MC worden!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tom-j    posted on 18-04-2008 17:06
beste DJR'ers,

Naast Dj'en en producen lijkt het me ook erg vet om te gaan MC'en. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook wou ik graag weten hoe ik het beste kan beginnen en wat ik evt. nodig heb?
alvast thnx
greetz
User edit by tom-j on 18-04-2008 @ 17:07:06 (2%)

What do you think about MC worden! ??

Vote :   

tairip    posted on 18-04-2008 17:09
Wat je nodig hebt is een goede stem, vermogten tot goede verwoording enz... en een microfoon :P
ArCee    posted on 18-04-2008 17:29
Klopt Tarip maar met wat ik gehoord heb, een perfecte uitspraak van de engelse taal is ook minimaal een pre!! Helemaal mooi word het als je ook stukjes op de maat van de muziek kunt doen??
justjustin    posted on 18-04-2008 17:43
veel platen en nummers bekent mee zijn...vind altijd bellangrijk dat een mc daarop in kan spelen.
robbert    posted on 18-04-2008 17:44
Poster: ArCee
 Helemaal mooi word het als je ook stukjes op de maat van de muziek kunt doen??

Dit lijkt me niet "mooi", maar een vereiste. Je moet echt wel je momenten uit kiezen in de muziek (de nummers dus kennen) en ritmisch praten.
Illusion    posted on 18-04-2008 18:00
Poster: robbert

Je moet echt wel je momenten uit kiezen in de muziek (de nummers dus kennen) en ritmisch praten.

Zeer belangrijk ja! Ik sta vanavond ook met een MC op het podium. MC Rampage... Eens kijken of hij een beetje redelijk kan MCenWinking my eye Heeft al op veel feesten gestaan.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
tom-j    posted on 18-04-2008 18:07
thnx voor al jullie reacties tot toe!
ik had nog een vraag: hoe kan ik een beetje naams bekendheid krijgen? ik neem aan niet op kinder feestjes enzo zoals met dj en Cry
User edit by tom-j on 18-04-2008 @ 18:47:23 (2%)
justjustin    posted on 18-04-2008 18:13
Poster: tom-j
thnx voor al jullie reacties tot toe!
ik had nog een vraag: hoe kan ik een veetje naams bekendheid krijgen? ik neem aan niet op minder feestjes enzo zoals met dj en Cry

Goed zijn is een pré en zoveel mogelijk doen!!!
met een beetju wil en conecties kom je een heel eind....
Illusion    posted on 18-04-2008 18:16
Bij welke muziek stijl wil je mc'en?
justjustin    posted on 18-04-2008 18:23
Poster: Illusion

Idd anders moet je even wat van jezelf laten horen na een tijd als je in de buurt woont neem ik je gewoon een x mee...kijken wat je in huis hebt op een klein feessie...
tom-j    posted on 18-04-2008 18:49
Poster: Illusion

ik weet niet ik denk house/electro net als mijn draai stijl! of misschien allround (heet dat zo bij MC'en?)
Renzis    posted on 18-04-2008 19:19
Ik doe zelf wel eens MC'en op feesten.

Paar dingen zijn belangrijk als MC.

- Dat je weet wat je gaat zeggen (spittenWinking my eye) Anders moet je dan dingen bedenken en dat werkt nooit goed
 - Dat je niet te veel of op de verkeerde momenten praat, veel dj's vinden dit irritant, en zullen in het ergste geval de mic dichtdraaien. Heb dat laatst nog bij andere mc gezien.

Op zich is het relatief makkelijk om als MC ergens te komen. Meeste feesten doen het namelijk zonder. Bied jezelf gewoon aan als de MC. Als jij het niet doet doet niemand het die avond vandaar. Hoe meer feestjes je als MC doet, bij hoe meer mensen het doordringt dat jij het kan en zullen je zelf gaan vragen.

Belangrijk: Een MC is op de meeste feesten als extratje, om heel direct de sfeer omhoog te helpen op een feest. Of het af en aankondigen van de dj's.

Om het leuk te maken, of de sfeer omhoog te krikken heb je een aantal dingetjes:

- Vraag mensen hun handen in de lucht te doen voor dj . .....
- Vraag een aantal keer hoe ze het vinden.
- Pak de microfoon en roep een paar keer oe oe, op de maat, je weet wel. Binnen no time zal een groep mee gaan doen. Werkt bijna altijd, wel toepassen als de sfeer er al een beetje in zit. Voor een half lege zaal waar niet gedanst word werkt dit niet

Hoop dat je met deze dingen al vast wat kan

tom-j    posted on 18-04-2008 19:54
ok thnx! goeie tips allemaal! maar ik zit wel met het probleem dat ik pas 14 ben ik vraag me af of ze me dan wel sirieus gaan nemen, of dat het nog niet mag! ook (miss een domme vraag) moet ik, net als een dj een HP, zelf een beetje goeie mic kopen of maakt dat niet uit?? thnx
Renzis    posted on 18-04-2008 19:59
Het is wel handig om er een te hebben. Niet elke tent/kroeg of feestorganisator houd er rekening mee. Een goeie mic is dus wel slim.

Maar je bent 14. Ze zullen je niet zo snel op een groot feest zetten is mijn inschatting. En de feesten voor 14jarige is een MC een btje overbodig. Helaas.

maar wie weet lukt het, succes ermee
tom-j    posted on 18-04-2008 20:07
thnx! weet jij miss een goeie dan?
BTW dan moet ik ook nog een naam hebbenCry! ideeen zijn welkom!
Renzis    posted on 18-04-2008 20:10
Ga eens in het assortiment van Sennheiser kijken, zij hebben echt goede microfoon's check bijv. de GEARBASE

Een naam is idd wel even handig. Ik zelf gebruik MC Reva.

bedenk een korte pakkende naam.

Succes ermee
Kevinova    posted on 18-04-2008 20:45
Toch vind ik bij Shure de meeste microfoons betere klank hebben dan de sennheiser. Ligt er ook net aan wat voor stem je hebt... Vandaar ook dat je het beste er zelf een kan kopen en meenemen.
tom-j    posted on 19-04-2008 10:42
Poster: justjustin

Idd anders moet je even wat van jezelf laten horen na een tijd als je in de buurt woont neem ik je gewoon een x mee...kijken wat je in huis hebt op een klein feessie...

ok is goed! woon in breda en jij??
justjustin    posted on 19-04-2008 11:06
Poster: tom-j

ok is goed! woon in breda en jij??

Woerden niet egt in de buurt hé...(utrechtWinking my eye)
tom-j    posted on 19-04-2008 11:21
Poster: justjustin

Woerden niet egt in de buurt hé...(utrechtWinking my eye)

nope.... een uur rijden ofzo met de bus dan!
Illusion    posted on 19-04-2008 14:21
Ik stond gister met MC Rampage op het podium. Heerlijke hardstyle set gedraaid, en door naar de Halve Finale van Hard is my Style in club Dreams. MC Rampage heeft ookal met Noisecontrollers op het podium gestaan... en nu.. met mij:d

Maar als mc moet je beetje rijmpjes ertussen door doen, goede tekst ontwikkeling, alles moet een beetje in je hoofdgeprint zijn. En veel improviseren.

This is an old Topic

No new postings for 6.355 days.
 Post CommentThat would be 211.8 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

272 Users online: 73 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 32.421
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.967