Perfectionist! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sammow    posted on 14-04-2008 19:09
Ik heb wel eens vaker voor dat ik thuis aan het spelen ben en dat ik na een half uur mijn installatie al uit zet. Omdat alles lijkt tegen te vallen en omdat ik dan een beetje gefristreerd raak.
Maar als ik dan erna mijn mix opnieuw beluister hoor ik gewoon de ene perfecte overgang na de andere. Als ik op feesten moet spelen heb ik dat dan weer niet.

Heeft nog iemand daar last van of ben ik gewoon een te harde perfectionist? Cry

What do you think about Perfectionist! ??

Vote :   

Bastian    posted on 11-05-2008 18:22
Poster: Ashley
live gaat het sowieso altijd beter bij mij omdat je dan de sfeer van het publiek en het optreden hebt..

Zeker, ook al was ik vrijdag toen ik moest draaien lekker aangeschoten de overgangen gingen prima en velen waren aan het dansen.
Wat overigens ook altijd wel bij mij motiveerd als je met nog iemand achter de dj booth staat die ook heerlijk los gaat (zonder dat die stom dronken steeds over je gear gaat).
Flexii    posted on 11-05-2008 18:24
Poster: Bastian

Zeker, ook al was ik vrijdag toen ik moest draaien lekker aangeschoten de overgangen gingen prima en velen waren aan het dansen.
Wat overigens ook altijd wel bij mij motiveerd als je met nog iemand achter de dj booth staat die ook heerlijk los gaat (zonder dat die stom dronken steeds over je gear gaat).

vooral als je drive in doet is het wel fijn om nog iemand bij je te hebben die een oogje kan houde op je gear, zodat het ook weer veilig mee naar huis gaat
brecht    posted on 12-05-2008 01:43
Poster: Flexii

vooral als je drive in doet is het wel fijn om nog iemand bij je te hebben die een oogje kan houde op je gear, zodat het ook weer veilig mee naar huis gaat

Inderdaad Flexii zo'n dingen zijn niet onbelangrijk!!! Het materiaal kost allemaal geld en het zou plezant zijn als het allemaal zonder iets aan terug naar huis mag!
unspecified    posted on 13-05-2008 20:47
Poster: Beerbo

ouders schijnen vaak niet te begrijpen dat je muziek best hard moet staan om goed te kunnen draaien Cry

helemaal mee eens
mijn vader is 59 ja ik 14 oude pa maar ach.
hij HAAT dance/house trance en dat soort muziek dus ben ik eens lekker bezig komt ie weer binnen`milan muziek iets zachter anders worden de buren nog knetterdol godgloeiendegodverdomme`

dat haat ik echt
ceesietopc    posted on 13-05-2008 20:51
Het is sowieso wel prettiger als je niet alleen achter de drive-in staat.
Gewoon een goede vriend erbij, altijd leuk. Of als roadie meelopen, fotootjes maken, hulp bij het opstellen en afbreken enzo. Zo probeer ik nog steeds de dj-carriere-ladder op te komen CryCry

@milanium
Ik vind dat je pa het wel netjes formuleert :D
Roos    posted on 13-05-2008 21:05

Dat je je muziek uitzet als het kut gaat ken ik! Vroeger deed ik die overgang dan opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw, tot dat die goed ging. Daar werden mijn ouders wel gek van ja!
(ben 1x zo kwaad geweest dat het niet lukte, flats! gooide ik mijn hp op een plaat, nou een kras!!!
En het was een dikke plaat Cry, doe je ook maar 1x)

Verder vinden me ouders het draaien wel prima, heb nooit gezeur! De lieverds! (volgens mij vinden ze het stiekum ook wel stoer Cry)
Verder als ik uit draaien ga drink ik nooit en ben altijd super perfectionistisch, ik kan ook nooit zeggen dat het goed ging. Altijd dat ene dingetje wat niet zo ging wat ik wilde enzo, ach ja. Het houdt je scherp.
Mijn eigen mixjes kan ik pas sinds een jaartje of zo beluisteren, eerder kreeg ik er echt kromme tenen van, hoorde altijd wel iets! Ik heb voorheen ook nooit een demo opgestuurd, omdat ik ze nooit goed genoeg vond.

Sammow    posted on 13-05-2008 21:05
Poster: milanium

helemaal mee eens
hij HAAT dance/house trance en dat soort muziek dus ben ik eens lekker bezig komt ie weer binnen`milan muziek iets zachter anders worden de buren nog knetterdol godgloeiendegodverdomme`

dat haat ik echt

Haha, ik had overlaatst een cd van Laidback Luke in de auto gestoken voor wanneer ik op pad ben, en mijn pa zet die nu ook soms op als hij van het werk naar huis komt Cry

@ Ceesie: Buttsucker!! :P hehe (grapje he, ik zal het er maar bij zetten want sommige mensen hier zien dat niet in :P) Maar je hebt wel gelijk, zo kom je er!
Sammow    posted on 13-05-2008 21:08
Poster: Roos

Dat je je muziek uitzet als het kut gaat ken ik! Vroeger deed ik die overgang dan opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw, tot dat die goed ging. Daar werden mijn ouders wel gek van ja!
(ben 1x zo kwaad geweest dat het niet lukte, flats! gooide ik mijn hp op een plaat, nou een kras!!!
En het was een dikke plaat Cry, doe je ook maar 1x)

Verder vinden me ouders het draaien wel prima, heb nooit gezeur! De lieverds! (volgens mij vinden ze het stiekum ook wel stoer Cry)
Verder als ik uit draaien ga drink ik nooit en ben altijd super perfectionistisch, ik kan ook nooit zeggen dat het goed ging. Altijd dat ene dingetje wat niet zo ging wat ik wilde enzo, ach ja. Het houdt je scherp.
Mijn eigen mixjes kan ik pas sinds een jaartje of zo beluisteren, eerder kreeg ik er echt kromme tenen van, hoorde altijd wel iets! Ik heb voorheen ook nooit een demo opgestuurd, omdat ik ze nooit goed genoeg vond.

Kan ik me perfect in vinden, hoewel ik nu nog "kromme tenen krijg" als ik een mix herbeluister :D En wat bier drinken doe ik enkel tegen een uur of 5 wanneer quasi iedereen al weg is, ALS ik niet moet rijden natuurlijk!
ceesietopc    posted on 13-05-2008 21:10
Mijn pa kan de muziek niet uitstaan. Zette pas ff slam fm op in plaats van sky, en toen was dat Ida Corr - let me think about it. Dat kon die toch niet uithouden. Dr zit een soort geheig in, hmhmhm zegmaar, na de hoofdvocal. Moeilijk uit te leggen. Die ging die na doen.. ach.. was duidelijk dat ie t niet alles vond.

Met roadie bedoelde ik geen konten likken, gewoon ervaring op doen :P Ik doe niet zo moeiljk over een grapje hrr Winking my eye
djmaarten    posted on 13-05-2008 21:12

helemaal mee eens

dat haat ik echt

heb ik ook mijn vader vind het helemaal niks, omdat je vaak een blog lang het zelfde deuntje heb enzo.. en ik krijg altijd van die opmerkingen er zit in een kras in je cd of hij slaat over hoor let op!!

en als ik 's avonds draai heel zacht hoor ik ook elke keer! zachter die dreun, haal de bas er uit blablabla..

ontopic: verder heb ik ook wel dat het vaak niet klinkt als je voor je zelf draait thuis.. vaak oook omdat ik dan dingen uitprobeer
Ywe    posted on 13-05-2008 23:22
Poster: Roos

Dat heb ik nou ook! Gewoon mn mixjes zijn lekker, die heb ik op mn MP3 speler staan omdat dat nummers zijn die IK vet vind en IK die graag in een mix wilde horen, en wat niet bestaat dat maak je gewoon zelf....

maar demo's zijn ander verhaal.... ik ben zo krampachtig bezig iets moois te maken dat ik nooit wat instuur met het idee "ach is toch niet goed genoeg"  zo heb ik Paard van Troje laten schieten en Zak enzo

deed ik keertje mee bij plaatselijke tent... ging ie dicht voor de DJ contest was!!
OrsonWelsh    posted on 14-05-2008 08:15
Ook al krijg je kromme tenen van je eigen mixen, door te luisteren naar jezelf leer je enorm!
Illusion    posted on 14-05-2008 16:09
Heb je helemaal gelijk in. Zelfs tijdens het mixen hoor je soms wel eens een foutje. Als je je mix weer luisterd, kun je gewoon al je foutjes horen. Dan heb je door wat je fout doet, en daar leer je vanWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Basrose    posted on 14-05-2008 16:13
Poster: Illusion
Heb je helemaal gelijk in. Zelfs tijdens het mixen hoor je soms wel eens een foutje. Als je je mix weer luisterd, kun je gewoon al je foutjes horen. Dan heb je door wat je fout doet, en daar leer je vanWinking my eye

Dit heb je helemaal als je met veel vermogen draait.. Op het moment zelf lijkt het bijvoorbeeld een hele strakke set, maar op de mix kan je soms nog wat foutjes horen... Vaak hoor je het met veel vermogen niet zo precies omdat bv de subs wat naijlen. ook al is het maar nihil
MoXeGy    posted on 14-05-2008 17:22
Meestal hoor je als je ergens draait waar veel vermoge staat  zelf meer  fouten.
Gezien de omgeving/weerkaatsing en gezien wat BasRose zei.
Boyd    posted on 14-05-2008 20:09

Mijn ouders: als ik s'avonds nog zin heb. Boyd denk om de buren, we hebben een buurjongetje wat slaapt. Zet anders een hoofdtelefoon op, daarvoor heb je hem toch gekocht. Nou ga dat maar is uitleggen, ze snappen er toch niks van!

yogum    posted on 14-05-2008 20:53
Haha @ sparckless Happy, laughing

Maar ik heb wel vaker dat ik een mix opneem, dan klinkt het over de boxen wel oke... En dan hoor ik t op de computer, en dan klinkt 't nergens naar :S Vraag me dan wel af of het aan de kwaliteit van m'n boxen of m'n gehoor (of iets anders) ligt. En het is erg frustrerend!
JollyJunkie    posted on 15-05-2008 09:23
Poster: sparckless

Mijn ouders: als ik s'avonds nog zin heb. Boyd denk om de buren, we hebben een buurjongetje wat slaapt. Zet anders een hoofdtelefoon op, daarvoor heb je hem toch gekocht. Nou ga dat maar is uitleggen, ze snappen er toch niks van!

Da's kut hè, zegge mijn pa en ma ook wel eens 'dan ga je toch mixen met je koptelefoon op waarom heb je anders zo'n dure koptelefoon gekocht' :P
Misschien iets voor een nieuwe mixer, een koptelefoon input apart op elk kanaal :P
MoXeGy    posted on 15-05-2008 09:38
@sparckless & jasper: Ik mix redelijk vaak over mijn koptelefoon, warom niet?
Op mijn behringer zit namelijk een rotaty voor de pfl en om de master mee af te luisteren.
Zo doe ik het zelfs bijna altijd maar dat is gewoon een kwestie van fijn vinden Winking my eye

@Sammow: Heb ik ook Winking my eye
User edit by MoXeGy on 15-05-2008 @ 09:40:12 (32%)
Boyd    posted on 15-05-2008 21:26
@mox, hoe kan je dan je "eindproduct" beluisteren. En ook het kanaal wat je bijv. que-ed?
Glorious-D    posted on 15-05-2008 22:00

helemaal mee eens

dat haat ik echt

Mijn oplossing: Je moet je ouders zo veel mogenlijk lastig vallen met de muziek! Mijn moeder haate een helf jaar geleden jump en hardstyle. Ik Heb haar constand 140 Bpm's door haar oren laten vliegen, en nu, She Love It :P(dat is misschien overdreven maar het is er toch dicht bij). Dus, Don't Give It Up:P. En als je pa echt niet wilt, zorg ervoor dat hij met zijn oren dicht tegen de speaker komt ... en de rest zul je zelf wel kunnen radenWinking my eye.
User edit by Glorious-D on 15-05-2008 @ 22:03:02 (2%)
MoXeGy    posted on 15-05-2008 22:03
Poster: sparckless
@mox, hoe kan je dan je "eindproduct" beluisteren. En ook het kanaal wat je bijv. que-ed?

ik switch steeds van que naar master. Heb een Vmx 300 Winking my eye
ceesietopc    posted on 16-05-2008 07:07
@Glorious-D
Dat is ook een oplossing ja. Of het helemaal slim is weet ik niet, maar het kan. Je hebt wel een relaxte ma als ze zich gewoon ff aanpast aan je muziekstijl.
UnknownArtist    posted on 09-06-2008 01:41
you're not alone aleen heb ik dan weer dat ik er te lang over doe om een track uit te mixen om dat ik een vette overgan wil maar dat meestal toch in de soup loopt
UnknownArtist    posted on 09-06-2008 01:45
ik kan me eigenlijk in al jullie post wel vinden 't lijkt net of ik ze allemaal gescheven heb

286 Users online: 10 Guests (276 Unknown)
Pages generated today : 7.971
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.485.972