Ik weet niet of dit in het juiste gedeelte geplaatst is. Dit is mijn vraag :
Ik wil graag een remix maken met bekende house nummers. Ik heb al wat samples en loops gedownload maar ik heb nóg meer nodig. Weet iemand van jullie waar ik het best gratis samples en loops kan downloaden. Verder heb ik een programma nodig waar ik dat allemaal goed mee in het nummer kan zetten en alles mooi in elkaar over kan laten lopen. Met welk programma kan ik dat het best doen?
Groetjes, Flippin' Double
What do you think about Vraagjes over je eigen muziek maken ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
De goede samples gratis krijgen zal moeilijk worden. Goed zoeken of de juiste connecties hebben. Anders is het gewoon kopen via veel sites, en beatport.
idd is cubase een perfect programma..idd is essentials een instap programma, maar.. als je gaat remixen moet je wel de exacte bpm weten..De track eerst goed knippen zodat ie strak loopt. anders er parts van maken en in recycle gooien. Dan als rex file importeren. En samples..tja, acappela's zijn er te vinden op sites waar je je moet registreren, dan duurt het 2 weken voordat je toegang hebt, en dan nog mag je ze in beperkte mate gebruiken.
En anders gewoon mixmaster gebruiken..daar de extra loops en samples overheen gooien, volume en bass aanpassen en voila...
Oké, jongens als eerst wil ik jullie bedanken voor jullie hulp. Maar nu wordt het iets moeilijker. Hoe kan ik met behulp van een programma een nummer mooi aan elkaar mixen en zijn daar toevallig ook tutorials voor? Hebben jullie misschien ergens een lijstje met tutorials die ik kan gebruiken om nummers mooi (niet alleen met behulp van BPM en een crossfader) aan elkaar te mixen? Alvast hartelijk dank, Flippin' Double
FL Studio is een goede manier om te leren je tracks op te bouwen. Daarna kun je uitbreiden naar cubase of ableton, en daarna eventueel Reason (wat best ingewikkeld is wat m'n eigen ervaring zegt, maar de sounds zijn gruwelijk)
Waarom beginnen met FL? Cubase is net zo makkelijk of moeilijk, wat jij wilt, om mee te beginnen.
Maar om op de vraag van topicstarter te antwoorden: mixen met bv cubase doe je het zelfde als dat je'live' mixed met je draaitafels of cd spelers. Alleen moet je met de software de songs matchen qua BPM. Cubase heeft hiervoor een gemakkelijke optie, time warp.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Ja, want het eigelijk voor het eerst dat ik dit programma gebruik. Maar ik hoef niet perse het hele programma te kunnen maar ik wil alleen het mix gedeelte goed leren. Daarna kan ik zelf gaan expirimenteren. Bambamstudio ik wil even complimenten maken aan je omdat je me elke keer zo snel en goed helpt!
Dankje voor je berichtje maar het gaat om gratis tutorials enzo. Heeft iemand anders nog ideeen voor mij? Voor de duidelijkheid. Ik zoek een tutorial voor Cubase gericht op het mixen van nummers. Alvast bedankt, Flippin' Double
Nee, ik maak dus niet eigen beats maar ik mix beats of plaats er andere beats onder.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community