mixen opnemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMixing    posted on 14-04-2008 20:14
Hey,

Ik wil dus een laptop aanschaffen om mijn mixen mee op te nemen. Nu is de prijs van deze laptop lekker laag (< 50 euro) en heeft hij 1 x microfoon ingang en 1 x line out ingang.

Nu heeft een vriend van me geprobeerd om die microfoon ingang als line in te gebruiken(bij zijn eigen pc), en dat werkte bij hem prima (geen ruis ofzo en geen kraken ofzo).

Mijn vraag is of dat ook zo is, want voor de prijs laat ik het niet liggen (een, weliswaar oude, laptop voor een spotprijs!). De laptop kan vrijwel niks, er zit heel weinig geheugen op etc, maar hij heeft een usb poort en als ik die microfoon ingang als line in kan gebruiken, dan is hij goed genoeg voor mij want ik wil er enkel mijn mixen mee opnemen.

Wat is jullie ervaring hiermee? Een andere dj-vriend van me zegt dat hij heel veel gekraak hoorde toen hij het probeerde.. maar ik heb zelf met mijn eige oren gehoord dat toen zo'n maat van me het probeerde, het geluid er gewoon uitstekend uitkwam.. terwijl hij wél de microfoon-ingang pakte...

Iemand tips?

ps. Mocht het toch niet zo goed zijn.. dan maakt dat niet uit want dan koop ik denk ik gewoon een usb-geluidskaart met een line-in, die heb je al voor 30 euro heb ik begrepen.

EDIT: http://www.blazeaudio.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=15&t=000002

Hier staat dat je distortion kan krijgen.. nou ja.. voor ik het koop probeer ik het nog wel even uit denk ik, maar wat is jullie algemene ervaring als ik de microfoon-ingang ga gebruike?
User edit by DJMixing on 14-04-2008 @ 20:19:36 (25%)

What do you think about mixen opnemen ??

Vote :   

tom-j    posted on 14-04-2008 20:45
ik doe het ook altijd en geen problemen alleen zorgen dat je je mic volume niet te hoog zet anders gaat het kraken. daar moet je ff mee uitproberen maar het werkt prima als je ook een goed opneem programma hebt! (audacity ofzo)
DJMixing    posted on 14-04-2008 20:53
Ik heb net aan diezelfde gast gevraagd van "hoezo kraakt het dan"? En hij had het nagevraagd bij weer iemand anders (ja, iedreen vraagt bij iedereen na :P) maar in feite komt het erop neer dat als ik bij mijn mixer de gain of volume van de recorduitgang gewoon lekker laag hou, dat het dan allemaal wel goed gaat komen en er niks gaat kraken.

Ben ik even blij dat te horen! :D
yogum    posted on 14-04-2008 21:53
Maar hoe wil je ze opslaan als je haast geen harde schijf hebt? Of heb je die wel?
cptN    posted on 15-04-2008 19:03
Je kunt de mic-ingang wel gebruiken maar dat is niet echt bevordelijk voor de kwaliteit, ik zou dan investeren in een degelijke externe geluids kaart Happy, laughing  En houd bij het opnemen idd op je mixer je gain laag, je geluid komt snel overstuurd binnen en het is makkelijker om het volume op te krikken via je laptop .. overigens ook beter voor de kwaliteitHappy, laughing
Dyno    posted on 15-04-2008 20:11
Poster: DJMixing
.... heeft hij 1 x microfoon ingang en 1 x line out ingang.

Let op, line OUT is dus GEEN INgang!! Cry Cry
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
DJMixing    posted on 15-04-2008 20:14
@DJDyno, met "ingang" bedoelde ik gewoon letterlijk een "ingang" dus dat er een gaatje was om iets in te stoppen Winking my eye

Ik weet ook wel dat dat niet is om geluid erin te sturen, maar dat er geluid uitkomt Winking my eye

@yogum, er zit wel genoeg geheugen op en zo groot zijn mixen toch niet bij mij (niet groter dan 100 MB tenminste)

@cptN, ik ga het eerst proberen met die mic ingang, als blijkt dat dat écht crap is (wat het denk ik niet is, maar dat zien we dan wel) dan schaf ik een nieuwe externe usb geluidskaart aan.
User edit by DJMixing on 15-04-2008 @ 20:14:44 (2%)
Lead    posted on 15-04-2008 20:14
Microfoon input gebruiken als Line .... Cry waardeloze geluidskwaliteit...

als je je computer koopt om hem voor audio/dj/produceren te gaan gebruiken moet je geen consessie doen aan de geluids opties ervan. Zoek een computer met degelijke input... of ga voor een externe USB/firewire geluidsbox.

Je zult nooit een zuivere opname krijgen als je lijn signaal aanbiedt op een microfoon input.
Let the BASS be louder
DJMixing    posted on 15-04-2008 20:15
@Lead, een vriend van me had het zelf geprobeerd maar daar krijg hij exact hetzelfde resultaat als bij zijn line-in..
Twello    posted on 15-04-2008 21:34
Ik wil me ikey ook wel verkopen, is een stuk simpeler met opnemen!
DJMixing    posted on 16-04-2008 13:54
Ik ga gewoon die laptop kopen en die microfoon ingang proberen. Mocht dat niet lekker zijn, dan koop ik gewoon een externe usb geluidskaart Winking my eye Het is maar een hobby en als ik voor een paar tientjes een mixje kan opnemen (wat ik eens in de 2 maanden doe ofzo) dan vind ik het best. Ik hoef geen superdeluxe kwaliteit.
DJMixing    posted on 19-04-2008 00:00
Man man man, ik heb de laptop net gekocht en gelijk getest natuurlijk.

Er komt een super geluid uit dat ding, als ik het opneem via die microfoon ingang, kwestie van de master2 uitgang niet te hoog zetten en in audacity krijg je gewoon helder geluid.

Niks mis mee! :D
justjustin    posted on 19-04-2008 09:06
Valt niet tegen dan....
9 v/d 10x is het echt bagger als je het via de mic opneemt....
Ik zou het eens op een cd branden en luisteren wat de kwaliteit dan is!!!

This is an old Topic

No new postings for 6.355 days.
 Post CommentThat would be 211.8 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

265 Users online: 69 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 32.456
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.849.002