Hm... Ableton of Reason voor een amateur
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Ableton 6 of Reason 4

-Ableton 6
-Propellerheads Reason 4

Voting is only possible for our Members
xSane    posted on 13-04-2008 21:12
Sup! Happy, laughing

Ik ben een amateur in het produceren... en heb een paar vraagskes Winking my eye

Ik beschik over Ableton Live 6 en de laatste Propellerheads Reason, en ik heb een maand geleden ook een Behringer UMX49 gekocht..

nu, wil ik in eerst 1 van de twee programmas goed leren, en daarna verder gaan met andere programmas, maar de vraag is welk zou gemakkelijker zijn voor beginners ?

Ik ben ook van plan om eventueel die 2 boeken te kopen...

[edit: Geen URLs in je posting plakken, we maken mooie links hier... maar niet naar webshops]

bedankt op voorhand Winking my eye
- xSane
Mod edit by Lead on 14-04-2008 00:26 (31%)

What do you think about Hm... Ableton of Reason voor een amateur ??

Vote :   

jannickv    posted on 13-04-2008 21:29
reason leer je sneller heb ik zo het gevoel!

ableton snap ik nix van! reason had ik vrij snel door...
bambamstudio    posted on 13-04-2008 21:32
ik zou zeggen reason
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
DJ_IVI-R    posted on 13-04-2008 22:59
ik zou ook reason aanraden.. net iets duidelijker voor een newbie Happy, laughing
www.nikan.be
NielsR    posted on 13-04-2008 23:15
Even geen weblinks posten AUB, en ik zou voor ableton gaan persoonlijke keus van mij.
Roov    posted on 15-05-2008 20:27
Ableton zowiezo
MoXeGy    posted on 15-05-2008 20:44
Reason, met ableton zitten sommigedinge redelijk ver weggewerkt. Zo ie zo heb je veel tut's van bijde progjes.
MartinDuncan    posted on 15-05-2008 21:26
Zelf geen ervaring mee maar ik heb je een pm gestuurd.
Day-One    posted on 16-05-2008 09:07
of je kan ze beide tegelijk gebruiken kan ook! waarom zou jeje zelf willen beperken als je beide kan gebruiken?
Illusion    posted on 16-05-2008 09:10
Ik vind beide van deze programma's toch best zwaar om mee te beginnen moet ik zeggen. Zo snel leer je het produceren niet. Je moet er veel tijd in steken, en er mee doorzetten. Alleen dan krijg je te weten hoe alles werktWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
cptN    posted on 16-05-2008 09:34
Het maakt niet uit waar je mee begint, het maakt wel uit hoeveel tijd je bereid bent erin te steken en wat je voor jezelf uiteindelijk wil bereiken Winking my eye Het duurt misschien wat langer om bekend te raken in Ableton/Cubase maar dat is gewoon een kwestie van tijd, hoe meer je oefent hoe meer je leert over de software.

Kijk naar de interface en welke mogelijkheden tot uitbreiding zo'n programma heeft en maak dan een keuze wat het beste bij je past. Veel producers gebruiken ook verschillende programma's in combinatie met elkaar, puur omdat het ene stukje software net die tools heeft die zijn/haar process wat makkelijker maken Happy, laughing

In principe heeft elk programma zijn voor en nadelen.

Illusion    posted on 16-05-2008 10:57
Ik snap niet waarom er niet over Fl Studio wordt gesproken. Dit wordt gezien als matig product voor beginners. Het is inderdaad leuk om mee te beginnen, maar waarom zou dit niet goed zijn?

Het ligt grotendeels gewoon aan hoe je met je software omgaat, en welke plugins je ervoor koopt.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
justjustin    posted on 16-05-2008 11:41
ben ook wel fan van flstudio...
Nu wel even tijd voor een upgrade...weet alleen niet of ik of ik de nieuwe fl-studio voor de pc neem of een andere software...
Wat is het meeste gebruikt door producers? en wat leverd het beste geluids kwaliteit...
Vraag is al 30x gesteld maar ben er nog niet over uit en dacht ook dat dit topic er ook wel voor kon gebruiken...
NielsR    posted on 16-05-2008 11:56
Poster: cptN
Veel producers gebruiken ook verschillende programma's in combinatie met elkaar, puur omdat het ene stukje software net die tools heeft die zijn/haar process wat makkelijker maken Happy, laughing

Een tip die van die t(grote) producers vaak geven in zo van die interviews is neem 1 programma en leg je daar vooral op toe zodat je alle mogelijkheden kunt benutten in de plaats van elke programmas te nemen en van elke nog moete me leren werken.
cptN    posted on 28-05-2008 12:30
Poster: NielsR

Een tip die van die t(grote) producers vaak geven in zo van die interviews is neem 1 programma en leg je daar vooral op toe zodat je alle mogelijkheden kunt benutten in de plaats van elke programmas te nemen en van elke nog moete me leren werken.

Ik vind bijv. Reason erg prettig om mee te werken, maar kan daarin geen VSTi's gebruiken en daar gebruik ik dan Cubase weer voor.
Gagarin12    posted on 28-05-2008 15:28
ik vind niet echt dat je ze kan vergelijken. Als reason met live 7 wil vergelijken, snap ik nog vermits 7 wat instrumenten heeft. Maar vind persoonlijk dat je ableton moet zien als sequencer en reason als geluidsbron met een eenvoudige sequencer. Beste in mijn ogen is de combo.

Gagarin

maar als je 1tje eerst moet leren => reason
User edit by Gagarin12 on 28-05-2008 @ 15:29:12 (17%)
Mforge    posted on 28-05-2008 15:32
je moet het zo zien : Aan ableton heb je niks om te produceren als je geen plug-ins hebt. Ableton zelf bevat niet zulke geweldige sounds en instrumenten tenzij je de suite hebt, of ze er los bij heb gekocht.

Reason bevat alles om mee te beginnen, en veel termen zijn ook hetzelfde, dus uitermate geschikt om je als eerste in te verdiepen, en dan kan je beginnen met ableton en plug-ins...

ik moet wel toegeven de sequencer van reason is verbetert met deel 4, alleen abe zijn sequencer werkt wel veel prettiger...
Day-One    posted on 02-06-2008 09:59
Poster: Mforge
je moet het zo zien : Aan ableton heb je niks om te produceren als je geen plug-ins hebt. Ableton zelf bevat niet zulke geweldige sounds en instrumenten tenzij je de suite hebt, of ze er los bij heb gekocht.

Reason bevat alles om mee te beginnen, en veel termen zijn ook hetzelfde, dus uitermate geschikt om je als eerste in te verdiepen, en dan kan je beginnen met ableton en plug-ins...

ik moet wel toegeven de sequencer van reason is verbetert met deel 4, alleen abe zijn sequencer werkt wel veel prettiger...

Dit is nou echt zo een onzin!!
Bovenstaande info slaat echt nergens op en is te verwaarlozen!!

*Welke Plug-ins hebt jij het over?

Graag uitleg!!

**je moet het zo zien : Aan ableton heb je niks om te produceren als je geen plug-ins hebt. Ableton zelf bevat niet zulke geweldige sounds en instrumenten tenzij je de suite hebt, of ze er los bij heb gekocht.**

Koop dan een casio die heeft reeds een soundbank.....als je dat bedoeld!

User edit by Day-One on 02-06-2008 @ 15:15:30 (1%)
Mforge    posted on 02-06-2008 16:52
Nou wat heeft ableton inzich dan bij aankoop? als je geen sampler - operator - tension of die andere instrumenten erbij koopt, in de suite bundel heeft ableton niet veel om mee te beginnen.
Dan kan je beter reason nemen die standaard alles inzich heeft. 

Voor ableton heb je veel samples nodig of plug-ins om mee te produceren.
De standaard geluiden en instrumenten die je bij een gewone ableton pack krijgt kan je vrij weinig mee. 

En als jij vind dat dat te verwaarlozen is, leg maar is uit waarom? wat kan je precies met live 7 ten opzichte van reason dan, er van uitgaande dat je nog geen plug-ins of een sample library hebt?
Day-One    posted on 02-06-2008 17:28

Zinloze discussie als je het mij vraagt.....
Elk dj/producer weet hoe je daarmee om moet gaan......of niet (is niet erg) maar om een kreet de wereld is te gooien wat nergens opslaat tja...
Geeft in elk geval aan wat voor ervaring jij hebt met ableton.

Ik heb ze beide hier staan Reason 4 gerewired -->Ableton 6, dus weet ik wel zeker waar ik het over hebt en met volle 100% kan ik aangeven dat het nergens opslaat!

En misschien is ableton niet voor de beginnende dj/producer weggelegd, maar dat geen wat jij zegt kan ik niet beamen.

Quote:
Voor ableton heb je veel samples nodig of plug-ins om mee te produceren.
**Al bij bovengenoemde opmerking maak ik uit dat jij er niet veel verstand van zaken hebt (is niet erg)
maar ja je hebt samples nodig (al dan niet Hits of loops).
**Plug-ins tja..lees
hier verder wbt filters, vst(i)

zonder Plug-ins kan je al een hoop in ableton! (dankzij de filters wat meegeleverd is).

Het verschil is dat Reason als een sequencer werkt (redelijk met vaste sounds wat je kunt manipuleren) en je opbouw geschiet via een pattern situatie.

En in Ableton moet je een sound (hits/loop) importeren.

Std zitten wel midi geluiden in Ableton!

RenéKuppens    posted on 02-06-2008 18:06
Poster: Day-One
of je kan ze beide tegelijk gebruiken kan ook! waarom zou jeje zelf willen beperken als je beide kan gebruiken?

doe ik ook

Moet zeggen dat ik Reason wel heel makkelijk te snappen vond Winking my eye

maar Ableton is mijn 1e keus

verder vind ik niet iets beter.. programma's genoeg die goed zijn maar het gaat niet om het programma maar wat jij er uit haalt
Mforge    posted on 02-06-2008 20:45
als je de poll goed leest, gaat het toch over het feit wat een beginner wil? en vanuit dat standpunt zet ik mijn ding hier neer...
en jij begint gelijk over abe gerewired aan reason etc...dat is idd nie zo moeilijk maar als je als beginner moet kiezen voor het meest complete pakket is reason de 1e keus.   

En zoals ik al zei : tuurlijk zitten er al wat clips - midi clips en instrumenten in ableton, maar het is geen all in one pakket zoals reason, en als je reason dus tegenover ableton zet, kan je gewoon vrij weinig met ableton als je geen plug-ins of samples hebt. en zo moet je het zien.
User edit by Mforge on 02-06-2008 @ 20:56:22 (98%)
Day-One    posted on 03-06-2008 00:12
ìk zou zeggen.....begin moeilijk Thumbs Up

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

268 Users online: 159 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 33.066
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.987.470