toch al goed ( mag je dat van jezelf zeggen ? Cool)
ik draai met cd's mpt 100 ( jb systems ) en mx3-usb mixer ( also jb :D)
Maar ik ga binnen een paar maanden een djm 350 kopen :D en overmorgen komt de 4U RACK case voor mijn versterker en cd lader,
ik heb nog statiefjes voor mijn tsx 15's (versterker: dap paladium p900)
Was dat wat je bedoelde met met wat draai je ?

en dank je voor de bevestiging van de prijs :D

Gr Effix
Oliviero    posted on 02-01-2011 15:48
ik bedoelde eigenlijk: met welke gear draai je, maar je draait dus met die jb-systems set toch?
www.soundcloud.com/oliverheldens
djvir20    posted on 02-01-2011 15:55
jup inderdaad :p
DJADMIN    posted on 03-01-2011 03:22
Ik draai meestal voor wat de gek er voor geeft....eerst mensen tevreden maken, dan belonen ze je er ook naar. Als ik van te voren afspreek een gage van 200 euro, dan zijn de verwachtingen meteen hoog gespannen. Ik zeg mensen met een drive in klus vaak gewoon dat het meestal tussen de 100 en 200 euro ligt...maar dat we na het feest wel precies kijken hoeveel we er van maken...en dan zijn er genoeg mensen die alsnog 200 geven, of 175. Mijn ervaring is dat mensen dit fijn vinden.

Drive in klussen doe ik in principe nooit onder de 100 euro, uitzonderingen daargelaten (vrienden familie)

In discotheken heb je weinig te vragen of eisen denk ik....we heten tenslotte niet allemaal....

en ohja,

specialm
Almost-Pro

voor 5 uur vraag ik zonder gear 150 euro.

Ik heb je nu al meerdere malen t voordeel van mijn twijfel gegeven...maar nu vind ik echt dat je overdrijft....damn
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
JeBoyKie    posted on 03-01-2011 11:20
Minimaal 20 per uur, meestal 30 per uur... en als het budget van de organisatoren dus danig is dan meer...
RemcoV    posted on 03-01-2011 14:11
Ik zit nu vast in het concept van The Cooldown Cafe in Amsterdam, 7 dagen in de week volle bak.

Ik draai gemiddeld 3-5 dagen per week, verspreid over de verschillende zaken.

Hier zit ik op 250 per avond, dat is van 22:00 - 04:00 gas geven, dus het geld meer dan waard.

Er zijn ook klussen dat ik 150 of 200 krijg, het is gewoon heel afhankelijk van de zaak waar je voor draait.
Als ze een goede omzet hebben, dan kunnen ze de DJ ook meer betalen, jij bent namelijk bepalend voor de omzet samen met het barpersoneel.
MaximDJ    posted on 03-01-2011 14:48
@RemcoV,

Serieus? Cooldown Cafe is zo vet! Echt heel gaaf hoor! Als je een keer hulp nodig hebt hahaha
Ik zit met boekingen zonder enige gear op ongeveer ? 150 per avond.
Met Drive-in rond de 500 per avond (normale show tot 300 personen)
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 03-01-2011 @ 17:07:06 (100%)
TripleSpin    posted on 03-01-2011 15:13
Hey remco doe dan de groeten aan John als hij daar nog draait.
Ik zit nu ook op een gemiddelde van ?200,- tot ?250,- voor een avond van 5 uur. En dan zo voor het eerste half jaar 55 boekingen. Daar komen nog een paar boekingen bij, dus gaat lekker hier :D.
Zit nu voornamelijk bij de carrousel den bosch, barstreet schijndel, hollewout spakenburg en franske Helmond.
En dan natuurlijk nog losse boekingen tussendoor.

Ben eigenlijk wel van plan om binnenkort wat concept feestjes op te zetten, kijken of daar wat van kan maken :p.

Groeten Dj Joran.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
djvir20    posted on 03-01-2011 18:40
dus ik denk dat ik dan met 100 euro full gear voor 5 euro niet te hoog ga
TripleSpin    posted on 03-01-2011 18:47
Ik weet niet wat je ervaring is, en wat je te bieden hebt aan apparatuur.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
djvir20    posted on 03-01-2011 21:05
een goed jaar, reeds een paar feestjes en een fuif voor de jeugdbeweging telkens was iedereen verrast en content,
mijn set is nie zo wauw! MX3-usb mixer jb, mpt-100 dubbele cd player jb, dap p900 versterker met tsx15's van jb
DJADMIN    posted on 03-01-2011 21:08
Ga maar eens na dat ik me 100 euro vraag...8 jaar ervaring waarvan 5 in clubs en discotheken....een behoorlijke set van pioneer...met ook nog aardige boxen er onder....en een lichtset....

Op prive feestjes is nu eenmaal niet vaak budget van meer als 100 euro...leg voor jezelf de lat niet te hoog.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Lucalicious    posted on 03-01-2011 22:10
idd! maar wat jij zegt admin, klopt wel een beetje, zeker voor zo'n drive in vind ik het erg overdreven om veel te vragen, en als je geluk hebt geven ze idd ook nog meer dan afgesproken als je je prijs een beetje laag houdt. ik krijg bij wijze van spreke ook liever 150, terwijl ik 100 had afgesproken, dan dat ik 150 afspreek, dat ik ook een soort van beloning dan.

maar bij mij is het trouwens zo dat we het met twee man doen, dus dan deel je het ook nog eens.
voor een avond van mijn eigen drive-in krijg ik meestal zo'n 50 euro, en bij TDS krijg ik 25 euro per avond, maar dat zijn ter 'compensatie' wel veel vettere feesten.
Dolivieira    posted on 03-01-2011 23:41
?

Sterker nog ik doe ook nog wel eens drive ins. Ik ga met licht en geluid niet onder 300 euro Ex BTW en exclusief voorrijkosten?zitten. Sommige prive feestjes doe ik voor 100 euro maar dan mogen ze zelf licht en geluid regelen. DJ set wil ik dan nog zelf mee nemen. Dan maar minder drive in boekingen. Maar ik ga er niet op toeleggen en ik lever kwaliteit.

Party oganisatoren ,Clubs en Cafes ga ik vanaf de 70 euro tot 500 euro en dat ligt er aan wat voor cafe of club het is en wat er ook omgezet wordt. Ik moet ook mijn muziek kopen en als de baas veel verdient omdat ik de sfeer maak. Dan wil ik ook een stuk van de taart hebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-01-2011 @ 23:44:41 (60%)

221 Users online: 18 Guests (203 Unknown)
Pages generated today : 90.248
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.568.249