Poster: cptN
Veel producers gebruiken ook verschillende programma's in combinatie met elkaar, puur omdat het ene stukje software net die tools heeft die zijn/haar process wat makkelijker maken
Poster: NielsR
Een tip die van die t(grote) producers vaak geven in zo van die interviews is neem 1 programma en leg je daar vooral op toe zodat je alle mogelijkheden kunt benutten in de plaats van elke programmas te nemen en van elke nog moete me leren werken.
Poster: Mforge
je moet het zo zien : Aan ableton heb je niks om te produceren als je geen plug-ins hebt. Ableton zelf bevat niet zulke geweldige sounds en instrumenten tenzij je de suite hebt, of ze er los bij heb gekocht.
Reason bevat alles om mee te beginnen, en veel termen zijn ook hetzelfde, dus uitermate geschikt om je als eerste in te verdiepen, en dan kan je beginnen met ableton en plug-ins...
ik moet wel toegeven de sequencer van reason is verbetert met deel 4, alleen abe zijn sequencer werkt wel veel prettiger...
Zinloze discussie als je het mij vraagt.....
Elk dj/producer weet hoe je daarmee om moet gaan......of niet (is niet erg) maar om een kreet de wereld is te gooien wat nergens opslaat tja...
Geeft in elk geval aan wat voor ervaring jij hebt met ableton.
Ik heb ze beide hier staan Reason 4 gerewired -->Ableton 6, dus weet ik wel zeker waar ik het over hebt en met volle 100% kan ik aangeven dat het nergens opslaat!
En misschien is ableton niet voor de beginnende dj/producer weggelegd, maar dat geen wat jij zegt kan ik niet beamen.
Quote:
Voor ableton heb je veel samples nodig of plug-ins om mee te produceren.
**Al bij bovengenoemde opmerking maak ik uit dat jij er niet veel verstand van zaken hebt (is niet erg)
maar ja je hebt samples nodig (al dan niet Hits of loops).
**Plug-ins tja..lees hier verder wbt filters, vst(i)
zonder Plug-ins kan je al een hoop in ableton! (dankzij de filters wat meegeleverd is).
Het verschil is dat Reason als een sequencer werkt (redelijk met vaste sounds wat je kunt manipuleren) en je opbouw geschiet via een pattern situatie.
En in Ableton moet je een sound (hits/loop) importeren.
Std zitten wel midi geluiden in Ableton!
Poster: Day-One
of je kan ze beide tegelijk gebruiken kan ook! waarom zou jeje zelf willen beperken als je beide kan gebruiken?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.