Perfectionist! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sammow    posted on 14-04-2008 19:09
Ik heb wel eens vaker voor dat ik thuis aan het spelen ben en dat ik na een half uur mijn installatie al uit zet. Omdat alles lijkt tegen te vallen en omdat ik dan een beetje gefristreerd raak.
Maar als ik dan erna mijn mix opnieuw beluister hoor ik gewoon de ene perfecte overgang na de andere. Als ik op feesten moet spelen heb ik dat dan weer niet.

Heeft nog iemand daar last van of ben ik gewoon een te harde perfectionist? Cry

What do you think about Perfectionist! ??

Vote :   

ArTy    posted on 14-04-2008 19:18
Nee, helaas niet.. Maar ik heb het wel eens andersom Cry Dan denk ik dat ik een lekkere mix heb gemaakt maar is ik hem daarna dan ga luisteren valt ie weer tegen..
donkey    posted on 14-04-2008 19:19
Ik heb ook meer het tegengestelde probleem zoals ArTy aanhaald :d,, maar ik zet ook vaker men instaaltie gewoon BOEM uit, omdat er niks wil lukken...
Maniax
Flexii    posted on 14-04-2008 19:37
Poster: donkey
Ik heb ook meer het tegengestelde probleem zoals ArTy aanhaald :d,, maar ik zet ook vaker men instaaltie gewoon BOEM uit, omdat er niks wil lukken...

dat is niet het meest beste voor je gear wat je kunt doen he:P
maar ik ken het probleem zoals jij het noemt welWinking my eye,, heeft toch een beetje te maken met spanning en dat je wat zenuwachtig bent
Twello    posted on 14-04-2008 19:50
Poster: donkey

Ik hoop dat BOEM figuurlijk is en niet letterlijk Cry
Xtremer    posted on 14-04-2008 19:59
Ik heb juist meer het tegenovergestelde. Ik mix veel beter op feesten dan als ik thuis gewoon een beetje oefen enzo... Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet zo snel de nijging heb om er na een half uur mee te stoppen. Je moet juist relaxt blijven en lukt het niet met deze plaat dan lukt het wel met een andere, zo zie ik het danCry. En als je het dan echt spuugzat bent oke dan stop ik ff 5 minuten ofzo en dan ga ik weer vrolijk verder hier thuis! Haha succes met je probleemCry.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
donkey    posted on 14-04-2008 19:59
Poster: Twello

Ik hoop dat BOEM figuurlijk is en niet letterlijk Cry

is figuurlijk :D en ik trek ook ni zomaar de stekkerdoos uit, ik zet eerst alles mooi uit :d, maar soms heb ik de neiging om gewoon die doos uit te trekken, maar dan komt er een stemmetje in me op en die zegt dan van , dit heeft wel geld gekost he :D
Maniax
tom-j    posted on 14-04-2008 20:43
ja hebk ik ook wel eens maar dan dan ook tegenovergestelde. vaak soms als ik bijv. een mix maak gaat het van te voren goed en als ik dan opneem gaat het ineens veel minder goed: prestatiedruk en miss ook te perfectionistisch!!
@donkey:
ja dat heb ik nou ook wel eens! dan ook gewoon BAMM!! uit dan ff iets drinken of flink vloeken en dan gaat het meestal wel weer!!
Bastian    posted on 14-04-2008 21:45
Over perfectionistisch gesproken.. Ik baal al als een geprint/geschreven cd niet helemaal is zoals ik graag had gewild moet je nagaan waar het begintWinking my eye
Maarja ik vind het ook wel fijn, ben je altijd wel steeds uit om dingen te verbeteren.
Ywe    posted on 14-04-2008 21:57
Poster: Bastian
Over perfectionistisch gesproken.. Ik baal al als een geprint/geschreven cd niet helemaal is zoals ik graag had gewild moet je nagaan waar het begintWinking my eye
Maarja ik vind het ook wel fijn, ben je altijd wel steeds uit om dingen te verbeteren.

Heb ik nou ook!!!

Dit weekend was ik vrijdag echt in the zone, in 1 keer een nieuwe mix afgeleverd en mooi op cd (Trance)... probeer ik zaterdag dat met House/Electro gaat het voor geen biet...

Maar dan zit ik nog beetje in de trancemood en lukt een andere stijl niet... Ga ik allemaal sets afluisteren van Skitzofrenix, Don Diablo, Gregor Salto enzo en dan daarna gaat het weer. Misschien niet in 1 keer, maar zondagavond had ik een lekker zomers mixje dat mooi paste, helaas maar 60 minuten dus moet er nog even 20 minuten bijverzinnen.
Bastian    posted on 14-04-2008 22:00

Meestal gaat het lekker of niet lekker bij mij.
En als het lekker gaat kun je dat meestal zien doordat ik bijna niet stil sta achter de dj booth:P
Ik las ook in een artikel een keer over Don Diablo dat als hij een fout in zijn set maakte dat hij na het weekend nog steeds kan balen over die ene fout dus bekende jock's hebben er ook last van hihiWinking my eye

bastianhecker    posted on 14-04-2008 22:02
ik heb ook best vaak dat ik meteen stop, helemaal als ik aan het draaien ben me goed concentreer en dan komt iemand binnen om te zeggen dat ik iets moet doen muziek zachter, iets opruimen en daarna gaat het dan echt niet meer! ook vaak dat ik moet eten. nouja nog tijd genoeg denk ik dan maar.
Berbo    posted on 14-04-2008 22:05
Poster: bastianhecker
ik heb ook best vaak dat ik meteen stop, helemaal als ik aan het draaien ben me goed concentreer en dan komt iemand binnen om te zeggen dat ik iets moet doen muziek zachter, iets opruimen en daarna gaat het dan echt niet meer! ook vaak dat ik moet eten. nouja nog tijd genoeg denk ik dan maar.

ouders schijnen vaak niet te begrijpen dat je muziek best hard moet staan om goed te kunnen draaien Cry
Convert    posted on 14-04-2008 22:07
Ik had laastst voor Xtremer via msn gedraait wat egt bagger was en waar Xtremer goede tips op gaf we zijn lang door gegaan tot ik die plaat redelijk inmixte.

Later die avond ging ik gwoon mixen voor een andere DJ en dat ging perfect ik drukte die pitch naar beneden en hij was al bijna op tempo ik zat er tekels net naast :D dat ging toppie ik hoop dat ik ook zo ga draaien op het aankomend feest 21 juni Cry

Maar irrietant probleem heb er ook anders om last van Unhappy
OrsonWelsh    posted on 15-04-2008 11:29
is niets mis mee.. Juist jezelf terugluisteren is ook erg handig.
En je kunt af en toe je dag niet hebben, dat heeft echt iedereen. Maar ik ken het gevoel...nog steeds..
cross-over    posted on 15-04-2008 11:40
Poster: beerbo

ouders schijnen vaak niet te begrijpen dat je muziek best hard moet staan om goed te kunnen draaien Cry

Muziek hoeft ook niet hard te staan om goed te luisteren. Zeker niet als je het ook nog eens opneemt om later terug te horen.

Net zoals orsonwelsh ook al aangeeft: luister eens terug, dat is echt heel leerzaam. Je hoort dan dingen die je tijdens het mixen niet hoort. Ik neem zelf bijna altijd mijn mix werk op (op een tape-desk) en luiter altijd terug.

Verder is het erg handig om een "eenvoudige" mixset achter de hand te hebben voor het geval dat het allemaal niet loopt zoals je wilt. Dan kun je altijd terug vallen op een set die je perfect beheerst.
En ik kan je na jaren ervaring vertellen dat het soms echt van pas kan komen.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 15-04-2008 @ 11:46:45 (11%)
OrsonWelsh    posted on 15-04-2008 13:06
Poster: cross-over

daar ga ik in mee!

en neem je tijd voor de mix....en gaat het niet, dan morgen misschien.
Ywe    posted on 15-04-2008 14:59
Poster: cross-over

Verder is het erg handig om een "eenvoudige" mixset achter de hand te hebben voor het geval dat het allemaal niet loopt zoals je wilt. Dan kun je altijd terug vallen op een set die je perfect beheerst.

Dit is best een goed tip... had ik laast ook, dat ik stond te draaien, even in een dip kwam en even FLG - Detroit opgezet, en vanuit daar kon ik op automatische piloot een uur verder mixen... En toen had ik mn feeling weer terug!
Roov    posted on 02-05-2008 20:36
Poster: ArTy
Nee, helaas niet.. Maar ik heb het wel eens andersom Cry Dan denk ik dat ik een lekkere mix heb gemaakt maar is ik hem daarna dan ga luisteren valt ie weer tegen..

Daar heb ik ook wel eens last van. Dan heb ik er echt een paar uur aan zitten werken en dan is het nog steeds niet vet Winking my eye
A-flex    posted on 02-05-2008 23:27
Bij mij is het soms dat het zelfs een week of 2/3 goed gaat. en dan heb ik soms dat het een hele week niet meer lukt. Draai elke dag zeker een uurtje. En vooral wanneer ik wil opnemen gaat het ook meestal fout. Voor publiek gaat het goed en dat komt omdat je dan meer in de feeststemming bent. Maar thuis wil het ook meer mislukken omdat ik dan dingen uitprobeer die ik nog niet gedaan heb of miss zelfs niet kunnen enzo :P. Maar vind het best iri 3weken goed dan denk je van joepie ik maak vooruitgang en dan boem een hele week of meer dat het weer lijkt of je nog maar 2 weken bezig bent.
Sammow    posted on 02-05-2008 23:28
Poster: A-flex
Bij mij is het soms dat het zelfs een week of 2/3 goed gaat. en dan heb ik soms dat het een hele week niet meer lukt. Draai elke dag zeker een uurtje. En vooral wanneer ik wil opnemen gaat het ook meestal fout. Voor publiek gaat het goed en dat komt omdat je dan meer in de feeststemming bent. Maar thuis wil het ook meer mislukken omdat ik dan dingen uitprobeer die ik nog niet gedaan heb of miss zelfs niet kunnen enzo :P. Maar vind het best iri 3weken goed dan denk je van joepie ik maak vooruitgang en dan boem een hele week of meer dat het weer lijkt of je nog maar 2 weken bezig bent.

Kan ik mezelf helemaal in vinden Happy, laughing
Bastian    posted on 02-05-2008 23:39
Ik ook! Wat bij mij het beste werkt, jezelf inleven in de situatie dat je op een groot event staat en iedereen aan het genieten is dat jij je ding doet.
Naarmate je dit vaker probeert lukt het ook nog steeds beter!
A-flex    posted on 03-05-2008 01:54
Poster: Sammow

Kan ik mezelf helemaal in vinden Happy, laughing

Oef dan ben ik niet alleen :P
MartinDuncan    posted on 04-05-2008 00:41
Vind het best raar om er achter te komen dat veel mensen dit hebben . Stoms ben ik op mijn kemar aan het draaien en dan lukt het echt voor geen meter. weet dan echt totaal niet welk nummer ik ga draaien na het volgende... Waneer ik daarentegen op een feestje sta heb ik daar echt geen problemen mee dan komt dat zo ontzettend vanzelf..

Soms vind ik het ook saai om op mijn kamer te draaien ik mis dan toch wel de energioe van het publiek Cry.

groeten.
JollyJunkie    posted on 04-05-2008 16:42
Poster: Beerbo

Zo zijn mijn ouders nou ook Winking my eye  maar ff ontopic,

Als ik op een feest draai dan gaat het meestal veel makkelijker en vlotter, ik heb idd ook wel eens dat ik mix en ik vind het echt nietklinken maar dan luister ik en dan is het nog niet zo slecht, ik hbe het soms ook andersom bijvoorbeeld als ik in een vrolijke bui ben dan denk ik dat het allemaal heel makkelijk gaat maaar dan luister mijn mix daarna nog een keer en dan klinkt ie echt niet :P
Ashley    posted on 11-05-2008 16:29
live gaat het sowieso altijd beter bij mij omdat je dan de sfeer van het publiek en het optreden hebt..
Maar wat nou als het lukt, mama?

128 Users online: AudioRelives & 10 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 10.499
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.488.500