Hoe maak je een mooie site (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 20-04-2008 01:39
Hallo,

Als ik hier zo op het forum kijk zie ik sites van bijv DJ RK, Xtremer, Re-Bounz enz. die ik wel erg tof vind, hoe maken jullie zoiets?

Het klinkt nogal raar dat ik het zelf niet kan aangezien ik later graag in de design/ontwerp wereldje wil gaan.

Zouden jullie misschien kunnen uitleggen hoe dat werkt en dat het ook een beetje te begrijpen is?
Bijv:

-Welke programma's ? (gratis aub)
-Hoe je zo'n voor pagina maakt met enter the site
-Heb ik ook eerst een .nl host domein nodig voor een site maken of kan ik de site gwoon maken en dan later wie een host een .nl van maken?
-Hoe werkt dat met hosten?
-Hoe maak ik een .nl domein
-Enz..

Alvast bedankt,

Je kunt me evt. toevoegen op msn voor snellere uitleg : DJ-Convert (at) live.nl

Greetzz..
DJ-Convert

What do you think about Hoe maak je een mooie site ??

Vote :   

Benn    posted on 20-05-2008 17:43
Ik heb gewoon dreamweaver (gekraakt) werkt perfect en het design duurt veel te lang om zelf te maken daarom download ik gewoon gratis templates van site's die dat aanbieden en voeg er plaatjes aan toe die ik met photoshop maak pas de standaard template aan  aan mijn wensen en klaar is kees, en over hosting bij mijndomein is het  spotgoedkoop daar heb ik ook een site gehad was toen een aanbieding 1€ voor een jaar weliswaar niet veel geheugen maar waar ik hem voor nodig had was hij perfect
User edit by Benn on 20-05-2008 @ 17:44:55 (46%)
Convert    posted on 20-05-2008 22:37
Oke ik zou er over na denken maar eerst ff site maken met wysiwyg en dan komt een prof. site later Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 21-05-2008 13:33
Hoe krijg je (met bijv flash oid) redelijk makkelijk een fotoalbum op je site?
Boyd    posted on 21-05-2008 13:43

@stef, als je alleen foto's wil. Ik denk dat picturetrail het beste is.

Of je instaleerd wordpress(ff googlen), en dan staat er bij plug ins vast wel een fotoalbum!

Flexii    posted on 21-05-2008 13:54
Poster: Stefjuuh
Hoe krijg je (met bijv flash oid) redelijk makkelijk een fotoalbum op je site?

er zijn verschillende fotoalbum programma's gratis te krijgen zoals Simpleviewer, dit is allemaal erg makkelijk te gebruiken,, daarnaast is de meest makkelijke manier met fotoshop, die heeft een aparte afdeling daarvoor, het enige wat je hoeft te doen is het programma te openen een map te kiezen met foto;s een andere map waar alles in moet komen,, je kiest een van de (stuk of 20) layouts en drukt op oke en dan doet het programma alles vanzelfWinking my eye
Stefjuuh    posted on 21-05-2008 17:27
Okej, heb nu simpleviewer erop gezet (met photoshop plugin).

Voor het resultaat --> www.stef-dj.nl --> klikken op foto's
right1    posted on 21-05-2008 19:21
Poster: Benn
Ik heb gewoon dreamweaver (gekraakt) werkt perfect en het design duurt veel te lang om zelf te maken daarom download ik gewoon gratis templates

oei , erg slechte ingesteldheid.
voor design 1adres = Gimp , helemaal hetzelfde als photoshop maar freeware (gratis)
Tizio    posted on 21-05-2008 20:27

Met een programma zoals photoshop (30 dagen gratis trial!), (of anders fireworks) een ontwerp maken en dan laten slicen (in html zetten) kost je misschien 50 euro en dan heb je je eigen site, alleen nog een webhosting pakket nodig en klaar!

User edit by Tizio on 21-05-2008 @ 20:30:02 (12%)
ceesietopc    posted on 21-05-2008 20:27
Freeware is altijd leuk om te doen.. maar ik heb nog geen freeware programma kunnen vinden wat kan tippen aan Dreamweaver (ook al heb ik daar zelf ook niet zo gek veel ervaring mee). Frontpage zou ik met ee ngrote boog omheen lopen.

Voor foto's is het ook mogelijk om bijvoorbeeld picasa web van Google te integreren op je website. Dan heb je nooit opslagruimte tekort, het is snel, gratis, etc. Dit ziet er trouwens ook goed uit hoor stef Happy, laughing
Tizio    posted on 21-05-2008 20:28
Voor een duidelijk fotoalbum kun je het beste coppermine nemen, het kan worden geintergreerd in je site en de laadtijd is kort...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

148 Users online: 37 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 61.332
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.284