Wat zijn goeie in ear oordopjes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

GD    posted on 16-04-2008 23:55

Wat zijn goeie? Voor en nadelen tov HP. Heb je er ervaring mee? Let me know..

What do you think about Wat zijn goeie in ear oordopjes ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 17-04-2008 00:11
Die van Philips zijn echt relaxt Winking my eye

maar voor een dj denk ik toch de traditionele HP Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
cross-over    posted on 17-04-2008 08:34
Er zijn al een paar topics met dit onderwerp --> even de search gebruiken.
Of stond daar niet in wat je wou weten?
http://soundcloud.com/lau-daniels
justjustin    posted on 17-04-2008 10:07
Dit schijnen egt goede in-ears te zijn...
ziet er wel vet uit ook....zou het zelf wel vet vinden maar denk niet dat het lekker werkt...
Haal toch graag mijn koptelefoon van mijn hoofd...ik ga het gewoon eens proberen met goedkope in-ears ben wel benieuwd of dit lekker werkt....teminste wel orgineel!!! niet veel dj's hebben dit....hou er wel van om anders te zijn dan anderen...
GD    posted on 17-04-2008 10:26
@cross-over
De bestaande topics gaan meer over het draaien met in-ears opzich, wat je daarvan vind. Ik wil meer weten welk type men specifiek goeie ervaring mee heeft.

@justjustin
Er hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan de dopjes zie ik.

Ik kan de in-ears naast het DJ'en ook wel goed gebruiken, maar voor DJ'en zou ik t ook graag es willen proberen, daarom koop ik liever in één keer de goeie, anders moet ik twee keer dokken. Heeft iemand misschien goede ervaringen met een goedkoper alternatief? 80-150 €?
User edit by GD on 17-04-2008 @ 18:30:29 (8%)
justjustin    posted on 17-04-2008 10:32
van shure heb je meer alternatieven...ook voor minder!!!
Flexii    posted on 17-04-2008 16:57
Poster: cross-over
Er zijn al een paar topics met dit onderwerp --> even de search gebruiken.
Of stond daar niet in wat je wou weten?

laten er even geen misverstanden ontstaan over het verschil tussen oordopjes (gehoorbescherming filters) die dingen duw je dus in je oren om schade aan je gehoor tegen te gaan,, er komt geen geen geluid uit ofzo,, zijn alleen hi-tech versies van die goedkope ouderwetse gele schuimpjes die je bij festivals gratis kunt krijgen.

en In-ears dit zijn echt oordoppen waar muziek door komt,, nja de naam zegt het al ze zitten dus ver in je oor,, hierdoor hoor je dus van je omgeving vrijwel niks meer als je ze indoet.

dus ontopic, als je met in-ears draait heb je totaal geen geluid meer van buitenaf,, dan moet je dus gaan switchen links master, rechts que, want monitors ofzo heb je niks meer aan want die hoor je niet, of je moet al een oordopje uitdoen natuurlijk,

voor goede in-ears even kijken bij Sennheiser vriend van me heeft die ook, schijnt goed geluid uit te komen, hij gebruikt ze wel alleen voor zijn mp3 en niet met draaien
bambamstudio    posted on 17-04-2008 17:41
Ik heb ze op maat laten maken bij beter horen, de filters dus.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 17-04-2008 @ 17:41:41 (3%)
Flexii    posted on 17-04-2008 18:16
Poster: bambamstudio
Ik heb ze op maat laten maken bij beter horen, de filters dus.

ja en daar gaat dit topic nou net niet overWinking my eye
ArCee    posted on 17-04-2008 18:25
Als je "normaal" draait heb je helemaal geen doppen nodig, maar da's een ander verhaal. Cry
GD    posted on 17-04-2008 18:33
Mijn idee was om slechts een dopje in één oor te doen, opdat ik met de andere de monitor kan horen. Verder valt er natuulijk ook altijd te experimenteren met split-cue. Meer mensen ideën hierover? Ervaring?
Flexii    posted on 17-04-2008 18:45
Poster: GD
Mijn idee was om slechts een dopje in één oor te doen, opdat ik met de andere de monitor kan horen. Verder valt er natuulijk ook altijd te experimenteren met split-cue. Meer mensen ideën hierover? Ervaring?

ja een vraagje:P,, welke meerwaarde denk jij dat het heeft ten opzichte van een normale dj hp?
GD    posted on 17-04-2008 18:54
Geen idee. Het zal iig anders zijn. En ik zou het wel eens willen proberen.
Boyd    posted on 17-04-2008 20:21
Je heb ze van sennheiser, die geven een goed geluid. Ook van sony, maar ik weet niet of dit zo geschikt is voor dj-en? Anders heb je nog de shure oortjes, ff bij de bekendere webshops kijken.
tairip    posted on 17-04-2008 21:11
Poster: Flexii

ja en daar gaat dit topic nou net niet overWinking my eye

tuurlijk wel! Je kan namelijk ook gewoon oordopjes met ingebouwde speakers laten maken net als die van je MP3 speler!
DaRoyal    posted on 17-04-2008 21:46
In-ears werken prima, sluiten goed af en dat is toch wat je wil hè. Enige nadeel; korte kabel en 't vermogen van de dingen.
Als je ermee on stage wil, kan ik 't beste de Shures aanraden. Die zijn wel ietsje duurder.

Heb zelf AKG's gebruikt ervoor, en die werkten ook prima!
Flexii    posted on 17-04-2008 22:06
Poster: tairip

tuurlijk wel! Je kan namelijk ook gewoon oordopjes met ingebouwde speakers laten maken net als die van je MP3 speler!

ja dat weet ik ook, maar dan praat je dus niet over de filters,, snapje als je daar over begint veroorzaak je alleen maar weer extra verwarring in dit topic
ArCee    posted on 18-04-2008 06:16
Nu weet ik dat vele van jullie niet te spreken zijn over Stanton koptelefoons qua kwaliteit, alhoewel mijne alweer een aardig tijdje meegaat (3000 pro) maar op de koptelefoon zit wel een makkelijke knop waarmee jij je koptelefoon alleen op bass kan zetten. Kijk, dat beschermt je gehoor aanzienlijk aangezien de mid en hoge tonen de meeste schade aanrichten Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.356 days.
 Post CommentThat would be 211.9 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

278 Users online: 70 Guests (208 Unknown)
Pages generated today : 32.312
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.858