time code en traktor scratch (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ianroma    posted on 12-04-2008 22:37
kan iemand mij vertellen  wat time code en traktor scratch is?

What do you think about time code en traktor scratch ??

Vote :   

tairip    posted on 12-04-2008 23:16
Jawel...

Timecode is een hardware/software oplossing om MP3's af te kunnen besturen via een cd speler of een platenspeler.
Je hebt zoiets als een timecode CD of plaat. Deze doe je in je platenspeler/ cd-speler.

Via een kastje (wat bij Traktor Scratch zit) stuur je het signaal van je cd speler in. Dat kastje weet dan of hoeveel seconden jij speelt + als je corrigeert corrigeert de MP3 + scratch hij neemt alles over wat je met de cd/plaat doet.

Traktor is het software programma in dit geval en timecode de manier waarop je je mp3's aanstuurd.
Dit kan met elke cd en platenspeler!
Adrien1989    posted on 13-04-2008 01:26
Precies...

Een aantal timecoded producten:
Traktor scratch, zoals je zelf noemt. Final scratch 1 en 2 (gebruik zelf 2). Serato. En je hebt ook een aantal goedkopere oplossingen, numark heeft er een en je hebt iets van mixvibes ofzo,  hoe heet dat ook alweer?:P. Keuze genoeg in iig.

Voordelen:
Als je je muziek op bijvoorbeeld beatport koopt dan hoef je niet steeds cd's te branden, al dat gekloot enzo. Je importeerd de muziek in je collectie en draaien maar. Ook neemt het minder ruimte in dan allemaal cd's of vinyl. En als je een turntabelist bent dan ben je niet afhankelijk van de muziek die op vinyl te verkrijgen is Happy, laughing

Nadelen:
Als je eens ergens moet draaien, dan zit al je muziek in een kastje dus moet je de mogelijkheid hebben om een computer aan te sluiten. En je bent afhankelijk van je computer. Als je comp de neuk in gaat, gaat je mix ook de neuk in:P.
Roos    posted on 13-04-2008 12:19
Poster: Adrien1989
Een aantal timecoded producten:
Traktor scratch, zoals je zelf noemt. Final scratch 1 en 2 (gebruik zelf 2). Serato. En je hebt ook een aantal goedkopere oplossingen, numark heeft er een en je hebt iets van mixvibes ofzo,  hoe heet dat ook alweer?:P. Keuze genoeg in iig.

idd mixvibes, je hebt ook nog DJDecks, Torq conectiv (van M-Audio) en nu komt Reloop met Spin! (deze gaat ong. 250euro) incl. een geluidskaart (=het 'kastje' wat door de vorige posters wordt genoemd.
Verder kun je hier wat vinden als je zelf iets wilt fabriceren, je krijgt in ieder geval inzicht hoe het nu in elkaar zit.
preamp = externe geluidskaart. voorbeelden: Audio DJ8 (van TS) U46DJMKII (van Mixvibes) conectiv (Torq)

Succes ermee. Ikzelf gebruik TS (= Traktor Scratch) en vind het heerlijk werken :P
Twello    posted on 13-04-2008 12:55
Ik ga binnenkort over op traktor scratch want het schijnt perfect te werken!
Gery    posted on 13-04-2008 13:22
traktor scratch is idd de beste oplossing. andere systemen zullen ook wel degelijk werken maar voral de timecode en calibreren is stukken beter bij Traktor Happy, laughing
DJ - Producer
DaRoyal    posted on 13-04-2008 16:33
Traktor en Serato zijn beide aan te raden, er is meer dan 1 merk. Winking my eye
Maar Traktor is momenteel verder doorontwikkeld, naar het schijnt.
ianroma    posted on 13-04-2008 17:03
maar heb je dan speciale draaitafels en /of platen nodig?
Lawrenz    posted on 13-04-2008 17:16
Poster: ianroma
maar heb je dan speciale draaitafels en /of platen nodig?

Platenspelers niet, wel platen met een tijdcode signaal erop, maar die zitten in het pakket als je dat koopt!
ianroma    posted on 13-04-2008 17:24
ja ook bij traktor scratch want daar staat dat alleen in een upgrade kit 2 cd en 2 platen controllers zitten
Lawrenz    posted on 13-04-2008 18:26
Een Traktor Scratch uprgade kit bevat geen geluidskaart volgens mij, deze upgrade kits zijn alleen handig als je een Traktor Scratch certified mixer (bijv. de Korg Zero4/Zero8) hebt, of de Audio 8 geluidskaart al hebt. Zo niet, dan moet je het volledige pakket kopen.
ianroma    posted on 13-04-2008 19:57
@roos:
Die reloop spin ziet er wel echt super netjes uit en op New-Line kost hij ca. 450 euCry
ianroma    posted on 13-04-2008 20:31
@Adrien:
Je mix hoeft toch niet in de neuk te gaan als je gewoon vinyl meeneemt?
Gery    posted on 13-04-2008 21:02
oke dan heb je wel backup, maar als je computer crasht sta je daar wel mooi enkele ogenblikken mooi te blinken... LOL

ik maar sowieso dat ik altijd een cd klaar heb zitten met een acapella op en nog wat andere liedjes voor in het geval van crash,
maar heb dit nog nooit moeten gebruiken...

't heeft zo zijn voordelen van met een mac te draaien Thumbs Up
DJ - Producer
Adrien1989    posted on 13-04-2008 23:50
@Adrien:
Je mix hoeft toch niet in de neuk te gaan als je gewoon vinyl meeneemt?

Als je computer stilvalt of wat dan ook dan is je geluid weg, klaar, dan is je mix in de neuk:P. Ookal heb je nog wat echte vinyltjes bij je, dan nog is er een bepaalde tijd stilte, aangezien je die timecoded shit erop hebt liggen. En als je ook nog eens echte vinyl gaat aanschaffen dan is het nut van je timecoded systeem een stuk minderHappy, laughing.
x-ample    posted on 13-04-2008 23:59
@roos:
Die reloop spin ziet er wel echt super netjes uit en op New-Line kost hij ca. 450 euCry

Vond het al zo duur en inderdaad.. Je bedoelt 250 Winking my eye
Voor 450 haal je al bijna Traktor Scratch namelijk!
Ywe    posted on 14-04-2008 08:53
Poster: Adrien1989
En als je ook nog eens echte vinyl gaat aanschaffen dan is het nut van je timecoded systeem een stuk minderHappy, laughing.

Ik denk het niet, door timecode kan je gewoon veel meer platen meenemen terwijl je maar 1 tas bij je hebt.. Wil ik dezelfde aantal vinyl meenemen dan moet ik een oplegger huren :p

Als Virtual DJ vastloopt kan je de tracks die je al op de platter hebt liggen nog wel afspelen... dus dat geeft mij genoeg tijd om van timecode naar cd of vinyl over te stappen.

Echter mocht mn pc ineens uitdonderen, dan is mn mix in de neuq idd CryDas dan gelukkig ook nog niet gebeurd...
Down_Town    posted on 14-04-2008 12:33
Ik weet dat er Traktor certified mixers zijn maar weet iemand of er ook andere geluidskaarten te gebruiken zijn voor Traktor scratch? Ik gebruik Traktor nu met een Faderfox controler en een audio kontrol geluidskaart. Ik heb plannen om over te stappen naar een timecode systeem maar ik wil liever een firewire geluidskaart i.p.v. de Audio 8 van Native Instruments op USB.
Twello    posted on 14-04-2008 13:35
Kan niet, dan moet je een Mackie D/Korg Zero/EVO mixer hebben. Hoezo wil je dan firewire ipv usb? maakt toch niet uit. Het werkt allebij Cry Traktor scratch werkt alleen met de audio 8!
Gery    posted on 14-04-2008 13:47
het is zo dat er een aantal mixers zijn waar reeds de audio 8 ingebouwd zit, die sluit je dan aan via USB op je PC om te kunnen draaien.

Maar traktor werkt ook perfect op elke andere mixer met gewoon de audio 8 afzonderlijk Happy, laughing
DJ - Producer
Down_Town    posted on 14-04-2008 13:49
Ik heb op mijn Macbook twee ongebruikte firewire poorten. Dus ik hoopte dat er een firewire geluidskaart zou zijn die geschikt is voor Traktor scratch. Dan heb ik twee USB poorten voor andere zaken beschikbaar. Aangezien de certified mixers ook firewire geluidskaarten ingebouwd hebben verwachte ik dat er ook een losse geluidskaart te verkrijgen zou zijn.
De Mackie D.2 is firewire en de Ecler ook.
User edit by Down_Town on 14-04-2008 @ 14:14:14 (12%)
Twello    posted on 14-04-2008 15:03
Of je moet final scratch open nemen, firewire en midi aansluiten. Alleen je kan geen traktor software gebruiken, dus je zult iets als mixvibes of deckadance moeten nemen.
Down_Town    posted on 14-04-2008 16:52
Ik ga geen afscheid nemen van mijn betrouwbare Traktor alleen voor de geluidskaart hoor Cry
Roos    posted on 14-04-2008 17:27
@roos:

Ik zag het ja, komt o.a. misschien dat je er 2x ortofon cartidges bij krijgt. Op de Messe vertelde Reloop ons dat ie 250 euro ging kosten.
Maakt mij niet uit hoor, ik blijf bij mijn TS Winking my eye :P
Gagarin12    posted on 30-06-2008 20:13
is het mogelijk om met een 4-kanaals mixer en traktor scratch toch nog 2 cd-spelers te gebruiken als toegevoegde waarde, dus:
traktor scratch met tt's en nog 2 aparte cd-spelers aangesloten op de mixer. en ik heb het over traktor scratch en niet traktor 3.

Gagarin
Bambilaner    posted on 30-06-2008 20:48
Poster: Gagarin12
is het mogelijk om met een 4-kanaals mixer en traktor scratch toch nog 2 cd-spelers te gebruiken als toegevoegde waarde, dus:
traktor scratch met tt's en nog 2 aparte cd-spelers aangesloten op de mixer. en ik heb het over traktor scratch en niet traktor 3.

Gagarin

Dat is geen probleem, je kan op je mixer nog bij aansluiten wat je wil, zolang je maar kanalen hebt natuurlijk.
www.facebook.com/vinniebegooddj

287 Users online: 129 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 12.537
Most visitors online this month : 443
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.172.330