welke printer voor printen op cd-r
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OrsonWelsh    posted on 21-04-2008 11:20

Ik start dit topic omdat ik graag wil weten welke printer je het beste kunt kopen voor het printen op cd.
Ik heb wel een item gevonden over hoe je de cd's het beste kunt beprinten en lacken na het printen maar..welke printer kan ik het beste aanschaffen?

Cry

What do you think about welke printer voor printen op cd-r ??

Vote :   

cross-over    posted on 21-04-2008 11:41

Wij hebben zelf een hp d5160 in gebruik en moet zeggen dat deze het gewoon goed doet.

Maar wat ik zo hoor van collega's is ook de canon goed terwijl de lexmark wat minder is.
heb zelf ook even gezocht naar een goede cd-printer.

http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 21-04-2008 @ 11:41:51 (29%)
NielsR    posted on 21-04-2008 11:57
Ooit gedacht aan lightscribe?
OrsonWelsh    posted on 21-04-2008 12:29
Poster: NielsR
Ooit gedacht aan lightscribe?

yep..maar in het donker niet goed te lezen..althans voor mij niet..wordt ook een dagje ouder..hahaha
Cyspoz    posted on 21-04-2008 12:57

Ik gebruik zelf de Epson R285 in combinatie met Taiyo Yuden CD-R White Printable Watershielded. Bij gebruik van de orginele Epson inkt hoef ik dan ook niet meer te lakken en krijg ik het niet voor elkaar om de inkt uit te vlekken. Print kwaliteit is goed, maar ik print niet veel meer dan een logo en naam op de CD, dus kan niets zeggen over hoe en wat bij full color afbeeldingen. De software die erbij zit voldoet voor mij om tot het gewenste resultaat te komen zonder dat je allerlei uitlijn procedures moet doorlopen of zelf eerst 50 cd's moet laten mislukken voordat je de boel goed hebt afgesteld.
Kijk ook eens op http://club.cdfreaks.com, daar hebben ze een forum met wat test resultaten staan.

User edit by Cyspoz on 21-04-2008 @ 12:58:44 (46%)
OrsonWelsh    posted on 21-04-2008 13:05
Poster: Cyspoz

Ik gebruik zelf de Epson R285 in combinatie met Taiyo Yuden CD-R White Printable Watershielded. Bij gebruik van de orginele Epson inkt hoef ik dan ook niet meer te lakken en krijg ik het niet voor elkaar om de inkt uit te vlekken. Print kwaliteit is goed, maar ik print niet veel meer dan een logo en naam op de CD, dus kan niets zeggen over hoe en wat bij full color afbeeldingen. De software die erbij zit voldoet voor mij om tot het gewenste resultaat te komen zonder dat je allerlei uitlijn procedures moet doorlopen of zelf eerst 50 cd's moet laten mislukken voordat je de boel goed hebt afgesteld.
Kijk ook eens op http://club.cdfreaks.com, daar hebben ze een forum met wat test resultaten staan.

oke dan..daar heb ik wat aan..watershielded..oh oh oh, die digitale revolutie. Ik word echt oud..hahah
VmaX    posted on 21-04-2008 18:32
Ik gebruik de Canon Pixma IP4300 print erg lekker. Cry

To stay tuned, become a fan on my facebookpage
Lead    posted on 21-04-2008 20:02
Poster: orsonwelsh
oke dan..daar heb ik wat aan..watershielded..oh oh oh, die digitale revolutie. Ik word echt oud..hahah

Ik gebruik ook Taio Yuden's Watershields met een HP D5160... Is een afwerking van dep rintable laag met hoogglans. Net of er fotopapier op je Cd zit. Het mooiste resultaat op de beste CD's (en DVD's).... Zeker DE TIP Winking my eye
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 21-04-2008 20:42
misschien is het handig om even het topic te lezen die ik een tijd geleden heb gemaakt:

////www.djresource.eu/Forum/topic/6967/p/1/highlight/printer/

zo zijn er nog een paar...
Aangezien ik veel problemen heb gehad met de Hp D5160 Ben ik uiteindelijk bij een canon MP610 terecht gekomen. Hij is niet goedkoop maar ik zou nu niets anders meer willen. De HpD5160 heb ik er 2 van gehad omdat ik dacht dat het probleem alleen bij de eerste was. Ik kreeg rare strepen op mijn cds. Erg raar want er zijn meerdere mensen hier op het forum zoals Lead die helemaal geen problemen heeft. Je kan het altijd proberen en mocht het niet goed werken kan je hem terugbrengen of koopt HP je printer terug zoals in mijn geval is gebeurt.

Kwa cds zijn de Taio Yuden's  het beste... Deze ben ik gaan gebruiken nadat lead ze me aangeraden had en het is echt topkwaliteit.
OrsonWelsh    posted on 22-04-2008 10:01
Poster: Lead

Ik gebruik ook Taio Yuden's Watershields met een HP D5160... Is een afwerking van dep rintable laag met hoogglans. Net of er fotopapier op je Cd zit. Het mooiste resultaat op de beste CD's (en DVD's).... Zeker DE TIP Winking my eye

waar koop je die?
Cyspoz    posted on 22-04-2008 10:26
Ik koop ze zelf bij CD-R Winkel, maar als je even Googled dan vind je meer adressen. Let trouwens op dat het Taiyo Yuden is, Lead heeft typ foutje gemaakte denk ik.
OrsonWelsh    posted on 22-04-2008 11:07
danku danku

kan alleen nergens die watershields vinden...
grrr

bij de cdwinkel dan he?
Cry
User edit by OrsonWelsh on 22-04-2008 @ 11:11:12 (100%)
Bastian    posted on 22-04-2008 15:38
Poster: Lead

Ik heb deze nu ook alleen hoelang laat jij deze drogen? En bij mij blijven de buitenste randjes meestal nog vochtig op een of andere manier.
Verder heb ik er nu een paar gebruikt voor een paar weken alleen komen er wel snel krassen op die beschermlaag zegCry
Cyspoz    posted on 23-04-2008 07:23
Bij mij zijn ze vrijwel meteen droog en heb tot op heden nog geen beschadigingen ontdekt. Ik speel ze af in CDJ's en bewaar ze in een Slappa map.
Dat ze bij jou lang nat blijven ligt denk ik aan de inkt die je gebruikt. Is het wel de orginele HP inkt? Zo ja, dan valt daar waarschijnlijk weinig aan te doen en is dat gewoon een wat mindere eigenschap van HP.
Ywe    posted on 23-04-2008 15:20
Cool! Wist niet dat dit kon.... weer een spaardoel erbij :P
Lead    posted on 23-04-2008 15:32
De Taiyo Yudens zijn gelijk droog. De Immations houden inderdaad een vochtig randje over.

Ik laat ze een uurtje liggen en pak dan een papieren zakdoekje/tissue/keukenpapiertje en veeg 1x rond. Zo iks alle natte verf eraf.

Evengoed laat ik ze dan nog een nachtje liggen voordat ik ze in mijn map stop.... anders zitten ze de volgende ochtend vast geplakt Winking my eye

Ik koop ze ook bij CDRwinkel.... Daar hebben ze de watershield CD's en DVD's.
Let the BASS be louder
Ywe    posted on 23-04-2008 15:41
Ok en voor de niet rijke mensen onder ons... iemand ervaring met de cheap ass B kwaliteit CD's? Speelt de CDJ 800 die zowiezo wel af?
WalterRavensberg    posted on 23-04-2008 17:36
Canon Pixma IP3000.

Hier kun je de printeble cdr's zo inschuiven. Met de meegeleverde software kun je erg makkelijk zelf layoutas maken

Erg handig is dat deze ook voorgeprogrammeerd is in NERO 8.
Hij print dan automatisch je tracklist op de disc zonder dat je elke titel/artiest opnieuw moet intikken.

Of deze printer nog gelevrd word door canon weet ik niet. Een gebruikte is anders volgens mij wel ergens voor een prikkie te koop.

This is an old Topic

No new postings for 6.351 days.
 Post CommentThat would be 211.7 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

261 Users online: 60 Guests (201 Unknown)
Pages generated today : 32.352
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.898