De late leeuw, chat corner (Deel 13) (35/40)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DNR    posted on 15-04-2008 20:02
Na weer meer dan 1000 onzin posts hier deel 13!
Ondanks de bezwaren tegen 13:P

nog even een terugblik:

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10

Deel 11

Deel 12

What do you think about De late leeuw, chat corner (Deel 13) ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 26-05-2008 19:23
DJM-800 --> 30 watt
CDJ-1000 mk3 --> 27 watt

Nog geen 100 watt dus.
cross-over    posted on 26-05-2008 19:31
Poster: Luxx

voelt beetje als mode om DJ te zijn. vind ik nogal irriterend

Irriteren doet 't me niet maar, en die discussie hebben we op djr al vaker gehad, door de eenvoudige mogelijkheden om goedkoop (gratis) aan muziek te komen en die dan ook nog eenvoudig (gebrande cs's) op goedkope apparatuur af te spelen is het vak DJ wel heel erg bereikbaar geworden voor iedereen.   Daar zullen we mee moeten leren leven.....Cry
http://soundcloud.com/lau-daniels
Flexii    posted on 26-05-2008 19:33
super grappig, moet voor LO2 morgen sportdag organiseren met mijn klas voor de 1e klassen, iedereen bij zo'n onderdeel begeleiden en wat mag ik doen, jaja plaatjes draaien:P,, mn leraar zo, ja zorg jij maar voor wat muziek, echt te chill gewoon, nu krijg ik gewoon een punt voor sportdag dat meetelt als examenopdracht en wat moet ik doen, wat plaatjes draaien, wat wil je nog meer:P
Xitrate    posted on 26-05-2008 19:42
om hier maar te antwoorden op moxegy vanuit het andere topic over het sluiten van de late leeuw:

als ze zich als ouder gedragen vind ik het ook prima. maar 90% doet dat niet. irriteer ik me nogal aan.

kzag laatst op een ander forum een hele mooie signature die mijn gevoel benadrukt:
16 miljoen DJ's, op dat hele kleine stukje aarde.

Dat is zeker waar. Al moet je er wel vanuit dat het kaf zich toch wel van het koren scheidt zegmaar. Je hebt DJ's die doen het om stoer te doen en chicks te scoren, maar die komen dan niet verder dan thuis en op kleine familie feesten draaien. Aan de andere kant heb je DJ's die wel passie voor muziek hebben en er dan ook voor werken, meedoen aan DJ contests, residentie hebben in een club, etc. Wat ik wil zeggen is dat er misschien wel 2034823 DJ's in Nederland zijn, terwijl maar een klein deel daarvan er echt voor gaat en aan hun weg proberen te timmeren waardoor ze iets bereiken terwijl het overgrote deel het alleen doet zodat ze kunnen zeggen tegen hun vrienden dat ze DJ zijn. Misschien generaliseer ik hier nogal maar ik probeer maar een beeld te geven.
User edit by Xitrate on 26-05-2008 @ 19:44:55 (44%)
bastianhecker    posted on 26-05-2008 19:58
weet iemand hoe je moet instellen bij itunes dat je cds brand met Id3tags? ik ben heir al lang naar op zoek maar kan het niet vinden.
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 19:59
Laatst kwam een oude klasgenoot via msn naar mij toe. Ik wil ook dj set kopen, wat kan ik t beste nemen!? Het is ook zoown figuur die altijd alles maar wil voor de heb.  Heb hem toen wat gewezen, op een webshop, en uiteindelijk heeft ie niets gekocht.. nooit meer iets over gehoord. Mijn vrienden zijn allemaal rock/metal gasten. (niet dat ze er creepy uitzien ofsow, maar das gewoon hun muzieksmaak) Ik ken verder ook geen dj's (in de buurt). Het geeft me dan ook een goed gevoel dat het echt vanuit mezelf is gaan leven! Natuurlijk is DJén de laatste tijd makkelijker geworden, zeker met de uitvinding van de keylock, huppa, even tikje tegen de jog, niemand die t hoort, en hij loopt weer zo strak als t maar kan!

Ik zie op een ander forum teveel topics voorbijkomen met beginners die vragen of ze beter meteen een pioneerset kunnen kopen, of misschien toch maar een goedkope dubbelaar van 200 euris. De meeste weten niet eens wat bijvoorbeeld pitch is.

Ik heb ooit ergens een andere mooie uitspraak gelezen, en die is me bijgebleven. Een eigenaar van een platen/cd zaak zei: Een echte dj herken ik aan degene die de nieuwste singles koopt, en dan maar een weekje droog brood eet, ipv dat hij een potje pindakaas koopt!

En met deze uitspraak wil ik deze toevoeging aan de late leeuw (@ 20:00 uur) beeindigen.
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 20:00
Poster: bastianhecker
weet iemand hoe je moet instellen bij itunes dat je cds brand met Id3tags? ik ben heir al lang naar op zoek maar kan het niet vinden.

Bewerken --> Voorkeuren --> Geavanceerd --> Branden, en dan als mp3 cd?

(sorry voor deze dubbelpost, was zo lang bezig met vorige dat de andere post er ineens stond, en het is nogal een ander onderwerp)
User edit by Stefjuuh on 26-05-2008 @ 20:00:58 (50%)
Flexii    posted on 26-05-2008 20:01
Poster: Stefjuuh

Ik heb ooit ergens een andere mooie uitspraak gelezen, en die is me bijgebleven. Een eigenaar van een platen/cd zaak zei: Een echte dj herken ik aan degene die de nieuwste singles koopt, en dan maar een weekje droog brood eet, ipv dat hij een potje pindakaas koopt!

En met deze uitspraak wil ik deze toevoeging aan de late leeuw (@ 20:00 uur) beeindigen.

mooie uitspraakWinking my eye
bastianhecker    posted on 26-05-2008 20:11

Bewerken --> Voorkeuren --> Geavanceerd --> Branden, en dan als mp3 cd?

(sorry voor deze dubbelpost, was zo lang bezig met vorige dat de andere post er ineens stond, en het is nogal een ander onderwerp)

maar kan die dannog wel in normale cdj800 heb namelijk geen mk2 maar is voor als ik bij iemand anders draai die wel id3tags heeft.
Phenix    posted on 26-05-2008 20:12
je kan hem dan toch ook als gewone cd branden, of niet?
http://www.djmillhouse.nl
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 20:13
Nope.. cdj-800 pakt geen mp3 cd's. Maak dan gewone audio cd's, en klik t vinkje, inclusief cd tekst aan (kijk na 1 cd wel even of het werkt)

(2de keer dat er iemand tegelijk post!!)
User edit by Stefjuuh on 26-05-2008 @ 20:13:37 (31%)
Ashley    posted on 26-05-2008 20:40
lekker dan: ziek Cry
Maar wat nou als het lukt, mama?
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 21:02
En zo gaan we van een discussie over de overhypete djcultuur naar het zeer nuttige feit dat het hier nogal bevolt is. Broodje pindakaas... iemand?
Roov    posted on 26-05-2008 21:14
Nee, ik ben alergisch voor pindakaas. Een broodje chocopasta gaat er wel altijd in :P
Nandi    posted on 26-05-2008 21:19
Maa joenge pindakaas is zo goor ... dit heeft weeral veel met dj te maken Cry
MoXeGy    posted on 26-05-2008 21:21
kaas is lekkerder:P
Roov    posted on 26-05-2008 21:21
Kaas op je CDJ 1000 :P  zo, nu praten we over DJen :P
User edit by Roov on 26-05-2008 @ 21:21:53 (100%)
Bastian    posted on 26-05-2008 21:24

Als ik sommige dj's zie dan denk ik soms bij mezelf of ze überhaupt wel verstand van mode hebben..
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 21:28
Haha.. goeie bastian!

(En lees even mn vorige post, weetje wat pindakaas met djíng te maken heeftWinking my eye!)
Roov    posted on 26-05-2008 21:29
Volgens mij is tegenwoordig iedereen DJ, echt ik krijg krabbels op mijn hyves + emails van mensen die iets meer over DJ'en willen weten (en apperatuur). Ze willen ook beginnen als DJ. Hebben jullie hier ook problemen mee? Dat wil trouwens niet zeggen dat ze allemaal zo goed worden als wij hier zijn hoor :P
Nandi    posted on 26-05-2008 21:30
Haha.. goeie bastian!

(En lees even mn vorige post, weetje wat pindakaas met djíng te maken heeftWinking my eye!)

Weet ik ik had het enkel over mijn nutteloose post Cry

Btw : niemand eens zin om mijn track te checken - > productions
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 21:32
Geen last van, maar mn hyves verraad ook niet echt dat k aan DJíng doe. (Zeg het express zo, omdat ik voorlopig alleen nog maar thuis bezig ben. Wel wekelijkse online radioshow, maar hou dr niet van om te schreeuwen dat ik dj BEN..)

Zoals gezegd, wel een oude klasgenoot gehad die erover begon, plus dat er genoeg gespammed wordt op fora!
Roov    posted on 26-05-2008 21:36
Dat doe ik ook niet, maar de meeste mensen kom ik tegen op feestjes enzo :P
Flexii    posted on 26-05-2008 21:44
Poster: FlippinDouble
Dat doe ik ook niet, maar de meeste mensen kom ik tegen op feestjes enzo :P

op mijn hyves is het wel duidelijk te zien, maak ook reclame voor mijn website enzo, mijn hyves is zeg maar een beetje promotie enzo, altijd wel handig. Het niet melden zou bij mij overigens ook geen zin hebben want iedereen weet toch wel dat ik DJ ben hier in de buurt, mja als je op schoolfeesten draait + grote verjaardagsfeesten en in lokale club gedraaid hebt, tja beetje moeilijk en dom om dan nog te verbergen dat je DJ bent
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 21:49
Ja, tuurlijk... Het is ook niet zo dat ik het verberg.. Maar als mensen zeggen dat ik DJ ben, zeg ik altijd.. nah.. ik doe aan djén.. Iemand die af en toe een cartoon tekent voor de lol, noem ik ook niet een cartoontekenaar!

(nou is het bij mij wel iets vaker dan af en toe)

209 Users online: 22 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 92.596
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.570.597