N00b vraagt beetje hulp
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ice-Cold    posted on 30-05-2005 20:18
Haj peeps,,

Paar weken geleden heb ik het idee in mn hoofd geslagen om zelf te beginne draaien met vinyls, omdat ik toch een redelijk fanatiek Techno beluisteraar ben. Ik ben zelf 16 jaar en mijn vader heeft nog een redelijk recente draaitafel staan, en een mixer. Ik zoek dus nog een tweede draaitafel, en voor mij mag het echt brol zijn want het is toch maar om mij gewoon te amuseren voorlopig, misschien ga ik later er dan wel wat groffere centjes in steken als ik het echt begin leuk te vinden.

Het probleem wat ik nu heb en waarbij ik jullie hulp zou kunnen gebruiken is het kiezen van een paar goede Vinyls die goed mixbaar zijn voor mij als beginneling zodat daarmee al een beetje kan spelen. Ik ben vrij goed thuis in de Techno Scene maar ik denk dat de Vinyl wereld toch een wereldje apart is.

Graag zou ik dus een paar artiesten met wat Tracks krijgen (als het kan) die goed mixbaar zijn, en natuurlijk ook liefst platen die gemakkelijk te vinden zijn (ik weet wel wat platenzaakjes zijn), en die niet teveel kosten natuurlijk. Ik luister nu vooral naar dingen als The Chemical Brothers, The Prodigy, The Crystal Method, Moby, Benny Benassi, de compilaties van Dr. Lektroluv, Fatboy Slim etc.. eigenlijk de commerciele brol dus Happy, laughing

Alvast bedankt! Greetz!!

What do you think about N00b vraagt beetje hulp ??

Vote :   

Basrose    posted on 30-05-2005 22:51
Ik zou gewoon ff naar een platenzaak gaan en in de uitverkoop bak kijke :D vraag gewoon aan de verkoper wat een beetje leuke techno platen zijn.  Zo te horen hoef je niet gelijk up to date ... k zou eerder in uitverkoop bak kijken dan op marktplaats ofzo. altijd veel gedoe als er krassen op zitten ofzo.
Ice-Cold    posted on 31-05-2005 07:18
Ok Thx voor de tip dat zal ik zeker eens doen! Iemand nog tips of ev titels?
Lead    posted on 31-05-2005 08:31
Nee niet echt, deel van de charmes van het zijn van een DJ ish et zoeken naar de juiste plaatjes Winking my eye
Let the BASS be louder
Ice-Cold    posted on 31-05-2005 08:58
 Das ook wel waar maar ik zou wel wat makkelijke plaatjes moeten hebben die je makkelijk aan elkaar kan mixen,, want als ik nu blind ga aankope kan ik thuiskope met 10 vinyls die totaal niet mixbaar zijn met elkaar.
Emiel    posted on 31-05-2005 10:23
quote:
Poster: Ice-Cold
 Das ook wel waar maar ik zou wel wat makkelijke plaatjes moeten hebben die je makkelijk aan elkaar kan mixen,, want als ik nu blind ga aankope kan ik thuiskope met 10 vinyls die totaal niet mixbaar zijn met elkaar.

Ice-Cold, Loop naar een winkel, vraag aan de verkoper enkele plaatjes van 130 Bpm (beats per minute) en je kan mixen.

Groeten Emiel.
jenzuuh    posted on 31-05-2005 11:48
ff wat anders..
Wat voor draaitafel en mixer heeft je vader eigenlijk staan?? (gewoon nieuwsgierig)

MadSteven    posted on 31-05-2005 12:23
Zijn ook leuke klassiek voorbeelden te noemen, hoor.
Flamman & Albraxas - Good to go aan The Party Animals - Aquarius van het weekend weer aan elkaar gehangen. Daar heb je geen pitch voor nodig. Hooguit een paar killswitsches om een interessante overgang te maken (en ik had een XTC ter beschikking - cute, maar het begint echt wat ouderwets te worden wat cue-in betreft).

En ook nog zo: koop twee dezelfde platen om het overgang mixen te oefenenen. Die gaan gegarandeerd even snel! Winking my eye
Ice-Cold    posted on 31-05-2005 17:40
Poster: Emiel
quote:

Ice-Cold, Loop naar een winkel, vraag aan de verkoper enkele plaatjes van 130 Bpm (beats per minute) en je kan mixen.

Groeten Emiel.

Thx! Zal ik zeker doen Winking my eye

De draaitafel is btw een JB Systems Disco 1100, de Mixer is een JB Systems Talent (zie pic)

Ik ken dus niets van de kwaliteit van deze apparatuur, dus wat denken jullie? Rommel? Ik zoek dus nog een tweede draaitafel en onlangs zag ik een aanbieding voor een tweedehands Skytec Tec 3300 Direct Drive (in perfecte staat) voor 90 Euro. (Winkelwaarde 250 Euro stond erbij) Zouden jullie me dus wat meer informatie kunnen geve over de prijs/kwaliteits verhouding etc? En of het goed is om mee te beginnen?

Alvast bedankt!
User edit by Ice-Cold on 31-05-2005 @ 17:41:35 (7%)
Nvie    posted on 31-05-2005 17:51

Ik ken dus niets van de kwaliteit van deze apparatuur, dus wat denken jullie? Rommel? Ik zoek dus nog een tweede draaitafel en onlangs zag ik een aanbieding voor een tweedehands Skytec Tec 3300 Direct Drive (in perfecte staat) voor 90 Euro. (Winkelwaarde 250 Euro stond erbij) Zouden jullie me dus wat meer informatie kunnen geve over de prijs/kwaliteits verhouding etc? En of het goed is om mee te beginnen?

Skytec zullen de meeste van zeggen: AFBLIJVEN!!
Kwaliteit is (naar mijn mening) ronduit niets...
Lead    posted on 31-05-2005 18:13
maar alles is relatief voor het geld wat je ervoor betaald. Je kunt niet verwachten dat een draaitafel die de helft kost van een technics een gelijke prestatie neerzet.

als je lekker nuchter nadenkt en dit begrijpt kun je er vanuit gaan dat het meestal wel : 'alle waar naar zijn geld' is.
Let the BASS be louder
Ice-Cold    posted on 31-05-2005 19:27
Hmm ja het moet nu niet pers? de beste kwaliteit zijn he.. Het is maar om wat mee op mn kamer te oefenen. Wat is trouwens de kwaliteit van de spullen die ik nu al heb? En zoude jullie me ook wat info kunnen geve over wat Hoofdtelefoons, ik zou er graag niet teveel geld aan uitgeve maar het mag natuurlijk niet na 2  dage stuk zijn..
Nvie    posted on 31-05-2005 20:55
JB-Systems is goed om mee te beginnen, maar naar mate je hoger op komt, zul je toch echt meer kwalitatief materiaal moeten aanschaffen (maar dat is bij alles zo, kun je zo wel zeggen denk ik)
Hoofdtelefoons:
niet te duur, maar toch (zeker wel) waar voor zijn geld: de ProDJuser SPL 170(?) MK2
Rhino    posted on 07-06-2005 13:10
HAHAHA nVIE VERTEL spl 170!!
IK DACHT DAT DIE SPL 127 A hard ging, maar met die 170 kom je wwaarschijnlijk na een avond draaien zonder hoofd terug ...LOL!
Jorrit    posted on 07-06-2005 16:43
vandaar ook dat vraagtelken er achter denk ik he...
strezz    posted on 07-06-2005 17:46
als je er geen geld aan uit wil geven niet aan beginnen koop dan goede cd's en anders 2e hands (als je er een beetje tijd in stopt vindt je wel wat) en als je toch wil echt wil mixen sparen.
De makkelijkste stijl om mee te beginnen is looptechno (moet je wel van houden maar ja dat is natuurlijk met alles).
Nvie    posted on 07-06-2005 20:09
Poster: Jorrit
vandaar ook dat vraagtelken er achter denk ik he...

Dat heb je goed jorrit, maar ik ben er inmiddels achter dat het de 127 MK2 is.

@ Rhino: wil je mij wijs maken dat jìj àlle types 'Dj Stuff' uit elkaar kunt houden?
Iedereen maakt wel is fouten
Mod edit by Nvie on 08-06-2005 15:41 (2%)
Lead    posted on 07-06-2005 20:57
Niemand kan alle types uit elkaar houden, hoewel je een heel eind komt als je er de hele dag mee te maken hebt. Maar zelfs dan nog kun je idd niet alle merken en typen onhouden.... Volgens mij bedoelde Rhino het met een Happy, laughing LOL

btw, een SPL-170 zou wel bruut zijn

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 07-06-2005 20:58 (17%)
Jorrit    posted on 07-06-2005 20:59
[pssst. die lead weet zelf uit zijn hoofd hoe diep welke eq van welke pioneer mixer gaat]

tairip    posted on 07-06-2005 21:31
ja das ook niej zio gek!!!

en dat mag ook wel als vertegenwoordiger van pioneer gear!
Rhino    posted on 08-06-2005 09:13
2 Nvie:daarom maakte ik er dus ook een grapje over !
was gewoon grappig 170 spl op je oren !!!!!

This is an old Topic

No new postings for 7.403 days.
 Post CommentThat would be 246.8 months
or a whopping 20.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

266 Users online: 116 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 28.380
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.935.672